Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

öinen itku

07.04.2008 |

Itkeekö teidän yksivuotiaat unissaan? Meillä itketään joka yö toisinaan enemmän toisinaan vähemmän. En ole varma edes hereillä kun itkee.

Lapsi nukkuu pinnasängyssään meidän sängyn vieressä ja vääntelehtii, heittelehtii ja itkeskelee öisin. Mistä tässä voisi olla kysymys?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on parhaaksi todettu se, että annetaan itkeskellä rauhassa, jos itku ei ylly. Tällöin olen päätellyt, että lapsi nukkuu, ja itku kuuluu uneen. Jos selkeästi herää ja itku yltyy, totta kai rauhoitellaan. Meillä tyttö nukkuu omassa huoneessaan ja noita yöitkuja esiintyy n. 3 yötä/viikko, nykyään on tosi harvinaista, että tarvitsee rauhoittelua. Jossain vaiheessa huomattiin, että rauhoittelemaan meno vain herätti lapsen, ja itku jatkui pidempään.

Eli näin meillä, toki lapset ovat erilaisia. Luulisin, että itku liittyy vain unen näkemiseen, johonkin päivällä tapahtuneeseen jännään, uuteen taitoon, elämään... :)

Vierailija
2/2 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt aivan samaa asiaa. Meidän tyttö on pian 1v6kk ja edelleen on öitä, jolloin itkeskelee. Hän nukkuu myös omassa huoneessa, pinnasängyssä. Ovi on yöllä auki ja käytävässä on himmeä yövalo.

Kuten Osse tuossa yllä ja kertoi, myös meillä itkut menee ohi itsestään. Jos tyttöä menee rauhoittamaan, hän vain herää ja siinäpä sitten onkin " ongelma" sillä ei ihan herkästi siitä rauhoitu ja nukahda. Annamme siis myös neidin itkustaa ja rauhoittua itsekseen.

Mutta siis olen miettinyt tuohon itkuiluun syytä ja sitä, että koskahan se menee ohi. Eiköhän se kuitenkin vaan ole noita päivän tapahtumia ja uusia taitoja, kuten Ossekin sanoi.

-Amy-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla