Mikä näistä paras tapa aloittaa TYÖHAKEMUS ?
Tässä teille työehteisöönne...
Tästä teille työyhteisöönne..
Nyt olisi tarjolla työehteisöönne..
Vai jokin muu, mikä ?
Mikä sinuun vetoaisi =)
Kiitos
T: joka pohtii kuinka aloitan hakemukseni (lastenhoidosta kyse)
Kommentit (22)
ainakaan " tästä teille..." , mistä tästä? Mieluummin " tässä teille..." . Mut toinen ehdotuksesi oli kyl noista kumpaakin parempi.
aloita yksinkertaisesti esimerkiksi " Haen sitä ja sitä paikkaa" tms.?
Ai, mä taas ajattelin et toi sais lukemaaan ehkä pidemmälle, mitä mä lupaan itsestäni =)
t ap
Edellisen paikan sain ainakin ilman etten alottanut " oikealla" tavalla. Nyt en vaan muista miten sen aloitin eikä hakemus enää tallessa :(
t ap
Eivätkä sellaiset, missä homman nimi ei tule selkeästi esille.
Jos haet paikkaa lastenhoidon tehtäviin niin otat sellaisen roolin myös hakemuksen kirjoittajana, joka sopii niihin tehtäviin. Et ole työssäsi mikään kaupparatsu, älä siis esitä sellaista hakemuksessakaan.
eikö se riitä sen ilmoittamiseen? Kun on siellä hakemuksessa vastaanottajan tietojen alapuolella.
Mutta miten alkaa OMA osioni sitten ?
t ap
Itsevarma, mutta ei-tyrkky viesti toimii paremmin.
Hei! Haitte Satakunta-lehdessä lastentarhanopettajaa Vernissan Päiväkotiin. Tässäpä olisi tomera ilopilleri (siis tietysti kuvaat itseäsi sellaisilla sanoilla, joita olet) lisäksi joukkoonne! Liitteenä cv, kerron kuitenkin muutamalla sanalla itsestäni ja taustoistani tässä.
Plaa plaa plaa (ei kauhean pitkästi ja vaikeasti)
Iloisin kevätterveisin,
Minttu Majakkalahti
Tuossa nyt näin hätsynpikaa hösätty ehdotus. Hakemusken luonne riippuu täysin paikasta, johon haet. Toisiin paikkoihin pitää olla virallisempi kuin toisiin ja eri paikkoihin haettaessa pitää osata painottaa hakemuksessa eri tyyppisiä asioita.
Kuinka jatkan siitä sitten että herää mielenkiinto lukea loppuun asti mun teksti ?
Kokeneemmat auttakaas =)
t ap
Vasempaan yläreunaan yhteystiedot, oikeaan päiväys. Otsikoksi LASTENHOITAJA ja sitten alkaa itse teksti suoraan omalla esittelyllä, joskin juuri siihenhän täällä apua pyydettiin. Mutta ei mitään heitä ja muuta alkuun? Eikä mielestäni edelleenkään sitä konditionaalia!
Olen kiinnostunut yrityksenne ilmoittamasta työpaikasta xxx. koulutukseltani XXX ja työkokemukseni XXX. Sovin xxx:n (esim. sihteerin) työtehtäviin, koska XXXX...
Tommoset myyvät hakemukset ei sovi kun hakemukset menee kunnanvaltuuston kokouksiin tms. Tosin valmistuin jo 90 ehkä ajat on muuttuneet
Vierailija:
. koulutukseltani XXX ja työkokemukseni XXX. Sovin xxx:n (esim. sihteerin) työtehtäviin, koska XXXX...
Aloituksen pitää herättää vastaanottajan kiinnostus.. mukaansa tempaava, joukosta erottuva. Eikä missään nimessä loppuun kunnioittavasti xxxxxx, vaan jokin keveä (mutta suht neutraali) esim. kevät terveisin xxxxx
ja on mulla alan koulutus.
Ompa hankala nyt löytää oikea linja tai toisaalta mistä sen tietää mikä kellekin on hyvä ?
t ap
selviää cv:stä kaikki tärkeät tiedot, nyt pitäisi HAKEMUKSESTA saada se mielenkiintoa herättävä
t ap
Olen x-vuotias ---(ammattinimeke) ja haluaisin **ksi + yrityksen nimi.
Aina olen tullut pyydetyksi haastatteluun (ja aina tullut myös valituksi).
Ei mitään tekohauskoja aloituksia, ne vain ärsyttävät. Itseäni rekrytoijana ärsyttävät juuri nämä " olisin mahtava lisä työyhteisöönne" ja " minusta tulisi teille loistava työntekijä paikkaan x"
Tai: " kun pääsette tutustumaan minuun, en näe estettä, etteikö minua vakinaistettaisi" Siis haloo! Tällä tavalla hakemuksia kirjoittavat ovat aina niitä, joilla ei ole paljonkaan kokemusta ja sitä yritetään kompensoida sanaleikeillä.
Ihan käytännössä on havaittu, että turhan länkyttelijät ei niitä töitäkään saa tehtyä vaan selittelevät ja heittävät jonninjoutavaa legendaa.
Jos paikka on haussa, viittaat tietenkin aluksi siihen.
Lastenhoidossa tollanen ehdottamasi aloitus on ehkä vähän turhan vauhdikas ja itsevarma. En itse ehkä lukisi pitemmälle.