Paljonko palkkaa hoitajalle?
Asumme Tampereella ja haluaisimme palkata hoitajan kotiin 1v1kk ja 2,5 v lapsillemme. Työaika olisi noin 8-15.30 arkipäivisin ja tarvittaessa hoitaja voisi ottaa omat lapset mukaan eli työ sopisi esim. hoitovapaalla olevalle.
Mutta paljonko olisi sopiva määrä palkkaa?
Kommentit (4)
Meille tulee siis hoitaja vain 2 pv/vko, noin paljon en voisi maksaa jos ois koko viikon hoitaja. Lapsia kolme:1v, 5v ja 7v.
hoitopaikka.netissa on keskustelu " tonnilla töihin" -menossa ja siitä sai käsityksen, ettei tonni riitä palkaksi. Maksettaisiin mieluusti tonni/kk, jos sillä saisi hyvän hoitajan.
10 eur/tunti kahden lapsen hoitamisesta. Ja lisäksi tulee tietenkin sivukulut.
Jos työaika olisi 7,5 h/pvä, niin tuo tuntipalkka tekisi 1500 eur/kk. Vaikea kuvitella, että tonnilla kuussa saisi lastenhoitajan....
Itse hoidan hoitovapaallani kahta lasta ja mulle maksetaan 330 euroa per lapsi -nuorempi on 2v ja isompi täyttää 6v eli isompia lapsia kuin sinulla. Käytännössä sivukulujen ja KELAn tukienjälkeen hoitolasten vanhemmat maksavat saman maksun kuin maksaisivat kunnallisessa täyden maksuluokan mukaan kahdesta lapsesta. Itse saan tietysti myös kotihoidontuen kolmesta omasta lapsesta joita hoidan kotona.
Tutussa perheessä hoitaja saa 980 euroa/kk kolmen lapsen hoidosta. Sellaiseen maksuun harva pystyy´, mutta ilmeisesti se on joku alaraja jossain lakipykälässä tms.
Nyt aloitan itse omassa työssäni ja meille tulee kotiin hoitaja. Hänelle maksan 40 euroa/pvä, siitä menee vielä sivukulut. Itse puolestani saan kotihoidontuen itselleni.