Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta HYPNOOSISTA synnytyksessä / hypnoosin omaisesta rentotutumistekniikasta tms. ???!

05.04.2008 |

Mietin pitäisikö mennä esim. www . hypnosynnytys . com tms. vastaavalle kurssille, tai tilata edes joku itsehypnoosikirja/kasetti.

Onko kukaan kokeillut tällaisia itsehypnoosijuttuja?

Lähinnä mietin, olisiko näiden tekniikkojen harjoittelusta hyötyä niin, että osaisi kunnolla rentoutua synnytyksessä ja mennä " tilanteen mukana" .

Itse tajusin / osasin vasta kolmannessa synnytyksessä VÄHÄN kiinnittää huomiota siihen, että yritin tietoisesti rentoutua supistusten väleissä, ja supistuksen aikana yritin ajatella nousevia meren aaltoja tms. kuten yhdestä kirjasta luin.

Tuntuu että tämä HIEMAN auttoi ILOKAASUN OHELLA keskittymään, niin etten mennyt ihan " paniikkiin" /lukkoon, kuten helposti menee jos alkaa vaan pelkäämään supistuksia ja taistelemaan alitajuisesti niitä vastaan.

Nyt neljännen ilmoitellessa tulostaan haluaisin heti alusta alkaa valmentautua synnytykseen, jotta saisin sen edes vähän helpommaksi (takana 2 imukuppisynnytystä ja 1 muuten vain parituntinen ponnistusvaihe).

Vai onko nuo hypnokurssit ym. ihan huuhaata?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itsehypnoosista tiedä mitään, mutta oon ny kaks lasta synnyttäny ja molempien raskauksien aikana kävin hypnoosivalmennuksessa (www.lapsiperhe.net/napapiiri -> hypnoosivalmennus). Ekan raskauden aikana taisin käydä 5-7? kertaa (en muista tarkemmin) ja nyt tokan aikana 3 kertaa. Sen piti ammattilainen ja se hypnoosijuttu oli sellanen, että se aktivoitu sitten kun mä ymmärsin ja tiesin, että nyt synnytys on käynnistynyt. Eli siis tavallaan automaattisesti oikeeseen aikaan...

Mitenkään hypnotisoitunut tai hypnoottinen olo siitä ei tule, mutta molempien synnytysten aikana oon ollu tosi rauhallinen ja varma + on ollu tunne siitä, että mä tiedän mitä mä teen. Hypnoosissa käytetty rentoutumis-mielikuva toimi erityisen hyvin nyt tässä toisessa synnytyksessä (luomusynnytys ilman lääkityksiä) ja autto supistuksissa eteenpäin. Supistusten välissä oli helppo rentoutua.

En tän kummemmin osaa hypnoosista sanoa/kertoa, mutta ite ainakin koen saaneeni siitä paljon apua ja varmuutta synnytykseen (jo raskausaikanakin). Jos vielä joskus saan synnyttää, niin aion ehdottomasti käydä herättelemässä hypnoosia aktiivisemmaksi siihenkin synnytykseen. =)

burde ja tytöt 4vrk & 1,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla