Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaveri dissaa täysin uuden asuntomme?

Vierailija
01.04.2008 |

Ollaan asuttu iät ja ajat todella ahtaassa kaksiossa ja nyt vihdoin ja viimen löydettiin meidän tuloille sopiva vuokraneliö 3 asunnon rivitalosta.

Iloisena kerroin asiasta kaverille, joka dissasi täysin koko asunnon näkemättä sitä tai tietämättä millaisella alueella se sijaitsee. On kuulemma pieni ja epäkäytännöllinen, huoneet kopperoita, kun neliöitä on vain 79. Vuokranantajan kanssa tulee ihan varmasti vaikeuksia, kun on yksityinen jne jne.

Itseasiassa pohjaratkaisu on todella kiva ja jokainen neliö on käytetty todella tehokkaasti. Aluekin on mukava, vallan omistusasuntoja, suurin osa omakotitaloja, ei mitään levottomia kaupungin slummiparekkeja.

Mikä voi olla syynä noin kurjaan käytökseen? Kateellinenkaan ei voi olla, kun itse asuvat vastavalmistuneessa 200 neliön ihanassa omakotitalossa. Tuli tosi surullinen mieli, kun kaveri ei iloinnut meidän puolesta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyppäävät ihan sen " voi kun kiva" vaiheen yli ja alkavat heti ruotia riskejä.

Vierailija
2/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koettaisin viimeiseen asti vältellä tuollaista kaveria..

Ehkä nauttii siitä, että asutte pienessä ahtaassa asunnossa, ja siksi haukkui tulevan asuntonne. Tuntee itsensä paremmaksi, kun haukkuu sinun valintojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse koettaisin viimeiseen asti vältellä tuollaista kaveria..

Ehkä nauttii siitä, että asutte pienessä ahtaassa asunnossa, ja siksi haukkui tulevan asuntonne. Tuntee itsensä paremmaksi, kun haukkuu sinun valintojasi.

Vierailija
4/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä vain kateellisella ihmisellä on tuollainen tarve vähätellä ystäviään. Eli vaikka hänellä on hieno uusi talo ym. niin hän on ehkä huomannut kuinka sinä olet niin vähästä onnellinen, mitä hän ei jostain syystä ole vaikka häellä on niin paljon enemmän.

Eli hän haluaa, että kokisit elämisen mahdollisimman kurjaksi koska hänkin kokee.

Vierailija
5/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jollakin tavalla kateellinen tai jotain. Ei hyväksy, että te menette elämässä eteenpäin ja asiat muuttuu. Tai jotain.

Vierailija
6/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän voisi olla kade? Onko teillä esim. onnellisempi parisuhde tai jotain? Heillä joku salattu kriisi menossa ja viittä vaille avioero, tai mies jäänyt kiinni suhteesta

Vierailija
7/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisen päässä liikkuu. Voisiko joku kateellinen vastata tähän?

Vierailija
8/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua, että teille tuo on iso parannus, vaan vertaa vaan omaan kotiinsa.

Vierailija
9/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota yrittää peittää/parantaa mollaamalla muita.

Minulla on yksi tuttu, joka aina (ihan aina) etsimällä etsii jotain vikoja kun jotain kerrot tehneesi tai ostaneesi. Pitää keskustelun aina muiden asioissa (arvostelemalla ja haukkumalla) tai sitten kehuu omaa elämäänsä, lähinnä sen ulkoisia puitteita. Mutta ei koskaan puhu siitä millaista oma elämänsä on ollut lapsena tai miten perheensä (vanhemmat ja sisarukset) elävät. Ja sattuneesta syystä tiedän että ovat alkoholisteja ja mielenterveysongelmaisia, työttömiä jne. Kai se sitten täytyy jotenkin kohentaa omaa sisäistä oloaan, päästä tuntemaan että on muka jotenkin parempi kuin muut, kun lapsuus on ollut mitä on ollut.

Oletko siis ihan varma ettei ole jotenkin piilokateellinen sinulle? Esim. miehensä kanssa mene huonosti, ero tulossa, terveysongelmia tms. Koska eihän normaali ihminen mene haukkumaan toisen ihmisen valintoja ja elämää ellei tämä sitten ole tehnyt aivan kaistapäisiä valintoja. Kyllä ihmisen pitäisi pystyä tuntemaan iloa ystävänsä puolesta. Ei kai se kaveriltasi ole pois vaikka asuisitte kaatopaikalla vanhassa asuntovaunun rämässä?

Vierailija
10/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai puhuiko se yleisesti " monista tuon kokoisista vuokra-asunnoista" ? Tyyliin " no sehän on hyvä että olet tyytyväinen, kun yleensä ne on tämmöisiä" .

Mä olen varmaan joskus vaikuttanut tosi kylmäkiskoiselta kaverien uusissa asunnoissa käydessäni. Meillä on nimittäin itsella aika iso ja nii nedelleen asunto, ja kylässä käydessä tulee usein sellainen tunne että " voi miten söpö miniatyyrinukketalo" ... mutta eihän sellaista voi sanoa. Niinpä siinä sitä vältellessäni sitten toistelen, että " tämähän on tosi kiva" tai pahimmillaan " tosi näppärä" kunnes sitä tulee itseltäkin korvista. Kuulostaa varmaan tosi innottomalta ja mitäänsanomattomalta...

Vierailija
11/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ään. Nyt sitten tuli tämä lottovoitolta tuntuva mahdollisuus ja omistajakin on todella mukava, miehen vanhempien tuttu (tätä kaveri ei tiedä) ja aivan varmasti luotettava.

Vierailija
12/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä innostuu vähän liikaakin milloin mistäkin, ja koitan toppuutella että " ehkä se ei kuitenkaan ihan noin mene, kannattaisiko vähän ottaa selvää" mutta suoraan en tietysti sano.

Vierailija
13/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) kaverisi on kateellinen

B) kaverisi on oikeesti huolestunut ja tökerö

C) jotain muuta

D) asut porvoossa

Vierailija
14/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t tai kertonut. Enkä ole vanhaa asuntoa jatkuvasti hänelle analysoinut tai aiheesta jankuttanutkaan. Kuhan olen todennut hankalat asuinolomme ja itse tarjoutui auttamaan asunnon haussa. En sitten tiedä mistä koitti etsiä tms.

Vierailija
15/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein rehentelevät sillä miten suoria ja rehellisiä ovat.

Varmaan kaverisi näkökulmasta asunto kuulostaa kopperoiselta jos itse on tottunut paljon isompaan, mutta tietenkin hyviin käytöstapoihin kuuluisi olla töräyttämättä sitä ääneen.

Meillä muuten saman kokoinen neliö (4 henkeä perheessä), ja hyvin viihdytään. Ei tunnu kopperolta. :-)

Vierailija
16/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesta asiasta. Vaikka siitä, että naamasi loisti kuin Naantalin aurinko kun kerroit asunnosta. Tai siitä, että perheonni kukoistaa ulospäin. Tai ihan mistä vaan. Jospa hän on kateellinen onnestasi. Ei niinkään asunnosta.

Vierailija
17/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hänen pitänyt teeskennellä?

Vierailija
18/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama henkilö, jonka mukana usein liikun, voi olla eri ihmisiä tavatessaan aivan päinvastaista mieltä. Hän kehuu aina jokaisen tekemiä ratkaisuja, vaikka olisi itse mitä mieltä tahansa. Autossa sitten kertoo, mitä mieltä oikeasti on. Mutta keksii aina hyvää asiakkaiden ratkaisuista, jotta saisi tehtyä enemmän kauppaa.

Jotenkin ymmärrän sen bisnessuhteissa, vaikka se minusta onkin epärehellistä. Mutta ystävilleni en kyllä ala valehdella! Jos kämppä on minun mielestäni pieni, sanon sen, vaikka kaveri olisi kuinka onnellinen uudesta kodistaan.

Vierailija
19/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä mennä suoraan ihmisille toitottamaan sitäkään jos ne ovat rumia ja tyhmiä tms.

Vierailija:

Olisiko hänen pitänyt teeskennellä?

Vierailija
20/23 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun löysitte teidän perheelle sopivan asunnon ja olet onnellinen siinä asuessasi. Vaikka itse tykkäisi miksi paskakopiksi. Olettepa todella ihania ystäviä, kun toisen ilo pitää heti nujertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi