Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selän hieronnasta

07.04.2008 |

Joo eli sellainen asia juolahti mieleeni kun ihan loppuraskaus menossa ja alaselän kivut alkaneet vallata jo yöunetkin, lääkkeitä en ole tahtonut raskausaikana käyttää mutta panadolia olen kahtena yönä joutunut ottamaan, muuten en saisi nukuttua ollenkaan... Ei ihan tavallisista kivuista ole kyse, on alaselkä tutkittu ja siellä todettu yhden nikaman olevan hieman eri asennossa mikä kipeyttää selkää aivan tuhottomasti. Mutta varsinaiseen kysymykseen eli hieronta on tuntunut auttavan ainakin hetkellisesti mutta olen myös kuullut että siitä voisi olla jotain haittaa? Miten on, minkälaista tietoutta teillä täällä? Paha olo ei minulle ole ainakaan hieronnasta mitenkään tullut, minkälaista haittaa siitä voisi vauvalle olla? Pikaisia vastauksia kaipaisin, kiitos jo etukäteen! =)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselän hieronta saattaa käynnistää supistukset, en ole ihan varma mutta muistaakseni kaveri meni käymään hierojalla raskauden aikana ja hieroja ei suostunut hieromaan alaselkää tämän takia. Jospa joku viisaampii korjaa tai vahvistaa vastauksen.

Vierailija
2/4 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa nyt lähiaikoina käynyt hierojalla moneen otteeseen selän takia. Neuvolatäti, neuvolalääkäri, 2 hierojaa & jumppaohjaaja minulle vakuuttelivat että hieronta on ok. Tottakai hierojan pitää ottaa raskaus huomioon & hieroa rauhallisemmin/pehmeemmin. Samoin alaselkää ei saa kuulemma naksautella yms vaan hieroa normaalisti/kevyesti. Yksi hieroja totesi tähän että jos hieronta voisi aloittaa synnytyksen niin kaikki maailman naiset olisivat hierojalla viikosta 39 eteenpäin.

Tosin Jenkeissä käydessäni eivät suostuneet hieromaan minua ollenkaan koska olin raskaana.

Itse pakko käydä hierojalla - mielummin se kuin Panadolia joka yö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vain tiedosta, ehkä nyt uskallan pyytää hierontaa. =) Joo en ole ollenkaan edes panadolin kannalla mutta en haluaisi joka yötä tässä valvoakaan, varsinkaan tässä kohtaa kun kohta pitäisi jaksaa synnyttääkin...!!

Vierailija
4/4 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysioterapeutti, ja jo aikaa varatessa mainita raskaudesta.