joku muu kohta 4,5v jonka sänky vielä teidän makkarissa?
meillä tämmöinen nukkumajärjestely ja nautin siitä vielä. Tyttökin, tulee joskus meidän väliin. Ei haittaa. Isommat teinit talon toisessa päässä ja siellä myös pikkuisen huone mut ongelmana just se että he ovat viikonloppuisin hereillä niin kauan että siellä ei ole hiljaa vaan musiikki, video, tietokone ym päällä että olen varma että unirauhaa siellä ei saa. Katsotaan onko vielä kouluikäisenä meidän huoneessa, ha.
Kommentit (16)
Eli tytön (vajaa 4v.) oma huone on yläkerrassa. Nukkuu meidän kanssamme alakerrassa. Ei uskalla vielä nukkua yksin.... Yläkerrassa myös isoveljien huone, mutta valvovat siellä myöhempään, joten tytön on rauhallisempaa alakerrassa nukkua... Ihan normaali reipas 4v. tyttönen on vaikka nukkuukin meidän kanssa :) On iltatähti, joten äitikin nauttii kun saa pitää vielä " vauvan" hetken kanssaan :)
Sopii vanhemmille ja lapselle mainiosti :D
4-vuotias nukkuu meidän välissä, samoin 2-vuotias pikkusisko.. meitä siis 4 meidän 180cm leveässä sängyssä joka yö.. hyvin mahtuu. Lapset käy siis nukkumaan omaan sänkyyn, mutta yöllä kömpivät viereemme. =)
Ei vain koskaan ole suostunut omaan huoneeseensa, vaikka sellainen onkin. Joten eivät sitten koskaan tulleet siirtämään lapsen sänkyä pois omasta makkaristaan. Ei sitäpaitsi nuku koskaan siinä sängyssään edes, vaan vanhempiensa sängyssä aina koko yön.
curling, curling, curling
Vasta puoli vuotta nukkunut öitään heräämättä (kohta 5v)
Kyllä se kerkiää vielä omaan huoneeseensa.
Tyttö nukkuu tosin lähes kaikki yöt meidän sängysä, mutta omakin sänky siis löytyy ;)
On oma sänky, mutta se on kiinni meidän sängyssä. Eikä tulisi mieleenikään siirtää muualle, ennen kuin itse haluaa. Pennut kuuluvat emojensa viereen, kunnes pärjäävät omillaan. Muuten meillä ei kyllä lapsen tietä siloitella, vaan elämänkoulu on aika kovaa, joten mistään curlingista on meitä turha syyttää.
4,5v ja melkein 3v ovat lapset. Ihanaa heräillä yhtä aikaa aamulla!
Ei ole tarpeeksi huoneita, että olisi saatu tytölle oma tila. Makkari on kyllä iso ja ollaan siitä erotettu tytölle oma soppi. Nyt, kun meidän esikoinen on armeijassa, niin tyttö nukkuu välillä veljensä sängyssä.
Meillä nukkuu kuusivuotias samassa makkarissa vahempien kanssa. Ei ole tarpeeksi huoneita.
En usko tämän olevan henkisesti vammauttavaa koska päivisin huone on omassa käytössä.
Nukkuu melkein joka yö koko yön omassa sängyssään. Vähitellen mietitty siirtoa omaan huoneeseen, mut huone aika kaukana meidän makkarista. Saattaa olla, et samassa huoneessa nukkuminen takaa kaikille paremman yörauhan vielä.
vanhempieni makkarissa 9-vuotiaaksi asti. Pelkäsin nimittäin kummituksia niin paljon ja oma huone oli niin kaukana vanhempien huoneesta.
Syynä siihen on yksivuotias pikkuveli. Haluan siirtää lapset sitten aikanaan yhtä aikaa pois meidän makkarista, eikä yksivuotias ole mun mielestä vielä tarpeeksi vanha. Samalla periaatteella toimii yksi tuttu perhe, joiden 6-v nukkuu edelleen vanhempien makkarissa. Ihan normaali lapsi on. :) Luulenpa, että tarvitaan aika paljon enemmän kasvattamaan lapsi kieroon kuin yhteinen makuuhuone muiden perheenjäsenten kanssa. :D
Mutta ei nuku siellä kuin päiväunia. Muuten nukkuun meidän sängyssä. Kun kaikki nukkuvat hyvin, niin minusta siitä ei ole mitään haittaa. Tykkään sitäpaitsi itse kun illalla voidaan mennä yhdessä nukkumaan ja jutella kaikenlaista sängyssä. Päivällä on niin kova meno päällä ettei lapsi ehdi paljon pysähtyä keskustelemaan. Miehen kanssa on unirytmi ihan erilainen joten ilman lasta joutuisin aina itsekin yksin nukkumaan. Lapseni on ihanin unilelu jonka voin keksiä:)
kerrokseen (jossa oma huone). Sitten harkitaan, kun alkaa itse kysellä.
Oma sänky on meidän sängyn vieressä mutta yhtään yötä ei ole siinä nukkunut (pinnasängystä n 1-vuotiaana siirtyi meidän viereen nukkumaan) ja kohta puretaan se sänky kyllä pois että saadaan pinnasänky siihen kun ei ole tilaa kahdelle lapsen sängylle ja vauva syntyy :)