Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun kaalilaatikosta ei tule ikinä kiinteää???

Vierailija
07.04.2008 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kananmunaa?

Vierailija
2/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan ihan veitsellä vaan pieneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä noudata orjallisesti ohjetta, huomioi PAINOVIRHE mahdollisuus??

Vierailija
4/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko sitä, että siinä on nestettä liikaa laatikon valmistuttua?

Itse teen kaalilaatikon niin, että silppuan kaalin pieneksi silpuksi ja haudutan laatikkoa uunissa miedolla lämmöllä jopa illasta seuraavaan aamuun. Silloin kaalilaatikko on rakenteeltaan ihanan kypsää ja pehmeää.

Vierailija
5/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot palat jees! Mutta kai sää muistat että kaalikin päästää nestettä kypsetessään?

5

Vierailija
6/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatko ap jotain suurimoita? esim ohrasuurimoita tai riisiä keitettynä? Jompikumpi suurimoista voisi imeä nestettä itseensä ja laatikko vähän " kuivuisi" .

Ja lohdutuksena, ap, minä tykkään enemmän sellaisesta löysemmästä kaalilaatikosta, sellaisesta joka on enmmän kuin pataruokaa kuin laatikkoa. Lisäksi vaan hyvää puolukkahilloa, nam

Vierailija
7/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan lihalientä ja kananmunaa just sitomaan sen, siirappia en ollenkaan kun en sen mausta ruoissa pidä.

Vierailija
8/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaalikeitto.. Ehkä pitää vähentää ohjeen nestemäärää ja pidentää haudutusaikaa :-/

Vierailija
9/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainekset ovat: kaali pieneksi silputtuna, paistijauheliha, täysjyväriisi, sipuli, siirappi, lihaliemi/kasvisliemi kuutiot, valkopippuri, vesi.

Piiiitkä pauistoaika miedolla lämmöllä. Tosi hyvää on tullut.

Vierailija
10/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa vain laittaa tarpeeksi nestettä, ettei mene liian kuivaksi. Pitkä paistoaika miedolla lämmöllä (100-120 astetta) tekee laatikosta rakenteeltaan hyvän ja mausta ihanan aromikkaan!

Yleensä laitan laatikon aluksi pariinsataan asteeseen pariksi tunniksi ja sitten vähennän lämmön loppuajaksi miedolle. Tietysti välillä tsekkaan onko laatikossa tarpeeksi nestettä. Jos ei, niin lisään ihan vettä vain päälle.

Vierailija
11/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalin olen nopeasti keittänyt ensin pienessä vedessän. 10 min. Keitinveden olen sitten käyttänyt laatikon nesteenä. Riisit ja jauhelihan olen ihan vain raakana sekoittanut kaalin joukkoon kuten myös mausteet lisäksi. Rakenteeltaan olen saanut laatikosta sellaisen enemmän sosemaisen.

Vierailija
12/12 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan myös ruokakermaa joukkoon.