Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikaista apua kaivataan - Gonal-F -kynän käyttö

04.04.2008 |

Hei kaikki!

olen melkein paniikissa, koska käytän ekaa kerta pistämiseen Gonal-kynää enkä Puregonia, juuri pistin ekan kerran IVFää varten.

Nyt olen sekaisin, koska en usko, että sain tarpeeksi ison annoksen...

Siis: pitäisikö gonalkynän ' mäntä' painua ihan pohjaan saakka??? Minulla se ei mene sinne millään! Kynään jäävät näkyvii lukemat 75 ja 50, mutta yhtään nulta siinä ei enää näy! yritin soittaa kliikalle, mutta näin perjantan kunniaksi eivät enää vastanneet... Toivottavasti joku tietäisi!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käytit nyt ihan ensimmäistä kertaa ja pistit ensimmäisen kerran? Yleensä noin käy silloin, kun ampulli on loppu ja pistellään " vielä varmuuden vuoksi loput" niinkuin klinikalla suositellaan. Silloin kynä siis näyttää paljonko oikeasta anonksesta on vielä pistämättä. Olethan varmasti asentanut ampullin oikein? Tehnyt ne alun hukkaan ruiskuttamiset ym mitä ohjeissa sanotaan? Vaikuttaa siltä, että annoksestasi on vielä 75 yksikköä ottamatta, koska kyllä, mäntä painuu ihan pohjaan asti. Pistä siis uudelleen (kunhan olet varmistanut että kaikki on kynän suhteen kunnossa) se 75 yksikköä.

Toivottavasti onnistuu toisella yrityksellä!

Vierailija
2/4 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käytin kynää ja siis ampullia. Ampulli oli siinä jo valmiina, joten sitä en asentanut itse. Tein kyllä kaiken kaikkien ' taiteen sääntöjen' mukaan, sain pisaran neulan kärkeen ja naputtelin jne, mutta mäntä ei vaan painu pohjaan saakka, ei vaikka mitä tekisin! Pitääkö minun vääntää jotain? Pelkkä painaminen ei ainakaan auta....

Annokseni, 112,5 on edelleen mustan nuolen kohdalla, pitäisikö sen kadota siitä jonnekin...? Kuulostaa varmaankin tosi tyhmältä kysymykseltä, mutta Puregon-kynässä annos ' nollautui' kun pistoksen antoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä niin, että kävelet terveyskeskukseen ja kysyt apua. Seillä niiden on osaatava auttaa!!!

Minulla oli myös Gonalit kolmessa IVF-hoidossa, mutta viimeisestä on jo melkein puoli vuotta, enkä muista vastausta kaikkiin kysymiisi. Mutta kyllä, männän pitää mennä loppuun asti.

Yritän miettiä... eli teit sen alun homman, jossa noin 35 (muistaakseni) yksikkö painetaan menemään hukkaan? Sen jälkeen kierrä kynän pää siihen kohtaan, mikä on annoksesi niin, että musta nuoli osoittaa sitä. Sitten vedä kynän pää niin ulos, kun saat. Näin asteikko lukkiutuu. Sen jälkeen pitäisi pistoksen onnistua ja mänään mennä loppuun asti.

Toivottavasti onnistut tai saata apua vaikka terveyskeskuksesta!

Vehnis

Vierailija
4/4 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vahnis ja tiuhtiainen! menin sitten loppujen lopuksi tosiaan terveyskeskukseen ja kauhean sekoilun jälkeen (eiväthän ne siellä mitään tienneet lapsettomuushoidoista...) löytyi lopulta hoitsu, joka oli itse aikanaan käyttänyt Gonalia ja osasi neuvoa. Kaikki siis hyvin.

Juttu on niin, että Puregoniin tottuneille gonalin mäntä ei mene ihan loppuun saakka... tai oikeastaan Puregonin ' loppuun saakka' on eri kuin Gonalin ja siksi hämmennyin. Itse asiassa Gonal on (nyt kun osaan paljon helpomi käyttää kuin Puregon, hihhih :) Ja ehkä tästä viestistä o vielä joskus hyötyä jollekulle muullekin!

Aurinkoista päivää kaikille!

t: Maija, piikittelypäivä 4, huomenna ekaan ultraan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan