Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10v lapseni on vihainen minulle kun kiellän kaiken kivan!

Vierailija
06.04.2008 |

Kiellän leikkimästä ojassa jossa kelluun koiran jätöksiä. En anna juoksennella naapureiden pihoilla, enkä myöskään salli notkumista kaupalla. Lapseni kaverit ovat 8v-11v. muiden vanhemmat sallivat nuo edellämainut ja paljon muuta. Olenko minä nipo vai muut vanhemmat välinpitämättömiä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että likaisessa ojassa ei uida (saappailla kalhaaminen eri asia, jos vettä vähän) ja että naapureiden pihoille ei mennä. Tuon naapuripiha-kuvion onneksi käsittää jo 4v:kin.

Kaupalla notkumisen kieltäminen kaipaa ehkä tueksi perustelua?

Vierailija
2/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Et taida tietää mitä on tulossa kun lapsi liikkuu kaveriporukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki odotan, että erimielisyyksiä on, mutta toivon, että ne käydään jostain sellaisesta aiheesta, mistä ei tarvitse enää edes ekaluokkalaisen kanssa väitellä, esim. tuo koirankakkainen oja.

Vierailija
4/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojassa on aina sotkua! Kotini ohi kulkee paljon koululaisia ja vanhemmat tuskin tietävät minä ne tottelevaiset lapset tekevät koulumatkalla...

Vierailija
5/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen taas tiukkis, kun en anna ostaa karkkia, sipsiä tai energiajuomaa välipalaksi... Joidenkin annetaan mässätä ihan mitä vain päivän mittaan. Mä kannatan kunnon aterioita ja terveellisiä välipaloja. Nipottaja-äiti siis :/

Vierailija
6/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lapsilla säännöt, eikä ne säännöt aina niin kivoilta tunnu lasten mielestä, pitäkää ihmeessä kiinni säännöistä mitkä tuntuu teistä tärkeiltä, vanha kunnon ohje lasten kasvatukseen:rajat ja rakkaus

Vierailija
7/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsen kasvuun kuuluu vertailla itseään muihin, yrittää olla mahdollisimman samankaltainen kuin kaverit, nähdä kaverin vanhemmat aina parempina ja oppi irtautumaan omista vanhemmista näitä arvosteltelemalla. Samalla lapsi testaa kuinka paljon annat periksi ja kuinka paljon HÄN itse voi hallita teidän perheessä eli mistä saa itse päättää ja mistä ei. Useimmat vanhemmat ei kestä kun lapsi arvostelee ja antavat periksi - ja aiheuttavat lapselle hallaa ja turvattomuutta juuri näin. Tuon ikäinen tarvii vahvat ja lujat vanhemmat, jotka antaa viisaasti tilaa mutta on ITSE aikuisia ja päättävät asioista, johdonmukaisesti.

Vierailija
8/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön mielestä kiellän kanssa kaiken mitä hänen kaverinsa saavat tehdä. Pitää mennä ajoissa nukkumaan, ei saa katsoa kammottavia tv-sarjoja jne. Luulen että jollain tapaa tuon ikäiset kuitenkin toivovat vanhempien laittavan rajoja vaikka sitä vastaan kapinoivatkin.

Vierailija
9/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu luonnolliseen kehitykseen vastustaa vanhempiaan ja pitää heitä " tyhminä" . Lapsenkin on tarkoitus oppia säätelemään tunteitaan, ei voida antaa lapsen elää halujensa mukaan. Ja jos vanhemmat aina säikähtävät, kun lapsi uhmaa ja on pahantuulinen, säikähtää lapsi itsekin tunteitaan.

Suosittelen Keijo Tahkokallion kirjoja ja luentoja, mikäli tuntee olonsa näissä asioissa epävarmaksi. Hän osaa loistavasti kiteyttää, miten lasta järkevästi kasvatetaan.

Vierailija
10/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka rakastaa häntä, eikä halua, että hänelle käy mitään pahaa tai hän syö epäterveelliisesti, siksi kielleän jotain. Äitien tehtävä on pitää huolta lapsistaan.

Meillä on 9 vuotias, joka kuuntelee puhetta. Vaikka usein kaikki kiellot ovatkin hänen mielestään henkilökohtaisia loukkauksia häntä kohtaan..