Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtihippuset ma-ke viikolla 15**

07.04.2008 |

Pikaisesti uusi pino pystyyn.

äiti-05-08 rv 36+6

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Burde tuosta synnytyskertomuksesta, ihan tuli itku lopuksi, kuulosti niin kivalta. Pitää vaan omaa osuutta jaksaa vielä odottaa!

Äipälle ja Mauinnalle tervetulotoivotukset! Kiva, että taustailijatkin innostuvat kirjoittelemaan, ei käy minullekaan sitten aika pitkäksi, kun lähestytään sitä toukokuuta. Meitä hippusia on ollut näköjään aika paljon näin alkukuusta mahd. synnyttäviä!

Mauinnalla tuntuis olevan sama juttu, kun meillä tuon siivouksen kanssa. Jotenkin on vaan semmonen tunne, että haluais kodin olevan " kunnossa" ennen synnytystä, olis kivempi tulla sitten siistiin (ehkä toiveajattelua noiden kahden tahmatassun kanssa) ja puhtaaseen kotiin... Ajatus ainakin hyvä kymmenen. Mun pitäis vielä jaksaa muutama kouluhommakin tehdä. Ei yhtään kiinnosta! Ajattelin tämän viikon pyhittää kodin siisvoukselle ja vauvan tarvikkeiden paikoilleen laitolle, niin olispahan ne kunnossa hyvissä ajoin. Paneudun sitten ens vkolla kouluasioihin. Esikoinen on eskarissa kuitenkin 4 h päivässä ja kuopuskin tämän kuun loppuun kokoaikaisesti hoidossa, joten aikaa olis....

Pumpulipingun uutisia jäädään odottelemaan jännityksellä =o)

Saduttarelle ja Ronjaruulle ainakin suppareita toivottelen! Ja onhan teitä muitakin niin lähellä olevia jo tosi monta!

Rantsu? Joko sie lähit hakemaan nyyttiä?

Ja Mirpalta piti kysymäni, että tiedätkö tämän hetken suhtautumista sairaalassa (EKKS) tuohon kestoiluun. Haluaisin jo harsoilla aloitella laitoksella, mutta pitääkö ottaa omat harsot mukaan? Kuoret tietenkin otan omat...

Täytynee tästä lähteä niihin siivoushommiin, ajattelin minäkin pestä toppikset kesäsäilöön, onhan noita välikausivaatteita ja villapuvut vielä käytössä... Ja pitäis ommella surauttaa itselle yhtiin housuihin resorivyötärö, kun kaikki muut housut kiristävät tuosta navan kohdalta, mistäköhän syystä ;o) ? Ja sitten reilun tunnin päästä neuvolaan...

Pahnu

Vierailija
42/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea Burdelle ja perheelle pienestä tytöstä!! Ja ihanaa kun voi synnytys mennä noin mukavasti! :)

Ja jos muita vauvan saaneita oli joita en ole muistanut onnitella,niin: Onnea tasapuolisesti kaikille!!

Pumpulipingulle tsemppiä,vaikka sielähän varmaan ollaan jo tositoimissa tai jopa nyytti kainalossa jo.. :)

Mulla on nyt yhtäkkiä ilmaantunut vaikka ja mitä vaivaa.. kolmatta päivää nyt vuodellut hieman kirkasta verta ja eilen tuli ruskeaa limaa.. Supistukset myös lisääntyneet huomattavasti ja kipeitäkin tulee usein.

Olen tossa 12sta menossa ylimääräselle käynnille neuvolaan kun ei olis aikaa ollutkaan ennen synnytystä.. :/

Jotenkin en silti osaa ajatella että tämä vois täältä olla tulossa ennen sitä käynnistystä,vaikka onhan sekin mahdollista. Mitään sairaalakasseja en ole pakkaillut tms.. meinasin vasta tossa ens viikon alussa,mutta nyt jo käynyt mietityttää että pitäsköhän jo kuitenkin.. :)

Soitin eilen äitipolille ja kyselin että jos sielä ens ke eri lääkäri niin eihän voi tota käynnistystä perua,niin ainakin sanoi että ei usko että niin vois käydä.. kyselin myös pudendaali-puudutuksesta,ja sitä ei ole mahdollista saada EKKS:ssa.. ja just kun olin sitä ajatellut,eniten kun just tuo ponnistusvaihe pelottaa.. :/

Noh,pitää sitten paikanpäällä jutella kätilön kans muista mahdollisuuksista.

Pahnulla ainakin pesänrakennusvietti?

Täällä kans,ostellut vaikka mitä uutta ja kokoajan olen siivoomassa ja pyykkiä pesemässä :) Ja yleensä siis en ole mikään kovin siisti ihminen,enkä siivoomisesta tykkää..

Mutta nyt loppuu aika.. heippa!

Viva 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokuulumisia!

Kaikki ihan ok, painoa näyttää tulevan tuon puolen kilon tahtiin. Hemppa vähän onneks jo noussut (126 nyt). Verenpaine 101 / 61, joten lähes normaalia mulle (norm. 90 / 55) =) Sykkeet oli 130 tietämissä, neitonen tais olla kauneusunilla viimeyön melskaamisen jälkeen, ja RT edelleen. Jalat on eripuolella kuin viime vkolla, minkä kyllä itsekin huomasin jo vkonloppuna. Eilisiltaisen ja -öisen mylläyksen ja jalat alta vievien vihlaisujen jälkeen on pääkin jo aika napakasti alhaalla. Terkka veikkaili, ettei tarvitsisi toukokuuta odotella, mutta mistäpä sen taas tietää. Kahdessa aiemmassa raskaudessa tytöt laskeutuivat ja kiinnittyivät jo tosi aikaisin....

Vivalla oli ollut jo lähdön merkkejä! Toivottavasti kaikki hyvin! Tsemppiä kovasti.

Pahnu, joka sai kuin saikin ommeltua ne housut ja laitettua lasten toppikset pesuun. Nyt koneen tyhjennykseen ja tekemään pinnikselle tilaa makkarissa ennen eskarilaisen noutoa ja kirpparilla käyntiä!

Vierailija
44/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pikaisesti ilmoitan että meille syntyi pieni poika perjantaina 040408 klo.17.48. Pituutta pikkumiehellä oli 50cm ja painoa 3270g. Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan yhteistä arkea.

synnytys meni hyvin ja kokonaiskestokin oli vain 5h 54min.Laittelen tarkempaa synnytyskertomusta sitten paremmalla ajalla.

onnea kaikille vauvan saaneille ja supistuksia niitä toivoville.

sase-86- ja poju<3

Vierailija
45/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin vielä aktivoitua täältä taustalta lukemasta, jos joukkoon sopii!

Ensin paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille! On tosi mielenkiintoista ja jännää seurata muidenkin vaiheita ja vauvan odottelua, sekä uutisia synnäriltä.

Meille odotetaan nyt toista lasta, esikoispoika on vajaa 2,5 vuotta. Kova uhma on ollut hänellä päällä, ja se on ollut välillä kyllä vähän raskasta kun olo ei muutenkaan ole kovin energinen.

Suurimmaksi osaksi raskausaika on sujunut hyvin, pienemmät vaivat on kyllä sitten käyty läpi: pahoinvointi, väsymys, vessassa juoksemiset, huonot yöunet, närästys, huimaus, ummetus, mielialan muutokset jne. kyllähän te tiedätte =)

kuulosti tutulle kun joku kirjoitti kodin siivouksesta. mullekin on tullut joku pakkomielle, että koti pitäisi olla tip top kun lähdetään synnärille niin on sitten mukava tulla kotiin. ja silti en saa mitään aikaan täällä. sit kun jaksaa jotain siivoilla, niin johan on taas hetken päästä kaikki sekaisin ja sotkussa.

kukas se kirjoittikaan odottavansa suurta vauvaa? meille on kanssa ennustettu semmoista 4,5 kg vauvaa, siihen vielä " virheet" paljonko arvio sitten todellisuudessa heittää. jännittää kyllä kovasti tuo vauvan koko. mua odottaa sen takia käynnistys luultavasti ensi viikolla, ellei sitä ennen synny itsekseen. sekin jännittää, kaiken kaikkiaan jännitän ja pelkään vähän kaikkea synnytyksessä. :) varmaan ainakin osittain, kun esikoisen kanssa oli aika rankkaa. ootteko muut ihan levollisin mielin menossa vauvaa hakemaan?

ohtonalle rv 39+3 (tai menkkojen mukaan 40+4)

Vierailija
46/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivasti vaihtelee kelit ja mielialat sen mukana :(((

Pahnulle: Mie en tiedä noista kestojutuista tuolla sairaalassa. Mie suosiolla olen siellä sairaalan kertiksillä ja sit siirryn kotona kestoiluun. Tänään pitäis ommella kuopukselle niitä prefoldeja imuiksi, kun neiti on kotona jo aivan päiväkuiva, niin sais helpommin puettavat vaipat - tein muutamat housuvaipat aiemmin ja ne onkin tosi toimivat, mut nää on vähän imukykyisemmät fleece-kuorien kanssa.

Meilläkin pesukone pyörittelee noita toppavaatteita, et sais tuonne kodinhoitohuoneeseen tilaa kevätvaatteille.. tosin jos ikkunasta katsoo, niin tiedä tarviiko ;))

Miuta ei paljon taaskaan ole supistellut -nyt kun flunssa näyttää voitetulta, niin olo on parempi kuin pitkiin aikoihin... vois kyllä kuitenkin syntyä vähän aiemmin kuin nuo siskonsa...... No, kaikki ajallaan.... saa nähdä mikä koripalloilija ehtii taas kasvaa mahassa, jos reilusti vielä mennään yli. Meillä ei noi kilot ole olleet suuret, vaan nuo sentit, joten isokokoisuus ei pelota sen puoleen, vaikk pitkälle vielä mentäis...

Nyt taidan mennä sohvalle kirjan ääreen ennen kuin eka koneellinen vaatii tyhjennystä.

--Mirpa ja masumyllääjä - äidin kylkiluiden rassaaja rv 39+9--

Vierailija
47/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin onnea synnyttäneille! Burden kertomus toi tipan linssiin, niin hienosti oli tuo synnytys kerrottu.

Minä kävin tänään taas labroissa. Arvothan olivat viimeksi laskeneet, joten mitään paniikkia ei taida olla. Yöllä tosin valvon aina monta tuntia kun rapsututtaa. Huomenna olis neuvola. En ole käynytkään neuvolassa kuukauteen kun ovat juoksuttaneet äitipolilla joka viikko.

Ohtonallelle terveiset. Meillä olis veikkaus kans että vauva olis 4,3 kg viikolla 40. Ensi viikolla käyn lapsen kokoarviossa, katsotaan onko tyyppi kasvanut miten hirmuisesti. Olen kyllä ollut erityisen tarkka syömisten suhteen. Lääkäri sanoi, että vielä voi kokoon vaikuttaa. Kiloja mulle ei ihan katastrofaalisesti ole tullut, tämän vuoden puolella ei juuri yhtään, mutta siitä huolimatta lapsi sen kun kasvaa...Meidän esikoisesta kolme vuotta sitten, arvioitiin kans suurikokoista. Ultran mukaan yli nelikiloinen ja kätilöt synnytyksessä veikkasivat vielä hurjemmat käsikopeloennusteet, että viisikiloinen. Toisin kävi. Tyttö oli syntyessään 3,7 kiloa ja 52 senttiä. Mutta kuitenkin jännittää, jos ennustus meneekin nyt alakanttiin.

Ei tässä enää montaa viikkoa ehkä tarvitse odotella, mulle ei ole käynnistyksestä puhuttu (onneksi) mitään, vaikka itse sitä pelkäsinkin tuon hepatoosiepäilyn takia. Sais toki syntyä pian :).

Olga-Severiina 37+6

Vierailija
48/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin sen verran korjausta, että tänään on vaihtunut viikko. Jälleen lähempänän laskettua aikaa.

Olga-Severiina 38+0

Vierailija
49/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs tänää tuli vähän rohkaisevia terkkuja neuvolantätiltä,vauva on jo kiinnittynyt kunnolla,pää ei heilunut yhtään kun terkka kokeili.kaikki muuten ok,sydänäänet ok:132.verenpaine/pissa ok.

kovasti kyselin siitä että kun vauva lähtee syntymään ihan itekseen niin miten sitten,kun mulla kaikki synnytykset käynnistetty.

terkka kehotti lähtemää heti sairaalaan kun rupeaa supistamaan oikein kunnolla.ja jos vauva päättääkin tulla pikana ja syntyykin kotiin niin antoi siihenkin sitten ohjeita.kaikenlaisia vinkkejä antoi kuten nuo kuuluisat kolme ässää(niitä kokeiltu rutkasti),lämpimässä/viileässä suihkussa käynti,rappusten ravaaminen ym.

mutta nyt sitä sitten odotellaan että koska rupee tapahtumaan.lastenvahdit jo hommattu,kaikki laukut pakattuina,vielä pitäis digikamera etsiä.

läppis lähtee mokkulan kera mukaan,pääsee sairaalassa kirjottelemaan ja laittelemaan sähköpostia tutuille.

mutta nyt siivoilemaan ja pyykinpesuun.

ja onnea ihan kauheesti kaikille vauvan saaneille,muisti pätkii kun nimet unohtuu.

t.äityliini-81 ja poppoo

Vierailija
50/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli niin ihanaa lukea tuo Burden synnytyskertomus. Eläydyin jo itsekin tilanteeseen. Voi kun synnytys menis mullakin kaikin puolin hyvn.

Viva: mie sain tokassa synnytyksessä spinaalipuudutuksen, jonka antaminen sattui tosi nappiin ajallisestikin. Se vei minulta kaiken kivun ihan täydellisesti myös ponnistusvaiheesta. Ponnistusta itse olin pelännyt ihan hirveästi ekan jölkeen, kun kesti 40min ja oli aivan hirveä kaikin puolin. Tokassa sitten vain " lupsahti" pois eikä kipua tuntunut yhtään.

Pahnulta kyselisin, että onko kaakonkulmalaisten tapaaminen onnistunut tai onko jotain sähkisrinkiä perustettu?

Onnittelut Saselle vauvan syntymästä. Nauti nyt ihanasta vauvantuoksusta :)!

Olin neuvolassa tänään. Kaikki ok. Sf 39cm :). Ihan kivat lukemat yli yläkäyrien. Rautaa rupean taas syömään. Laskeutunut ja melko kiinnittynyt oli jo. Saa nähdä miten pitkälle mennään. Tänään taas supistellut ihan kivasti...

Jotain muutaki piti kommentoida, mutta pää on edelleen yhtä laho :).

Eveliinukka 37+5

Vierailija
51/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampimat onnittelut meiltakin vauvansaaneille: Tuikku, Burde ja Sase!

Kiva oli kuulla Burden synnytyskertomus :) Itsella siis sektio, ja ihan ok, mutta tama toipuminen tuottaa vahan vaikeuksia. Vaikeinta kai tassa on se etten saa nostella esikoista ollenkaan :( Pari paivaa olin sairaalassa aika kipeana, mutta nyt alkaa elama voittaa.

Pikkumies on ollut oikea kultapoika tahan asti. Siis aivan suloinen ja niiiiiin kiltti. Imetys lahtenyt myos kayntiin, eilen jouduttiin antaan vahan lisakorviketta illalla, kun poitsu oli edelleen tosi nalkainen, vaikka olin imettanyt jo iat ja ajat. Yot menee joka 3h imetyksella, ja yllattavan pirteina ollaan miehen kanssa! Mutta en pysty tassa imetyksen lomassa pidempaa sepustusta, joten toivottelen supistusrikasta keskiviikkoa kaikille niita tarvitseville! On se odotus vaan sen arvoista :)

Vauvantuoksuisessa arjessa,

Browniette, tytto 2v ja poika 10 vrk

Vierailija
52/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu tuo kevät tulevan vielä tänne Pohjois-Pohjanmaalle... Lunta tuiskuttaa...

Taas on tullut hippusia maailmaan; hirmusti onnea Saselle ja koko perheelle!

Hui, itselläni alkoi esikoisen synnytys supistuksilla (ja kalvot puhkaistiin jossain vaiheessa), joten tuo Pumpulipingun kertomus vesien menosta oli melkoinen. Toivottavasti siellä ollaan jo nyytti käsivarsilla...

Burde oli kirjoittanut koskettavasti tuosta synnytyksestä, täällä myös kihosi tippa silmäkulmaan...

Omaa napaa sen verran, että olen kärvistellyt räkätaudin ja kävelyn kanssa päiviä - no, tänään on sellainen olo, että elämä alkaa voittaa! Alan siis olla valmis synnyttämään! Huomenna ois neuvola ja perjantaina la, joten saapa nähdä... Esikoinen meni 5 päivää yli, joten rauhassa katsellaan... Suppareita tulee ja menee, säännöllisiä kun ei ole vielä kuulunut.

Supistuksia ja henkistä voimaa kaikille,

=) la kohta käsillä...

Vierailija
53/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain siellä tuiskuttaa ja räntää satelee ¿ täällä vähän paistelee aurinkokin pilvien lomasta! Kevät täällä on helsingissä jo¿

Onnea Saselle pojasta!! Ja tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta loppumetreille mukaan! Ja kiva lukea myös vauvallisten kuulumisia, browniette ainakin jaksoi koneelle tulla ja burde, elisabeth onkin jo monta kertaa laittanut kuulumisia. Minäkin eläydyin oikein lukemaan sitä burden synnytyskertomusta ¿ja teki vaikutuksen. Kuulosti kyllä ihanan luonnolliselta ja jotenkin seesteiseltä. Omaa kokemusta vaan odotellessa¿

Oma ( . ) : Eilen illalla tuli ihan jatkuvasti kivuttomia supistuksia ja kun yritin käydä nukkumaan niin alkoivat jo tuntuakin. Joskus sitten vasta puolen kahden jälkeen nukahdin, vain herätäkseni puoli kolmelta kipeisiin supistuksiin.. Koko yön unisaldoksi tuli varmaan joku neljä tuntia ja vihdoin kun aamulla nousin niin kivut tiessään ja taas vaan ¿kovistellu¿ koko päivän¿Tyypillistä! Ja nyt väsyttää. Silti munkin pitää koko ajan siivota, en myöskään kestä ollenkaan ajatusta että sitten vauvan kanssa tulisin sotkuiseen kotiin! Koko ajan vaivaa, jos pyykkikori ei ole typötyhjä tai jos tavarat ei ole paikoillaan =) . Minäkö perfektionisti?! ;) Joo en yleensä oo ollenkaan, nyt vaan tätä pesänrakennusta täälläkin. Onneks tää on aika helppoo kun kaksin miehen kanssa asustellaan pientä kaksiota niin eipä oo puhtaanapito kovin raskasta.

Vanilja kera masukin 39+6 (huomenna l.a. jippii!!!)

Vierailija
54/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Burdelle synnytyskertomuksesta!Oli niin ihanan positiivinen ja kannustava juttu!Toi amme kuulostaa kanssa kivalta, haluisin itsekin kokeilla sitä jos vaan mahdollista.

Tosiaan eilen kerroin että Hipsu on kääntyny perätilaan näin viime hetkellä. No koko eilisen päivän myöhään iltaan se potki ja kääntyili ihan älyttömästi, tuntui olevan useasti poikittain mahassa. Eli taisi ainakin yrittää kääntyä takas, en sitten tiedä onnistuiko..Raukka ihan hukassa tuolla massussa...Oli kyllä niin paha mieli ja huoli toisen takia eilen, pelottelin myös itseäni ajatuksella että mitä jos se pyörii niin paljon tuolla mahassa että sotkeutuu napanuoraan???Että aika helvetillinen ilta oli noiden pelkojen kanssa ja kun maha oli jo ihan hellänä toisen liikkumisesta. Kyllä sitä mietti että on tää äidin huoli niin iso jo nyt!Mieskin yritti kaikkensa lohdutella kun minä itkeskelin pitkin iltaa, mut eipä se juuri auttanu. Eikä ne edes soittanu eilen vielä naistenklinikalta että olis saanu ajan sinne synnytystapa-arvioon.

Mä näin sit tietty untakin jossa äidillä oli vauva ja äiti oli mulle vihainen kun en ollu hoitanu sitä kunnolla kun olin lastenvahtina. Sitten yhtäkkiä se vauva olikin pieni hiiri jolle tapahtui jotain (en muista mitä) jonka jälkeen se oli ihan kuolemaisillaan. Siltä oli lähteny karvat ja se oli ihan haavoilla. Sitten heräsinki.

No tänään onneksi parempi mieli. Soittivat naistenklinikalta ja sain ajan synnytystapa-arviointiin tulevaksi perjantaiksi. Eli ylihuomiseksi. Hyvä nyt kun tietää edes vähän eteenpäin. Mä ajattelin että voisin vaatia että ne kattoo samalla ultraäänellä sen napanuoran tilanteen etten stressaa sitä enää. Mut ei taida Hipsu olla vielä valmis syntymään kun noin pyörii...

Tänään myös äiti kävi kylässä, toi mun sisarusten vanhan sitterin, kukan ja muuta pientä kivaa. Oli kiva kun kävi niin vähän piristi oloa.

Niin ja tosiaa tää on mun eka lapsi kun jotkut kyseli sitä. Ja tosiaan on kyllä varmasti nyt helpompaa jos joutuu sektioonki että ei oo kuin tää yksi josta huolehtia.

Muutoin täällä ei oo minkään näköistä edistystä, kyllä tää vielä kestää...yöt on vaan inhottavia kun mulla puutuu jalat ja sängystä nouseminen tekee jotenki tosi kipeetä öisin?Mistähän sekin johtuu?Ei päivällä oo sellaista. Jotenki öisin pistelee ja vihloo kun nousee. Olisko se sitten täydestä rakosta johtuvaa tai sitten just siitä puutumisesta ja pitkään samassa asennossa olosta johtuvaa?onko muilla samanlaista?

Sitten taas onnitteluja vauvansa saaneille!Ainakin sase(??) oli saanu vaavin, ihanaa.:) ja tervetuloa vaan taustailijoille, kiva kun tulee uusia kirjottajia kun koko ajan porukka muutoin vähenee vauvautumisen myötä.

Ikävä toi wannabe_amman (??) juttu kun ei päässykään vielä synnyttää...voin vaan kuvitella miten toi ottaa pattiin...Jännä kyllä että se olikin sitten vaan valkovuotoa..

Mullakin se LA vaan lähestyy, eli se on lauantaina. Tosin äiti kertoi että sinä päivänä tasan 10 vuotta sitten mun toinen pappa kuoli ja se on Juliuksen päivä, ja äiti olis antanu sen nimen viimeiselle lapselle joka sitten menikin kesken. Eli oikeastaan toivon että tää ei syntyis tollaisena päivänä...no en kyllä uskokaan. Mekin harkittii tota Julius-nimeä pitkään ennen kuin kuulin ton jutun, mutta keksittiinki sitten parempi nimi. Ton jutun jälkee en sitä antaiskaan kyllä, koska se enkelipoika on Julius niin ei samaa viitti. Siitä ei oo ennen ollu puhetta kun olin itsekin niin pieni kun se lapsi meni kesken. (n.10 vuotta sitten)

No tulipas taas juttua, ei kovin positiivista kylläkään, mutta eiköhän se tästä iloksi muutu.:)

-Henna ja Hipsu- rv 39+4

ps. Taas tää pikku energiapommi potkii minkä ehtii, mut en kyllä osaa silti sanoa että miten se sielä on...Sellanen mahaluukku olis kiva mistä vois välillä vilkasta...

Vierailija
55/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea SASElle pikkuisesta!

HENDUlle paljon jaksamista ja toivotaan, että vauva kääntyy vielä oikeinpäin ja pääsisit synnyttämään. Jos ei, niin tervetuloa " leikkurikerhoon" !

BURDElle kiitos kauniista synnytyskertomuksesta!

Ja KAIKILLE teille kiitos koko yhdeksästä kuukaudesta, jotka on voitu yhdessä jakaa ja odottaa. Teistä on ollut tosi iso tuki ja apu!!!

Kiitos myös niistä supistuksista, joita meille olette lähetelleet. Kyllä ne tänne ehtikin ja koko eilispäivän tuli paljon kipeitä supistuksia, kuitenkin epäsäännöllisesti. Pettymyshän siitä seurasi, kun taas ehti toivoa liikoja... Nyt onkin ollut tosi maassa mieli koko päivän, mikä tuntuu pahalta itsestäkin, kun huomenna on niin iso ja iloinen päivä tiedossa. Olen koittanut purkaa ahdistusta siivoukseen ja ihan hyvin siinä onnistunutkin. Koti kiiltää ja pää tuntuu piirun verran pirteämmältä. Vielä ajattelin käydä ostamassa pari kivaa paitaa kaupungilta itselleni, niin on sitten jotain mukavaa ja kaunista päällepantavaa synnytyksen jälkeisiin tiloihin...

Heippa siis hetkeksi. Aion jumpata sinnikkäästi itseni ylös sängystä, joten jos kaikki menee hyvin, niin viionloppuna ilmoittelen meidän pienokaisten syntymäaikoja ja mittoja (hui!)

-Bea ja pienet, rv 38+6-

Vierailija
56/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin kertomaan, että meille syntyi maanantaina 7.4 tyttö! Heräsin aamulla viiden aikaan vessaan taas tosi pettyneenä, kun ei sinäkään yönä lähtöä tullu. Vessareissun jälkeen kömmin takaisin pedille ja en ehtinyt päätä tyynylle kallistamaan, kun ensimmäinen supistus tuli ja tiesin heti, että tästä tulee nyt sitten lähtö! Seitsämältä mies heräsi töihin lähteäkseen, mutta sanoin, ettei lähde mihinkään muualle kuin kohta sairaalaan miun kanssa. Siitä sitten hälyytin lastenvahdin paikalle, ja hän tulikin jo heti kahdeksan aikaan. Noin klo 8.20 lähdimme ajamaan kohti Lappeenrantaa ja sairaalalla olimme n. klo 8.45.

Siitä kätilö tuli ohjaamaan meidät suoraan saliin, kun tutkimushuone oli varattu ja kurkkasi sitten kohdunsuun tilanteen. Olin auki jo 6cm ja eikun sairaalavaatteet päälle ja käyrille. Vauvallakin oli kaikki hienosti ja napakoita supistuksia piirtyi käyrille, mutta mistä se ikinä sitten johtuikaan, supistukset tuskin tuntuivat miltään! Miulla ei siinä vaiheessa ollut mitään puudutteita tms. vaan aina supistuksen tullessa keskityin katsomaan lattian kuvioita, hengitin rauhallisesti ja hieroin itse kevyesti lonkkaluuta, se hierominen vei kivun pois!!!

Kätilö kysyi, haluaisinko puuutuksen, ja ehdotteli spinaalia. Kerroin huonosta edellisestä kokemuksestani siitä, mutta sovittiin silti, että kutsuttaisiin anestesialääkäri laittamaan se kohdunsuun tutkimuksen jälkeen. Olinkin jo siinä vaiheessa 8-9cm auki, joten spinaalin sai unohtaa, kätilö pyysi lääkärin, joka laittoi kohdunkaulanpuudutuksen, mutta olinkin sitten jo saman tien kokonaan auki ja eikun ponnistamaan. Se se olikin sitten se synnytyksen kivuliain vaihe ja syykin selvisi jo ennen kuin vauva oli maailmassa, käsi oli pienellä poskella tullessaan. Ja kokoa neidillä komiat 3905g ja 51,5cm!!! Arvelinkii raskausaikana että iso vauva on tulossa, olisikohan syynä äidin syömät suklaat ja muut herkut :D. Neiti sai pisteitä 9-10-10 ja on ihana pieni pallonaama.

Synnytys oli siis melkoisen nopea, ensimmäisen vaiheen kestoksi merkittiin 5t 20 min ja toisen vaiheen 8 min ja jälkeiset tulivat 15 min. Ihana, helppo synnytys, tuollaisia jos kaikki olis, tekisin vauvoja vaikka joka päivä!

Nyt tuo neiti nukkuu tuolla sängyssään jo kolmatta tuntiaan, ja äidin tissit on räjähtämispisteessä, vaikka toisesta jo 110ml pumppasin pakkaseen. Ei vielä neidille montaa kymmentä millilitraa mahdu ja mie olisin taas ihan mansikki :)

Mie koitan ehtiä lukemaan teidän muiden kuulumisia tässä jossakin välissä, mutta jos muita hippusia on syntynyt tässä välissä, niin onnea kovasti kaikille ja supistuksia niitä toivoville!

Niina ja neitonen 2vrk

Vierailija
57/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan onko hippusia syntynyt ja olihan täällä!! Sylikaupalla onnea isosta tytöstä teidän koko perheelle! Ja hyvähän se on että maitoa tulee =) .

-vanilja rv 39+6 joka kärsimättömänä odottelee omaa hippustaan

Vierailija
58/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Rantsulle tyttösestä! :)

ja tervetuloa uusille!

mulla on huomena vika koulupäivä! :) ihan on jo lomafiilis, yks päivä nyt menee niin huomaamatta, ettei paljoa jaksa enää stressata siitä. perjantaina tosin täytyy vielä käydä koululla ja viedä takki pois, palauttaa labrakirja ja viedä noi yhet suoritusmerkintälappuset, ja sitte se olis niinku siinä. ihanaa! vaikka olishan tossa toukokuussa pari tenttiä vielä... :/

saattaa kuulostaa uskomattomalta, mutta mulla ei oo mitään hätää synnyttämään tätä hippusta vielä. jotenkin jopa toivon, että menis jopa vähän (huomio siellä mahassa! _vähän_!) yli, että ehtis oikeesti tulla sellanen olo. tähän asti on ollu koko kevään niin kiire koko aika, ettei oo oikeen ehtiny asennoitua koko vauva-imetys-synnytys -moodiin. niin että tuntuis ihan kivalta vaan olla vähäsen aikaa. mutta toisaalta, siinähän sitä sitten olis asennoitumista, kun saisi vauvan syliin. tänään ja eilenkin on tullu kyllä jotain kummallista limaa tuolta alhaalta, ei siis limatulppaa kuitenkaan, että saa nyt nähä kuinka kauan täällä roikutaan. nooh, varmaan oon ihan tuskissani sitten vielä vappunakin täällä... ;)

vähän on höntti olo, kun nukuin taas koulun jälkeen pitkät päikkärit. mies lähti hakemaan leffaa ja jätskiä, joten eiköhän se tästä. :)

en taaskaan muista pitikö kommentoida jotain... ainiin: onnea matkaan Bealle! toivotaan että kaikki menee hyvin ja mukavasti, vaikka nyt näyttäiskin siltä että joudut sinne sektioon. olikohan muita menossa...? mites muuten Winku, ootko vielä linjoilla kun et oo tainnu pinoutua tänään ollenkaan?! tuli vaan mieleen... t.VadelmaMama, rv 39+1

Vierailija
59/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan, yhdessä paketissa valitettavasti vieläkin.

Mutta ekaksi onnittelut munkin puolesta Saselle ja Rantsulle vauveleista! Ja Wannabe_ammalle tsemppiä, tosiaan harmi kun ei sitten lähtö koittanutkaan vielä. Toivottavasti pian tulee uusi yritys ja paremmalla menestyksellä ;)

Hendu kirjoitteli hankalista öistä. Vähän sama juttu täälläkin¿ päivät sujuu ihan hyvin, pystyssä ja liikkeellä ollessa olo on ihan ok, mutta yöt alkaa olla aika tuskasta vääntöä :( Ensinnäkin neiti aina aktivoituu iltaa ja yötä kohden mylläämään oikein tarmokkaasti ja se nyt ei enää tunnetusti näillä viikoilla ole mitään herkkua mamman kylkiluille ja muille sisuskaluille¿

Lisäksi vatsan ja selän jomottelut tuntuu erityisesti makuulla ollessa ja neidin pää painaa lonkkia ikävän tuntuisesti, nyt jo niin paljon, ettei siinä pysty oikein nukkumaan¿ Mutta aina kun nousee ylös jaloittelemaan, niin johan kaikki jomottelut helpottaa. Viime yönäkin taas kukuin pystyssä monta tuntia, kun ei vaan makuulla ollut hyvä olla.

Ja tosiaan se sängystä ylös nouseminen on aivan tuskaa! Luulen, että se on ainakin sitä, kun on just pitkään samassa asennossa¿

Mutta ehkä ärsyttävintä noissa öissä on se, että kaikesta siitä epämukavuudesta ja jomotteluista huolimatta ikinä ei mitään muuta tapahdu¿ Aina sitä joutuu aamulla toteamaan, ettei taaskaan lähdetty yhtään mihinkään :( Mä alan jo pikkuhiljaa luopua toivosta ja valmistautua henkisesti siihen, että yliaikaiskontrolliin mennään viikon päästä.

Mutta eipä tässä muuta. Taas yksi ihana yö edessä ja huomenna neuvolaan paineita kyttäilemään¿

Niisku ja sitkeästi yksiössään viihtyvä neiti 40+5

Vierailija
60/63 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja perheelle! Taas ihan hymyilytti, kun luin tarinaasi. Rupeaa miettimään aina omaa tulevaa ajankohtaa, kun kuvittelee muiden synnytyksiä. Ihanaa kuulla noin positiivisista synnytyksistä. Sitä helposti itse kuvittelee, että oma synnytys menee aina pahimman kaavan mukaan, vaikka niin ei ole onneksi kahden ekan kanssa kuitenkaan käynyt.

Nukkumaan... jos vaikka supistelisi ensi yönä :D

Eveliinukka ja edelleen 37+5