Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä nyt teen? Tilillä rahaa alle 30e, eikä lisää ole tulossa :(

Vierailija
02.04.2008 |

yli huomenna erääntyy 30 euron luoton lyhennys ja muitakin laskuja olis maksettavana. Vuokran maksoin äsken. Lapsia kaksi, yh olen, en tiedä koska saan rahaa seuraavan kerran, viimeistään kai lapsilisät, mutta ei me sinne pärjätä millään :( on tosi kiva olla köyhä :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu? Millä aiot ruokkia teidät? Tää on provo

Vierailija
2/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet palkkatyössä niin kai sinulla on palkanmaksupäivä, jos saat toimeentulotukea, asumistukea tms niin kai sinä tiedät koska ne maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko voinut soittaa vuokranantajalle, että maksat tämän kuun vuokran vähän myöhässä? Siis jos tiesit, että vuokranmaksun jälkeen jää loppukuuksi 30 euroa, niin tuo olisi ehkä ollut fiksumpi ratkaisu.

Jatkossa suunnittele hieman tarkemmin rahankäyttöäsi, ettei tule vastaavia tilanteita.

Nyt menet tietysti sossuun.

Vierailija
4/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut auto ei maksanutkaan ku tonnin.

Yrittäjä olen, alussa vasta, eikä nyt sit ollutkaan vara ottaa palkkaa tässä kuussa.

ap

Vierailija
5/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa juu.

Arvaapa, saako rikkaat tuollaisia rahanvinkumiskirjeitä kymmenittäin? Ei niihin voi reagoida. Jos reagoi, sana kulkee ja kohta niitä vinkujia on ziljoona.

Vierailija
6/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuden kautta ja sehän kestää.

ap

Vierailija
7/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on pelkästään rahankerjuun makua. :(

Vierailija
8/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sovitte miehesi kanssa elareista.

Nyt soitat lasten isälle ja käsket sen antamaan teille rahaa.

Vierailija
9/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Pelastusarmeijasta kannattaa kysyä. Ei virallinen yhteiskunta täällä toimi.

Mutta kannattaa silti laittaa kirje Erkolle. Ja vaikka kymmenelle muullekin rikkaimmalle, että saavat edes vähän tietoa köyhienkin tilanteesta.

Vierailija
10/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan vastaeronneena kahden lapsen kanssa rahattomana, sain sieltä ruokaa isot kassilliset ja maksoivat 2 kk vuokrat. Sossu vaan tuumasi, että lainaa vaikka joltain tuttavalta :O

Vierailija
11/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvojalla on käyty ajat sitten muttei se elariasia siitä nyt kuulemma etene kuin vasta haasteen ja oikeuden kautta. Voi hitsi... miten toi kirkko homma toimii..? Keneen pitäis ottaa yhteyttä? Hävettää.....

ap

Vierailija
12/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ennen pääsiäistä täällä " hengannut yh" olin minä...

edelleen täällä palkkakuopassa pyristelen, tiliä tuli ruhtinaalliset 311e--josta maksoin vuokrarästiä 300e..

minullakin on n. 30e, seuraavaan tilipäivään asti, joka on 15pv.

silloin vasta saan normaalin palkan. 1,5kk menee, kun kk-palkasta yhenkaksi muutetaan tuntipalkkaiseksi, ennenkuin tilanne " normalisoituu" palkan kohdalta:(

ap, pyydä kirkolta ruokakuponki, niin minäkin tässä matkan varrella jouduin pyytämään...

noloa se oli, mutta apu oli tarpeen.

Vierailija
13/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteystiedot löytyy netistä. Yleensä diakoniatyöntekijä on se henkilö, joka osaa tuollaisessa tilanteessa auttaa tai ainakin neuvoa, miten saa apua.

Onnea matkaan. Tiedän, kuinka tukala tuollainen tilanne on alussa.

Olethan jo ilmoittanut Kelaan, että saat sitten jatkossa yksinhuoltajakorotuksen lapsilisiin. Sen lisäksi sinun kuuluisi saada heti elatusavun ennakko kunnalta, jos ei kerran elatusmaksuja tule. Kyllä ne elarit kuuluu saada heti juoksemaan.

Vierailija
14/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä täytettiin lappu, jossa tulot ja menot, sekä ahdingon syy.

eipä siellä hirveästi ruodittu/ varsinkaan syytelty, vaan todettiin että apua tarvitaan.

no, ok, se oli siis noloa mennä pyytämään sellaista kuponkia, mutta vielä enemmän häpesin kassalla maksaa sillä a4 kokoisella " kirkon maksusitoumus-lapulla" ...

yritin luikkia kassalle niin, ettei kukaan naapuri/ työtoveri/ muu tuttu nähnyt:(

tsemppiä.

kerran se kirpasee.

se helpottaa, kun pääset kaupasta kotiin.

t. se ennen pääsiäistä lirissä ollut

Vierailija
15/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain elatusavun ennakkoa? Ei ne mitään tuollaista ole puhuneet, itseasiassa kaikkensa yrittävät ettei kaupunki maksa mitään. Yrittivät saada allekirjoittamaan sopimuksen jossa isä maksaisi kahdesta lapsesta reilun satasen eikä kaupunki mitään. Isällä ei ole maksukykyä jonka lakimies on todennut. Sanottiin että mennään sitten oikeuden kautta, mutta lastenvalvoja uhkaili että jos mennään oikeuteen, isä luultavasti joutuu maksamaan enemmän kuin satasen kahdesta lapsesta ja lisäksi meille molemmille, siis mulle ja isälle, tulee oikeudenkäynnistä huomattavat kulut. Lv uhkailun kautta yritti saada allekirjoittamaan sopimuksen joka on lapsille epäedullinen ja jos oltaisiin allekirjoitettu, niin en minä mitään saisi koska ei isä pysty maksamaan.

Missään vaiheessa kukaan ei puolella sanallakaan sanonut että kaupunki maksaisi jotain elatusavun ennakkoa? Jos sitä saisin, niin en minä nyt tässä tilanteessa edes olisi.

ap

Vierailija
16/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no, ok, se oli siis noloa mennä pyytämään sellaista kuponkia, mutta vielä enemmän häpesin kassalla maksaa sillä a4 kokoisella " kirkon maksusitoumus-lapulla" ...

yritin luikkia kassalle niin, ettei kukaan naapuri/ työtoveri/ muu tuttu nähnyt:(

Entisen kassatyöntekijän ajatuksia.

Jos mahdollista, mene maksulapun kanssa oudompaan kauppaan, jää stressi pois tuttuihin törmäämisestä ja tutun kassaneidin reaktioista. Jotkut kassat eivät osaa olla hienotunteisia ja tehdä maksulappuasiaa huomaamattomasti, mutta aika moni huomaa näin tehdä. Jos haluat mahdollisimman huomaamattomasti käydä kaupassa maksulapun kanssa, mene kauppaan aikaisin aamulla, heti avaamisen jälkeen (yleensä vähiten asiakkaita) ja valitse kassaksi (jos voit valita) sen näköinen ihminen, joka tietää kassajärkestelmien käytöstä jotakin. Maksulappu vaatii vähän erikoisjärjestelyjä, ihan aloittelija ei osaa lapulle tehdä mitään ja alkaa huudella auttajaa kassalle.

Minä tunsin aina myötäuntoa seurakunnan tai sossun lapuilla ostajia kohtaan, en halveksuntaa tai ylemmyydentuntoa.

Tsemppiä. Tiedän mitä on olla persaukinen. Ei ole helppoa, mutta siitäkin selviää.

Vierailija
17/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä se lastenvalvojaa kiinnostanut. Kaupunki on köyhä eikä halua maksaa.

ap

Vierailija
18/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulot ovat huonot, ei oikeudenkäynti asiaan vaikuta. Elarit saat kaupungin kautta sitten.

Vierailija
19/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilaisuus olla yhteiskunnallisesti aktiivinen :) Jos ei nyt, niin milloin sitten?

t. Kirkkoa ja Erkkoa ehdottanut

Vierailija
20/28 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan suostu siihen sataseen isältä, kun minimi elarit kunnalta on kuitenkin 129e/lapsi/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän