Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lepästä iho-oireitakin?

03.04.2008 |

Onkohan vakavaa, kun tuosta kukkivasta lepästä tulee jo iho-oireitakin? Onko kellään muulla?

Eilen kävelin peräti 100 m ulkona ja takaisin ja 50 m autolle ja takaisin ja olo oli sen jälkeen, että olisi tehnyt sen ihottuman ja ihokutinan takia hypätä parvekkeelta.

Onkohan tähän jotain hoitoakin?

*olen kyllä lääkäriinkin lähdössä, mut kiva olisi kuulla muidenkin kokemuksia*

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pahalta. Mullakin on kutinaa, muttei sentään noin pahaa. :(

Vierailija
2/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astma ja keuhkolääkärini sanoi, että ei kannata kokeilla siedätyshoitoa. Ihan vaan sen takia, että mulla ei juurikaan nuhaa ja pelkäsi et mulla olisi paha riski anafylaktiseen shokkiin.

Nyt kaipaisin kaikista eniten tuttuja allergialääkkeitä. Imetyksen takia yleislääkäri lupasi käyttää Zyrtekiä vastaavaa. Toinen keuhkolääkäri (ei tuo sama, joka ei siedätyshoitoa suunnitellut) taas sanoi, että ei niin hirmu mielellään sitäkään, vain tarvittaessa. Eilen kyllä otin ja aion ottaa jatkossakin, jos käytännössä tarkoittaa sitä, et sillä estetään äidin parvekkeelta hyppääminen.

Mitä teidän 8-vuotiaalle annetaan lääkkeeksi? Voi raukkaa, kun joutuu varmana olemaan paljon sisällä kun kaverit juoksee ulkona. Voitte uskoa miten syyllinen olo mulla oli kun olin yh ja en voinut viedä 4-5 v:tä ulos. Joskus päästin pihalle itsekseen ja kurkin ikkunasta. Ja välillä hälytin exän viemään lasta ulos. Nyt onneksi juoksee tuo isompi jo omien kavereiden kanssa ulkona ja pienempi saa päivät nököttää mun kanssa sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja imetystäkin olen tässä yrittänyt lopetella, mut ei tuo herra jästipää suostu. Eilenkin oli edellisestä imettämisestä varmaan 4-5 tuntia eli piti olla nälkä ja sen jälkeen mies yritti kolme varttia antaa maitoa pullosta ja nokkamukista ja voitte vaan arvata minkälainen arsenaali niitä meillä on. Lopputulos oli että kolmessa vartissa oli ehkä teelusikallinen mennyt suuhun ja saman verran lattialle ja desistä oli jäljellä 90 ml. Poikahan kuivuu, kun on noin sinni.

Eli kiitos otetaan vastaan myös vierotusvinkkejä.

Vierailija
4/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä suihku ja kortisoni tehoavat aika hyvin...

Vierailija
5/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo kielto tuohon allergialääkkeeseen olisi tuon vauvan takia ja Heinix on tuon munkin lääkkeen nimi.

Vauva on 8kk, ensi viikolla 9kk. Pakko olisi vierottaa, et saisin edes loppusiitepölykauteen parempia lääkkeitä ja eittämättä kun elokuussa palaan töihin, niin sitä ennen pitäisi joka tapauksessa.

Miten teidän 8v saa kortisonia? Suun kautta vai voiteena?

Mulla oli ihan taivaalliset oltavat tässä pari viikkoa, kun mulla oli kurkunpääntulehdus ja siihen meni suun kautta kortisonia.

Lääkäri on mulla 19.40, joten sen jälkeen voin tulla kertomaan, että mitä se tähän totesi. Siihen asti yritän pysyä poissa hullujen huoneelta. Oikeassa olivat, että kipukin on lasten leikkiä kutinaan verrattuna tuossa parvekkeeltahyppäämisfiiliksessä (mikä muuten on lievää kipua, joten muistan joidenkin saaneen jopa kipulääkkeitä kutinaan).

Vierailija
6/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos joku ihana on nähnyt Philipsin ilmanpuhdistimeen suodattimia pääkaupunkiseudulla, niin saa multa kyllä rutistuksen, jos antaa vinkin. Kaikkialla myydään ei oota, mistä olen katsonut.

Vierailija
7/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä saa yhteystiedot, toimittaa postitse kotiin.

Vierailija
8/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis poika saa kortisonia ihan voiteena vaan. Mutta tule ihmeessä kertomaan, mitä se lääkäri sulle sanoi!!! Kiinnostaa tositosi paljon!!! Voin uskoa sen kutinan olevan ihan karmeaa, koska poikani on todella hysteerinen kutinakohtauksen aikana (joka yleensä tulee just silloin, kun pitäisi mennä nukkumaan...) Tuskaa!

Vauvan vois yrittää ainakin vierottaa siten, että et useinkaan ole kotona, kun nälkä yllättää. Luulis silloin kelpaavan iskältäkin tuttipullo... =)

Vierailija
9/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on lääkärissä käyty. Olisi määrännyt Ataraxia, mutta kun lueskeli aikansa, niin ei uskaltanut vauvan takia sitäkään määrätä. Lopulta " siunasi" sen mun Heinixin käytön nyt imetysaikana (mulla on ikävä kestineä... ei nukuttais niin paljon ja vois säädellä määrää, et syökö 1 tai 2 tablettia) kun on näin pahat oireet ja määräsi ihottumaan kortisonivoidetta. Niin mutta jos ei tuota imetystä olisi ollut, niin olisi kai antanut vetää sekä Ataraxia että Heinixiä yhtä aikaa, Ataraxia illalla ja Heinixiä aamulla tai jotain.

Mulla kans kutina oli pahinta illalla. Mut onneksi vauva valvottaa jonnekin yhteen, niin sitten nukkumaan mennessä ei niin pahasti kutita.

Olen ollut aina välillä poiskin kotoa ja aina pois näköpiiristä kun herralle on tarjottu pulloa, mut ronkeli on. Ei ole koskaan huolinut tuttiakaan vaikka oikein Ruotsista asti on hänen nimellään olevat tutit tilattu.

Niin ja mies tuli autolla oven edestä hakemaan mut lääkäriin ja pudotti lääkäriasemalle oven eteen ja nyt tietty kutittaa.

Vierailija
10/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä kuitenkin, eli siis heinixillä jatketaan mekin! Kerro pikkumiehellesi, että täti käski juomaan maitoa tuttipullosta, kun tädilläkin on poika, joka tykkää tuttipullosta ihan mahottomasti =)!!! Toivottavasti saat kutinat kuriin! T. se 8-vuotiaankin äiti

Vierailija
11/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että teilläkin on iso ja pieni. Meillä pojat on 7,5 ja tuo 8kk. Toivottavasti saadaan pian sateita, niin mun ja sun pojan oireet helpottais. Sunnuntaina ainakin osassa Suomea näyttäisi satavan.

Ja kiitokset tuosta maahantuoja vinkistä. Pitää kysellä sieltä, ties vaikka osaisivat sanoa, että mistä vielä voisi kysyä tai jos tosiaan pistäisivät postiin.

Vierailija
12/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 9 kk vauvalla ilmestyy pahaa ihottumaa silmien alle heti ulos mennessä; tulee punaiset rannut nenän yli, noin sentin verran silmien alapuolelle, ja niihin nousee punaisia rakkuloita. Terveydenhoitajalta saatiin ohjeet pysytellä sisätiloissa ja huomenna lekuriin. Kotikonstein ei saatu lupaa yrittää toisen oloa helpottaa. Onneksi nukahti taas hyvin yöunille.

Vierailija
13/13 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin muuten, tuo isompi poika....juttua ja kaikkea kyllä riittäisi vaikka aamukuuteen, mutta täytynee lähteä nukkumaan kuitenkin. Ehkä joskus toiste olis aikaa " rupatella" enemmänkin..=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän