Onko kokemusta AEROFLOTin lennoista? Millaiset koneet? Entäpä tarjoilu ja millainen on Moskovan lentokenttä?
Meillä olisi siis lento Aasiaan Moskovan kautta.
Kommentit (21)
Oon käyny viimeks 2004 ja sillon ainakaan ei kukaan puhunu englantia. Siis kokiksen ostaminen ravintolassa oli melkein extremeurheilua vastaava kokemus. En onneks lentäny Aeroflotilla, enkä kyl aiokaan, oon kuullut tosi paljon paskaa kyseisestä lentoyhtiöstä.
Toivottavasti neljä vuotta on vähä parantanu lentokentän palvelutasoa.
Aeroflot lentää venäläisillä Iljushin-koneilla. Rakastan matkailua, ja yritän olle ennakkoluuloton, mutta noissa edullisissa Venäjän kauttta Aasiaan -lennoissa menee minun uskallukseni raja. Ennemmin sitten vaikka Siperian halki junalla.
Tosin te olette varmaankin menossa Iljushinilla mutta aivan turhaan Aeroflotia haukutaan. Koneita ei ole pudonnut sitten vuoden 1994 ja sekin johtui siitä että kone oli länsimainen. Vastaavassa tilanteessa ei olisi venäläinen kone pudonnut.
Ja aivan turhaa kauhistella Aeroflotin aiempia onnettomuuksia, se oli silloin maailman suurin lentoyhtiö ja nyky-Aeroflot on siitä vain pieni ja parhain osa. Aerolofthan jaettiin satoihin yhtiöihin Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen joita ei voi edes verrata toisiinsa tasossa ja laadukkuudessa.
kun lennämme Moskovan kautta? Lentokentällä odotusaikaa menossa 6 h ja paluussa 4 h.
t. ap
Vierailija:
kun lennämme Moskovan kautta? Lentokentällä odotusaikaa menossa 6 h ja paluussa 4 h.t. ap
Yleensä kannatta ostaa liput ulkomaanmatkoillo 2 - 5 kk ennen matkan alkua ja tiistai on yleensä keskimääräisesti halvin päivä matkustaa. Ite ainakin tuolla https://search.jetradar.com sivustolla valinnu eka kuukauden ja siitä jonku päivän. Sit vertaillu mikä on halvin päivä lentää. Jos varaat useammalle henkilölle kerralla niin kannattaa aluksi koittaa hakea lentoja vain yhdelle henkilölle ja kattoo eroaako hinta.
Ihan samanlainen kuin muillakin. Palvelu pelaa, mutta puhe ei. Eli pyydät jotain, lentoemännät ei vastaa, mutta tuovat myöhemmin pyytämäsi. Hämmentävää.
Lentokentällä on hyvää borskeittoa. Iso ja kolkko.
Ei ne koneet tai lentäjät sen huonompia ole kuin muuallakaan.
En ole ihan viimevuosina käynyt.
Ota selville kuinka monta konetta tullut alas.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlainen kuin muillakin. Palvelu pelaa, mutta puhe ei. Eli pyydät jotain, lentoemännät ei vastaa, mutta tuovat myöhemmin pyytämäsi. Hämmentävää.
Lentokentällä on hyvää borskeittoa. Iso ja kolkko.
Ei ne koneet tai lentäjät sen huonompia ole kuin muuallakaan.
En ole ihan viimevuosina käynyt.
Vanha ketju nostettu linkin mainostamiseksi, mutta vastaanpa kuitenkin, että lentokentän borskeitto on helevetin kallis. Kaksi keittoa ja pikkupullo kuoharia maksoivat viime vuonna 60 euroa.
Koneet on samaa airbussin kalustoa kaukolennoilla, kuin Finnairilla. Helsinki-Moskova väli saattaa mennä uudella Sukhoi superjet koneella, ja se on vastaavan kokoinen kuin esim. Embraerit, joita Finnairin alihankkija Norra käyttää. Ihan turvallisin mielin voit nousta noiden koneiden kyytiin.
Moskovan kenttä ja terminaali on aika samanlainen kuin muutkin isot kentät missä päin tahansa. Kallis, mutta kaikenlaista palvelua on tarjolla. Ihan tilava kokonaisuus.
Jos joutuu siirtymään Venäjän sisäisten lentojen terminaaliin, niin siellä on todella ahdasta ja kuumaa. Epämiellyttävä paikka. Mutta tuonnehan ap ei ole "joutumassa".
Vierailija kirjoitti:
Aeroflot lentää venäläisillä Iljushin-koneilla. Rakastan matkailua, ja yritän olle ennakkoluuloton, mutta noissa edullisissa Venäjän kauttta Aasiaan -lennoissa menee minun uskallukseni raja. Ennemmin sitten vaikka Siperian halki junalla.
Aeroflot ei lennä enää Iljushineilla. Mutta tiesitkö että Il 86 ja 96-koneissa (joilla Aeroflot lensi mm. sinne Aasiaan) on kuollut 0 matkustajaa. Erittäin turvallisia koneita, joita moni turhaan pelkää. Sama juttu muidenkin venäläiskoneiden kanssa, ihan yhtä turvallisia ne ovat kuin länsimaisetkin lentokoneet. Ja venäläiset lentäjät on hyvin koulutettuja ja taitavia.
Mitä järkeä on säästää parhaimmillaan pari kymppiä ja lentää venakko koneilla?
Turkish airlines sentään parempi, hki-bkk lähtee reilulla 400 eurolla.
Finskin liput saa 550eurolla.
Kannattaa pysyä kotona jos parista kympistä on kiinni...
Juurihan siellä kuoli 41 ihmistä keväällä 2019 kun Aeroflot in kone syttyi Moskovassa tuleen lentokentällä.
"In fact, since the year 2000, Aeroflot only had one fatal accident – flight 821 from Moscow to Perm on September 14, 2008 – in which everyone onboard including 82 passengers and 6 crew members were killed."
Aeroflot ei vakuuta itseäni, viimeksi lensin sillä Kaukasukselle 1990 - luvulla, kauhea kokemus. Konekin tärisi jotenkin oudosti, tosi ahtaat tilat jne. En pysty uskomaan, että slaavilainen leväperäisyys olisi 100% hävinnyt näinä vuosikymmeninä. Jos ei olisi varaa Finnairiin, jättäisin menemättä.
Tasoltaan vähintään viisi kertaa parempi kuin vaikka finnair.
Lennoilla nykyaikaisin kalusto ja ilmainen upea palvelu.
Moskovan lentokenttä on kuten kaikkien muidenkin suurkaupunkien lentokentät.
Lennän Aeroflot :lla normaalisti 6 kertaa vuodessa Helsinki Bangkok väliä.
Pari kertaa vuodessa Tokioon.
Aeroflot on nykyään ihan hyvä lentoyhtiö. Vuosi sitten koneen vaihto Moskovassa, Finnairin siiviltä Aeroflotille. Tosin kenttä huokui neukkuaikaa. Oli vaatimaton verrattuna muihin metropolikenttiin. Ja kallis!
Onpas vanha aloitus. Menin Aeroflotilla Moskovaan matkalla Tel Aviviin ja oli yksi parhaimmista lentomatkoista. Henkilökunta oli ystävällistä ja ruoka hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Oon käyny viimeks 2004 ja sillon ainakaan ei kukaan puhunu englantia. Siis kokiksen ostaminen ravintolassa oli melkein extremeurheilua vastaava kokemus. En onneks lentäny Aeroflotilla, enkä kyl aiokaan, oon kuullut tosi paljon paskaa kyseisestä lentoyhtiöstä.
Toivottavasti neljä vuotta on vähä parantanu lentokentän palvelutasoa.
Miksi sinä et puhunut venäjää, sillä asia olisi ratkennut?
Lentelin 80-luvulla. Sheremetejevo 2 oli ainoastaan ulkomaanlennoille. Silti kukaan ei puhunut englantia. Seurueessani matkustavaa afrikkalaisnaista ristikuulusteltiin tyyliin, miksi hänen pitää lentää Suomeen.
Odessassa usein välilasku. Aamuyöllä pimeässä terminaaliin tunniksi värjöttelemään. Emo kaatoi kahvit syliini. Heitti rätin perään.
Eikös ne ainakin ennen tippuneet maahan? Aeroflotit siis?
Varautukaa ikivanhaan neuvotoaikaiseen kalustoon, ja rauhoittavia mukaan.