Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

prinsessalle nimi!

01.04.2008 |

Hei kaikille, tämä palsta tuntuu toimivan todella loistavasti! Olen täällä käynyt ja lueskellut paljonkin, mutta vasta nyt uskalsin rekisteröityä kun tarvin itse apuanne. Toivottavasti jaksatte auttaa meitä pohdinnassamme.

Elikkäs etsimme uudelle neidille nimeä! Mutta mitään ei tunnu löytyvän, kaikki nätit, suvun nimet ja nimet, joista molemmat pitävät ovat annettu vanhemmille lapsille. tai ovat tutuilla ym. Niinpä siis kysyn teiltä apua.

Kaikilla isosisarruksilla on E-nimessä, mutta se ei todellakaan ole edellytys. Toisaalta olisi kiva jos ensimmäinen nimi olisi viisi-kirjaiminen. Meillä on pyörinyt mielessä nimet: Alisa, Siiri, Erika, Julia, Milla --> mutta mikään näistä ei vain sovi tyttärellemme...

Vanhemmat lapsoset ovat:

Eemil Onni Oliver

Peppi Lotta Pauliina

Veera Sofia Serafiina

Elias Vili Verneri

Kiittäen Lumina ja prinsessa!

P.s kommentoin ehdotuksia kun lapsilta kerkiän!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara = Olisi ihan kiva, mutta hieman liikaa samanlainen kun siskontyttö Sara.

Pipsa = Tämä oli ehdolla Pepin nimeksi, mutta isä tykkäsi enemmän Pepistä. Nyt Pipsa ei kuulosta enää omalta ja kun on Peppi.

Rilla = Liian erikoinen.

Riikka = Itse pidän kovasti Riikasta, ei ole mielestäni tätimäinen nimi, mutta mieheni mielestä liian kova.

Martta = Minun mummun siskot olivat Martta ja Vuokko ja kumpikin nimi on useasti ollut ehdolla toiseksi nimeksi, koska nimet ovat kivoja ja reippaita. Voisin kuvitella toiseksi nimeksi. Etunimenä häiritsee " marttakerho"

Heidi = Heidi ei ole hullumpi nimi, harvoja nimiä, joista pidän kun sisältää kaksi " huonoa" kirjainta. Mutta ei niin hyvä, että antaisin nimeksi.

Kiitos, tässä oli monia ihania nimiä oikeasti. Luulen kyllä, että täytyisi löytyä superihana nimi, että vaihtaisimme nyt listalla olevista johonkin muuhun.

Vierailija
22/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä laitan pakkaa sekaisin

Mieheni ehdoton suosikki On Vilma, Iines on kakkonen. Itse pidän Iiris-nimestä. Vilma ja Iines myös kivoja.

Mikä olisi kivoin meidän katraaseen: Vilma, Iines vaiko Iiris ja entäs toisia nimiä mitkä sopisivat näihin mielellään se kolme.

Suvusta voisi kenties tulla tälläisiä nimiä:

-Martta, Vuokko, (oma mummuni oli Lotta, joka on Pepin toinen nimi, Martta ja Vuokko, Lotan sisarruksia)

-Vilhemiina (mummuni toinen nimi (Lotta Vilhelmiina), jos etunimeksi tulee Vilma niin siinä olisi suvun nimeä tarpeeksi. Kiva lyhennys)

-Saida (mutta kun en tykkää mieheni äiti oli Saida Sofia, siskonityttö on Sara, se on jo eräänläinen lyhennös Saidasta?)

-Oma toinen nimeni Lumi, sitä voisi käyttää jossain muodossa.

Ruuan laittoon, kohta nälkäiset lapset ja mummu tulevat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli

Velma

Laura

Pipsa

Sohvi

Irina

Roosa

Ruusa

Tuike

Inari

Marjo

Miila

Miisa

Meimi

Moona

Meiju

Henni

Kiisa

Nelle

Nette

Mette

Mirka

Maria

Eerin

Helka

Ronja

Renja

Lotte

Tella

Lilli

Telle

Tessa

Senja

Taika

Jutta

Jatta

Jetta

En nyt jaksanut selata läpi jo ehdotettuja, joten varmasti toistoa luvassa!

Ja noista miettimistänne minusta Iines sopis parhaiten, jos ajattelee sisaruskatrasta ;o) esim. Iines Lumia tai Iines Vilhelmiina ois kiva!Ja Iiriskin on kiva!

Vierailija
24/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän Vilmasta ja Iiriksestä, Iines on mielestäni liian lempinimimäinen. Sarjaanne parhaiten sopisi kyllä tuo Iines.

Esim.

-Vilma Vuokko Vanessa (liian V-nimi?)

-Iiris Emmi Aurora

-Iines Vilma Maria

-Vilma Siiri-Maria

-Vilma Martta Emilia

-Iiris Sara Sofia

Entäs vielä:

Emmi, Sera taikka Elli(-Noora)

Vierailija
25/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan

Vilma Iiris Lumia tai

Iiris Vilma Lumia

26/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan Iiris kuulostaa kovin " kovalta" verrattuna sisarusten nimiin... vaikka ihan totta onkin, että ei ne lapset koko elämäänsä yhdessä vietä!

Iines Vilma Lumia olis mun ehdotus nyt näistä viimeisistä, sointuu mielestäni kauniisti ja sopii hienosti sisarusten nimiinkin, kun on jo aiemmillakin vokaalialku (Eemil ja Elias), tuplavokaali (Eemil ja Veera) ja konsonanttiloppu (Eemil ja Elias). Peppiin taas Iines sopii " ankkalinnamaisesti" parhaiten ;o) Lisäksi vielä tulisi sinun toisesta nimestäsi johdettu kolmas nimi ja isänkin lemppari toiseksi. Olisko se siinä?

Eemil Onni Oliver

Peppi Lotta Pauliina

Veera Sofia Serafiina

Elias Vili Verneri

ja Iines Vilma Lumia

Vierailija
27/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle Körömölli! Kommentoin taas niitä, joita ei ole vielä ehdotettu! Ja ehdotuksia on kyllä tullut paljon yli odotusten. Ja monta hyvääkin löytynyt :)

Nelli = ihana nimi, mut on naapurin tytön nimi.

Velma = tää on miehen mielestä liian erikoinen.

Laura = Minun mielestä liian tavallinen, perus.

Sohvi = Tämä on aika jännä, Sofiaa parempi, mut tuo H tekee pliisun.

Irina = Ihana, täytyypä ehdottaa miehelle.Jotenkin raikas.

Roosa = Pikkusiskoni nimi, eli neidin tätin, josta tulee neidin kummitustäti, sikäli voisin ajatella vaikka toiseksi nimeksi.

Ruusa = ei kiva. liian väännelty.

Tuike = Ihanan erilainen ja erikoinen, mutta mies tuskin tykkää.

Inari = Ei, en tiedä miksi, mutta tästä en tykkää yhtään.

Marjo = poikamainen ja 30-vuotiaiden nimiä.

Miila = liian erikoinen ja pehmeä.

Miisa = Ei paha, mut kyllä hieman liian pehemä ja lempinimimäinen.

Meimi = liian erikoinen.

Moona = Hauska ja erilainen. Tykkään, täytyy miehelle ehdottaa.

Meiju = ei ikinä. epämieluisa nimenkantaja on pilannut nimen hauskuuden.

Henni = Ei.

Kiisa = Ei, ei kuulosta nimeltä.

Nelle = Nelli kivempi.

Nette = koiramainen.

Mette = Ei hassumpi, mutta tuskin ohittaa tämän hetkisiä " suosikkeja" .

Mirka = Liian kova.

Maria = Liian perus.

Eerin = Ei kiva. Jotenkin terävä.

Helka = Ei, vanhan ihmisen nimi ja lisäksi tuo H.

Renja = ei kuulosta nimeltä.

Lotte = Lotta on Pepin toinen nimi. Menisi liian samanlaseksi.

Tella = Ei ei ei. Kuulostaa koiralta tai lempinimeltä.

Lilli = itse en pidä, mut tämä voisi olla miehen mieleen.

Telle = Ei.

Tessa = Ihan kiva, muttei kuitenkaan.

Jutta = Ei hassumpi. Jokin särähtää korvaan.

Jatta = en pidä.

Jetta = en myöskään.

Iines Lumia/Vilhelmiina kumpikin sopisi kauniisti, mutta kun muilla on kolme nimeä niin olisi kiva, jos neidilläkin olisi.

Vierailija
28/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista RiikkaEve!

-Vilma Vuokko Vanessa (liian V-nimi?) = Kuulostaa ihan hauskalta, mutta luulen, että sisältää liikaa v:tä, niinkuin arvelit.

-Iiris Emmi Aurora = ei.

-Iines Vilma Maria = ei.

-Vilma Siiri-Maria = ei.

-Vilma Martta Emilia = ei.

-Iiris Sara Sofia = Tuo Sara ei kiva, muuten sointuu nätisti.

Emmistä en tykkää, liian pehmoinen, Sera muistuttaa liikaa Saraa ja Elli myös liian pehmoinen.

Vierailija
29/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Öppis!

Vilma Iiris Lumia = Iiris ei soinnu tuohon keskelle kovinkaan kauniisti.

Iiris Vilma Lumia = Isä ei haluaisi Iiristä mukaan. Mutta minä taas tykkään Iiriksestä. Mutta vaikka tässä kaikki kauniita nimiä, en tiedä miksei ole mieleeni.

Vierailija
30/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet oikeassa pitäisikö tuo Iiris hylätä, mutta toisaalta kaunis nimi Iiris on. Kova se kyllä on, täytyypi miettiä, mutta taas Veera ja Iiris voisivat sopia yhteen?

Iines Vilma Lumia = En oikein tiedä, mutta joku tuossa nimiyhdistelmässä mättää ja ehkä siinä Iineksessäkin, onko liian lempinimimäinen?

Tämä menee todella vaikeaksi.

Eemil Onni Oliver

Peppi Lotta Pauliina

Veera Sofia Serafiina

Elias Vili Verneri

ja Iines Vilma Lumia = Kuulostavat kylä kivalta sarjalta!

Vierailija
31/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen hieman ehkä ruvennut kallistumaan tuon Vilman (siis miehen lempparin kohdalle.) Neitimme on rauhallinen, tyytyväinen, vaalea, pullea ja hänellä on paljon hiuksia, neiti näyttää ihan Vilmalta. Mutta kun tykkään paljon enemmän Iiris-nimestä, mutta kun mies ei, on kuulemma kova nimi ja kun silmässä on se iiris. Iines taas josta kumpikin tykkäämme on jotenkin niin epäsopiva nimi, meidän tyttö ei ole villi, eikä sellainen neitonen, minkälainen mielikuva minulla on Iines-nimen kantajasta.

Aah kun on vaikeaa... Ja vielä tuo körömöllin ehdottamat Moona ja Irina kuulostavat hauskalta ja voisin harkita niitä tyttärellemme.

Kiitos Teille kaikille oikein paljon. Olen saanut paljon ihania ehdotuksia ja luultavasti jostain näistä viidestä ehdotelmasta tulee tyttäremme nimi.

Vilma, Iiris, Iines, Moona ja Irina --> Keksikää toisia nimiä, jos vain keksitte sopivia ja jaksatte miettiä! Kiitos jo etukäteen.

Lumina ja prinsessa

Vierailija
32/36 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama koko nimen ehdotus vielä - mitä jos käyttäisi tuota nimimerkkiäsi? Minusta Lumina toimisi jotenkin tässä paremmin kuin Lumia.

Pysyttelen nyt aiemmin antamissasi nimivaihtoehdoissa -varsinkin, kun kovasti tykkään suvun nimien jatkamisesta eteenpäin.

Vilma Vuokko Lumina

Vilma Iiris Josefiina tai Vilma Iines Josefiina

Vilma Iiris Lumina

Iines Vuokko Vilhelmiina tai Iiris Vuokko Vilhelmiina

Iines Martta Vilhelmiina

Iines Martta Josefiina

Iines Vilma Lumina tai Iiris Vilma Lumina

Iiris Martta... on mun mielestä jo liian ärräkäs, siksi en sitä ehdottele.

Mun suosikit näistä olisivat Vilma Vuokko Lumina ja Iines (tai Iiris) Vuokko Vilhelmiina.

Kiva, kun olet jaksanut käydä hyvin kommentoimassa ehdotuksiamme!

Vierailija
33/36 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella iso kiitos sinulle s_m_l!

Vilma Vuokko Lumina on aivan ihana nimi, ihan meidän tyylisemme, ja tyttö näyttää ihan Vilmalta, silti myös Iines/Iiris Vuokko Vilhelmiina olisi ihana, sointuisi kauniisti " ja Iines sopisi paremmin sarjaan" , tämä on vaikeaa. Rstiäiset ovat ensi sunnuntaina. Mutta nyt meillä on monia ihania nimiä tiedossa. Kiitokset teille kaikille. Kerron myöhemmin vielä sitten mikä tulee viralliseksi nimeksi, kunhan pääsemme ensiksi mieheni kanssa vielä hiukan tappelemaan.

Kiittäen Lumina ja prinsessa

Vierailija
34/36 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kerran!

Ja tottakai olen käynyt kommentoimassa kun olette viitsineet ehdotolla.

Kävimme mieheni kanssa hieman keskustelua ennen kuin hän lähti töihin. Pieniä ristiriitoja taas tuli vastaan, mutta mikäs olisi tesitä näistä vaihtoehdoita paras:

Vilma Vuokko Lumina

Vilma Lumi Maria (Maria löytyy myös suvusta, hieman kauempaa)

Iines Vuokko Vilhelmiina

Iines Martta Kristiina (Kristiina isän toive, kertoi tosin vasta tänään)

Iiris Vuokko Vilhelmiina

Iiris Lumi Kristiina

Sitten isä hyväksyi myös Moonan, joka kovasti houkuttaa:

Moona Vuokko Vilhelmiina

Moona Lumi Kristiina

Moona Martta Kristiina

Mikä kuulostaa kivoimmalta taikka lisää toisen nimen ehdotuksia?

Vierailija
35/36 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aivan ihanalle!! Kun vielä sanoit että tyttö on alkanut näyttää Vilmalta... ;) Musta se olis siinä!!

Vierailija
36/36 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilma Vuokko Lumina ja

Iiris Vuokko Vilhelmiina

ovat ihanat!

Moona ja Iines enemmän sellaiset lempinimet...