*****SUURPERHEODOTTAJAT VIIKKO 15*****
Huomenia kaikille! Ajattelin heti avata pinon kun ensimmäinen kurkistaa kuulumisia, niin ei voi muuta kuin aloittaa kertomalla omistaan ensin:)
Toivotaan oikein vilkasta viikkoa tänne palstalle!
sinuvi 24+2
Kommentit (78)
En Stor Kram! Det är det enda jag kan skicka till er!
Jag är så ledsen över eran skull...
Riesa
Miten ihmeessä elämä voi olla niin epäreilua, että tuollaista tapahtuu.... Ja vieläpä kahdesti samalle perheelle :(
Kovasti paljon voimia! Eipä oikein sanat riitä....
-Meriutu
Sanat eivät riitä kertomaan miten pahoillani olen puolestanne!! Voimahali ja jaksamisia!
Tanni
kun tännekin tulin lukemaan nuo kirjoitukset...ensin syyskuisten pinosta.
ei tuollaista vaan millään tahdo jaksaa ymmärtää, miten toisia koetellaan niin kovasti! -voimia vielä Fuulis koko teidän perheelle.
Aika ahistava päivä ollu kotosalla vaikka mies olikin vapaa päivällä... lapset saanu aikaseksi jotenkin niin paljon tyhmää... oon vaan hermonnu ja raivonnu. Tuntui kyllä että vielä tässä mahaa kasvetellessa nuita lisää....blääh. Onneksi ei aina tällaisia päiviä...pieniä on murheet minullakin tuohon fuulatsuulaan verrattuna.
sinuvi...pitääpä käydä kyselemässä nuita sukkia jostain!
Kärpät jyrää...
tuutski 17+1
Voimia ja jaksamista koko Fuulatsuulan perheelle!
Opemamma
Oikein paljon voimia FuulaTsuulan perheelle. Muuta en osaa sanoa.
Nyt neuvolaan. Tulen kertoilemaan kuulumisia myöhemmin.
_äippä_ 28+1
Tulikin nukuttua sitten ihan kiitettävästi... Kävin eilen kuudelta " päikkäreille" ja heräsin kun muu perhe kävi iltapalalle kasin aikoihin. En kuitenkaan jaksanut nousta, vaan jatkoin unia. Puoli kymmeneltä heräsin kauheaa janoon ja kävin juomassa mansikkakeittoa ja siitä suoraan takaisin sänkyyn ja heräsin vähän jälkeen kuuden aamulta :S... No eipähän väsytä niin paljon kuin yleensä täällä töissä... Pahoinvointikin on nyt ihan siedettävää, kun mies on tuonut joka aamu mulle sänkyyn noita mehukeittoja. Ehkäpä elämä taas jossain vaiheessa voittaa.
maria80 rv 8+4
Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan että en vieläkään ole päässyt synnyttämään! Eilen illalla tuli neljä kipeää supistusta 15min. välein mutta siihen loppui. Kohdunsuulla tuntuu tosin outoa vihlontaa ja jomotusta, joten pitäkää peukut pystyssä että siellä on nyt vihdoinkin jo jotain tekeillä! Lähden lenkille jos auttaisi.
soffala rv41
Lykkyä nyt lapsen tekoon!!! Ei sulla sattuisi olemaan hyppynarua, että hyppisit muutaman kerran....jos vaikka tulisi paremmin ulos!!
Ajatteles että kohta teillä on pieni sylissä!!!
Itse vasta alkutaipaleella...mutta lenkiltä tulin just itsekin :-)
Riesa
Soffalalle supistuksia ja paljon kanssa,niitä tuloksia tuovia=)
Täällä taas kävin kurkkimassa,onko uusia vauvoja syntynyt suurperheellisille!
Leanna ja kuuden katras
Ps Riesa,sulla monta hyvää ajatusta!Kirjoitat kivasti!
...juu, kiitos vain Leanna positiivisesta palautteesta!
Ajatuksia juu, niitä riittää täällä takametsän tanhuvilla, sysimetsän sydänmailla (vissiin tullut luettua liikaa iloista eläinkirjaa, sitä punakantista) :-) Ja siksikin että joskus sitä vain yksinkertaisesti haluaa suomettua ihan tosissaan, kun kerta täällä väärällä puolella rajaa asutaan...
Niin, tosin on niitäkin päiviä, jolloin ei omia ajatuksia kuule lainkaan, kun meteli on mitä suurin. Kaikki kun haluavat saada asiansa kuuluviin ja pieninkin yksivuotias osaa jo sen taidon, eikä siihen sanoja tarvita!!!
Tai sitten jos miettii niitä päiviä (lue melkein joka päivä tai joka toinen) jolloin ajatustenvaihto on ylimmillään...Eli ensin keskustelen yksivuotiaan kanssa huutoäänestyllä, ilman sanoja ja varmasti olen samalla aaltopituudella nilviäisen kanssa joo. Sitten annan vuoronumeron seuraavalle 5 vuotiaalle, jonka ajatukset liikkuvat -minä osaan itse- tasolla, jatkan sitten 9-vuotiaan kanssa, joka lopulta suuttuu ja heittää minulle alakertaan kirjelapun -äiti sinä olet sikka- (ilmeisesti tarkoitti sikaa, talousnisäkästä.) Sen jälkeen siinä välissä voi keskustella pojan (11 vuotta), kanssa. Väitellä ja näyttää puoliaika merkkiä käsillä tai jatkoaikaa tai poikittaista mailaa. Se siitä eikä vielä kaikki!!! Viimeiseksi vuoronumerolla 5 keskustelen kohta jo 14 vuotta täyttävän tyttären kanssa, jolta saa kuulla olevansa " Sune" tai " Wee" tai jotain muuta...siis minä, joka olen tyttären kavereiden äideistä kaikista nuorin, saan kuulla olevani " fossiili" . Mutta tuo Sune on kyllä ihan paras...mikähän mahtaa olla Suomen vastine sinne? Olisko joku " Jyrki" tai silleen... Ja sitten vielä lopuksi, tämä viimeinen itu, joka on vatsasta, antaa minun jutella vessanpöntön kanssa...Nyt on siis alkanut Vellosen veljekset vatsassa kiertämään ja pahaolo on tasaisesti, koko ajan...
Mutta siltikin, tämä elämän renkutus käy laatuun, ja rouva Hulda Huoleton on vainkin niin onnellinen tästä kaikesta...
Kiljusen perhe senkun porskuttaa. Mutta nyt on aika iltareippailulle...eli mies huutaa iltakävelylle. tietää taas hikeä pintaan, mutta sehän on vain terveellistä. Eikö joo!
Torstaita teille kaikille ihanille suomenneidoille!
Tämä rouva lähtee pinkomaan ja tuulettelemaan ajatuksiaan :-)
Aika liukuhihna meininkiä tuntuu nuo lääkäri-neuvolat olevan... Ensin terveydenhoitaja nappaa lähes lennossa verenpaineen ja painon ja sitten lääkäri tutkii samaa vauhtia kohdunsuun tilanteen. Eipä siinä paljon rupatteluaikaa jää.
Verenpaine oli hyvä, painoa on tullut yhteensä pari kiloa ja kohdunsuulla ei muutoksia. Sen suhteen kaikki siis ok. Olisin vain kaivannut hieman aikaa keskustella tästä töissä jaksamisestani, suonikohjuista yms., mutta haaveeksi jäi.
No seuraavaa neuvolaa kuukauden päästä odotellessa : /
Vai et sinä Soffala ole vieläkään päässyt synnyttämään! Ei voi muuta toivoa kuin kunnon mojovia suppareita :)
Toivottavasti kanelisokerin vauva osaa itse ottaa oikean asennon... Minä myös luulin tämän lapsukaisen olevan poikkitilassa. Liikkeet tuntui jotenkin niin, mutta kuulemma tuo ihan pää alaspäin pötköttää...
Ja isohkoa vauvaa povasi lääkäri minullekin. Vaikka osaako sen muka jo tässä vaiheessa ennustaa. Minun lapseni ovat olleet syntyessään 3200-3700g painoisia. Saa nähdä, tuleeko nyt sitten yli nelikiloinen pikkumies.
-Meriutu huomenna tasan rv 26
...jokos se Soffala on maratoonille lähtenyt vaiko lapsentekoon??!!!
Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin ja tuloksia syntyy, olit sitten missä tahansa!!
Ilmoittele!!
Eli viikko 40 pompsahti tuossa eilen - ja olo ei kun paranee.... viime viikon supistelupäivät veivät täysin voimat, mut nyt ei taas mitään. Toki ehkä muutamia suppareita vuorokauteen tulee, mut kun yöt menee hyvin, niin eihän sitä oloa mikään pahenna ;)
Terkkari oli jo viimeeksi sitä mieltä, etten enää sinne mene, mut olimpahan taas tänä aamuna siellä. Kaikki ok, joten ei kun odotellaan... Seuraava käynti on maanantaina, ja varmaan sielläkin taas tallustelen...
Ainoa mikä tässä olossa on, on se, ettei jaksa kävellä, mikä olis parasta lääkettä, kuin lenkkeily koko perheen kera :( -mut ei ei... Illalla huomaan kyllä jos olen koko päivän jalkojen päällä ollut - meinaa vihlasuista lähteä jalat alta, eikä se tunnu kovin kivalta....
nyt pitää alkaa laittaan evästä tälle pesueelle, joten taidan lopetella, ennen kuin alkaa tolkuton kitinä...
--Mirpa kera pitkällä vuokra-ajalla olevan masukin, rv40+1--
Tuo laskettu päivä saisi olla varma takuupäivä, jolloin vauva viimeistään tulisi pihalle :). Valitettavastihan se ei niin mene.....
Uskon, että jokainen päivä tuon " eräpäivän" jälkeen on tuskaa!
Kävin tänään ostamassa tukisukat! Sellaiset todella " ihanat" valkoiset ylös asti tulevat sukat. Ovat niin pelottavan näköiset kapineet, että toimisivat varmasti myös ehkäisyvälineenä :O.
Näillä säillä noita kammotuksia voi käyttää, mutta auta ja varjele, jos tulee lämmin....
Meriutu rv 26+0
toivottavasti pääsette pian laitokselle nyyttiänne noutamaan.
Olen samaa mieltä kuin meriutu noista lääkärintarkistuksista neuvolassa; minulla oli eka nyt keskiviikkona ja eipä terkka ees ehtinyt punnita tai paineita ottaa. No, alussahan tässä vasta ottaa mutta silti, olisi se ollut mukavaa ees muutama kunnon sana vaihtaa.
Kohdunsuulla tilanne oli ihan ok niin kuin pitikin. Sydänäänet kuunneltiin ja tasaisesti jumpsutti. OLen alkanut jo satunnaisesti tuntea pieniä muljahduksia silloin tällöin, ihanaa!!
Kamalasti väsyttää ja joka ilta tulee oksennettua. Mutta olo on kuitenkin kaiken kaikkiaan jo parempi kuin pari viikkoa sitten.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tanni
rv 13+1
Missä suurkaupungeissa te asustelette,kun on neuvoloissa nuin kiireisiä...täällä maaseutukaupungissa neuvolassa menee välillä melkeen liian kauan...tuntitolkulla kun jutellaankin, joskus on sitten tullut tosi kiire kotiin että mies ei kovin paljon myöhästy töistä...(koitan saada aina aamulle neuvolat ,että mies on lasten kanssa kotona niin että se menee hieman myöhässä töihin).
meriutu...mistä hommasit ne sukat? minunkin pitäisi käydä ostaan...
Kertokaapa kivoja kevät vinkkejä sisustukseen, kun on niin valkoista ja mustaa tämä meidän talon sisustus...tarttis vähän piristystä!
Potkitaanpa vielä teitä yliaikaisia synnäriä kohti:) lykkyä matkaan!!!
kivaa viikon loppua!...kärpät voittaa?!
Tuutski neljähuliviliä ja pikkuinen17+3
Tänään oli nyt sitten äitipolikäynti ja siellä ei - kuten ei ollut odotettavissakaan - diagnoosi muuttunut. Me päädyimme raskauden keskeytykseen. Sairaus johtaisi sikiön kuolemaan viimeistään synnytyksessä, todennäköisemmin jo aikaisemmin.
Lääkäri oli keskustellut perinnöllisyyslääkärin kanssa eilen tilanteestamme ja sitten edellisen tapauksen oli tullut sellaista tietoa, että jos tämä osteogenesis imperfecta on erästä tiettyä alatyyppiä, se on voinut periytyä peittyvästi (silloin 5,5 vuotta sitten oletus oli, että se vaikein tyyppi ei periydy kuin erittäin harvinaisessa tapauksessa ja silloinkin aina dominoivasti) ja tällöin sikiön sairastuvuus on 25% luokkaa :O Ihan järkyttävä luku! Ihme, että on siunaantunut kolme tervettä lasta kuitenkin. Tuon kuultuani olen varma, ettei meille enää yritetä saada vauvoja :' (
Mutta parasta loppuodotusta teille, ystävät! Käyn varmasti aina välillä tsekkailemassa, minkälaisia paketteja kenellekin on tullut :)
Heido!
Fuulis 19+0
tuuteliluu - mulle th sanoi että voisi auttaa jos hankkis ja pitäis niitä ylös reiteen / nivuseen saakka ulottuvia sukkia. Että kaipa niitä sitten on.
En tajunnut kysyä, jotenkin itekkin ajattelin että kaupungista instrusta täytyy käydä tiedustelemassa. Mutta hyvä tietää että siellä jotai tukisukkia on..
Täällä on tosi räntäinen märkä keli, ei kiinnosta juuri ulos nenää näyttää. Kävin kyllä kerhossa kuopuksen kanssa ja toimittelin kärryttelemällä asioita eli tuli oltua ulkona niissä puitteissa. Nyt poju kuorsaa tuossa vieressä, taas auton kyytiin nukahti:)
sinuvi 24+4