Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4 antibiotkuuria - putket korviin ennen kesää?

02.04.2008 |

Vauvallani 10 kk on ollut keväällä tällanen korvatulehdushistoria:

- vuodenvaihteessa tulehdus, johon yleislääkäri määräsi Amorion-kuurin

- helmikuun alussa jälkitarkastuksessa korvat eivät parantuneet: korvalekuri teki tärykalvopiston ja Augmentin-kuuri

- jälkitarkastuksessa korvat parantuneet

- uusi tulehdus maaliskuun alussa, yleislääkäri määräsi Clavurion-kuurin

- tänään jälkitarkastuksessa korvalääkäri totesi, että vielä hieman nestettä korvissa, ei kuitenkaan liimakorva, mutta ei toisaalta punoittava - liekö siis paranemaan päin? ehdotti putkitusta, mutta sanoin, että jos kokeillaan vielä 1 kuuri, kun on tulossa kesä. Eli nyt Zithromax-kuuri.

Kuinka herkästi muilla on laitettu putkia - siis monenko tulehduksen jälkeen näin kesää ennen? olinko pönttö, kun halusin odottaa vielä yhden kuurin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuulovaurion lisäksi, tulee yleensä kehitysvaikeudet, lisääntyneet allergiat. Jos korva täysin tukossa, tulehdus voi märkiä kallon sisään, joka on harvinaista ja vaarallista.

Meillä muuten poika alkoi itkemään korvaa lauantaina, yöllä valui nesteet. Ei tullut antibioottia, imettiin töhnä pois ja taas toivotaan parasta. Meinaan on toi tuubi pyrkimässä ulos. Se olisi sitten neljäs tuubitus, eikä pelkkä tuubituspelko, vaan oireet operaation jälkeen.

Ensimmäisellä kerralla komplikaatio, yli 40 asteen kuume, horkka, velttous. Saimme heti suoneen lääkityksen. Toisella kerralla yli tunnin kestävä täys itku/raivotila. Kolmannella kerralla järkyttävä kiukku yli tunnin.

Vierailija
2/35 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielelläni käyttäisin lapseni kyseisellä klinikalla ja olen valmis kokeilemaan vaikka ja mitä! Valitettavasti kotiäitinä minulla ei ole mahdollista sinne mennä hintojen takia. Niitä kun ei kela eikä vakuutukset korvaa.

Itse ajattelen, että vaihtoehtohoidot ovat varmasti monelle tuoneet avun, mutta kun kysymyksessä on pieni lapsi, niin suhtaudun niihin kriittisesti. En missään tapauksessa lähtisi hoitamaan yhtään tulehdusta homeopaattisin menetelmin omin päin. Toki perinteisen lääketieteen rinnalla voisin kokeilla. Luontaistuotteiden sopivuus pienelle lapselle on aina kyseenalaista.

Mutta siis mielelläni käyttäisin lapseni klinikalla verikokeissa ja ottaisin vastaan ruokavalioneuvoja. Mutta korvaongelmat meillä hoitaa jatkossakin korvalääkäri.

2,5v tytöllä lähti putket korvista tammikuussa. Saman tien tulehdus. Uusi helmikuussa. Tänään vien vesirokkoisen ja flunssaisen lapsen korvalääkärille illalla, koska huusi yöllä 2 tuntia kipeää korvaa. Meille suositellaan nyt uusia putkia, mutta taidetaan sinnitellä kesän yli ja katsotaan sitten! Niin ja 4,5v tyttö sai aamulla lääkäriltä ab kuurin ylähengitystieinfektioon. Kamala yskä ja vihreä räkä valuu nenästä.

On tämä elämä ihanaa näiden infektiokierteisten lasten kanssa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauli Mäkelä myös on itse asiassa. Hän käyttää ainoastaan Suomessa rekisteröityjä homeopaattisia valmisteita. Ja jotta ne voi tänne rekisteröidä ne on käsittääkseni myös tutkittu. Itse en halua syöttää antibiootteja enää poikiini, koska niistä ei ole ollut muuta kuin haittaa. Ja paljon haittaa. perus korvalääkörit meillä vain kurkki korviin eikä edes kyseenalaistanut, että kyseessä voisi olla allergiat ym taustalla. Suosittelen kaikkia lukemaan Rauli Mäkelän kirjan " Irti tulehduskierteestä" . Siellä selvitetään kaikki tosi hyvin eikä todellakaan ole sillä lailla pelkkää vaihtoehtolääketiedettä vaan molempia rinnakkain. Tämä koska Rauli Mäkelä on itse erikoistunut lääkäri. Tällästa tarinaa tällä kertaa ;)

T.

Vierailija
4/35 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.

Vierailija
5/35 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos syksyllä jatkuu korvakierre, niin sitten putkitus. Lapsen korvakierre valitettavasti jatkui koko syksyn ja putket sai joulukuussa. Mutta toukokuusta syyskuun alkuun ei ollut yhtään korvatulehdusta ja jos olisi ollut hyvä tuuri, ei olisi syksylläkään enää tullut.

Meillä 10kk:n ikäisellä oli syksyllä neljässä kuukaudessa neljä korvatulehdusta ja olin jo varma, että saa heti seuraavasta tulehduksesta lähetteen putkitukseen, mutta vuoden vaihteen jälkeen korvat ovat olleet kunnossa.

Meillä on vanhimmalla lapsella nyt toiset putket korvissa, kummallakin kertaa on ollut liimakorva, jonka putket ovat parantaneet.

Toivottavasti teillä on korvat tämän kuurin jälkeen kunnossa, kesän aikana on monta kuukautta aikaa kerätä vastustuskykyä ja parantua.

Vierailija
6/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOku muu samaa mieltä. Meillä ei ole ollut kierrettä, mikä johtunee siitä, että en antanut pojan korvatulehdukseen alunperinkään käyttää antibiootteja ollenkaan.

Halvemmaksihan tulee katkaista kierre kokonaan vähillä käynneillä, kun loppuikänsä syödä antibiootteja. Ja mielestäni lapsen kustannuksella väärä paikka säästää.

Mekin käydään Rauli Mäkelällä. On hyvä lääkäri, mutta ei ihmisenä mikään ylisymppis ;) Poika sai 6 viikkoisena turhan antibioottikuurin suonensisäisesti, joka on sekoittanut immuniteetin. Nyt meillä ei käytä enää kukaan antibiootteja.

Vierailija
7/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirryttiin maidottomaan. Tosin soijaa ei otettu tilalle, koska se ei ole myöskään terveellistä, aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoiminta. Hormonitoimintaanhan sillä myös on vaikutusta.

Vierailija
8/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen valitsee itse. Ei kannata valittaa, jos ei ole valmis kokeilemaan hyviä keinoja ;) Luontaistuotteitakaan ei tarvitse, vaan nuo maitohapot (symbioflor) ovat jopa lääketehtaan kehittämiä.

Mäkelältä riittää yleensä kai kaksi kertaa eikä se hinta ole kenellekään konkurssi. Joutuuhan sitä lääkkeistäkin maksamaan.

Vierailija
9/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Rauli on ehkä hieman jäykähkö, mutta enpä mä sinne juttuseuraa menekään hakemaan ;)! Kivaa, kun muita samoin ajattelevia löytyy!

Mua kiinnostaa toi soija-asia, meillä nimittäin syödään soijaa jonkin verran. Valaisetko mua tutkimuksista ym, sillä olen avoin kokoajan muokkaamaan meidän syömisiä ym parempaan suuntaan!

Oon kanssa aika ihmeissäni, kun kuulin, että eräs tuttu oli käynyt Raulilla ja sanoi, että ihan hölynpölyä. Oli ehdottanut maidotonta kokeilua, ja tämä tuttu oli sen takia ihan Raulia haukkumassa...??? En käsitä, eikö todella ihmiset ole valmiita kokeilemaan jotain lastensa parhaaksi????

Ja jos eivät ole valmiita kokeilemaan, miksi ylipäätään mennä?

Meidän elämä on nykyään niin paljon helpompaa kuin ennen ja on kevät, onnellisempi ei kai ihminen voi olla :)

Kevättä rintaan kaikille, Tiiuli

Vierailija
10/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, mitä itse tekisin. 1,5v. tytölläni on infektiokierre menossa. Keskiviikkona on ensimmäinen korvalääkärikäynti edessä. Korvatulehduksia on ollut vuoden sisällä 8 kertaa, sen lisäksi krooniseksi muuttunut yskä, jota hoidetaan infektioastmana kortisonilla.

Haluan hänelle putkituksen, mutta olen valmis kokeilemaan muutakin. Luin Rauli Mäkelän kirjan, mutta emme asu pääkaupunkiseudulla eikä ole mahdollisuutta käyttää hänen palvelujaan.

Tyttöni on atoopikko, mutta varsinaista syytä ei ole selvitetty. Karsin nyt ruokavaliosta yleisimmät allergeenit ja maitoakin olen jättämässä pois.

kortisonihoidon haluaisin lopettaa, mutta ahdistava ja limainen yskä alkaa heti, jos lääkettä ei anneta.

kommentteja...

Vierailija
11/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toinen antibiootin lisäksi, mitä en taatusti käyttäisi. Perusteluja löytyy googlaamalla.

Asutteko tosiaan niin kaukana, ettei mitenkään ole mahdollista tulla pk-seudulla? Suomen sisällä ei luulisi olevan niin pitkiä matkoja. Tärkeintähän on hoitaa syytä eikä seurausta ja poistaa viat eikä vain siirtää niiden kohtaamista, putkitus saattaa auttaa tai sitten ei, joka tapauksessa syytä ei ole poistettu vaan todennäköisesti putken lähtemisen jälkeen alkaa sama rumba. putki voi myös joutua väärälle puolelle tärykalvoa yms...

Vierailija
12/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös käytetään vyöhyketerapiaa (Charles Ersdalin suuntaus) www.suomenvyohyketerapeutit.fi, joka on auttanut allergioihin ja moniin muihin asioihin. Tuon suuntauksen vyöhyketerapeutit tietää myös sen, että esim. appelsiinit yms, sienet, paprika on immuniteettia heikentävää. eli ne jätettiin ruokavaliosta pois (tämä ja hoidot auttoi miestäni parantumaan Colitis Ulcerosasta, josta ei siis nykylääketieteen mukaan VOI parantua).

Lisäksi syödään kaikki mahdollinen luomua, juodaan aina kun muistetaan esim. persiljateetä. Paljon on meilläkin vielä parannettavaa, mutta monen asian summahan on ihmiskehon hyvinvointi.

Noin monta kuuria noin pienelle lapselle on todella paljon. Itse lentäisin vaikka Kiinaan, jos tietäisin, että se auttaa :) Kun tosiaan, syiden karsiminen on huomattavasti edullisempaakin kuin jatkuvat lääkärissäkäynnit ja lääkkeet.

Vierailija
13/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korvatulehdusten syyn. Se voi olla myös korvan rakenteessa, kuten ilmeisesti meidän tytöllä on. Eli korvatorvet ovat niin ahtaat, että pienikin flunssa turvottaa ne umpeen ja korvat tulehtuvat. Putket ovat ratkaisseet ongelman jo 2 kertaa. Viime talvena tytöllä oli toistakymmentä ab-kuuria sen jälkeen kun ekat putket irtosivat, ja keväällä pantiin toiset putket. Vuoden aikana tulehduksia ei ole ollut yhtään, pieniä flunssia vain. 2vk sitten toinen putki irtosi ja korva tulehtui heti. 2 ab-kuurin jälkeen on edelleen epäselvää, onko korva parantunut. Se korva, jossa putki vielä on, on edelleen terve. Korvakierteen alkaessa 3v sitten tyttö oli tiukalla allergiaruokavaliolla ja söi myös maitohappobakteereja, joten niistä ei ollut apua tulehduksiin (allergiaoireisiin kyllä, voin suositella).

Pojalla taas on astmataipumusta, ja hänen kohdallaan uskon että allergioiden ja astman hyvä hoito auttaa myös pitämään korvat kunnossa. Astman hoidossa kortisoni on erittäin hyvä lääke, ja auttaa välttämään antibiootteja. Kortisoni on ihmisen oma hormoni, jota erittyy lisämunuaisen kuoresta. Toki se on haitallista isoina annoksina syötynä, esim. pahan reuman hoidossa, mutta astman ja ihottuman paikallishoidossa määrä on paljon pienempi.

Vierailija
14/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä rakenne ei yksinään korvatulehduksia aiheuta, mutta senhän toki tietää kaikki. Silloin kannattaa keskittyä niiden muiden syiden poistoon (esim. juuri flunssat yms...) Jo antibiootit itsessään riittävät aiheuttamaan kierteen.

Maitohappobakteerivalmisteita on varmaan satoja erilaisia. Tärkeintä on löytää hyvä ja toimiva ja JOKA SISÄLTÄÄ USEITA ERI MAITOHAPPOJA. Mikäli yksi valmiste ei tehoa, ei se tarkoita, että maitohapot ei tehoaisi. Laajakirjoisia maitohappoja on, esim. juuri Symbioflor, jolla Mäkelä saanut parhaat tulokset. Ihan onnettomia on suurin osa myytävistä, joista löytyy yhtä tai kahta maitohappoja. Mitä niillä tekee, kun ihminen tarvitsee useita?

Ja lisäksi se maidottomuus edes kokeiluna voisi jo yksistään tehdä ihmeitä. Onhan se aluksi varmasti hankalaa, mutta tottuu siihenkin.

Vierailija
15/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miten välikorvantulehdus syntyy?

Korvatulehdusta edeltää lähes aina limainen hengitystietulehdus. Limakalvojen turvotus ja limaneritys ahtauttavat korvatorvea, jolloin nenänielussa asusteleville bakteereille syntyy otolliset olosuhteet tulehduksen aiheuttamiseksi. Tutkimuksissa on todettu, että tärkein korvatulehduksille altistava tekijä ovat juuri hengitystieinfektiot, joita esimerkiksi päiväkodeissa on runsaasti tarjolla. Syytä siihen, miksi toiset lapset sairastavat runsaasti korvatulehduksia ja toiset eivät juuri koskaan, ei kuitenkaan ole saatu selville. Herkkyyden uskotaan liittyvän korvatorven rakenteellisiin ja toiminnallisiin eroihin. Korvatulehdus ei aiheudu ulkoisista syistä kuten huonosta korvien suojaamisesta kylmällä ilmalla. "

Toki poistaisin mielelläni flunssat lasteni elämästä, mutta he ovat jo 4 ja 7v, joten ei heitä voi eristää muista lapsista ja flunssista. Varsinkaan koululaista. Mutta kuten sanoin, tänä talvena molemmat ovat toipuneet flunssistaan alle viikossa, useimmiten hyvin lievin oirein ilman kuumetta tai jälkitauteja (esim. Tiiuli1 puhui märkäisistä tulehduksista luontaishoitojen kanssa). Ja heitä on hoidettu aivan virallisten käypähoito-ohjeiden mukaan, pojan flunssiin siis kortisonilla astman takia ja tytöllä oli putket korvissa. Lisäksi on myös annettu maitohappoja, kalaöljyä, ksylitolia ja monivitamiinia. Ja olen kokeillut maitohappoja useampaa merkkiä ja määrää, ei niissä ole ollut eroja. Mäkelän kirjan olen lukenut myös jo vuosia sitten, eikä siinä ollut mitään, mitä moniallergisten lasten äitinä en olisi jo tiennyt. Allergioiden hyvä hoito tosiaan parantaa vastustuskykyä, mutta ei poista korvatorvien tai keuhkoputkien ahtautta, jos lapsi on ne perinyt.

En yleensä kärttyile netissä, mutta voi olla jopa hengenvaarallista jättää lapsi ilman lääkärin määräämää lääkettä. Astmakohtaukseen voi edelleenkin kuolla, ja useimmiten silloin syynä on ollut lääkityksen pois jättäminen, esim. kortisonipelko. Veikkaan että kortisonin pois jättämistä ehdottelevat eivät ole nähneet lastaan tukehtumaisillaan. Aikuiset kokeilkoon itseensä ihan mitä vaan, mutta lapset täytyy hoitaa hyvin!

Vierailija
16/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille näljellä pojalle, mutta ovatpahan rakenteet oleellisesti parantuneet, kun olemme pureutuneet juuri tulehduksia aiheuttaviin seikkoihin eikä selitetty ongelmaa pois rakenteellisella asialla. Tietysti on myös " harvempia" tapauksia, joissa rakenne voi olla vikana. Mutta se, että ihmisen normaaliflooraan kuuluvat bakteerit jostain syystä villiintyy toisilla lapsilla korvatulehduksiksi liittyy moneen eri seikkaan, esim allergiat/yliherkkyydet yleensä tai antibiooteilla sekoitettu suolifloora tms.

Meillä nuorin poika joutuu myös ottamaan kortisonia astmaan, mutta yli 6 kk maitohappo-bakteerien istutuksen ansiosta annostusta tullaan nyt pienentämään ja toivottavasti saamme ne pian kokonaan pois.

Astma on todella linkitetty suoliston vointiin. Meillä esim kun tulee ripuli syystä tai toisesta, usein kyytipoikana tulee korvatulehdus ja/tai yskää. Meille Rauli Mäkelä on suositellut parille pojalle putket korviin myös. Nyt kaikilta lähtemässä pois. Eli ei todellakaan myöskään sulje pois perinteisiä lääketieteen menetelmiä jos tapauskohtaisesti asia niin vaatii.

Mutta älkää uskoko pelkästää tuota rakenteellista selitystä. Meille myös naurettiin, ettei maito voisi aiheuttaa tulehduksia tms. Mutta niinpä vain löytyi kaikilta 4 pojalta maitoyliherkkyys....Ja tämä vasta käytyämme Rauli Mäkelän vastaanotolla.

Kaiken tämän rumban jälkeen jota meillä kesti melkein 3 vuotta, olen todella ärsyyntynyt mitä sontaa meille äideille selitetään ja miten ongelmat hienosti selitetään pois. " Kyllä se sitten kun lapset kasvaa...Se kuuluu tohon ikään jne" tätä voisi jatkaa loputtomiin.

Meillä se loppui, kun päätin, että nyt tämä loppuu ja etsin vaikka indokiinasta jonkun ihmisen, jolla on samanlainen näkemys kuin itselläni. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja se miten korvat kukkii, atopia kukkii tai närästää tai niveliä kolottaa - SE TULEE SUOLISTOSTA! Kun suolisto voi hyvin, ei oireita ole. Koko tämän päivän ruokakulttuuri on palkkää sontaa. Rauli Mäkelä kuvaa kirjassaan miten yksi roskaruoka-annos vaikuttaa immuniteettiin! Lukekaapa, minua se todella hämmästytti ja meillä on muuttanut monia asioita. Toki joskus meilläkin niitä syödään, mutta harvana herkkuna.

Ei tästä näin pitkä pitänyt tulla, mutta tuli sitten kuiteskin :)!

Ja jaan vielä tähän loppuun sellaisenkin ihmeen, että nuorimmaiseni joka turpoilee ja putket vuosi jo pisarasta lehmänmaitoa, voi syödä vehnää!!! Ei mitään oireita, voisiko ikä ja suolistoflooran kokoaikainen muokkaus todella näyttää näin dramaattisia muutoksia positiiviseen! Olen tästä todella onnellinen.

TSEMPPIÄ KAIKILLE!

T. T

Vierailija
17/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonin haitat toki ovat tiedossa monilla, mutta kyllä kortisoni on edelleen yksi niistä tärkeimmistä lääkkeistä joilla ihmisen henki voidaan pelastaa hätä tilanteessa. Ja lapsen allerginen reaktio ja astmakohtaus ovat pahimmillaan hätä tilanteita!

Aika ehdotonta tekstiä tuo että meillä ei kukaan syö ikinä enää yhtään ab.kuuria. Valitettavasti voi tulla tilanteita joissa ei ole vaihtoehtoja. Itse olen ollut mukana työryhmässä jossa käsiteltiin lapsen väliaikaista huostaanottoa, koska lapsen henki oli vaarassa ja hän olisi ehdottomasti tarvinnut suonensisäistä ab. hoitoa, mutta äiti kielsi ehdottomasti.

Kukakin uskoo mihin haluaa, mutta turha väittää rivien välistä, että joku meistä äideistä ei olisi valmis tekemään kaikkeansa jotta lapsi saisi olla terveenä! Ja nuo heitot säästämisestä, huoh...

Meillä nuoremmalla ( 2,5v ) irtosi putket tammikuussa. Nyt ollut jo 4 korvatulehdusta. Huomenna uusi putkitus ja mahdollinen risojen poisto. Maito on ollut pois ruokavaliosta allergian takia jo 1,5 vuotta, maitohappobakteereja ja xylitolia käytetään. Lapsi todella kipeä tulehdusten aikana, paine korvissa aiheuttaa tasapainovaikeuksia ja pahoinvointia. Huono syömään muutenkin ja tulehdusten aikana kieltäytyy syömästä kokonaan. En todellakaan mieti kahta kertaa, jos korvalääkäri määrää ab-kuurin, josta yleensä ainakin hetkellinen apu. Sitten kun nämä akuutit tulehdukset saa ensin pois, sitten voin kokeilla vaihtoehtoja.

Vierailija
18/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo heitot säästämisestä olivat aivan siihen vastavetona, kun valitetaan, että on kallista. Eikö kymmenet kuurit ole kallista? Sitä vaan yritin sanoa.

Mutta kun en jotenkin usko, että tulisi vastaan tilanne, että tarvitsisimme rajua kuuria. Meillä on kaksi lasta saanut suonensisäiset antibiootit molemmat kerran (kummallakin kerralla turhaan) ja jälkien paikkailu vie aikaa. Nyt kun ollaan hyvällä mallilla, tuskin tulee valinnanpaikkaa eteen. Tilannekohtaisesti, mutta pikkutulehdukset eivät vaadi antibioottia. Luonnollisesti jos lapseni olisi henkitoreissaan, hänet ensin hoidettaisiin nykylääketieteen keinoin, vasta sitten palautuisimme vanhaan. Mutta uskon siis sanaan ennaltaehkäisy, jonka olen oppinut kantapään kautta.

Ja tuota rakenteellista vikaa tosiaan tarjotaan varmaan kaikille ;)

Vierailija
19/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinulle vielä uudestaan tuota vyöhyketerapiaa, kun tunnut olevan avoin asioille, jotka helpottaa elämää :) Eli me käydään Helsingissä juuri tuon mainitsemani suuntauksen terapeutilla (voin antaa vaikka yhteystiedot), joka on saanut myös hyviä tuloksia aikaan. Tulehduksissa muun muassa.

Häneltä myös sain soijasta aluksi tiedot ja nyt olen ottanut itse lisää selvää.

Tässähän mennään Mäkelän kanssa ristiin, koska hän suosittelee soijaa. Kuulemma vaimonsa on kehittänyt soijaa sisältävänä vaihdevuosivalmisteen, hormoniahan se sisältää.

Maitohappobakteereista tosiaan Symbioflor on ollut hyvä apu korvatulehduksissa. Toki se vaatii pitkän kuurin eli ei sovi, jos ei ole valmis muutamaa viikkoa kauemmin syöttämään. Pikkuisen pitää myös nähdä vaivaa, kun sitä ei yleensä ole varastossa apteekissa, vaan joutuu tilaamaan.

Vierailija
20/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä maidon jättäminen ei riitä, pitää jättää KAIKKI, MISSÄ ON MAITOPROTEIINIA. Eli leivän päällisestä lähtien pitää katsoa, mitä tarjoaa lapselle. Pienikin määrä riittää.

Maitohappokuurin aikan, pitää miettiä sokereita, mahdollisesti vehnää.

Meillä siis poika sai yhden ainoan korvatulehduksen. Johtui suolistosta, joka meni antibiooteista sekaisin. Tuon iv-ab:n jälkeen olen syöttänyt yhden kuurin. Muutama tulehdus on parantunut itsekseen, eikä antibioottia tosiaan ole tarvittu.

Eräs erikoislääkäri sanoikin, että vasta sitten hän määrää antibiootit, kun oma elimistö ei enää jaksa taistella. Ts. oman elimistön puolustusjärjestelmän pitäisi antaa ensin tehdä työt ja vasta jos se murtuu, pitää sitä auttaa. Antbiootit tuhoavat myös hyvät bakteerit. Näin siis, kun olin näyttämässä tuota pojan korvaa, kun siinä oli tulehdus päällä.