Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa äiti (lastenvaateasiaa)

Vierailija
07.04.2008 |

joka vaihdan lapsille puhtaat vaatteet todella harkiten.

Eli siis meillä pidetään usein monta päivää samoja päällysvaatteita elleivät mene likaiseksi. Lapset 1v ja 3v.

Aina kun otan tämän asian puheeksi ystäväpiirissäni, minua katsotaan kummeksuen ja aletaan luetella kuinka monta koneellista pyykkiä itse kullakin tulee päivässä. Ja minulla on tunne kuten minua pidettäisiin jonain sottapytty-äitina.

Todellisuudessa olen erittäin tarkka lasteni vaatteista. Ne ovat aina puhtaat ja silitetyt! En venytä vaatteista muodottomiksi kuivausrummussa jne. En vaan näe mitään syytä vaihdella vaatteita jos eivät ole oikeasti likaiset. Toki on päiviä, että sattuu pissavahinkoja, kaatuu maitolasia päälle ym. silloin tietysti menee vaatekertoja enemmän. Mutta rohkenen väittää, että aika moni muu pesee lasten vaatteita turhaan.

Olenko ainoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on täysin teoreettinen tilanne, koska eivät ne pysy.

Vierailija
2/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaatteet menevät pesukuntoon päivässä, mutta jos jotain ihmeenkautta säästyy tahrattomana, toki ne kelpaavat seuraavana päivänä käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä itsekin miettinyt, että onko meidän lapset jotenkin siistimpiä, kun tosiaan monesti vaatteet on illalla ihan siistit päivän touhujen jälkeen.

1-vuotias käyttää ruokalappua, joten se suojaa ruokatahroilta. 3 vuotias ei ruokalappua käytä ja osaa aika siististi syödä, toki vahinkoja välillä sattuu.

Missä teidän lapset yleensä vaatteensa sotkee?

ap

Vierailija
4/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdetaan vaatteet usein, mutta niitä ei heti laiteta pyykkiin, koska ne eivät mene likaiseksi heti. Meillä on kasa likaisille vaatteille, paikka puhtaille vaatteille ja sitten vaatteille, joita on käytetty, mutta joita ei vielä laiteta pyykkiin.

Vierailija
5/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä' kään vä lttämättä samoja pidetä montaa päivää van vaihdetaan ihan vaihtelun vuoksi. Ja vaatteita ei tosiaan pestä elleivät ole likaisia, vaan pannaan puolipitoisten pinoon.

ap

Vierailija
6/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söivät sormin tai läästivät ruokaa naamaansa josta se päätyi vaatteille, pyyhkivät suuta tai räkänokkaa hihaan, kuolasivat, ym. ym.

Kolmevuotiaskaan ei vielä osaa syödä niin siististi, ettei tahroja tulisi. Viisivuotiaalla saattaa mennä sama paita monta päivää, jollei piirrä tai maalaa suttaisesti tai tule ruokailussa vahinkoja, mutta hänelläkin on paha tapa pyyhkiä nenää hihaan, ja ihottuman takia häntä rasvataan tiuhaan mikä sekin jättää usein jälkensä vaatteisiin.

Vierailija
7/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseen niin haluaa lapsilleen parempaa

Vierailija
8/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v saattaa saada housut pysymään puhtaina,mutta kyllä meillä paita on aina päivän käytön jälkeen suttaantunut

Vierailija
9/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pese kuin likaisia vaatteita.

Vierailija
10/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muut samalla asialla olevat! Pisto tuli sydämeen... Nyt parannan tapani! Turhaan pesen, myönnän! Mutta ei enää!

Vierailija
11/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pesin ihan tottumuksesta joka päivä, mutta paransin tapani. Tosin melkein joka päivä saa silti vaihtaa koska nuo sotkevat aika lailla.

Vierailija
12/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on kasa likaisille vaatteille, paikka puhtaille vaatteille ja sitten vaatteille, joita on käytetty, mutta joita ei vielä laiteta pyykkiin

Vierailija
13/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan lattiat niin likaisia että mä en koskaan pysty pitämään samoja vaatteita lapsille kahta päivää paitsi viikonloppuna.

Pojalla varsinkin on likaiset vaatteet kun leikkii vissiin kontillaan siellä lattialla (autoilla tai jotain). Tytöllä saattaa joskus olla kaksi päivää samat vaatteet (paitsi sukat ja alushousut vaihdan päivittäin).

Vierailija
14/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla pyörivien pienten vaatteet vaihdoin joka päivä vaikka ei meillä likaista ole.

Kävelemään kun oppivat niin sen mukaan kun vaate likaantuu.

Jos vahinkoja sattui niin vaikka useamminkin päivään.

Vierailija
15/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä otetaan ensisijaisesti ja sitten kun ovat oikeasti likaisia niin pyykkiin

Vierailija
16/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 4 ja 5v.

Ja vaatteet pestään vain jos niissä näkyy likaa, eli ei todellakaan joka päivä kone pyöri, vaikka aika herkästi laitan vaatteet koneeseen.

Vierailija
17/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse monesti heitän pyykkiin ihan puhtaat vaatteet jotka ovat olleet vain muutaman tunnin päällä. Siitä tavasta pitäisi päästä eroon.

Vierailija
18/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kotona ollessa saattaa olla jopa likainenkin paita päällä. Illalla sittne pyykkiin. Myös tyttö saattaa käyttää samaa hametta useamman päivän, sukkahousut ja puserot vain vaihtuu.

Päiväkodissa lapsilla sotkeentuu ihan uskomaton määrä vaatteita, paljon enemmän kuin kotioloissa.

Vierailija
19/19 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuollaiset puolipitoiset lojuu vaan jossain pelkillä, sohvalla kunnes päätyvät pyykkikoneeseen kun en jaksa tutkia ovatko puhtaita vai likaisia. Teillä kuulosti olevan ihan " systeemi" tässä vaatehuollossa T: 15