Onko täällä muita jotka odotatte neljättä lasta?
Hei!
Oisiko täällä muita jotka odottavat neljättä lasta,olisin niin mielellään vaihtamassa kuulumisia kanssanne:)
Vai onko sellainen pino olemassa niinkuin esim.kotilot?
Kiittäen ja kumartaen
-hemulihiipijä
Kommentit (39)
neliapiloita en löytänyt odotus puolelta,vain vauvakuumepuolelta!
Joo, elikkä neljättä täällä odotellaan. Taidetaan olla samassa kuukausipinossakin, elikkä miulla laskettuaika 14.10.
Voitais vaikka yrittää tänne perustaa pinoa meille neljättä odottavillekin, jos vaan löytyy tarpeeksi porukkaa. Tuolla lokapinossa taisi ainakin muutama olla. :)
Meillä siis -99 ja -00 syntyneet pojat ja sitten tyttönen -07. Ja nyt olisi neljäs tuloillaan, 1v ja 5 kk tulee näille ikäeroksi. Asustellaan täällä Kaakkoiskulmalla ja perheeseen kuuluu lisäksi mies ja kolme kissaa.
AngelEyes ja masukki 12+0
Se olisikin hyvä ajatus perustaa neljättä odottavien pino tänne.Vai kuinka?
Minä ainakin olisin sen kannalla,tuntuu että nuo " suurperheen" pino ym. ovat niin laajoja,tai miten sen sanoa nyt:)
Meillä on pojat 05 ja 06, tyttö 07 ja rv 10+4 :)
Aurinkoista ja iloista kevättä kaikille,pinoon vaan mukaan:)
Mulla laskettu aika on tuolla syyskuun puolella 20.9. Ennestään on siunaantunut tyttöjä vuosina 2001 ja 2004, ensimmäiset siis tuplana.
Tässä neljännen odotuksessa on meidän perheessä yksi rajapyykki; enää ei mahduta vanhaan autoon eli isompaa on kai pakko alkaa katselemaan. Muuten tämä neljännen odotus ei kai niin ihmeellistä ole. Sen tosin huomaa että vaivat ovat joka raskaudessa hieman omanlaisiaan ja kaipa tuo lisääntynyt ikäkin jo tekee oman tehtävänsä :)
Mukava tosiaan lueskella muidenkin neljättä odottavien mietteitä ja kuulumisia!
Meille odotetaan neljättä lapsukaista syntyväksi syyskuussa-08 (la 25.9.)
Entuudestaan lapset: 17 v (ex-suhteestani, eikä asu enää kanssamme), 5,5 v sekä 4 v.
Ja nyt sitten rv 14+5.
Eipä tää odotusaika poikkea kovin kummoisesti edellisistä odotuksista...sikäli tietty, että ekan ja tokan ikäero oli huimat 12 v, ja tokan ja kolmannen " vaivaiset" 1 v 7 kk, ja nyt tulossa ikäeroksi 4,5 v nykyisen kuopuksen ja vauvan välille.
Suunniteltuja ja odotettuja ovat olleet kaikki kolme lapsukaista, mutta oman ihanuutensa tähän odotukseen tekee sekin, että tätä raskautta kerettiin yrittämään miltei 2,5 v, joten ilo ja onni ovat sitäkin suuremmat :)
Ihanaista odotusaikaa kaikille neljättään odottaville! :)
Meillä lapset kahdessa kahden sarjassa :)
Vanhimmat lapset 1/98 ja 4/99
Nuorimmainen 11/06 ja tuleva pikkusisar nyt rv 30+4, laskettu aika kesäkuun alussa :) Siinäpä lapsi kohta joka vuodenajalle ;)
Tähän neljänteen lopetamme, vähän haikea olo, mutta tuntuu, että nyt tämä perhe olisi tässä. Ikää meillä vanhemmilla on kohta 35v.
Kanelisokeri
Hei vaan
Neljättä odotellaan täälläkin. Ennestään on pojat ' 93 ja ' 99, sekä tyttö ' 01. Sillä tavalla poikkean monista muista odottavista äideistä, että tämän tulevan lapsen isä ei asu, eikä tule asumaan kanssamme, mutta muuten pyörii vauva-kuviossa mukana.
Laskettu aika on 24.9. ja tosiaankin, vaivat tuntuvat olevan erilaisia eri raskauksissa. Tosin tässä ei vielä niin kovin paljoa ole raskautta edes takanakaan, mutta ainakin pahoinvointia ja väsymystä on ollut melko lailla. Onneksi pahoinvointi on selvästi tasoittunut siitä, mitä se jossain vaiheessa oli, mutta vieläkin kuvotus yllättää tämän tästä.
Joka tapauksessa koitan nauttia tästä odotuksesta täysin siemauksin ja uutta tulokasta odotan kovasti. :)
Aurinkoista kevättä myös muille odottajille. :)
tittamarianne ja papu 14+6
Meidän muut lapset syntyneet poika -99, tytöt -00 ja -04. Nyt laskettuaika 19.7.
Jännitykselllä odotan miten raskaus etenee, poika syntyi vk.33, eka tytöltä lepolomalla vk.29 ja toiselta tytöltä vk. 26 levähtelemään kotiin supistelujen vuoksi. Nyt mielenkiinnolla odotellaan miten nyt sitten menee. Ainakin vielä töissä kuljen viikkoja nyt 24.
Äitikeiju
neljäs - ja se viimoinen - tulossa. Esikoiset syntyivät 2002, kuopus 2005 ja nyt laskettu aika kesäkuun ekalla viikolla. Kaikkien syntymäpäivät osuu juuri tuohon kevään/kesän korville noin kuukauden sisälle toisistaan eli tulevaisuudessahan voisi sitten pitää aina kaikille neljälle synttärit yhtä aikaa ;-)
Tämä on raskauksista selkeästi se fyysisesti vaikein vaikka tuosta kuopuksesta pahoinvointi oli pahempaa. Kai se ikäkin vaikuttaa kun ei tästä enää nuorrutakaan, vuosia mittarissa allekirjoittaneella 35v... Mutta yhtä kaikki, vaivoista huolimatta on ihanaa olla raskaana ja haikeutta täälläkin ilmassa kun tämän jälkeen ei enää tätä saa kokea.
Täältähän löytyi paljon neljättä odottavia! Kiva juttu. :)
Katselin tuossa että olenkohan mie sitten joukon nuorin, 28 täytin tammikuussa? Tuntui ainakin että suurin osa oli jo yli kolmenkymmenen.
Tuossa joku tuosta autosta mainitsikin, ja olisinkin kysellyt että millasiin vaihtoehtoihin ootte päätyneet noissa autojutuissa? Meillä on kauhia pähkäily että millasen auton hankkisi, ja ei kamalasti oo noita vaihtoehtoja.
(.)Eilen siivoilin koko päivän, tosin vähän käytiin meidän pikkuneidin kanssa harjottelemassa kävelyä kenkien kanssa ulkona. Vielä kovin vaappuvaa on meno. Meillä olisi viikonloppuna synttäreitä oikein urakalla, kun isompien poikien synttärit on tässä ihan lähekkäin niin ollaan sitten vähän yhdistelty niitä. Menee meillä hauskasti nuo synttärit että esikoinen on syntynyt maaliskuussa, keskimmäinen huhtikuussa ja kuopus toukokuussa. Nyt mennäänkin sit ihan toiselle puolelle vuotta. On oikeestaan aika hauskaa kun saa olla kesälläkin raskaana. Tämä olisi siis myös meidän viimeinen(?) vauva, niin on mukavaa että saapi myös kesällä masua kasvatella.
Eipä muuta tälläkertaa!
AngelEyes ja masukki 12+1
Minä taidan olla myös siellä hännän huippupäässä iän takia. Olen 23-v.:)
Meillä myös sama " ongelma" kuin monella muulla.Auto on kai laitettava uusiksi ennen lokakuuta:)
Ylös,ulos ja lenkille niin mahtava ilma on.
Aurinkoista odotusaikaa kaikille
hemulihiipijä & pesue + 10+5
Meillä on ennestään tyttö 3/2000, poika 2/2002 ja poika 1/2005. Ja nyt olis laskettu aika pojalle 30.7. Itse täytän kesällä 30. Voipi olla että meillekin tämä on viimeinen, mutta ei se viideskään ihan mahdoton ajatus ole... Mulla kun tuo vauvakuume on aina ollut kova kun nuorimmainen on kasvanut isommaksi =)
Joku jo mainitsikin että on mukavaa kun saa vielä kesämasun. Itsellä sama tilanne. Kun nuo muut ovat syntyneet alkuvuodesta, niin olen jo kauan puhunut että joskus vielä haluan kulkea kesälläkin ison masun kanssa. Saa nähdä olenko sitten vielä samaa mieltä jos oikein helteistä tulee..
Auto me vaihdettiin isompaan helmikuussa, tulevaa vauvaa jo ajatellen. Ja on kyllä kolmenkin kanssa paljon ihanampaa matkustaa kun autossa on tilaa! Ei tarvi lasten istua kylki kyljessä. Meidän valinta oli lopulta Peugeot 807 ja tyytyväisiä ollaan oltu.
Muut lapset ovat syntyneet -99. -02 ja -07. Ikäeroa tulee kolmoselle ja neloselle 1v7kk, se hiukka jännittää, kun nuo aiemmat ovat isommalla ikäerolla. Muuten ollut tähän asti uskomattoman helppo raskaus, kuten aikanaan esikoisen (pojan) odotus. :) No, vielä on matkaa syyskuun alkuun......
Auton vaihto edessä myös meillä ja kovasti pähkäillään sopivaa merkkiä. Koeajettu jo muutamia. Ja tämän pinon senioreita minäkin, 35v mittarissa.
T. Kuulokoira ja " Nelonen" rv 17+4
Joo, eilen kirjotin pitkät sepustukset tänne ja kaikki hävin bittiavaruuteen. Ei kivaa.
Kuulokoira: Meillä esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa 1v2vko ja nyt tulee kolmannen ja neljännen välillä 1v5kk, eli pienillä ikäeroilla täälläkin ollaan menty. Ja hyvin oon pärjännyt, nyt on oikein luksusta kun kolmonen jo kävelee, kun uusi vauva syntyy. Välillä oli kyllä tosi rankkaakin kahden vaippaikäisen kanssa, mutta aika kultaa muistot ja kyllä sitä aina jotenkin pärjää.
Hemulihiipijä: Siullahan on sitten oikein hulinaa siellä kun noin pienillä eroilla noin monta lasta. :)
Autoista: Myö ollaan mietitty tuota Honda FR-V:tä, kun siinä olisi hyvänkokoinen tavaratila. Meillä ei mies edes suostu harkitsemaan ranskalaisia autoja ja Opelia, joten eipä kovin paljon jää valinnan varaa. Onneks on syksyyn asti aikaa miettiä tuota asiaa.
(.) Kävin tänään ostamassa kuopukselle keväthaalarin ja ensiaskel kengät niin päästään kohta sitten hiekkalaatikolle. Tätä vauhtia jos lumet sulaa niin ensi viikolla voisi vaikka mennä. Eilen tehtiin tutustuminen leikkimökkiin. Kovasti oli kiva, kunhan vielä saadaan siivottua se. Ihanaa kun tulee kevät.
AngelEyes ja masukki 12+2
.. ja viimeinen. Ei enää vaikka toki ajattelin niin jo kolmosen jälkeen mutta nyt taitaa olla ihan oikeasti näin. Ikää liikaa ja kaikenmoisia riskitekijöitä. Eikä me mahuta taloonkaan enää sen jälkeen jos vielä lisäännyttäs.
Meillä lapset poikia, -99, -02 ja -04. Nyt tämän nuorimman laskettu aika 7.6.08. Itse täytän vielä tänävuonna 40v, mies on 3 vuotta nuorempi. Länsi-Uudellamaalla asutaan.
Auto me vaihdettiin jo vuosi sitten kun olin silloinkin raskaana, olikin sitten tuulimuna joten hyvin on ollut kolmen lapsen kanssa aje.lla tila-autossa tämä vuosi. Meillä on Hyundai Trajet joka on kyllä niin hyvä että vaihdettaneen uudempaan malliin sitten seuraavaksi. Meillä on kaksi autoa mutta toiseen mahtuu vain se normimäärä, muutoin kyllä on isohko auto sekin tiloiltaan. Eiköhän me nyt pärjätä niinkin. Mulle jää käyttöön tuo isompi, voipi sitten kuljettaa vaikka paria kaveriakin kun ei kuljeta koko perhe (auto on siis seitsenpaikkainen)vm -01.
Raskaus on kyllä ollut huomattavasti rankempi kuin aiemmat. Olin kyllä edellisessä vielä hoitovapaalla kotona että ehkä sai otettua lunkimmin. Onneksi ollaan loppusuoraa lähestymässä.
Soilioili 30+ jotain
Meille on myös tulossa neljäs. Ennestään kaksi tyttöä ja poika, vuosimallia -97, -99 ja -02. Itse olen 30v. Neljännen laskettu aika on tänään! Mutta ei niin mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä ole :) Kaikki raskaudet on meikäläisellä menneet yli lasketun ajan parilla viikolla tytöiltä ja pojalta viikon. Joten tämä tulokas taitaa myös vielä jonkin aikaa mahassa pysytellä.
soffala rv40 tasan :)
Neljättä odotellaan, LA 30.5. eli pari kuukautta vielä olisi aikaa. :)
Edelliset lapset vm. -00, -02 ja -04. (poika, tyttö, tyttö).
Itse täytän kesäkuussa 26v. ja mies heinäkuussa 27v.
Auto vaihdettiin jo, Chrysler Grand Voyageriin, vm.04, 7hlö.
Todella tilava ja mukava ajaa...vaunutkin mahtuu kyytiin, kuten muutkin tavarat ihmisten lisäksi.
Kiva nähdä että meitä neljännen odottajia on näinkin paljon. :)
rv 31+6
Onni ja helmi täyttivät jouluna 5-v ja Hertta juuri 2-v. Olen koko köörin kanssa kotona ja mies vitsailikin, että kyllä rouvalla on helppoa. Pääsee ens maanantaina hoitoVAPAALTA äitiysLOMALLE! Mie olen 31 ja mies 33. Asutaan Pirkanmaalla ja perheeseen kuuluu näitten karvattomien lisäksi yksi karvainen lapsi, kääpiömäyris.
Meillä autoksi valittiin OpelZafira, kun pääasiassa on isin työautona. Mulla ei ole edes ajokorttia. Tämän takia ei siis viitsitty kamalan isoa autoa hankkia. Pitkät matkat menee sitten suksiboksin turvin. Ollaan tykätty.
Tänään lähden muksujen kanssa linja-autolla Tampereelle humputtelemaan. Aivan hyvin on onnistunut ja lapset on noista retkistä innoissaan. Me asutaan aivan kylällä, eli kaikki palvelut on lähellä. Autoa ei ole ollut juurikaan ikävä.
Kaikkea hyvää neljänsien nöpönenien odotuksiin,
Noora ja Taimi 34+3
Meillä lapsoiset tyttö 01/00, poika 06/02 ja tyttö 12/03 sekä itsellä ikää piakkoin 38v.
En tiedä johtuuko iästä vai siitä, että on poika tulossa( pojan odotus erilainen) mutta olo on etova 24h. Meidän iskästä ehtii tulla mestarikokki ennen marraskuuta jos ei olo ala helpottaa:)
Olen syyskuusta saakka ollut vuorotteluvapaalla tytön koulun aloituksen vuoksi. Tulee taas vaan kääntyminen töissä niinkuin kakkosen ja kolmosenkin välissä.
Meidän ei hankintoja onneksi tarvitse tehdä, koska auto on jo 7h trans sport johon mahtuu ja kaikki muukin esikoiselta on säästetty. Talon laajennus tosin alkaa ensi keväänä mutta se on sen ajan murhe...
Hyvää kevättä muillekin
toivoopi Moschino rv 9+2
Ja ainakin tuola suurperheissä kirjoittelee monta neljättään odottavaa!!!
Katso kumpi pino sopii tai ota molemmat=)
Leanna ja 6 naperoa