Vinkkiä pään karstan poistamiseen?
Olisiko jollain takataskussa hyvää kikkaa karstan poistamiseen vauvan päästä? Olen näköjään turhaan ajatellut, että kuollut iho lähtee omia aikojaan, mutta eipä näytä lähtevän ja vauva on jo 4kk :D Karsta on sen verran tiukassa etten henno raaputella sitä.
Kommentit (6)
edellinen sen kirjoittikin että kunnolla öljyä päähän, hiero. Sitten pipo muutamaksi tunniksi ja rapsuta ennen kylpyä KAMMALLA. Meillä ainakin irtosi paremmin kammalla kuin vauvan omalla harjalla. Sitten kylpyyn.
G
Tuo pipo voi aiheuttaa protestointia, mutta yritetään ;) Joo, sillä äitiyspakkauksen pehmoisella hiusharjalla ei lähde kyllä karsta. Otetaan isommat pyssyt käyttöön.
toimi meillä tosi hyvin! Tuote on tehty nimenomaan karstan poistoon. Meillä lähti kaikki karsta muutaman käyttökerran jälkeen ilman mitään pipoja sun muita :) Kammalla autoimme pahimmat kohdat irti.
Hannele9
myös tuo öljy on hyvä pehmittämään karstaa. mutta saunassa tai heti saunasta pois tulon jälkeen on hyvä rapsutella kun on lämmennyt ja pehminnyt. tyttö on saunonut jo ihan pienestä asti, niin sopinut meille tämä tapa hyvin :)
karsta näin eli ennen kylpyä öljy ja pipo päähän annetaan vaikuttaa n. 30 min sitten kylvyssä hierotaan päätä pesurätillä kaikki lähtee.. ei tarvii kammalla rapsutella.
Mun 5kk alkaa olla pää puhdas. Karstan huomasin 2kk iässä ja olen sitä yrittänyt öljyllä+harjalla. Eli perusohje on öljyä päähän pari tuntia ennen kylpyä ja pipo päähän. Ennen pesua harjataan karstaa pois. Ei lähtenyt meillä. Nyt se sitten on jotenkin pehmennyt niin että on lähtenyt rapsuttamalla vauvan omalla kammalla. Istuu sylissä ja rapsutan varovasti irti. Paljoa ei enää ole jäljellä. Poika tykkää olla rapsutettavana kun ei liian kovaa kampaa. Öljy, perusrasva...