Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kätilöt sanoivat ettei epiduraali vie ponnistusvaiheenkipua ollenkaan ettei siihen

Vierailija
06.04.2008 |

voida vaikuttaa kuin kohdunkaulan puudutteilla. Silti niin moni kertoo ettei tuntenut ponnistamisen tarvetta tai kipua lainkaan kun oli epiduraali. Huijattiinko minua näin hyvin? Ponnistus sattui niin hemmetisti. Epiduraali ei vei supistuskivut vatsasta ja selästä muttei tosiaankaan hävittänäyt tuntemuksia peräsuolessa ja kivut olivat mahtavia kun vauvaa piti ponnistaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman epiduraaliakaan. On vissiin aika lailla yksilöllistä.

Vierailija
2/4 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pelkäsin kipua. Se taidettiin antaa liian myöhään, koska en todellakaan tuntenut mitään! Synnytys kesti pidempään, mutta en voi sanoa kenellekään sen sattuneen;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistin vasta kun lääkäri suostui laittamaan pudendaalipuudutuksen

Vierailija
4/4 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa epiduraalin, joka vie kaikki supistuskivut pois. Sitten tulee ponnistamisen tarve joka tuntuu tosiaan valtavana, kivuliaana paineen tunteena - aivan kuin olisi halkeamaisillaan kahtia. Se hyppy täysin kivuttomasta tilasta siihen kipuun on varmaankin hirveä. Voin vain kuvitella minkälainen järkytys.

Itse olen ollut ilman puudutteita ja tuossa vaiheessa sitä on sitten jo niin " luonnollisissa kipulääkkeissä" eli pihalla, että vaikka ne kaikki kivut toki tuntee niin niiden yläpuolelle jollakin tavalla nousee, en osaa selittää. Joku voisi sanoa että oli puolitajuton mutta itse kuvaisin tuota tilannetta jotenkin hieman ylevämmin. Jos taas se kauhea kipu tulee yhtäkkiä, aivan yllättäen, kun ruumis ja mieli eivät ole pikkuhiljaa tulleet tilanteeseen ja valmistautuneet kipuun, niin voin vain kuvitella miten kauhealta se tuntuukaan.

Itselläni kyllä se kipu häviää ponnistamalla, sitten kun vaan saa ponnistaa.