Kokemuksia Astrid Lindgrens världistä Vimmerbyssä?
ollaan kevätreissua suunnittelemassa 6 ja 8 vuotiaitten kanssa. kaikki kokemukset tervetulleita. mm. kuinka paljon kannattaa varata aikaa, yöpyminen, hintataso... kiitos!
Kommentit (5)
Olin ihan täynnä. Siis TÄYNNNÄ, en ole missään nähnyt yhtä paljon lapsiperheitä. Kaikki esityksen olivat yhtä tungosta ja kun ne olivat ruotsiksi, emme niitä jääneet seuraamaan. Lapsia ei talot juuri kiinnostaneet. Paras paikka oli sellainen polku, joka oli luonnonmateriaaleista rakennettu (mm. kiviä pienen lammen päällä, kaatunut puun runko tms.).
Sanoisin, että näkemisen arvoinen, mutta kerta ehdottomasti riitti.
Yöpyminen Linköpingin Scandic-hotellissa, suosittelen. Hotellihuoneeseen mahtui nelihenkinen perhe: seinästä avautui kerrossänky parivuoteen lisäksi.
Itse ALV oli kiva. Puiston eri kulmilla oli vauhdikkaita ja taidokkaita musiiikkipitoisia esityksiä (Peppi, Eemeli, Ronja, Veljeni Leijnamieli jne.). Lapset tykkäsivät tosiaan kovasti Stöta inte på marken (Älä koske maahan) polusta.
Matkan varrella kävimme Tullgranin linnassa.
olleet matkassa omalla autolla vai julkisilla? jos omalla autolla, mitä muuta mielenkiintosta sattuu ajoreitin varrelle?
yhteisen kielen puuttuminen lasten ja hahmojen välillä ei kai kamalasti haittaa, kun hahmot kummiskin saduista ja elokuvista tuttuja. eri asia sitten jos ei peppejä ja eemeleitä tunne..
Tytto oli silloin 4 vuotta ja intohimoinen Astrid Lindgrenin satujen ystava. Paikka on oikein kiva, mutta hahmot eivat tosiaankaan puhu suomea ja esitykset ovat ruotsiksi. Esityksissa ei ainakaan meita haitannut yhtaan tuo kieli, mutta haittasi kanssakaymista hahmojen kanssa. Jaavat aina esitysten jalkeen juttelemaan katsojien kanssa.
Mutta kiva paikka on ja matkalle saa vaikka Kolmardenin elaintarhan. Itse kaytiin samalla reissulla Gotlannissa, ihana saari!!!