Leijonanpennut huhtikuussa
[color=black][size=1]Lista on tarkoitettu kaikille niille, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja odottavat vauvaa/vauvoja syntyväksi heinä-elokuussa 2008.[/color][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[b][color=black][size=3]~~Leijonanpennut 2008~~[/color][/b][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=black][size=1]Liity mukaan Leijonanpentuihin kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
[b]NIMIMERKKI:
OMA JA PUOLISON IKÄ:
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA:
LASKETTU AIKA:
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA:[/b] [/size]
[b]LEIJONANPENTUJEN (emojen) ESITTELYT:[/b]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Tiuhtiainen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30/36
MUU PERHE: lapsen isä ja Kaino-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3xIUI (lääkkeellinen), IVF 12/2005 -> PAS 4x km, IVF 10/2007 -> tuoresiirrosta tämä plussa
LASKETTU AIKA: 5.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, LS tai LUS ¿ toivoisin Tammisaarta mutta ei ehkä onnistu
ULTRAN MUKAAN TULOSSA: poika
MUUTA: Niin, tuo ¿puoliso¿ mun tapauksessa on vaimo.[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Mandu
OMA JA PUOLISON IKÄ: 27/30
MUU PERHE: Manta-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3. IVF tuoresiirto -, 1. PAS -, toinen PAS +
LASKETTU AIKA: 21.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Bertta71
OMA JA PUOLISON IKÄ: 36/40
MUU PERHE: 1. IVF tuoresiirto neitonen 10/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: selittämätön lapsettomuus, 3 vuotta yritimme, kunnes eka plussa pamahti vuonna 2005 (tuulimuna). Eka IVF toi heti tuloksen, olimme tosi onnekkaita, ja nyt tämä SUPER YLLÄRI luomuplussa.
LASKETTU AIKA: 31.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, (LS virallisesti)
ULTRAN MUKAAN TULOSSA: ihan selvä tyttö ¿ tai ei sit ehkä kumminkaan [/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Pöppiäinen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 31/31
MUU PERHE: PAS-pojat s. 9/04 ja 7/06
LAPSETTOMUUSTAUSTA: clomifen+ 1/03 km, IVF 8/03 ei päästy siirtoon, ICSI 9/03 -, ICSI 11/03 -, PAS 1/04 +, PAS 10/05 +, PAS 9/07 -, PAS 11/07 +
LASKETTU AIKA: 2.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
ULTRAN MUKAAN TULOSSA: ehkä tyttö [/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Tiukkunen
OMA JA AVIOPUOLISON IKÄ: 32/ 34
MUU PERHE: IVF tuoresiirrosta poika 06/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 4x IVF tuoresiirtoja vv. 03-05 kaikki negoja, samoin useat tuoresiirtojen jälkeiset PAS:t. 5. IVF tuoresiirto toi kaivatun plussan syksyllä-05 ja nyt saman IVF:n eka PAS tuotti tuplaplussat =)
LASKETTU AIKA: 29.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS
ULTRAN MUKAAN TULOSSA: kaksi yllätystä [/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Suhonen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 33/34
MUU PERHE: IVF-tyttö 2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Inssejä2004-2005 4kpl-, ivf-tuoresiirto 2005+(tyttö syntyi 01/06), pas -, ivf-tuoresiirto 2007 +
LASKETTU AIKA: 4.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TYKS
ULTRAN MUKAAN TULOSSA: poika
MUUTA: Meillä syy osaksi selittämätön sekä miehen simppojen laatu/vasta-aineet. Ennen inssejä yritystä vuosi. [/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI: Wiivi73
OMA JA PUOLISON IKÄ: 34/34
MUU PERHE: Kissimirrejä
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Yritys aloitettu 2003, kokeiltu clomifeenistä piikitykseen tuloksetta ja taukoa 1,5 vuotta minkä jälkeen uudet yritykset ja suoraan IVF mikä muuttu lennosta ICSI:n ja plussa tästä tuoresiirrosta 2007 =)
LASKETTU AIKA: laskureiden mukaan 5.8. mutta lääkäri laitto 7.8.
SYNNYTYSSAIRAALA: PHKS
ULTRAN MUKAAN TULOSSA: tyttö
MUUTA: Eipä muuta ;) [/color]
[color=green2]
NIMIMERKKI: Endorfiini
OMA JA PUOLISON IKÄ: 28 ja 33
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA: kolme vuotta lapsettomuutta takana. 2. IVF -> ku, nyt 3. IVF tuoresiirto josta elämää kohdussa
LASKETTU AIKA: 20.8.
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA: kaksoset tulossa[/color]
[color=deeppink]
NIMIMERKKI:Ankka77
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30 ja 35
MUU PERHE: poika 06/04
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Esikoinen saatu inseminaation avulla ja nyt raskaana IVF:n ansiosta
LASKETTU AIKA: 24.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Oys[/color]
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYAS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
P-KKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅSH= Ålands sjukhus
Linkki maaliskuun keskusteluun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=75&m=12576480&p=1&tmo…
Kommentit (32)
jospas nyt reippailis muutamat rivit ; )
Sokerirasitus takana(eilen), ja tänään olikin neuvola ja sain tulokset->huippuarvot, eli ei pelkoa sen suhteen. Tuli muuten karsee olo siitä, sokerihumala, kun en paljon makeeta muutenkaan syö, ja ihan veto vex koko päivän. Mulla sf-mitta oli 22, ja painoa tullut mukavasti 8-900gr vkoa(että Mandu, älä huoli)! Shit, en tajuu tota painon nousua, kun en herkkuja syö, mutta kait se on se liikunnan puute, kun ei muuta tee kun siivoaa ja juoksee puoltoistavuotiaan perässä.....
Vai tuleko toisen kanssa " helpommin" , mitä sanoo muut uudelleen odottajat (lohduttakaa muo hehhh)!!!!
Kaikki muutenkin ihan mukavasti, ihana kun saa nauttia nyt olosta ja keleistä!
Niin, se on tosiaan yx hujaus, kun ollaan heinä-elokuulla, ja alkaa nää leinonanpennut syntyä. Jääkään vaan työssä olijat ajoissa saikulle, ei ole mitään järkeä kituuttaa autossa/tuolissa kesähelteillä ; )
Bertta+Onni 25+6
Onpas kivaa, että pöppikselle on tulossa lauman jatkoksi tytteli! Ja sisustusvimmakin iskenyt, hauskaa. Meillä on yläkerrasta nyt purettu puoli seinää että saadaan eristeitä enemmän ja komero mulle, sitten ehkä joskus mä saan sinne lattiankin... Että sitten meilläkin alkaa sisustushommat, kun tuo säilytystilaongelma saadaan ratkaistua ja 60 neliötä lisää talosta muuhunkin käyttöön kuin erilaisten tavarakasojen alustaksi! Ihanaa että kaikki oli ultrassa kunnossa. Ja nuppunen sitten esitteli kasvojaankin, meidän juniori jemmasi naamansa vaan istukan alle kun yritettiin nähdä silloin r-ultrassa 4D:llä.
Voi wiivi-rassua, flunssan kourissa näin näteillä keleillä! Kyllä jotain yskänlääkkeitä sai ottaa, tuolla odotuspuolella siitä olikin juttua. Vai joko sun köhä on helpottanut niin ettei tartte? Parempi ehkä tyytyä nelipyöräisiin menopeleihin, sen verran riskiä kuitenkin noitten kaksipyöräisten kanssa, ainakin jos moottorilla kulkee... Täällä http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm on ainakin tosi paljon ultrakuvia tyttöjen ja poikien vehkeistä eri vaiheissa raskautta.
Mandu, ei se sokerirasitus oikeesti ollut kauhean paha rasti. Mulla se oli tänään, lähinnä oli siis tylsää kun siellä joutui lojumaan sen pari tuntia mutta se litku vei nälän ja janon tunnetta ihan hyvin pois. Eikä se ollut mitekään pahaa, vähän limsan tyyppistä eikä edes niin makeaa. Jotain kivaa luettavaa vaan mukaan, kyllä sen kestää. Jää ihan rauhassa saikulle kun sen aika tulee, turhaan sä kiusaat itteäs jos edes mahdut auton rattiin loppuviikoilla :)
Hienoa että Bertan sokrut oli kohdallaan! Mä saan tietää vasta huomenna. Mulla oli kanssa viime neuvolassa sitä painonnousua samaa luokkaa, niin että nyt oon yrittänyt pidentää koiruuden kanssa tehtäviä lenkkejä ja vedellä pitkin peltoja että edes liikuntaa saisi. Vähän on kyllä vaan vetelä olo melkein päivittäin, kivampi ois pötkötellä sohvalla tai rapsutella puutarhassa, nyt kun sain työhommatkin taas pois käsistä ja voin viettää " vapaaherrattaren elämää" paria keikkaa lukuunottamatta.
(.) Sulo-Einari on heittäytynyt poikittain mun mahaan. Eilen nauratti illalla ihan kamalasti kun sen pää puski ulos vasemman kylkikaaren alta, jalat oikealta puolelta ja varmuuden vuoksi huitoi vielä käsillä keskeltä. Se pää siinä kyljessä tuntui ihan hassulta, jotenkin niin älyttömän todellinen ja tunnistettava ruumiinosa eikä mitään mitä tahansa tökkimistä sisältä päin. Ilmeisesti alkaa hänellä olla jo vähän ahdasta ja halusi venytellä, tänään on sitten ollut hiljaisempi päivä. Liekö sen sokerin takia hänelläkin? Muuten hänestä on tullut oikea yöhilluja. Aina kun olen sängyssä pitkälläni, alkaa muksiminen ja mätkiminen, päivällä voi olla ettei tunnu kuin muutaman kerran liikkeet. Välillä ihan herään siihen!
Mulle tuli eilen äippäpakkaus. Ajattelin etten halua jättää kaikkea pesemistä, lajittelua ja viikkaamista yms. viime tippaan ja vaikka tässä pakkauksessa olikin jotain aika tyhmiä vaatteita ja kuoseja niin eiköhän niitä olis ollut tän vuoden pakkauksessakin. Ovatpahan ainakin käytännöllisiä. Sitäpaitsi ne vihreä-valkoraidalliset oli ihan sika makeet, samoin pussilakana ja ruokalappu. Se musta oli aika outoa että paketissa ei ollut mitään ohjevihkosta vauvan hoidosta. Oli kyllä imetyksestä, kestovaipoista ja ruokinnasta, vauva autossa ja parisuhdeneuvoja, mutta ei mitään tämmöistä tyyliin että vauvat nukutetaan selällään mielellään ja älä leikkaa kynsiä heti kun se on syntynyt. Kyllä kai neuvoloiden kuuluu tommoset asiat neuvoa ja sairaalassakin käydään läpi, mutta silti olis ihan hyvä että olis joku pikkuvihko missä olis ihan perusasioita pesemisestä, nukkumisesta ja hoitamisesta. Kumminkin sitä on varmaan aika huolissaan kaikesta ensimmäisen vauvan kanssa, se itsevarmuus todennäköisesti tulee vasta ajan kanssa.
Jaa. Nyt pitää kyllä mennä ottamaan välipalaksi pari leipää ja ehkä kuppi teetä. Jos ei tuulis niin kamalasti, vois mennä puutarhaan syömään. Nyt on ehkä silti viisaampi pysyä sisällä! Aurinkoa ja valoa kaikille emoille ja pennuille,
Tiuh& SE 25+0
Me käytiin viime viikolla 4D-ultrassa ja saatiin ihania kuvia :) Ja tyttöhän siellä on tulossa,kuten aikasemminkin ultrissa on aavisteltu.Nyt ei enään ollut mitään epäselvyyttä asiasta.Hyvä,sillä mulla alkaa olemaan kaapit ja laatikot pullollaan vaaleanpunaisia ja punaisia vaatteita :)Täällä Oulussa kirppiksiltä löytää tosi halvalla aivan ihania ja hyväkuntoisia vauvanvaatteita.
Selkä- ja lonkkakivut jatkuvat ja nyt lähes joka yö vetää kamalasti suonta.Tuntuu,että magnesiumin syöminen ei auta siihen yhtään.Onko kellään mitään vinkkejä,mikä vois auttaa?
Ankka rv 26+6
Ajattelin kysäistä että missä ootte käyny ja paljonko on maksanu? On se varmaan niin hillittömän hyvä kokemus, et varmaan kannattaa käydä. Tekis hirveesti mieli, vielä kun sais ukon vakuuttuneeks asiasta...=)
Mandu 23 tasan
kokeile pitää jalat lämpimänä. Mä nukuin sukilla, villasukilla ja säärystimillä muutaman yötä sen jälkeen kun sen ainoan kerran kramppasin kamalasti. Liikkua pitäisi, mutta voimakas venytys voi laukaista krampin. Ystäväni, joka kärsi tosi pahoista krampeista pitkin raskautta, kertoi ostaneensa jostain apteekista urheilijoiden yms. käyttämää magnesiumia, oiskohan ollut sitä jauhetta en muista, mutta siis " vahvempaa" kuin nämä pelkät pillerit. Toivottavasti vaiva helpottaa, se on kyllä tosi tuskallista!
sokerit oli kuin olikin sitten pyllyllään. Paastoarvo ja +1h arvot pikkaisen yli viitearvojen. Kävin saman tien hakemassa neuvolasta sokerimittarit, mulla seurantaa kolmen vuorokauden ajan aina eri aikoihin (mm. yhtenä yönä klo 24 ja seuraavana klo 04) suhteessa ruokailuihin. Tosi hauskaa! Neuvolan täti onnistui vielä jotenkin tosi ystävällisellä ihmettelyllä tuomaan esiin että olen tällainen lihava possu, joka olen aivan liian laiska liikkumaan ja lisäksi syön aivan väärin. Niin että itkua tuhertaen sitten kotiin syömään salaattia lounaaksi.
Enkä mä oikeesti ymmärrä missä mä vielä voisin parantaa, kun kuitenkin päivittäin lenkkeilen koiran kanssa pitkiä peltolenkkejä, makeaa ei tee käytännössä ollenkaan enää mieli (sitä kesti siis pari viikkoa), en syö rasvaisia " roskaruokia" koskaan jne. Okei, ehkä vähän liian usein valitsen lounaaksi hiilihydraattipitoisen valmispastan pestokastikkeella, kun en töiden lomassa ehtinyt itselleni alkaa askarrella mitän monimutkaisempaa. Mutta se on mun mielestä ainoa " pahe" ruokapuolella! Totesinkin että mun ehkä olis syytä aloittaa taas tupakoimaan, sehän sitten tasoittaisi sitä syntymäpainoa mukavasti jos kerra RD saa jättiläisvauvoja aikaiseksi >:-[
Mä mittailen sokeriarvoja kaks kertaa viikossa ja aamusta iltaan.. tai siis pitäis mittailla... on välillä vähän jääny ettei ole koko päivan arvoja tullu laitettua, mutta jotain sentäs =) Ne on kyllä pysyny kohtalaisen hyvänä mun mielestä. Toukokuun puolella on neuvolalääkäri ni kait se sitte paapattaa niistä jotain...
Flunssa alkaa jo hieman helpottaa paitsi että räkää tulee niin paljon kun vaan jaksais niistää... hain apteekista jotain hemmetin suolaliuos suihketta ...ei mitään hyötyä ainaka mulle mitenkään siitä..
Niin ja kiitos tosta linkistä Tiuhtis missä näkyy noita sukupuolijutskia =)
Jotenkin vaan halusin varmistaa vielä.. tyttöhän se ainakin noidenkin mukaan on =) ja olenkin vähän sen mukaan muutamia bodyjakin hankkinu kirpparilta ym... ja kaveri tuo huomenna meille pinnasängyn eli ihan kivasti jo tota rompetta kertyny tonne odottamaan meidän prinsessaa =)
Koittakaahan emoset jaksaa hyvin =)
Voi hitto Tiuhtis : ( Kurja toi sokrujen nousu, ja vielä kurjempaa tollaset " syvältä olevat" neuvolatädit!!!! Niille vois opettaa vähän kuinka raskaana olevia, herkkiä naisia käsitellään ja puhutellaan. Se on pienestä kiinni, kun ne voi saada meidät emot tolalaltaan....Eipä luulis sun elintavoissa olevan moittimista!!!??? Eikös noi sokrut voi nousta raskauden takia, ilman sen kummempia syitä???Älä nyt ihan " masennu" , tietty se on hyvä, että meillä " vahditaan" näitäkin neuvolassa!Zemppiä tylsään sokerien-kyttäilyyn : (
Ankalle mäkin ehdotan sukkien kanssa nukkumista, nukun itekin, kun pari kertaa rampannut. Syö banaania, siinä on magnesiumia, ja ne poretabletit apteekista, jos vain voit niitä syödä.
Täällä kaikki hyvin meillä, mitä nyt iltasin nilkkoja särkee, ja tulee levottomat jalat! Päivät menee ton taaperon kanssa pihalla, tänäänkin hurahti 4 tuntia, kun pyörittiin naapurilta toiselle(ei ole monta naapuria meidän haja-asutusalueella hehh) 2 minuutin matkaan, voi mennä 20min, kun pitää kaikki " aarteet" kerätä ämpäriin, kävyt ja kivet....Hyvää happi-hyppelyä meille kaikille ; )
ja uni maistuu!!
Hyvät yöt ja aurinkoista viikonloppua kaikille masuille ; )
Nyt alkaa olla jo vähän parempi mieli. Viikonloppuna kyllä tuo kolmen vuorokauden seuranta näytti ihan ufo-arvoja - niinkuin la-iltana kun 1½ tuntia ruoan jälkeen arvo oli 4.3, siitä 50 minuutin päästä (en syönyt välissä) 6.1 ja kun en suostunut uskomaan, välittömästi uudelleen mitattuna 7.0! Sovittiin neuvolassa että teen uudet mittaukset parin viikon päästä toisella laitteella, avaamattomalla liuskapurkilla. Tällä kertaa käyntikin oli ihan ok, sanoi ettei nuo nyt niin hirveitä arvoja ole ja jotenkin paljon kannustavampi. Tai sit mä vaan olin vähemmän herkkä.
Seurasi tästä hyvääkin, nimittäin päätin alkaa pitää tarkkaa ruokapäiväkirjaa ennen diabetes-hoitajan luona käyntiä ensi viikolla. Käytiin pitkästä aikaa perjantaina Hakaniemen hallissa siinä ihanassa luomukasviskaupassa, nyt kaapit on pullollaan herkullisia ja monipuolisia vihanneksia ja hedelmiä. Ei siis ole edes vaikeaa syödä hyvin, terveellisesti ja monipuolisesti! Ja kun kaiken kirjaa ylös, ei edes vahingossa tule naposteltua epäterveellisiä. Mulle tuli nimittäin vähän semmoinen näyttämisen halu tässä :)
Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille emoille, kohtahan me ollaan jo toukokuussa!!!
Tiuh ja Sulo-Einari 25+6
Mulle nuo sokerijutut on ihan vieraita. En ole joutunut mittailemaan ja rasituksenkin olen välttänyt tähän asti. Tosin edellisessä raskaudessa tuli painoa niin paljon että terkka meinasi aluksi laittaa rasitukseen, mutta ei siihen kai ollut riittävästi indikaatioita.
Mun alaa on enemmän tuo verenpaineiden nousu josta ei onneksi vielä ole mitään merkkejä ;)
Ihme energisyys jatkuu edelleen. Viime viikolla kun mies oli lomalla saatiin ihan kamalasti aikaan! Vasraston siivouksen ja työhuoneen tyhjennyksen lisäksi istutettiin 110 aitataimea tontin rajalle. Tänään kitkin yhden kukkapenkin ja istutin 11 pensasta lisää. Harmi kun vielä pitää käydä töissä, se vähän häiritsee tätä harrastustoimintaa ;) Mutta nautin uutteruudesta kun vielä jaksan, tällaista en muista ennen olleen ja vikat viikot menee aiempien merkkien mukaan lähes vaakatasossa joten teen nyt kun pystyn.
En muuten vieläkään ole saanut ostettua yhtään vaatetta tulokkaalle. Aina suunnittelen mutta en sittenkään saa aikaiseksi. Kait mua vielä vähän epäilyttää että jos hän ei olekaan tyttö, mitäs sitten teen kaikilla rimpsumekoilla.
Fyysinen olotila. Maito on alkanut täälläkin tihkumaan. Tiuhtiksellahan sitä oli jo aiemmin. Nyt on alkanut mullakin ilmaantua yöpaitaan länttejä. Ja närästys on yltynyt ihan kamalaksi. Yritän vielä pärjätä Renniellä mutta sitä kyllä kuluu paljon.
eipä tässä kummempia, tsemppiä kaikille ja hauskaa vappua joka on jo ihan ovella...
t. pöppis 26+2
Mulle ja noi sokerijutut on ihan vieraita, mutta kaipa ne siitä selviää kun siihen sokerirasitukseen menee... Tai sen jälkeen. Toivottavasti Tiuhtiksella noi arvot nyt sit rupee näyttää paremmalta, ettei tarvita mitään jatkotoimenpiteitä.
Mä varasin 4D-ultran, tulee jonnekin touko-kesäkuun vaihteeseen, kun mulle sanottiin, että se tehdään rv28-31... Miksköhän näin??? Teillekin on kuitenkin tehty jo paljon aiemmin.
Mutta eipä mitään, sopii ohan hyvin kun tässä on nyt parin viikon sisään hirvee ruljanssi, kun on noita perhevalmennuksia, ja uusi työmaakin alkaa, mihin mut on nimetty työnjohtajaks, eli käytännössä mun harteilla kaikki. Mun ensimmäinen " oma" työmaa, jännittää ihan sikana, ja kun ei oikeen oo hajua, et mitä kaikkea pitää tehdä kun sitä valmistelee, jotain lippulappuja ainakin kirjoittaa kasoittain. Ja enhän mä edes ehdi olee ku työmaan puoleenväliin, kun alkaa mammaloma. Eli 2kk, tai vielä vähemmän, jos haen hyvällä omallatunnolla saikkua. Nimittäin päivittäinen ajomatka lisääntyy 3h->melkeen 4h!!! Mut onneks ei oo kukaan hengittämässä niskaan, kun voi työaikoja hiukan fiksata oman mielen mukaan niin paljon kun pystyy. Eli menee 9 ja lähtee 10, kuulostais hyvältä!=)
Meil oli lauantaina synnytysvalmennus keskussairaalassa. Siitä lisää myöhemmin, meillä menee kohta sähköt poikki.
Hyvät vaput kaikille!
Mandu 24+0
Jos nyt välillä vaikka kirjoittelis tännekin... Nyt on työt taas alkanu ihan virallisesti, ja siihen päälle vielä kauhee spurtti kouluhommien kans, ni ei " kerkii" kirjotella tänne. Kyllä mä säännöllisesti käyn kuulumiset lukemassa, että en oo unohtanu teitä.=)
Ja sit ku ei juurikaan mitään tapahdu meikäläisen elämässä, muuta kun että vatta pyöristyy. Perjantaina oltiin neuvolassa, ja ekaa kertaa otettiin sf -mitta, joka oli 20. Painoa oli tullu 580g per viikko, mutta kylläpä sitä ollaan nyt herkuteltukin viime aikoina.
Sokerirasitus olis 16.5, ei kiinnostais yhtään mennä. Varsinkin kun mulla on aamuisin aina leijonannälkä, ja tulee kauhee olo, jos ei saa heti aamupalaa...
Pirpana muistaa säännöllisesti ilmoitella olemassaolostaan, nyt sitä vihdoin alkaa jo itekin uskoa, kun sen joka päivä tuntee. Vaikka kyllä se jo pitäiskin pikku hiljaa uskoa, kun h-hetki lähenee kovaa vauhtia. Itse asiassa elokuu tulee ihan järkyttävän nopeesti. Eihän täs kerkii olla töissäkään ku pari kuukautta. Ajattelin ihan oikeesti jäädä pari viikkoa ennen äippälomaa saikulle, kun ei todellakaan toi 3h autossa/päivä hirveesti houkuttele. Ja kun en viittis sillä mersullakaan ajella, kun on toi hiukan taloudellisempi (mutta epämukavampi) poppaloorakin vielä.
Tuli veroehdotuskin tänään, mätkyjä 300e, mutta siitä kun vähentää kilometrit, niin pitäis tulla ihan mukavasti takas!
Nyt meen iltapalan laittoon. Nautiskelkaa ihanista keväisistä päivistä!
Mandu 22+6