Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtoehtohoitoihin perehtynyt lääkäri Tampereelta?

04.04.2008 |

Hei!

olisiko kenelläkään tietoa lastenlääkäristä (tai lääkäristä muuten vain) Tampereella, joka käyttäisi hoidossaan myös vaihtoehtohoitoja?

Lapseni (3v) ongelmat ovat moninaisia mutta yleisesti ottaen haluaisin löytää apua jatkuviin ja hankaliin infektioihin. Perinteinen lääketiede hoitaa vain antibiooteilla ja itse haluaisin alkaa tukea lapseni elimistöä tulemaan vahvemmaksi. Ei kai noi jatkuivat antibioottihoidot voi ihan hyväksi olla!

Olen kiitollinen, jos jollain on tietoa!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä on tämmöinen lääkäri kuin Taina Harjumaaskola. Sieltä on moni lapsi saanut avun allergioihin ja infektiokierteisiin. Myöskin meidän moniallergikko poika on siellä hoidossa ja nyt alkaa jo näkymään paranemisen merkkejä. Klinikka sijaitsee Hämeenkadulla. Ja jos on vakuutus, niin nämä käynnit menee vakuutuksen piikkiin. Hoito perustuu vitamiini ja hivenaine tankkaukseen. Kannattaa käydä osoitteessa antioksidantti.fi. Sieltä saa lisätietoa.

Suosittelen lämpimästi. Ja huhuile minua täällä jos haluat kuulla omakohtaista kokemusta lisää.

Terveisin Hermione ja poikanen 1v 2kk

Vierailija
2/3 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä hoidetaan vastaavin periaattein kuin tuolla antioksidanttiklinikalla, mutta hivenainetesti tehdään hiuksista. Käsittääkseni hinnoissa on myös eroa. Medilife klinikalla testi maksaa 270,- kun taas antioksidanttiklikalla on käsittääkseni paljon kalliimpi, erään lukemani artikkelin mukaan voi lompakko keventyä jopa 800,- (korjatkaa ihmeessä jos tämä huuhaata).

Toistaiseksi Suomen ainoa Medilife klinikka sijaitsee Karhulassa, mutta testin otattaminen hoituu helposti, sillä lähettävät materiaalin kotiin ja näyte lähtee postitse. Tulkinta on myös mahdollista saada puhelimitse, jos on pitkämatkalaisista kerran kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1-vuotias poika, jonka kanssa ensimmäinen elinvuosi on ollut haastava. Heti syntymänsä jälkeen alkoivat ongelmat, poika ei nukkunut ja itki paljon. 2,5kk ikäisenä ilmestyi iholle kauttaaltaan kutiavaa punaista, kuivaa ihottumaa. Rajoitin heti maidon pois omasta ruokavaliostani.. hetken helpotus tulikin, mutta ongelmat jatkuivat... Rajoitin omaa ruokavaliotani lisää, painoni tippui alipainon puolelle eikä meistä varmasti kumpikaan saanut ravinteita.

Poika ei ensimmäisen puolen vuoden aikana nukkunut kuin 20 minuutin pätkiä ympäri vuorokauden. Yö- päivärytmi oli selkeä pojalle itselleenkin, mutta nukuttua ei vaan pahan olon vuoksi saanut. Vähän ennen puolen vuoden ikää aloitimme kiinteät rauhalliseen tahtiin ruola-aina kerrallaan testaten. Sopivalle tuntuvia ruokia tuntui löytyvänkin, mutta varmuutta ei ollut mistään, sillä poika oli edelleen rintamaidolla.

Hankin paljon tietoa ravitsemuksesta ja ravinnon vaikutuksesta terveyteen. Itse olen saanut kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla ja molempia imettänyt pitkään. Epäilin ongelmien aiheuttajaksi suoliston kuntoa, ravinnon imeytymisongelmia ja syyksi siihen sitä, että mun omat varastot ravinteista olivat loppu (myös mulla oli jatkuva tulehduskierre, väsymys jne.)

Koska imetin, tiesin, että jos söisin ravinteita monipuolisen ruokavalion lisäksi myös lapsi saisi ne. Mitkään synteettiset apteekin valmisteet eivät ole ikinä mulla imeytyneet, eivätkä imeydy muillakaan ihmisillä (synteettisyyshän ei kuulu ihmiselimistöön) joten otin käyttööni Spirulinalevävalmisteen (luonnon oma monivitamiini) ja Omega-rasvahapot (3,6,7,9). Teetätin itsestäni myös hiushivenainetestin biolääketieteen klinikalla ja testitulos oli kauhistuttava. Olen aina syönyt terveellisesti, mutta siltikin varastoni olivat aivan nollassa. Testin myötän sain tietenkin myös muita ravinteita syötäväkseni ja kappas kummaa meidän molempien vointi alkoi pikkuhiljaa parantua. Itse jaksan nyt paremmin kuin ikinä, pojan haljennut huuli on ummessa (saa spirulinaa myös suoraan) ja uusia ruoka-aineita on voitu ottaa käyttöön. Kasvukäyrät ovat myös lähteneet nousuun ja iho on nyt hyvässä kunnossa, ihottumaa ei ole. Ruokaan lisään hänelle siis spirulinaa ja kylmäpuristettua rypsiöljyä nyt imetyksen päätyttyä, koska ei enää ravinteita minun kautta saa. D-vitamiinia saa jopa 15 mikrogrammaa päivässä. Ruoka-ainerajoituksia toki on, mutta hyvin oletettavasti vehnänkin voimme jossakin vaiheessa ottaa käyttöön.

Arvatenkin tämä herättää keskustelua, mutta omat hälytyskelloni alkoivat soimaan kun tuntui, että allergioiden ilmetessä aletaan vain rajoittamaan syömisiä, mutta ei selvitetä syitä, eikä tarkisteta mitä elintärkeitä hivenaineita elimistöstä puuttuu. Syyt löytyivät ja tällä keinolla koko ongelmaa pystytään parantamaan. Ei siis pelkästään rajoiteta vaan korvataan puuttuvat ravinteet!

Kannattaa käydä vierailemassa www.medilife.fi ja varmaan voisit halutessasi myös soittaa sinne ja kysellä lisää.

Mitähän muuta kertoisin??? Itse olen ihan hurahtanut tähän hoitomuotoon, tietenkin koska saatiin sillä paljon apua. Vaikka pojan vuoksi testin teetin niin ohessa oma vointini parani silminnähden sekä ärhäkkänä oireillut nivelrikko saatiin kuriin.

Voin kertoa lisää, mikäli haluat kuulla... Laita vaikka sähköpostia tinkerbell-80@hotmail.com