pieni äiti, suuri vauva
Vielä ei ole ajankohtaista mutta kyselen kun kiinnostaa.
Onko täällä siis ketään pientä äitiä joka synnyttänyt suurikokoisen vauvan? Sekin taitaa vaihdella et mikä ajatellaan suurikokoiseksi? onko mahdollisuuksia käynnistykseen äidin toivomuksesta jos epäillään tulevan suuri vauva? Luulisi että pyrkivät kuitenkin vauvan ja äidin takia alatie synnytykseen.
Itse olen 150cm ja huolestutta etten saisikaan synnyttää alateitse jos vauva kovin suuri. Esikoisen sain sektiolla perätilan ja raskausmyrkytyksen takia. Sanoivat monet lääkärit, että tuo melkein kolme kiloinen olisi hyvin mahtunut mutta kiire oli sen myrkytyksen takia.
Kommentit (3)
Enemmän se on kiinni lantion väljyydestä. 160-senttinen siskoni on synnyttänyt alakautta 4-kiloisen perätilavauvan ja 4,6-kiloisen vauvan. Episiotomiaa ei tehty, vain pieniä nirhaumia tuli.
eli pienikokoiseksi kai luokitellaan.olen synnyttänyt 6 lasta alateiste.isoin ollut liki 4100g,muutkin n 3800g ja aina on sanottu että isoja muksuja suhteessa mun omaan kokoon=)
Lääkärikin viimeksi kuudetta odottaessa,katseli edellisten kokoa ja tokaisi " ettei ole koiraa karvoihin katsomista"
Eli kyllä se pienikin äiti voi isohkoja vauvoja ihan hyvin synnyttää=)
vastasin sulle tuohon kookkaan vauvan synnyttäminen (muistaakseni se otsikko oli) alle.. =)