Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko oikoluennasta voi pyytää?

Vierailija
01.12.2008 |

Teen oikolukua sukulaisille aika paljonkin ilmaiseksi mutta nyt minulle tarjottiin tieteellistä tekstiä, jossa on ainakin pari sataa sivua. En ihan oikeasti enää ilmaiseksi haluaisi tuota työtä tehdä. Paljonko olisi normaalitaksa/sivu, tietääkö joku?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse kaunokirjallisuudesta.

Vierailija
2/4 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla n. 10 euroa liuskalta ja siitä ylöspäin. Joskus sekin vaikuttaa, minkä tason muokkausta on luvannut. Pelkkä kielenhuollon konventioiden tarkistus on eri tason työ kuin esimerkiksi suurempi tekstuaalinen muokkaus, kuten koheesion ja tyylin tarkistus. Lisäksi hintaan voi vaikuttaa sekin, millaiseksi tuntiarvio muodostuu, eli jos teksti on poikkeuksellisen raskasta työstää, siitä voi harkita veloitettavaksi suuremman liuskahinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole hirveän työlästä. Jokin aika sitten otin noin sadasta sivusta 150 euroa, tuli noin kympin tuntipalkka.

Älä enää tosiaan ilmaiseksi tee! Jos joillakin on sellainen käsitys, että oikolukeminen ei ole työtä eikä minkään arvoista, niin saavat muuttaa käsityksensä.

Toinen kysymys on muuten se, saisiko esimerkiksi opinnäytetöitä edes oikolukea, eihän teksti jonkun muun oikolukemana anna oikeaa kuvaa kirjoittajan kielenkäyttötaidoista... Joskus olen jonkun gradun oikolukenut ja miettinyt tuota.

Vierailija
4/4 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen olen oikolukenut äitini kasvatustieteellisiä tekstejä, hänen väitöskirjaansa jne mutta nyt on sitten sana lähtenyt kiertämään ja minulle tulee kyselyjä muualtakin. Äidille vielä teen ilmaiseksi, koska saan häneltä vastapalveluksia lastenhoidon muodossa mutta muille en oikein halua ilmaistyötä tehdä.