*~*~* SUURPERHEELLISTEN viikko 49 *~*~*
Edelliset: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Listaa:
06.12.08....Leanna.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
14.12.08....Menninkäinen..??v...??.................Pirkanmaa
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
10.01.09....Task...................37v...kahdeksas.Pohjois-Kymenlaakso
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS
25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala
30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi
31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme
01.02.09....Arkuli..................37v...viides...........Kanta-Häme
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS
17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS
26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL
01.03.09....Safiriox..............25v...viides...........Etelä-Suomi
05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa
23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala
24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi
10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa
28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola
29.04.09....Santra79...........29v...viides...........Helsinki
02.07.09....Misti...................34v...kuudes........Pirkanmaa
??.??.09....Waimo72..........36v...viides..........Oulun seutu
??.07.09....Sriikka...............??v...viides...........??
Kommentit (21)
laatikot paisteltu hyvissä ajoin jo syys/lokakuun vaihteesta alkaen... kun koko ajan se pelko kuitenkin, että TAAS joutuu sairaalaan jossain vaiheessa makailemaan... Leivottukin ollaan lasten kanssa piparit jotka jemmailin piiloon, mutta pahus ottivat ja löysivät ne!
Menninkäinen: mulla oli viime raskaudessa kohdunsuu (ulkosuu) kahdelle sormelle auki jo rv23, kanavaa ultralla n2,5 cm (käsikopelolla alle 2cm)... vauva kuitenkin syntyi vasta 37+3 käynnistyksen jälkeen... Hassulta tuntui, kun rv 31-34 makailin sairaalassa saamassa supistuksenestolääkitystä ja muutamaa viikkoa myöhemmin oli mentävä käynnistykseen... nytkin ulkosuu on reilusti auki ja kanavaa vajaa 2cm (käsikopelolla katsottu ei ultralla...) mutta kasassa ollaan... toivottavasti ainakin tammikuulle asti. Toivotaan, että sinä pääset tositoimiin ennen minua...
Katjalah&nelonen rv30+3 JA EDELLEEN KASASSA!!!!
YES, kohta paukkuu se oma raja 31+1 (kakkosen syntymäviikot) rikki
Neuvola oli ja lasketuksi ajaksi varmistui 28.5. Nyt uskaltaa jo pikku hiljaa yllättää ystävät ja sukulaiset yllätys vauvalla,neljäshän tämä meille on. Pitää nyt oikein ajan kanssa alkaa lukea teidän kuulumisia! Kasvatellaan masujamme! :)
Morjens pitkästä aikaa. En ole pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella (selityksen makua) mutta lukemassa olen käynyt melkein joka päivä.
(.) Nyt sitä sitten ollaan jo sairaslomalla loppuun asti. No äityisloma kyllä alkais jo jouluna mutta lääkäri laittoi makoilemaan kun on ollut supisteluja. Ja kohdunkaulaa oli enään pari senttiä jäljellä että ihan varmaan syystä lepäilen. Muuten vauva voi hyvin ja kaikki arvot on ihan kohillaan. Tää liikkumattomuus alkaa ärsyttämään ittee jo. Ja kun on tottunut liikkumaan joka päivä niin tää on outoa. Vauvan pää tuntui lääkärin sormiin kun olin neuvola lääkärissä ja tehtiin alatutkimusta, eli laskeutunutkin vauva on jo aikas alas.
Mutta lunta saisi tulla ja pakkasta että olisi mielikin jo vähän virkeämpi. Eikä tarttis siivota tota eteistä koko aikaa kun kura tulee sisään.
Ja ihanaa Joulu tulee! En kyllä nyt saa hirveästi touhuta ja siivota mutta onneksi vanhemmat lapset laittaa myös mielellään joulua kotiin. Ja kyllä se Joulu tulee vaikkei kaikkia kaappeja siivoakkaan. Siivoaa sitten kun pystyy ja jaksaa.
Nyt pitää lähteä hakemaan nuorimmainen harjoituksista.
Arkuli 31+4
Nyt et kyllä sitten siivoile eteistä vaan laitat miehen hommiin! Kokomuksesta sanon, ettälääkärin lepo kehoitus kannattaa ottaa vakavasti.
Mullakin edelleen reilu 1,5cm kaulaa jäljellä ja sisäsuu pysynyt kiinni, mutta vielä saa jännittää, montako jäsentä meidän perheessä tänä jouluna onkaan. Vielä on muutama viikko lepäilyä jäljellä, ennen kuin voi ottaa sen kannan, että lähtee mieluusti synnyttämään... Mielelläni olisin kasassa uudenvuoden yli, niin ei olisi aikanaan sama koulunaloituksen lykkäysprosessi edessä kuin tuon meidän 21.12 kuusi vuotta täyttävän keskosen (s. rv31+1) kanssa...
Olin eilen illalla ihan onnessani, kun poika löysi keskola-aikaisen kirjasensa "minun sairalamatkani". Olen etsinyt sitä joka paikasta - jatietysti poika löysi sen kaapista, jonka olen käynyt ainakin kolmeen kertaan läpi ja vielä kasan päällimäisenä... Kyllä ihminen voikin olla sokea. Siinä katseltiin uutena vuotena 2003 hoitajien ottamaa kuvaa ja kyllä poika olikin pieni! Vieressä olevä mini shampanjapullo (hoitajien kuvaus rekvisiitta) näytti isolta ja maitopullo oli melkein pojan kokoinen, pään takana oleva hoitajan käsi peitti puoli poilaa... Eikä Elias edes niin kamalan pieni ollut - tuolloin uutena vuotena painoa oli n.1600g...
Katjalah&nelonen rv30+5
Jokos Leanna on noutamassa omaa joulunyyttiään kun ei ole hänestä kuulunut mitään moneen päivään?
( . ):Eilen kävin siellä 4-d-ultrassa ja kaikki näytti olevan ok. Kamun painokäyrä meni tällä kertaa nollakäyrää pitkin (painoa nyt komeat 1850g). Tämä ennustaisi syntymäpainoksi noin 3300-3500g. Kaikki rakenteet, virtaukset yms kunnossa ja olipahan kamu älynnyt vihdoin ja viimein kammeta itsensä raivotarjontaan. Joo ja edelleen tyttöä odotetaan:). Istukassa edelleen jonkiverran ennenaikaista kalkkeumaa . Tätä istukan tilaa sitten tarkkaillaan ja lääkäri suositteli, että raskautta ei annettaisi kestää l.a:han asti kun siinä tienoillahan istukka alkaa luonnostaankin kalkkeutumaan reilummin. En kyllä älynnyt kysyä milloin mahdollisesti tuo käynnistysaika olisi, mutta eiköhän se sitten viikon 37 kontrollissa selvinne. Itse kyllä edelleen haaveilen synnytyksen spontaanista käynnistymisestä kun tähän mennessä en ole sellaista päässyt kokemaan.Nyt on mieli huomattavasti kevyempi noiden kasvujen suhteen (joskin myös kukkaro:) ja eilen sitten teinkin ekaa kertaa jonkinverran hankintojakin kamulle, vaikkakin paljon jäi vielä tavaraa hankittavaksikin.
Meidän esikoinen oli sitten kaatunut tänään koulumatkalla pyörällä ja satuttanut polvensa. Terkka sitä oli jo putsannut ja paikkaillut ja pitää nyt katsoa vielä pitääkö sitä mennä näyttämään terkkulaan kun poika koululta kotiutuu (hope not). Itse poikaa oli vain huolettanut se, että voiko hän nyt osallistua koulun itsenäisyyspäivänjuhlaan kun housunpolvet olivat menneet rikki. No mies kävi sitten kesken oman työpäivänsä hakemassa pojalle uudet pöksyt, joten juhlinta jatkukoon:).
Taidampas itsekkin ulkoistua vähäksi aikaa pienten kassa kun ei kerrankin sada vettä.
Mukavaa perjantaita kaikille ja jaksamisia masujen kanssa
t:KainoElvi ja kamu 32+0
vasta heränneenä yhä silmät puolitangossa yritän lukea kuulumisianne... Ainakin tuli hyvin nukuttua, joskin välillä on pari kertaa herätty kipeän kuopuksen köhintään, laittamaan isot kouluun ja mieskin soitteli töistä. Kuopus nukkuu edelleen ja neitikin heräsi vasta mun lähtöön. Ihanasti antoivat äidin nukkua, taisivat olla väsyneitä itsekin, kun jäi ainakin kuopuksen päikkärit väliin. Oli muuta mielenkiintoisempaa :)
Meillä oli eilen varsinainen leipomispäivä. Sen kyllä totean heti kättelyssä, että vastaavat saa jäädä taas odottamaan ens joulua, ja silloinkin harkitsen vakavasti kahdessa erässä leipomista ja ehdottomasti apuvoimien kans, onhan silloin taas yksi leipoja lisää. Nyt leivottiin yhdeltä istumalta piparit ja tortut täksi jouluksi, enempää ei tehdä.
Piparitaikinaa oli paaaljon (montako kiloa lie tuli, kun rasvaa meni kilo, jauhoja 4 l, sokeria 1,2l ja siirappiakin 8dl...), joten leipomista riitti. Tosin lapset enimmäkseen tuhos sen kodinhoitajan kans, mulle jäi paistaminen ja taikinanjako. Sen verran vaadin taikinaa, että sain tehtyä piparkakkutalon ja lopuista sitten vielä sydämiä. Välillä nakkisoppaa napaan ja sitten tehtiin esikon kanssa torttuja 160 kpl, tuhottiin 8kg valmiita levyjä ja 3 prk marmeladia. :) Niitä sitten paistelin ilta 11 asti, äitini oli paistomestari tekemisen ajan, minä sitten, kun oli kaikki tortut väännetty. Viimeisten jälkeen olinkin ihan valmis sänkyyn. Jalat oli jonkun muun, mutta muuten oli kaikki kunnossa: ei supisteluja, vihlontaa tai muutakaan.
Nyt olis sitten vuorossa se loppusiivous. Ainakin piparitaikinaa löytyy keittiön lattialta, leivinalusta pitää siivota ja nostaa takaisin varastopaikalleen, ja tortut ja piparit varastoida jonnekin, että säästyis edes jouluun asti jotain. Meidän väki kun haistaa makeat kauas. Mitään ei jää, jos näkyvillä on...
Jos sitten alottais ne päivän hommat, kaupassakin pitää käydä vielä, kun ukko menee töihin viikonloppuna ja tarvii sinne syötävää.
Hyvää itsenäisyyspäivän aattoa kaikille!
Äippä ja J-neiti 34+1
Niin siinä sitte taitaakin käydä ettei meille tulekkaan viidettä kullannuppua, ainakaan kesä-heinäkuussa 2009 :|
Kävin eilen ultrassa eikä siellä näkynyt ketään... ?:| Menen 15.12 uudelleen ultraan vaikka olisinkan alkanut vuotamaan. Olo on ihan tyrmistynyt, en osaa vielä surra millään lailla. Mies ei osaa puhua vaan välttelee mua kokoajan. Oli purskahtaa itkuun jo ultrapaikalla ,mutta kovetti itsensä kun minä otin asian tyynenä vastaan. Mulla on ollut etiäisiä tapahtuvasta, vaikkakin kaikki raskausoireet jatkuvat yhä!!!
Waimo72 & tyhjä sylikö?!
Tänne kuuluu iloja ja suruja. Waimolle voimia ja myötäelämistä. Näistä ei aina tiedä, välillä niin henkimaailman juttuja. Puhukaa nyt miehen kanssa, ei ole hyvä että hän sulkee kaiken sisäänsä.
Joulupuuhia... Minä olen tasan kaksi pakettia / lapsi ostanut ja näyttää vanhvasti siltä, että aattoviikolla joku lyllertää kaupassa hiki päässä etsimässä niitä tositositosi tärkeitä.
Ollaan leivottu joo, moneen kertaan torttuja mutta piparit ovat vielä tekemättä. Torttuja en taida enää tehdäkään kun eivät enää uppoa kenellekään. Tein välillä eri hillollakin, aprikoosi ja vadelma on aika hyvä :) kannattaa kokeilla, ihan vaihtelun vuoksi.
Tämmöistä pintaliitoa on ollut jo monta viikkoa, aika katoaa käsistä ja tuntuu ettei mihinkään muka ennätä. Joulukortit sentään vein tänään postiin! Mahtava suoritus josta abloodit itselleni. Olen muina vuosina ollut vihoviimeisenä päivänä postissa niitä viemässä. Nyt olin epäluonnollisen ajoissa. Outoa.
Pitäisi tässä ostaa muutakin kuin lahjat. Tuplarattaat ovat hankinnassa. Ensin meinasin, että etsin yhdistelmät sisaristuimella mutta olen haudannut sen ajatuksen. Nuorimmainen nukkuu vielä rattaissa ja tulee ongelma jos hänelle jää pelkkä sisaristuin.
Pitää odotella ensimmäiset äippärahat ja investoida niistä. Vauva tuskin siä ennen syntyy, aina ovat yli menneet.
Nyt ripustamaan pyykkiä ja syömään. Sitten väännän itseni sänkyyn. Mukavaa itsenäisyyspäivää!
Z ja katras sekä masuasukki 28+1 (?)
Kaunis tytär
Syntyi 3.12.08 klo 17.48 mittoinaan 3410/50
Synnytys oli lempeä ja kaunis,miehen kanssa juttelimme ja nauroimme lähes viime metreille.Vain muutamat supistukset ennen ponnistusta tekivät kipeää.(synnytys kesti 2h josta ponnistus 8 min)
Synnytys jouduttiin käynnistämään kalvot puhkomalla,kun vauvan syke oli tasainen ja liikkeet vähäiset.Mutta olikin hyvä aika sillä lapsivesi oli aivan vihreää ja napanuorakin oli 2 krt kaulan ympärillä.Mutta kaikki meni hyvin.Osastolta kotiuduimme tänään,vauva kellastu.Valoihin emme joutuneet mutta nyt kotona 4h välein herättelyä syömään ja tarkkailua,jos väshtää tai lakkaa syömästä,heti takaisin osastolle.
Nyt tästä on taas hyvä jatkaa!
Onnea kaikille vauvautuneille!
Leanna ja ihana lauma lapsia joista tuorein kaunis tyttö 4 vrk
Paljon on ehtinyt vierähtää siitä, kun viimeksi olen tällä palstalla vieraillut. Siispä hurjasti onnea Leanna seitsemännesta lapsukaisesta. Samaan aikaan kun olimme kuumeilulinjalla, odotit viidettäsi ja meillä sellaista kuumeiltiin. Etpä varmaankaan enää edes muista, niin paljon siitä jo on aikaa. Alun alkaenhan kuumeilin Vauhtinelikko-nimellä, joka sitten myöhemmin vaihtui tuulitiiksi. Teillä taitaa lapsiluku kasvaa vieläkin :-D, meillä se on nyt täysi. Viisi on juuri hyvä määrä eikä minkäänlaista kuumeenpoikasta edes ole tullut, vaikka kuopus on nyt 1v3kk. Kaikkea hyvää teille!
Leannalle, pienelle prinsessalle ja koko perheelle. Täällä ollaan vähän herkillä, kun ihan tippa tuli linssiin viestistäsi. On se vaan niin ihanaa...
Itse alan tuskastua tähän oloon, siis nyt jo! Lyhyenä ihmisenä tuntuu ettei missään asennossa ole hyvä olla tai että saisi kunnolla hengitettyä. Masu on valtava pallo, jota kaikki jaksavat ihmetellä. Vähän surku olo ollut nyt viikonlopun aikana. Mutta eihän tämä voi yhtä juhlaa koko ajan ollakaan. Sitten sätin itseäni ja muistutan, että tämä on viimeinen kerta, nauti siitä. Vauva on vilkas liikkumaan ja se on hyvä asia.
Nyt hetkeksi tv:n ääreen ja sitten nukkumaan. Vielä on 11 työpäivää jäljellä. Ikävä tulee niitä ihmisiä, en siis palaa äippäloman jälkeen samaan paikkaan (ellei nyt ihmeitä tapahdu). Ja nyt siis Fizz ratkaisee...
Helmikukka rv 30+1 ja uhhuh ja voivoi
Koko perheelle onnea pienestä suloisesta tytöstä :) Ihana joulupaketti!
JB72 ja muut närästyksestä kärsivät. Kokeilkaa Apteekista saatavaa Gavisconia. Se on ainoa mikä minun närästykseen on auttanut. Renniet on ihan karkkeja tähän verrattuna.
Gavisconia saa nesteenä (huomattavasti miellyttävämpää) ja tablettina. Minulla on molempia, tabletteja kuskaan mukanani mutta ne on aika karseita purra. Vaahtoaa suussa ja ainakin minulla nieleminen yököttää mutta ainoa mikä auttaa ja pitkään.
Ja mitä tuohon peikkotukkaisuuteen tulee niin kaikki meidän kolma lasta ovat olleet hentotukkaisia parivuotiaaksi, lähes kaljuja :) joten ei ainakaan minulla on närästyksestä huolimatta tullut peikkotukkalapsia :)
Koulukin alkaa olla loppusuoralla tältä lukukaudelta, samoin eskari. Ensi viikolla on joulujuhlat ja päättöpäiväkin käsillä. Kolme viikkoa joululomaa molemmilla "isoilla" lapsilla, saa äitikin levätä tästä kuskaamisesta. Aletaankin vasta sitten paistamaan piparit ja muut jouluherkut kun on päivät aikaa kun pienin nukkuu.
Millä mallilla muilla on jouluvalmistelut? Lahjat?
Minä olen tasan kaksi pakettia/lapsi ostanut joten vielä on hommia. Ja tosiaan nuo jouluruuat ja leivonnaiset tehdään jouluviikolla. Hyvin ennätetään :)
Z ja katras sekä masu 28+4
Minä täällä taas hermoilen vaihteeksi... Tänään on SE päivä, rv31+1, eli kakkosen syntymäviikot täynnä. Ihan hyvältä tosin vaikuttaa, kaipa jo voin uskoa, että ainakin vähän pidemmälle nyt päästään.
Uutena vaivana nyt tuli ihan kivanmoinen kutina - tai eihän tuo atoopikolle uutta ole, mutta kun kaikkialta kutisee...... Soitin aamulla neuvolaan ja teki lähetteen labraan, eli huomenna mennään maksa&sappikokeisiin. Kyllä tekisi mieli käydä kuopuksen atarax-pullolla, mutta annetaan olla rauhassa toistaiseksi.
Katjalah&nelonen rv31+1 (YES,YES,YES, ainakin eka etappi saavutettu!)
Ihan aluksi <3 Leannalle ja perheelle onnea tyttärestä <3
Waimo72:lle jaksamista vaikeaan tilanteeseen.
Jouluvalmisteluista kysyttiin. Meillä ne on hyvällä alulla. Laatkot ja piparkakkutalo tehty, osa lahjoista ostettu (paljon kyllä puuttu mutta täytyy odotella ensiviikkoon kun silloin tilipäivä). Pukki ja kuusi hankittu ja joulukortit melkein valmiina postitus vain puuttuu. Tekemistä kyllä vielä riittää tällekkin viikolle kun lisänä vielä lasten joulujuhlia/harrastusten pikkujouluja pitkin viikkoa.
Ajattelin vielä tehdä pienempien lasten kanssa ensiviikolla muutaman päivä reisun mummolaan, joten sitä ennen pitäisi olla kaikki etukäteen tehtävät hommat hoidettuna ettei tule kiirus ja stressi.
Oma ( . ) voi hyvin. Kamu edelleen rt:ssa ja potkuja satelee sen myötä tuonne kylkikaareen. Selkä ollut vaihtelevassa kunnossa samoin kuin yöunet. Keskiviikkona olisi sitten neuvola ja tammikuun alussa kontrolli äitiyspolille. Muuten mennään päivä kerrallaan, enemmän keskittyen tuohon joulun kuin vauvan syntymän odotukseen.
Nyt täytyy lähteä käppäilemään kohti päiväkotia. Lapset ovat vielä joulu-tammikuun kymmenen päivää puolikkaana päiväkodissa. Tuntuu kyllä vain välillä vähän turhauttavalta tämä edestakainen ramppaaminen, vaikka toki toisaalta lasten hoitopäivinä olen pystynyt hoitamaan pois alta pakollisia tehtäviä kuten neuvola- ja lääkärikäyntejä yms kun muuten joutuisin ottamaan lapset jokapaikkaan mukaan.
Voimaa viikkoon kaikille tasapuolisesti nauttikaa olostanne, poltelkaa kynttilöitä ja mutustelkaa pipareita:).
t:KainoElvi ja kamu 32+3
Heti alkuun Leannalle ja perheelle hurjan paljon onnea pienen tytön syntymän johdosta! Ihania uutisia ja synnytyskin kuulosti hyvältä kokemukselta :)
Riesaakaan en ole tainnut onnitella, joten myöhäiset onnittelut myös sinne, jos vielä käyt täällä lueskelemassa :)
Tänne ei mitään ihmeitä kuulu. Jouluvalmistelut ovat luonnollisesti menossa, lanttulaatikko juuri nyt työn alla. Joulua vietetään kotona ihan vain omalla perheellä. Joulupäivänä ja tapaninpäivänä tulee sitten isovanhempia meillä käymään. Minun äitini on vuorojouluin aaton meillä ja siskollani ja nyt siis on siskon perheessä.
Oma napa menee tällä hetkellä rv 10+4. Pahoinvointi alkaa vähitellen hellittää ja elämä sitä myöden olla helpompaa. Hetkittäin, erityisesti iltaisin, se edelleen kuitenkin näyttäytyy. Np-ultra olisi tiedossa 16.12., joten sinne asti on nyt jännitettävä, miten asiat masussa ovat. Minulla kun oli parisen viikkoa sitten pieni yhden päivän kestänyt vuoto, joka loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin, eikä siis ollut mitään kovaa vuotoakaan. Pelästytti kyllä silti :( Pelottaa, että lääkäri ei löydäkään sykettä tms.
Nyt on jatkettava hommia, joten mukavaa viikon jatkoa kaikille!
M ja viisikko sekä kuudes muru
Kyllähän minä sinut muistan,myös tuulitiin nimimerkillä!Mukava kuulla kuulumisiasi,vaikka perhe olisikin jo koossa=)
Se on kyllä jännä,ei viikkoakaan ehdi kulua synnytyksestä kun kaikki se raskuden vaiva ja tuska on tyystin unohtunut,vain pienenä aavistuksena jossain kaukana......=)=)
Kiva kuulla Mististäkin ja raskauden etenemisestä!Onnea Np- ultraan,kyllä ne sykkeet sieltä löytyvät db db
Tuolla se rakkauden hedelmä uinuu ja on niin ihana ja suloinen!Yritän taas imeä kaiken tästä muistiin ja muistoihin!
Joten siksipä poistun tästä aikaani kuluttamasta=)
tuli pino oikein, viime viikko jäi vähän lyhyeksi mun sekoilujen takia. Sori, toivottavasti ei toistu. Nyt ajattelin olla heti aamusta asialla, niin pääsette kirjoittamaan...
Jokos Leanna on lähtenyt synnärille? Alkaa käydä päivät jo vähiin, jos ennen LA:ta aikoo syntyä. :)
Mulle ei mitään uutta nyt, pitäis lähteä verikokeessa käymään, neuvola on vasta huomenna. Koululaiset jo lähtivät ja pikkuiset pitäis herättää. Luin lehdestä, et labra on auki tänään vaan klo 11 asti, joten aikaisempaa varhemmin pitää olla liikenteessä. Ja pihakin on niiiiin mukavan liukas, että pitää katsoo mihin astuu. Vein eilen 3 pussillista roskiakin potkukelkalla, kun ei tullut mieleenkään mennä jalan. Piha on kuin luistinrata, ja lisäksi viettää tielle. En aio tällä kertaa hankkia itselleni parin vuoden takaista nyrjähtänyttä nilkkaa. Silloin oli viikkoja 'vasta' 23, nyt on jo huomattavasti enemmän.
Jaa, jos painelis suihkuun ja järjestäis tupaa ennen lähtöä. Isäntä sai inspiraation eilen ja innostui tilkkimään 'hiirenkoloja'. Siinä sivussa sitten tuli siivottua vaatehuoneen tapainen. Se on nyt hyvässä järjestyksessä, mutta kuvitelkaapa ne muut huoneet, kun kaikkia tavaroita ei vielä ole käyty läpi; on pussia ja laatikkoa, tyhjiä ja täysiä, tarpeellista ja tarpeetonta. Mahduttiin sentään nukkumaan... =)
Hyvää uutta viikkoa kaikille!
Äippä ja J-neiti rv 33+4
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Mua masentaa tuo plussakeli ja lumien sulaminen. Tykkäisin niin pikkupakkasesta ja lumesta ihan jo lastenkin takia, mutta ei kun ei!! No, kunpa joulu olisi edes valkoinen ja pari kuukautta sen jälkeen, että lapset saisivat hiihtää ja luistella. Huomasin, että olen tässä pinossa jo toisena -hui! Mun virallinen la on itse asiassa vasta 19.12. (tuo 14.12. on ultran mukaan rv:lla 12, mutta menkkojen mukainen jäi voimaan). Meillä on siis neljäs nyt tulossa ja itsellä mittarissa jo huikeat 35 v.! Nämä tiedot puuttuvat tuosta listalta, joten siksi tällainen info, jos jotakin kiinnostaa ;). Omaan ( . ):an ei mitään uutta, vaikka se täytyy sanoa, että lasken kyllä päiviä, että milloin viimeistään tämän pikkuisen pitäisi maailmaan pullahtaa (eli lisään siihen la:han vielä 2 viikkoa, koska mulla menneet kaikki edelliset sen verran yli la:n). Eli nyt taitaa olla vielä max 32 yötä tai jotain sitä luokkaa...Nimenomaan YÖTÄ, koska tuntuu juuri öisin kaikista rankimmalta tämä loppuraskaus. Pissattaa vähän väliä, heräilen mihin milloinkin -puutuneeseen käteen, tukalaan oloon ja vielä sitten kaiken lisäksi ulkoisiin häiriötekijöihin kuten lasten heräämisiin, painajaisiin jne. Kunpa malttaisi mennä päivällä päiväunille. Onneksi sentään joinakin päivinä sen olen "älynnyt" tehdä. Nytkin pitäisi kyllä mennä edes puoleksi tunniksi lepäämään, mutta tässä vain koneella istun! Lopettelenkin tältä erää...t. Menninkäinen rv 37+3
Täällä sataa myöskin, aamulla oli kyllä todella ankeata herätä säkkipimeään kun kello soi. Onneksi koulua on enään kolmisen viikkoa ja eskarilaiselle lupasin että saa aloittaa loman jo kahden viikon kuluttua, alkaa nämä aamun lähtemiset käymään voimille.
Viimeviikolla sain nurkkia siivottua, ja innostus on ihme ja kumma kyllä jatkunut. Hyvä niin sillä mikä kumma siinä on että tuota tavaraa pitää hamstrata ympärilleen, paljon vähemmälläkin kun tulisi vallan mainiosti toimeen. Tänään lupasin itselleni laittaa kuopuksne kaikki pienet vaatteet syrjään ja ne tosi poikamaiset suoraan kirppari laatikkoon valmiiksi pestyinä ja silitettyinä, jos vaikka sitten keväämmällä saisi aikaiseksi viedä kirpparille.
Neiti on taas heittänyt häränpyllyä ja on pää ylöspäin, mä en kestä...närästys palasi nyt sitten pahempana ja kokoaikaisena, ei paljoa Renniet auta. Puoli istuvassa asennossa jouduin nukkumaan viimeyön, kun kupli niin vietävästi. Suosiosta lopetin sitten kahvin juonnin kokonaan, se kun tuntui pahentavan närästystä entisestään.
Mutta eipä täällä sen kummempia....yrittäkäähän pinoutua muutkin olisi kiva lukea tunnelmianne.
JB72 & KeKe rv 31-32 jotain
Liitänpä vielä tänne suurperheellisten puolelle tämän saman viestin kuin joulukuisiin...
Eilen oli neuvolalääkäri ja hän ultrasi vauvan ja tarkisti kohdunsuun tilanteen. Vauvan painoarvio tällä hetkellä n.3200gr ja kuulemma n. 150gr max viikossa tulee painoa lisää, joten alle nelikiloiseksi jäisi arvion mukaan, vaikka menisi sen 2 viikkoa yli lasketun ajan. Kaikki vaikutti olevan hyvin, vauva raivotilassa ja mukavasti jo pää alhaalla. Mullahan muuten sf-mitta jotain 29cm ja ihan alakäyrillä ja painoarvio kuitenkin ihan "normaali", joten aina nuo käyrät ja mitat ei kerro koko totuutta. Minulla ollut edellisissä raskauksissakin pieni sf-mitta ja silti ihan normaalikokoiset vaavit ovat tulleet (3250-4050gr). Kohdunkaulaa jäljellä n. 1,5 ja mikä huipuinta kohdunsuu oli lääkärin "kahdelle sormelle" auki eli hänen mukaansa jopa 3 cm!!! Olen ihan onneissani tuosta tiedosta, koska kolmas vauveli piti käynnistää ja nyt näyttäisi siltä, että itsestään lähtisi sitten joskus tulemaan...Minullahan tämä aikaisempi synnytyshistoria on sellainen, että kaikki kolme edellistä ovat menneet sen noin 2 viikkoa yli la:n. Kyllähän se todennäköisesti nytkin niin menee, mutta ihan sama milloin, kun vain lähtisi spontaanisti käyntiin... ;) Eilen sitten tein iltapäivällä parin kilometrin kävelylenkin ja illalla mies taas "pehmitteli" paikkoja...Ainakaan yritystä ei puutu tästä touhusta -heh heh!
Kohta lähden viemään lapsia kouluun ja hoitoon. Päivälle ei ole sen kummempia suunnitelmia. Tuntuu, että vähän liikaa aina touhuan jotain päivittäin, voisihan sitä ihan vain levätä/nukkua/olla vain nyt kun vielä pystyy. Sitten kun vauva syntyy, niin siinä ei niin vain luppoaikaa jää...Joulua on jonkin verran valmisteltu, mutta esim. mitään leipomuksia en ole pakastimeen tehnyt. Ehkä sitä voisi pari kuivakakkua pyöräyttää tässä lähipäivinä, torttuja saa tehtyä sitten pikaisestikin ihan joulunakin valmiista taikinasta -tuoreenahan ne ovatkin parhaimmillaan. Pipareita ei millään viitsisi alkaa tehdä vielä, koska jouluun on kuitenkin vielä kolme viikkoa...Jouluruoat saa hankittua kaupasta ja jos vauva ei ole syntynyt vielä ennen joulua, niin saattaahan sitä energiapuuskassa porkkana- ja lanttulaatikkoa tehdä. Mutta stressiä en aio ottaa, se on varma!! Älkää te muutkaan ottako! :)
Nyt täytyy mennä valmistelemaan lapsia lähtemään...Muumia vielä tuolla katsovat keskittyneinä kaikki kolme.
t. Menninkäinen rv 37+5