Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää lukeko raskaustestiä enää määräajan jälkeen - roskisplussa ei ole plussa

31.03.2008 |

Voihan tietysti joskus niinkin käydä, että pitääkin paikkansa, mutta moni on tällä palstalla testannut haamun, joka tulee näkyviin kun testi hieman kuivahtaa. Monet sanoo, ettei testiin tulee viivan viivaa, jos elimistössä ei ole raskaushormonia, mutta tämä tieto on nyt ainakin tänään osoitettu vääräksi.

Kerron esimerkin:

Meille tuli potilaaksi nuori nainen, jolle tehtiin raskaustesti virtsasta. Testin tulkitsija/ tekijä (hoitaja siis) oli kirjannut tulokseksi negan.

Häneltä unohtui testi pöydälle ja kun olin viskaamassa sitä roskikseen vajaan tunnin kuluttua, siinä olikin haamuplussa. Eli tietyssä valossa näkyvä selkeä, mutta haalean haalea viiva. Muut näki sen myös.

Tilasin potilaalta samantien HcG- arvon verestä, koska kiinnosti todella itseänikin tietää, oliko arvo edes hieman koholla.

Tulos: nolla eli ei sitten yhtään koholla.

Eli roskisplussa on täysin arvoton

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös mennyt katsomaan roskiksesta testiä, no kerran on tullut roskishaamu ja hcg oli 15 eli ns. kemiallinen raskaus, ei oikea raskaus. Näin meillä..

Vierailija
2/6 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin Apteekin Omalla kp 24 tai 25 (lyhyt kierto max 26 pv) kun olin lähdössä kosteisiin juhliin. 5 min aikana testiin ei tullut yhtään mitään ja jätin sen vessaan, palasimme juhlista muutaman tunnin kuluttua ja vilkaisin testiä uudelleen- siinä oli haaleaakin haaleampi viiva, joka varmistui vahvistuneella viivalla parin päivän kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että siihen vaikuttaa aika paljon testin ajankohta ja testi. Mä käytin yhdessä vaiheessa niitä halpoja " muka-herkkiä" nettitestejä eikä niillä ikinä (neljä raskautta ennen tätä) tullut kuin haamuja tai haileita plussia siinä kun verikoe seuraavana päivänä tai ainakin pian näytti jo tuhannesta kolmeen tuhanteen. Sama tässä raskaudessa, testailin pari päivää ennen virallista testipävää sellaisella ja sain haalean roskishaamun, josta ajattelin jo luovuttaa toivosta mutta Predictorilla virallisena päivänä pamahti ihan selvä plussa ennen kuin edes pissi oli kuivunut.

Tässä varmasti pätee ihan sama kuin muissakin asioissa, että yksittäistapauksesta ei kannata vetää johtopäätöksiä suuntaan eikä toiseen :)

Tiuh

Vierailija
4/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa näin että jos roskisplussassa haaleamman haalea viiva niin suosittelisin tekemään testin uudelleen, mutta jos selkeä viiva niin kyllä sen sitten pitäisi olla plussa.

Vierailija
5/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin se olettamus, että jos saa haalean viivan määräajan jälkeen, ei automaattisesti tarkoita sitä, että raskaushormonia olisi elimistössä.

Niin toki vaikuttaa paljonkin tuo testaus ajankohta; ennenaikojaan testatut roskisplussat voivat hyvinkin olla oikeita, viivanhan ei ole tarkoituskaan olla vielä vahva silloin.

Olen kuitenkin kuullut monesti väitettävän, että haaleakin viiva - ilmestyi se tikkuun koska tahansa - on aina sen merkki, että raskaus on ainakin yrittänyt tapahtua.

Ja näinhän ei sitten mitä ilmeisemmin ole...

Vierailija
6/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" oikeilla" testeillä sitten testattu selvä nega!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi