Millaiset huipputulot ihmisille tänä päivänä on jos on mahdollisuus ottaa asuntolainaa yli 200.000 euroa??
Siihen mahdollisesti päälle autolaina..sitten on vakuutusmaksut, vesi ja sähkö, lämmitys, jätemaksut... tv-lupaa, puhelinlaskua, lääkärimenoja, hygieania ja ruokamenot... mahdolliset harrastukset, auton bensat..
en ymmärrä en... Mulla on bruttona tulot noin 1900-2000 ¿ ja miehellä 2500 ¿ ja ei ole asuntolainaa, vain autolaina ja asumme vuokralla..silti on koko ajan ihan hiton tiukkaa....
Kommentit (34)
Mulla on bruttona n. 6000e ja miehellä enemmän, lainaa on 250 000e.
jos näin on niin teillä on todella ongelma rahankäytössä.
Bruttotulot muka 15.000 euroa kuukaudessa, hah hah.
Mistähän te eksyttekin aina näihin samoihin ketjuihin AV:lla? Ja mitä ihmettä noin hyvätuloiset tekevät AV:lla?
meillä tämänhetkiset bruttotulot yhteensä on ehkä 2000¿/kk.
70.000 asuntolainaa jota vähennetään suunnilleen 400¿/kk.
Eikä miellä mitään liian tiukkaa ole. Noin 700¿/kk jää elämiseen kun kaikki kiinteät kulut + 100 ¿ kuukausittainen säästö vähennetään.
Mistäköhän puusta noita aina tippuu siis mun brutto 6000 tai pitkälti siitä ylöspäin ja miehellä on aina vähintään tuplana sama.
Kun omasta mieleste olemme varsin hyvin toimeentulevia siis kuitenkin keskituloisia kun meidän butto yhteensä on 7000 euroa. Ja juu meidän asuntolaina on pitkälti alle satatonnia.
Kyllähän noilla tuloilla voi hyvin ostaa omistusasunnon. En ymmärrä, miksi teillä tekee tiukkaa? Mihin siis törsäätte?
Meillä samat tulot ja asumme pienehkössä omakotitalossa. Lainoja maksamme n. tonnin kuussa.
Vierailija:
Mistähän te eksyttekin aina näihin samoihin ketjuihin AV:lla? Ja mitä ihmettä noin hyvätuloiset tekevät AV:lla?
Olen nyt äitiyslomalla mutta muuten olen konsulttina it-alalla. Mieheni on toimitusjohtajana isohkossa yrityksessä.
Meillä on sitten tosi surkeat tulot!! :) Kuitenkin paremmat mitä omilla vanhemmillani ja heillä on itse rakennettu okt....
Meillä on 4, kaksi lasta. Autolainaa on 17.000 jäljellä. Lisäksi tällä hetkellä maksamme opintolainojamme pois. Ruokamenot noin 700 euroa kuussa. Bensamenot noin 180 eur kuussa. Ollaan ihan pankissa käyty lasketuttamassa eikä meillä tosiaan epänormaalin tiukempaa ole, mutta tarkka pitää olla. Ei olisi ikinä mahdollisuutta maksaa pelkästä asumisesta yli 1000 eur kk plus muut asuntoon kuuluvat menot!!
pitäisi selvitä, meillä lainakuoletus 1600, asumiskulut 300/kk ja tulot n. 4600¿/kk nettona. Lainaa 250k¿
Meillä on yhteensä 8000 brutto, ja ihan tavallisissa virkamiesammateissa täällä maalla ollaan. Varmasti pääkaupunkiseudulla yksityisellä puolella tienataan paljon enemmän.
Vierailija:
herää todellisuuteen, suomessa on nykyään paljon hyvätuloisia ihmisiä. 9
elatusmaksut 125¿/kk sähkö, vakuutukset, vesi, tv, netti, puhelimet yms varmaan jotain 250¿/kk, autojen kulut+bensat n300¿/kk (maalla asumisen huonot puolet pakko olla 2 autoa...) kauppaan menee sitten loput eli ei jää kyllä mitään kouraan näillä tuloilla!!!
Mun palkka 1700 e brutto ja miehen 3200 e. Lainanlyhennys kuussa 900 e. Lainaa meillä on 150 000, asunnon hinta oli 190 000, mutta saatiin vanhan kämpän myymisestä tuo väliraha.
Meillä on kyllä vaan yks lapsi, mutta kyllä meillä silti riittää raha ihan hyvin. Toki tilanne olis aivan eri jos lapsia olis 4. Saa sitten tietty vähän enemmän lapsilisiä.
Ap, eikös teillä mene vuokraankin tosi paljon rahaa? Samalla summalla lyhentelis mukavasti omaakin.
Meillä netto noin 3100¿ ja asumiskulut 1300¿/kk. Ei ongelmia.
Muihin laskuihin noin 400¿, joten asumisen ja muiden laskujen jälkeen jää vielä noin 1400¿ ruokaan, bensaa, harrastuksiin yms.
Jokainen panostaa siihen mitä arvostaa. Teillä se on ilmeisesti auto ja ehkä kalliit (?) harrastukset. Me taas pidämme kotia tärkeänä ja haluamme panostaa siihen. Se tarkoittaa perheessämme sitä, että emme ikinä tule ajamaan noin kallilla autoilla kuin te, eikä lapsillamme ole mahdollisuutta harrastaa kalleimpia harrastuksia.
jos ei edes asuntolainaa ole? En ymmärrä lainkaan, hyviä autoja saa jo muutamalla tonnilla, joka on äkkiä maksettu pois. Minkä verran sitten teillä menee asumiseen?
Miten saatte noin paljon menemään ruokaan? Meilläkin 2+2 ja max. 500¿ menee ruokaan kuukaudessa, mistään ei ole pitänyt tinkiä! Ja tuo autolaina? Halvempiakin autoja on olemassa, meilläkin siisti ja toimiva auto pihassa, maksoi jopa 5000¿ jonka maksoimme käteisellä. Eikä tosiaan ole mikään ruosteinen romu :)
Mutta jos uusi auto on kauhean tärkeä, niin tokihan se raha pitää jostain ottaa ja täten karsia juurikin asumisesta.
Mutta ruokakulut?
Tosin asuntolaina on 30-vuotinen. Vuokra-asuntoon menisi kuussa 7-800 egeä, joten mitä järkeä, kun samalla hinnalla voi lyhentää rivitaloasuntoa ja asua mukavasti.
Kiusaa itseään vain, jos tuijottaa lainamääriä, vaan on ajateltava lainaa asumiskuluina.
Meillä (minä ja 2 poikaa) menee alle 400 euroa kuussa ruokaan, autolaina ja opintolaina on maksettu.
Emme käy elokuvissa, emme juo limsaa, emme matkustele ja osta uusia vaatteita (kirpparit on keksitty), vaan satsaan asuntoon ja asumisviihtyvyyteen.
Kaikkea ei voi saada, pitää valita. Mun tuloni kuussa nettona ovat noin 1700 euroa.
Suomessa tosiaankin alkaa olemaan hyvätuloisia, eivätkä kaikki täällä palstailevat edes asu Suomessa, ainakin pk-seudulla on hyviäkin palkkatuloja ihmisillä.
Pläähhh eikö varakkaat ihmiset saisi lisääntyä ollenkaan, ettei pienituloisilla iske kateus heti ensimetreillä?
Kyllä mun tuttavapiirissä pk-seudulla on paljon perheitä joissa BRUTTOtulot ovat yli 15000e/kk.
Mä veikkaan, että näille KETJUILLE missä kysytään palkoista eksyy just ne hyvätuloisimmat. Katsoskun täällä saa ihan itse päättää mihin vastaa mihin ei, mitkä lukee mitkä ei.
Voi jösses ja jeesuksen vittu onks täällä joku poliisi joka valvoo minkä tuloinen ihminen saa lukea ja kirjoittaa AV:lle? :D:D Lähdempä tilamaan ulkomaalaisesta nettiputiikista lapsille parilla tonnilla kesävaatteita jos täällä ei saa kirjoitella...
Vierailija:
lyhennyksiin. Mies on yksityisyrittäjä ja hänen palkastaan menee kaikki muu. Kaksi pienituloista ei varmaan pystykään hoitamaan isoa lainaa nälkää näkemättä.