Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin uudessa työssä, työkaverit inhottavia

Vierailija
17.10.2014 |

Aloitin ensimmäisen oikean työn opiskelujeni ohessa. Olen ollut työssä 3 viikkoa ja osa työkavereista on suorastaan käyttäytynyt ilkeästi.

Tönitään edestä, ei kuulla kun kysyn jotain, ei katsota silmiin kun puhutaan, tiuskitaan. Myönnän kyllä etten ole osannut kaikkia annettua työtehtäviä ja olen mokaillut ja joutunut pyytämään apua. Ja siitä se nälviminen sitten alkaa ja huokailu.

Voisinko tehdä asialle jotain? Työilmapiiri on ainakin minusta todella ahdistava. Olen yrittänyt olla ystävällinen neutraalilla tavalla. Asiakkaat ovat puolestaan olleet ymmärtäväisiä sen suhteen, etten kaikkea vielä osaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten täällä Suomessa vielä ihmetellään, miksi työntekijät eivät viihdy töissä, vaan haluavat vuorotteluvapaalle ja eläkkeelle. Aika paljon se varmaan johtuu juuri tuosta, että työpaikalla ei osata käyttäytyä kunnolla. Samanlaista kohtelua saa osakseen joka iässä, nuorena vain enemmän kuin vanhempana.

Vierailija
22/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingiltä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vain ole Stokkalla töissä?

Vierailija
24/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:02"]Et kai vain ole Stokkalla töissä?
[/quote]

En. En viitsi paikan nimeä kertoa. Kuitenkin suuri tavaratalo ja olen talous osastolla.

Ap

Vierailija
25/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa! Koita kaikesta huolimatta kuitenkin itse olla ystävällinen. Olen varma että helpottaa kunhan saat työhön rutiinia. Ja muista miltä sinusta tuntuu nyt, jos olet itse joskus vanhempi työntekijä ja neuvomassa jotakuta. Älä pistä vahinkoa kiertämään, ole viisaampi ja aikuisempi kuin nämä sinun opastajasi nyt. Tsemppiä!

Vierailija
26/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä paketoinnin sujuvuutta voit ainakin harjoitella kotonakin.

Vierailija
27/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä taitaisi viitsiä pitää sitä ilkeytenä, jos vanhempi myyjä tuppaa väliin kun esittelet jotain tavaraa. Ostajalle tulee siitä olo, että hänestä pidetään hyvää huolta kun kaikki kiinnostuvat hänen ongelmastaan. Lisäksi mielestäni tiettyyn mittaan asti nokkimisjärjestystä pitäisi kunnioittaakin, niin kenenkään ei tarvitse niin nokkia. Ota uteliaasti ne tilanteet - että osaako oikesti toinen jotain sinua enemmän. Jos osaa, niin opit siitä itse, jos ei, saat myhäiltävää, koska olet jo samalla tasolla tai parempikin.

Vierailija
28/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi :( On kyllä kokemusta naisvaltaisista kaupan alan työpaikoista ja todella harvassa on mukavat työkaverit. Varsinkin 40-60v ovat usein hyvinkin v-tuuntuneen oloisia ja jopa ilkeitä. Tsemppiä ja onnittelut kun pääsit töihin tässä taloustilanteessa! Sinnittele muutama kuukausi ja pääset varmasti toiselle osastolle tai toiseen työpaikkaan.

Vierailija
29/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja halusi palkata mahdollisimman halvan työntekijän. Olisi varmaan ollut kokeneempiakin tarjolla. Mutta se ei ole sinun vika.

Vierailija
30/42 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
31/42 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaiset työpaikat ovat pahimpia ikinä, siellä on "nokkimisjärjestys." :( Ihan paskaa touhua...

Joo huomasin tänään toista viikkoa uudessa työssä ollessani että miehet on pääosin mukavampia ja naisilla on supinakerhoja. Kuulin vessassa ollessani kyllä mitä puhuivat kun luulivat mun lähteneen. En ottanut itseeni mutta kyllähän se kummastutti. He eivät ole perillä selkeästikkään mitä ja miten omat asiani teen joten heidän on turha jauhaa. Kyllä esimiehet tietää miten mut töihin on koulutettu ja mikä mun työtapojeni syy on ja se miten teen ja miksi teen niin.. pari ok työkaveria jo tullut. Tykkään enemmän pienemmistä työpaikoista joissa populaa vähempi ja ihmisähkyä ei tuu tai sit joku itsenäisempi työ/duunari/etätyö. Vois harkita.. Ujo en oo enkä epäsosiaalinen. En jaksa vaan kiusallista small talkia enkä teennäisyyttä. Kaikille voi moikata ja toki heittää jotain juttua mutta jos tulee kiusallinen tunne ja oikea tumma verho jonkun ihmisen kanssa niin eiköhän se oo selvä.

Sinänsä jännä että yritän olla kaikille ystävällinen ja kiva enkä jaarittele kuitenkaan tyhjiä.

Hankala päästä jyvälle isoon porukkaan.

Luulen että vaikka miten yritän saada kavereita ja paikan porukassa niin musta tulee se muiden silmissä outo, hiljainen, tyhmä, töykeä ja mulkku..

Vierailija
32/42 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä noilla naisvaltaisilla matalapalkka-aloilla on juuri tuollaista. Sitten jos tulee jos mies joukkoon, niin voi jestas. 

Vierailija
33/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus, näin 44 vuotiaana, että nuoret (20-30v) on niitä pahimpia nokkijoita. Heillä loistaa läpi se epävarmuus ja elämän kokemattomuus, kokevat uuden, vanhemman työntekijän uhkana, vaikka heillä kuin olisi parempi kokemus ks. työstä kuin tällä "vanhalla" joka tuli uutena!! He haluavat jotenkin näyttää sen paremmuutensa sillä, että ilkeilevät ja nakkelevat niskojaan.

Ei tosiaan kaikki todellakaan, mutta jos näitä on, niin olen huomannut, että ikä on yleensä juurikin tuota luokkaa.

Vierailija
34/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönijöille voi sanoa mit vit,ootko sokee vai puuttuuko käytöstavat?? Mäkään en kestä tuollaisia työntekijöitä. Ja osa kollegoistani on juuri tuollaisia, kun niille puhuu ne kattoo ihan eri suuntaan, eli sanon asiat heidän takaraivoille vaikka puhutaan työasioista. Muutama kollega on ollu alalla jo jotain 30 vuotta ja niiltä täysin unohtunut se, jos joukkoon tulee uusi työntekijä et ei sillä vielä kaikki tule selkärangasta. Mut sit just nää 30 vuotta siellä olleet ei itse edes osaa tehdä vielä niinku pitäs,mut ne on niin kangistunu vanhoihin tapoihin, vaikka jonkun asian olisivat tehneet jo sen 30 vuotta väärin, niin eivät suostu tekemään toisella lailla koska ovat aina tehneet niin. Tänäänkin olis iltavuoro sellaisen kollegan kanssa joka kysyy ja kun vastaan,niin vastaan sen takaraivoille koska se ei jutellessa edes katso kohti.

Vierailija
35/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotit?! Että työpaikka on joku kaverikerho, jossa kaikki osaa käyttäytyä aina tismalleen oikein niinkuin kultaisenkäytöksen oppaassa sanotaan?!

Itse asiassa toivoisin, että kaikki käyttäytyisivät aina hyvin.

Vierailija
36/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ala oleen niille sarkastisen ilkeä ja oikein ylikorostetun iloisesti sano aina hei! kun tulet töihin. TOIMII

Juu, sano vaikka vapaiden jälkeen"Ihana tulla töihin, mitä mielenkiintoista saan taas tänään tehdä!"

Vierailija
37/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingiltä kuulostaa.

EI, kun junttien Tampereelta!!! Molemmissa olen asunut, eikä stadissa kukaan ollut tuollainen ainakaan minulle. 

Vierailija
38/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tönijöille voi sanoa mit vit,ootko sokee vai puuttuuko käytöstavat?? Mäkään en kestä tuollaisia työntekijöitä. Ja osa kollegoistani on juuri tuollaisia, kun niille puhuu ne kattoo ihan eri suuntaan, eli sanon asiat heidän takaraivoille vaikka puhutaan työasioista. Muutama kollega on ollu alalla jo jotain 30 vuotta ja niiltä täysin unohtunut se, jos joukkoon tulee uusi työntekijä et ei sillä vielä kaikki tule selkärangasta. Mut sit just nää 30 vuotta siellä olleet ei itse edes osaa tehdä vielä niinku pitäs,mut ne on niin kangistunu vanhoihin tapoihin, vaikka jonkun asian olisivat tehneet jo sen 30 vuotta väärin, niin eivät suostu tekemään toisella lailla koska ovat aina tehneet niin. Tänäänkin olis iltavuoro sellaisen kollegan kanssa joka kysyy ja kun vastaan,niin vastaan sen takaraivoille koska se ei jutellessa edes katso kohti.

Tönimällä kokeilevat, miten reagoit. 

Itsellä käynyt samoin ja närkästyneenä kysyin, että "Mitä ihmettä, miksi tönit minua??!! 

Tönijä pyysi heti nolostuneena anteeksi.

Joten, kun pääset jyvälle hommista, ota paikkasi, äläkä suostu enää kiusattavaksi.

Muista olla luja mutta ystävällinen, jotta eivät pääse valittamaan pomolle töykeydestäsi. 

Vierailija
39/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskellut ravintola-alalle ja menin työhön.  Työpaikalla oli aataminaikuiset menetelmät eikä työsuojeluasioista mitään käsitystä. Vanhat työntekijät olivat olevinaan kovia tekijöitä, mutta tupakkatauko oli tunnin välein.  Kun sovelsin käytäntöön oppimiani asioita, niistä tuli sanomista. Piti tehdä niin kuin aina ennenkin.  Pari kuukautta jaksoin.

Vierailija
40/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että kesken toisen neuvomisen tai esittelyn tulee toinen myyjä väliin on loukkaavaa ja myös kiusallista asiakkaalle. Kyllä asiakas sen huomaa, että on nolostuttava ja kiusallinen tilanne ensimmäiselle henkilölle. 

Jos kokeneempi myyjä haluaa jotenkin valvoa tai olla apuna niin voi jäädä hiukan syrjemmälle seuraamaan, tekemään vaikka jotain omaa hommaa ja sitten jos tulee jotain epäselvyyttä tai epäröintiä niin kysyy ystävällisesti vaikka, että tarvitsetko apua. Tai sitten suoraan sopia, että jos tulee jotain niin voit kysyä minulta kun olen lähettyvillä. 

Olen ollut kaupassa töissä ja siellä oli eräs myyjä joka teki tuota tarkoituksella. Halusi nostaa itseään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän