¤¤¤SYYSKUUN SALAISUUDET vk 14¤¤¤
uutta viikkoa pukkaa! Ois tulossa melkoisen tohina viikko,kun kaikenlaisia menoja...hammaslääkäriä, hieronta-aika, työkeikkoja...pojalla6-v kuului sydämestä joku sivuääni,niin sen kontrolli käyntiä....mitähän sielläkin sitten selviää...Oma lääkärinneuvola kuitenkin vasta ens maanantaina. Saisin uudet silmälasitkin hakea oulusta,mut entiiä joutaakohan tässä tällä viikolla sinne ollenkaan.
Meillä pienin sai sairastettua(4päivää), vielä ei ainakaan kukaan muu oksenna..onneks! Ihana,nyt taas niin reipas ja iloinen kaveri!
Tuosta viimeviikon sima jutusta sen verran että täällä ollaan täysin absolutisteja, niin sikäli ymmärrän yskän.
Me ollaan kerrottu parhaille ystäville uudesta tulokkaasta, ja nyt kun mun äiti oli käymässä huomasi masun! aateltiin siis pitää salaisuutena nuille sukulaisille,sit kun itse huomaavat, niin kiva kuulla kommentit;)
Meillä 4-v tyttö kysyi viimeviikolla että äiti miten sulla on nuin isomasu...sitten kerrottiin etteivät kuule jostain muualta... Olivat ihanan onnellisen näköisiä kun kuvailin miten pieni vauva siellä masussa on;D Vielä eivät oo ainakaan juorunneet kellekkään...
Mies tänään vapaalla, niin voin käydä viimeisillä keleillä vielä hiihtelemässä ihan yksikseni! Jes!!
Mukavaa viikon alkua kaikille syyssalaisuuksille!
Tuuteliluu 15+6
Kommentit (59)
Heissan,
Täällä näköjään ihan nuppi sekaisin kirjoittelen mitä sattuu... siis esikoinenhan on 1 v ja 8 kk, ei 1 v ja 10 kk.
Mutta muihin juttuihin... itse ajoin miestä hulluuden partaalle tuossa kuukausi sitten, kun aloin myös pohtimaan, että mitä jos meille sattuu jotain... Mietintö sai alkunsa, kun luin jostain että isovanhemmilla ei Suomessa ole mitään oikeuksia lasten lasten suhteen, jos lapsia jostain syystä joudutaan sijoittamaan uudelleen. Ilmeisesti tähän on parhaillaan tulossa muutosta. Vanhemmat saavat esittää toiveita lasten sijoituksesta, mutta niitä ei tarvitse ottaa huomioon, vaan oikeudessa pyritään katsomaan lasten parasta sillä hetkellä. Useimmiten isovanhemmat katsotaan liian vanhoiksi kasvattamaan pieniä lapsia. Itse heti miehelleni, että jos meille sattuisi jotain, niin mikä olisi meidän lapsille paras paikka... No, itse en edes haluaisi lapsiani anopilleni antaa -on nuo kasvatusperiaatteet sen verran kaukana toisistaan, että hyvä kun hoitoon hänelle suostun jättämään. Mutta kuitenkin, sitten siinä hormoonien hyrräyksessä asiaa pyörittelin ja ajoin jo miestä hulluuden partaalle...
Nyt iloisempiin aiheisiin ; )
Täällä nautitaan nyt tosissaan tästä raskaudesta ja odottelen aina kovasti liikkeiden tuntumista. Joka kerta, kun se pieni hipaisu tuntuu, niin se tuo hymyn huulille ja odottaa jo seuraavaa, ihanaa!!
Esikoiselle olen pikku hiljaa alkanut puhumaan vauvasta, joka kasvaa äidin masussa ja eilen sitten esikko eka kerran silitteli itse mahaani. Sekin oli tosi ihanaa ja odotan, että liikkeet tuntuisivat niin hyvin, että esikkokin ne tuntisi -voi tosin mennä sinne ihan loppu raskauteen.
Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille!
Pikku Myy ja masuasukki 17+5
Viikonloppu tulossa ja tiedossa yksinhuoltajan arkea... mies lähtee työreissulle, lahteen messuille. iik! No hommasin huomiselle lasten hoitajan pariksi tunniksi, että saan vähän käydäostoksilla ja olla yksiksenikin.. kaipaan jotaki omaa rauhaa aika usein;) onhan tuota vilinää muuten nuitten neljän kanssa!
Meillä mies oli ekanlapsen odotuksessa neuvolassa muutamalla kerralla ja sitten ultrissa ja synnytys valmennuksessa. Sitten toisia odottaessa mies ei oo ollut mukana ollenkaan, kun oli tietysti luontevaa että jäi toisia hoitamaan kotiin. Mutta oon täällä jo useampaan kertaan tainnut hehkuttaa että nyt mies on niin innolla taas mukana että tuli np-ultraan mukaan ja aikoi tulla rakenneultraan myös! Siitäkin oli jännittävää pitkästä aikaa nähdä masussa asusteleva vauva!Sanoikin,että paremmin ymmärtää mikä siellä on, kun on nähnyt! ...vaikka on kyllä ennemminkin tiennyt mikä siellä on...hauska:)
Fuulatsuula taisi kysellä miten corolla verso on pelittänyt! -Kiitos kysymästä,oikeen hyvin! On se vaan mukava ajella uudella autolla! (Jossa on kaikille nyt omat paikat.) Eihän se siis mahdottoman tilava tila-auto ole,mutta näppärän näköinen, bongatkaapa liikenteestä sellainen ;)
Tänään ei onneksi mitään ylimääräistä tiedossa... saa vähän levähtää touhukkaan viikon jälkeen. sain siis keskiviikkona käytyä oulussakin lasten kanssa päiväseltään!
Jotku jo kohta haravoi? meillä täällä haapavedellä on ihan mahdottomasti lunta vielä pihalla.
Odotan kyllä innolla, mitä tuolta lumen alta alkaa pilkistelemään ja mullan alta...kun syksyllä laitettiin tuota pihaa...kukkia, pensaita, puita...,
Sanelma; sammahäär:) siis kilinöitä ja kolinoita, mustelmia ja veitsellä viiltoja sormiin ja palohaavoja, voi muaki tunaria!
Täälläkin iskiasvaivaa toisinaan ja pääkipuilua...niin jumissa hartiat.muuten olo kyllä mahtavan hyvä ettei muista raskaana olevankaan:) Pieni onneksi jo vähän muistuttelee itsestään...ihanaa!!! Ens maanantaina sitten neuvola kuulumisia!
heipparallaa ja hyvät viikonloput!
.tuutski+16+jotaki
Hiphei, kyllä nyt taitaa niin olla että talven selkä on taittunut ja kevät on jo näyttänyt talvelle närhen munat. :) Täällä meilläpäin lumet on sulaneet kovaa vauhtia ja päivällä on lämpöasteita aika mukavasti, kun aurinko vain jaksaa paistaa.
Pahoinvointi on jonkun verran helpottanut, mutta väsymys sen kun jatkuu vaan. Tuntuu että voisin nukkua ihan järjettömiä yöunia ja väsyn myös paljon normaalia helpommin. Useimmiten päivän aikana on kyllä otettava päikkärit, muuten musta tulee illalla känkkäränkkä. :D
Puutumisia tai suonenvetoa tms ei ole vielä ollut. Iskias hieman ilmoittelee itsestään, mutta siitä tiedän jo, että kun pidän jalkani lämpimänä, niin se ei niin helposti ärry ja toisaalta venyttely helpottaa jonkin verran.
Kaikenlaisia erilaisia vatsa-tuntemuksia kyllä on ja muutaman supistuksenkin olen ollut tuntevinani. Onneksi niitä ei kuitenkaan jatkuvasti tule. Viime raskaudessa kun olin kertaalleen osastollakin jatkuvien supistelujen takia. Siitä huolimatta neiti köllötteli massussa viisi päivää yli lasketun ajan. :)
Meillä on juurikin tuo tilanne, että en joka kerralla haluaisi lapsen isää mukaan neuvolaan. Tämä johtuu ihan vain siitä, että kun emme ole parisuhteessa, niin jotkut asiat haluan pitää itselläni. En halua häntä sulkea mitenkään ulkopuolelle, mutta tunnen jotkut asiat ehkä hieman liian yksityisiksi hänen kanssa jakaakseni.
Hän on kuitenkin mielellään tulossa mukaan ja olemmekin sopineet että hän jättää neuvolassa käydessä minulle " omaa" aikaa vaikka käynnin loppupuolella, jollon voin puhua niistä asioista, mistä en hänen kuullen halua jutella. Np-ultrassa hän oli mukana ja sanoi sen jälkeen, että kun vauvan näki selvästi vauvan näköisenä, niin asia tuntuu kyllä konkreettisemmalta.
Liikkeitä täällä tosiaan kovasti odotellaan. Muutama pikkuhipaisu on jo tuntunut, mutta odotan kovasti jo selvempiä liikkeitä. Seuraava nla meillä on parin viikon kuluttua ja rakenne-ultra vasta toukokuun alkupuoliskolla. Ajattelin, että jos nuoriso haluaa lähteä mukaan sinne, niin otan heidät sitten mukaan. Saas nähdä sitten haluavatko lähteä ja osaavatko katsoa ultra-kuvaa sillä silmällä, että erottavat sieltä vauvan. :)
Aurinkoista huhtikuuta!
tittamarianne ja papu 15+2
Muistaako/tietääkö kukaan, onko esim. yahoossa syyskuun salaisuuksille omaa listaa/yhteisöä? Olisi ihan kiva kirjoitella jossain muuallakin kuin täällä.
Sitten vielä tosta neuvolaG:stä. Meillä mies oli lähes aina mukana, kun esikoista odotin. Toista odottaessa tuli aina kun pystyi. Nyt tässä kolmannessa, olen käynyt neuvolassa vasta kerran, joten ehkäpä mies tulee sitten joskus mukaan. Ultrissa on aina ollut mukana ja myös noilla ylimääräisillä lääkärikäynneillä tukemassa. Neuvoloissa on suhtauduttu miehen mukanaoloon erittäin hyvin. Hänelle on suoraan kerrottu odotuksesta/vauvasta, synnytyksestä ja kyselty hänen tuntojaan.
Nyt tätä kolmatta odottaessani en tunne niin tärkeäksi miehen mukanaoloa neuvolassa, ehkäpä sitten kun nyytti on syntynyt.
Eilen taas säikähdin kun tuli pientä punertavaa vuotoa. Nyt kuitenkin kaikki näyttäis taas olevan ok. Pelottaa vaan kovasti. Tulis se doppler nyt pikaisesti, niin pääsis jumputuksia kuuntelemaan. Vielä kun en ole varmoja liikkeitä rekisteröinyt.
mamaj 15+0
miehen mukana olossa neuvolassa, että meillä hän on töissä ja minulla on tyllerö mukana käynneillä :) eilenkin istui ylämassuni päällä kun mittailtiin ja kuunneltiin.. eli miekkonen ei ole kotona lasta vahtimassa.
ultriin tulee tottakai ehdottomasti ja synnytykseen.. näissä neuvolakäynneissä vaan ei ole enää mitään hohtoa kuten ekalla kerralla, että tulisi :)
harmin paikka kun olisitte aiemmin tilailleet niitä dopplereita kanssa, niin olisitte jo pidemmän aikaa kerinneet kuunnella omien pikkuisten jumputuksia ;) minä en ole enää kun tyyliin 1-2 kerran viikossa kuunnellut, kun liikkeet tuntuu jo niin hyvin, että tiedän vauvan voivan hyvin.
cec 17+6
Viiko on mennyt taas ihan suristen, enkä ole juurikaan ehtinyt lukea tätä palstaa. Viime viikolla minulla oli todella kovia liitoskipuja ja ajattelin jo lähteä kesken päivää töistä kotia. Onneksi ne sitten helpottivat. Jos olisin lukenut palstaan ei olisi tarvinnut juurikaan huolhtia, sillä vaivaa näyttää esiintyvän muillakin.
Mango sulla oli muistaakseni samaan aikaan LA. Meillä oli jossain 11 viikon paikkeilla eka neuvola ja seuraava on vasta 2.5. Ultra on tässä välissä 19.4. Mut tuntuu ihan kauheen pitkältä ajalta. Onneksi meillä myllerretään mahassa jo melkoisesti, joten se rauhoittaa mieltä kummasti.
Meillä ei isäntä ole ollut mukana normi neuvvolassa, mutta kaikissa ultrassa on ollut mukana. Esikoinen oli silloin toista odottaessa myös mukana rakenne ultrassa, mutta nyt lapsia ei huolita mukaan. Toisaalta ymmärrän hyvin kiellon, koska kaikki eivät ole ihan yhtä rauhallisia kuin meidän esikoinen, joka istui isän sylissä lähes hengittämättä koko toimenpiteen ajan.
Esioisen aikaan kävin rakenneultrassa yksin. Olin kipeänä kuumeessa, eikä minua olisi huvittanut lähteä koko tutkimukseen. Kätilö oli vielä oikein nuiva ja haukkui harjoittelijan pystyyn kesken tutkimuksen. Totesin lähtiessäni, että tämäkin oli ihan turha, kun kaikki oli hyvin ja mulla ihan kamala olo.
Vaikka tänään ei paista aurinko, niin meillä on grilli-ilta. Nyt pitäis lähteä lastenvaatekirppikselle katsastamaan pienemmälle kevät takkia. Eilen säästin sievoisen summan, kun löysin kirpparilta poliisi-paidan 1,50. Melkein tilasin lähes samanlaisen alkuviikosta netistä 21,90 + postikulut. Pikkumies oli niin onnellinen kun nyt voi leikkiä yhdessä isoveljen kanssa poliisia. Meillä on tivoli kaupungissa ja sinnekin oltais ip menossa. Onneksi lapset voi jo mennä yksin sinne mihin menevät ja käyttävät saamiaan pääsisäisrahoja.
Pirteämpiä aikoja odotellessa.
Utu+nassukka
rv 17+4
En ole kerennyt ajan kanssa lukea ja kirjoittaa parin viikkoon.
Nyt toimii netti täällä uudessakin kodissa, niin pääsee ajan kanssa surffaamaan ;)
Tervetuloa uusille pulisijoille!
Harmi että näin lauantaina on tosi sumuista ja koleaa kun on koko viikon ollut aivan upeat ilmat!!
Viimeisetkin väsymyksen rippeet ovat jääneet taakse, ja niin kuin joku muukin kirjoitti täällä, tuntuu että on tarmoa ja puhtia tehdä vaikka mitä :)
Samalla kaavalla menee mulla kuin aikaisemmissakin raskauksissa.. Alussa hirveä väsymys, sitten helpottaa ja jaksaa taas puuhailla ihan hirveesti kaikkee.
Ruoka ei maistu vieläkään niin hyvin kuin normaalisti, mutta kuitenkin jo huomattavasti paremmin.
Masu on pienessä ajassa kasvanut, ja " Onni" liikkuu ja myllertää kovasti <3
Rakenne-ultra on 2.5. Kuulin, ettei Kela korvaa enää mitään 4D- ultrasta, sen hinta noussee lähemmäs 300¿ ilman korvausta?
Saas nähdä tyydytäänkö sitten vain tuohon sairaalan ultraan.
Vaunuja oon käynyt nypläämässä, hitsi vieköön että ne parhaimman tuntuiset on tietty kaikkein kalleimmat..
Hyvää viikonloppua kaikille :)
Marili & " Onni" 16+4
Mä olen käynyt yksin raskausajan neuvolat, mies tulee sitten vauvan kanssa mukaan :)
Kuinka usein niitä on ja miten pitkään ne kestävät yhdellä kertaa?
Meille on toinen tulossa mutta jotenkin en yhtään muista ekasta raskaudesta kuin ne suht loppuajan potkut.
Nyt on menossa rv 17+6 ja olen jokusen viikon tuntenut pieniä muksauksia. Päivän mittään ei yleensä tunnu mitään mutta sitten illalla joskus enemmän ja joskus 1-2 pientä liikettä joista en aina ole edes ihan varma. Sitten kun on muutaman päivän tauko etten mielestäni ole tuntenut oikein mitään niin paniikkihan siinä iskee.
Rakenneultra kahden viikon päästä. Tuntuu että viime neuvolasta ois ikuisuus (rv14) ja seuraava on vasta rv 21. Sydänäänet on kuunneltu tähän mennessä vain yhden kerran. Esikoisesta oli tähän mennessä kuunneltu jo kolme kertaa. Oon tässä pähkäilly sen dopplerin ostamista niin sitten vois aina kuunneella kun on hiljaista....
Joku kyseli, että missä asumme rakentamisen ajan. Toistaiseksi vielä tässä omassa rivarikämpässä, mutta kohta on muutto anoppilaan. Onneksi siellä on meille ihan omat tilat ja anoppi on mukava. Ainakin toistaiseksi on ollut =)
valaskalanen 17+6
Eilinen päivä meni meillä vähän huonosti aluksi.
Mulla on ollut kipeitä supistuksia jo pidempään ja alapää muutaman päivän tosi arka.
Eilen iltapäivällä, kun kävin vessassa oikein lorahti verta ja sitä tuli ja tuli, ihan kirkasta.
Soitin sitten samantien miehelle ja menin Naistenklinikalle jonne hän tuli perässä.
Olin ihan varma, että tässä tämä nyt oli ja kaikenlaista vähän " sairastakin" pyöri mielessäni, esim. otin kameran mukaani, koska ajattelin, että joudun synnyttämään vauvan ja haluaisin kuvan hänestä, jonka voisin laittaa makuuhuoneemme seinälle. Huomaatte varmaan miten sekaisin olin pelosta :(
Aika nopeasti pääsin lääkärin luokse ja mieskin ehti sitten mukaan. Kesti kauan ennen kuin lääkäri ultratessaan sanoi mitään ja mulla alkoivat jo kyyneleet valua.
Sitten laittoi äänet päälle ja kuului reippaat sydänäänet! Jotenkin kaikki pelko ja huoli purkautui, koska aloin vollottamaan siinä tutkimuspöydällä ihan hulluna.
Kaikki oli kunnossa, eikä mitään tietoa mistä veri olo peräisin ja se loppui yhtä mystisesti kuin oli alkanutkin.
Ohjeiksi sain ottaa todella rauhallisesti. Tylsää, mutta mielummin siten näin.
Mies sai hyvän bänditarjouksen (on muusikko) mutta kieltäytyi nyt siitä, koska ei halua jättää minua itsekseni hoitamaan kotia ja lapsia nyt kun tilanne on tämä. Harmittaa sekin, mutta näillä eväillä nyt vaan on mentävä eteenpäin.
Että mä sitten käytännössä vaan olen.
Eilisen jälkeen rakastuin tähän vauvaan, näin pitkään se kesti :)
Mustaverho 17+1
Onpas toisaan vähän synkkä ilma kun koko viikon oli niin ihana ilma.
Meillä tyttö ja mies on päikkäreillä joten täällä sitä koneella kulutetaan aikaa.Itse nukuin aamulla vähän pitempään niin ei nyt sitten väsytä ja olen muutenki aina niin huono tuulinen päikkäreitten jälkeen etten viitsi pilata loppu iltaa sillä.Varsinkin kun meidän piti koko perheen mennä uimahalliin iltapäivällä.Tyttö tykkää tosi paljon olla siellä.Ja onhan se kivaa tekemistä perheen kesken ku mieskin pääsee mukaan.
NeuvolaG:Meillä mies oli tytön odotuksessa ekassa neuvolassa mukana ja kaikissa kolmessa ultrassa(täällä ensi synnyttäjällä kolme) ja synnytys valmennuksessa ja tietenkin itse synnytyksessä.Ja sitten kun oli isyys ja kesälomalla tytön syntymän jälkeen niin taisi olla kolme kertaa mukana neuvolassa ja kerran terkka kävi meillä kotona.
Nyt tässä toisessa on ollut ultrassa mukana ja tulee tuohon seuraavaankin ultraan ja tietenkin synnytykseen.En ole katsonut aiheelliseksi miehen tulevan mukaan neuvolaan tykkään käydä yksin ja kun ei siellä mun mielestä sinäänsä mitään erikoista tapahdu kuin tuo sydänäänten kuuntelu ja ne hän on kuulluut silloin np-ultrassa.
Synnytykseen en eses suostuisi menemään ilman häntä.Vaikka mies on joskus leikillään sanonut että ei tulisi mukaan koska eka kerta taisi ola vähän järkytys kun joutui katsomaan miten paljon toista sattui.Mutta nyt on kyllä ihan innoissaan jo tulossa mukaan.Ja muutenkin kyselee koko ajan että joko vauva potkii ja yrittää saada vauvaa liikkumaan:)
Mustaverho:Kyllä sinulla on ollut kauhea kokemus!Itse olisin ollut myös ihan paniikissa ja shokissa!Onneksi teillä kaikki kuitenkin hyvin!
Itse en vieläkään tunne oikeastaan liikkeitä mikä jo alkaa huolestuttamaan.Eilen tosin olin varma että liikkui niin että tunsin ne.No kaipa sieltä sitten kohta tulee oikeen kunnon kumauksia kylkiluihin:)
No eipä tässä tällä kertaa kummempia palailen taas kun kerkiän.Hyvää viikonloppua kaikille!
Terv:Sweety rv 18+6
Viime viikon olin reissussa. Siskon lapsi oli sydänleikkauksessa helsingissä ja olin siellä mukana. Kaikki sujui erinomaisesti! Nyt kaikki taas kotona. Elämä on ihmeellistä!
Minun vointi on kohentunut kovasti. Viikkoon ei ole tullut vuotoa ja mieli kohentunut kummasti. Maanantaina viimeksi kävin polilla ja hyvin näytti pieni voivan. Kaksi pientä hematoomaa löytyi tällä kertaa, mutta en osaa tällä hetkellä olla kovin huolissaan. kahden viikon päästä seuraava poliaika ja siinä välissä neuvola ja sokerirasitus. Kiva että seuraavat. Vauva on aina yhtä ihana nähdä ultra kuvasta! Nyt vaan toivon ettei vuotoja tulisi enää.
Mustaverho: Ihana että selvisit säikähdyksestä! Tiedän liian hyvin miten sitä säikähtää...
Ja kiva oli pitkästä aikaa lukea teidän kuulumisia. Meillä siis oli kone vielä rikki ton reissun jälkeen, et ihan ikävä tuli teitä!
3_x_äippä 15+2
Oon aika varma että mua potkastiin viime yönä!!
Tätä on odotettu :)
Norah81 ja tuplat 17+3
valaskalanen: minulla liikkeitä tuntunut n. rv16 -> ja eri voimakkuuksilla olen liikkeitä tuntenut- välillä vain kuplii ja välillä käy pieni " pamaus" :) joskus on useampikin päivä, että on hiljaista ja kait silloin möyryää ja potkii sellaiseen suuntaan, mitä en tunne. tänä aamuna tuli vas. puolelle massua sellainen paineen tunne :) taisi vaihtaa puolta kokonaan! paljon virkeämpi on liikkumaan, kun tyttö masussa aikoinaan.
norah: nonnis! odotas vaan kun jylläävät sitten kaksinvoimin niin, että saat kädellä painaa jonkun jalkaa tai kättä pois kylkiluiltasi ;)
ihanaa, rakenneultraan (siihen 4D) on enää viikko aikaa! se on siis 14.4 brunolla :) ja nähdään sitten myös kumpi tulee ja sen pääasian, eli onko kaikki kunnossa vauvalla.
mustaverholla ollut pelottava päivä :( onneksi vauva on kunnossa! mystisiä tosiaankin nuo vuodot..
meinasin eilen ratketa ostamaan 56cm v-punaisen bodyn :) täytyy nyt kyllä malttaa vielä se viikko!
caramon: olikohan nicki oikein (?) minäkin sitten olen " palannut" takaisin hevosen selkään :) olen toista viikkoa käynyt ja maastoissakin ollaan päräytelty kunnon laukkapätkiä. jännä kun ratsastaessa ei supista, mutta imuroidessa kyllä :/ hevonenkin ihmeissään mikä nyt tullut, kun niin sitä hiostan.. oletko käynyt vielä valmennuksissa ihan täyspainoisesti?
nyt syömään ennen kun käy kutsu vaunuista..
cec rv18+1
Meillä rempataan nyt sitten yläkertaa ja pöly vaan lentelee pitkin taloa. Katotaan nyt millon valmistuu...meillä kun noi rempat tuppaa venyä ja tuntuu, että kaikki revitään vaan auki ja paikat jää sitten leväälleen. Saatais nyt hyvälle mallille ennen peltokiireitä.
Meillä oli perjantaina neuvola ja kaikki hyvin, kovin nappulan sydän jumputti;) Paino oli laskenut ja nyt se on samassa kuin ennen raskautta, neuvolantäti lohdutti, että vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Lisärautaa tarvis ruveta ottamaan ja kiitollisena otetaan vinkkejä vastaan mikä valmiste olisi hyvä. Mulla on ongelma vatsa ja joko se menee rautakuurista liian vikkeläksi tai ei toimi lainkaan.
Nyt sain muuten lähetteen sinne Taysin pelkopolille ja kovin oli neuvolantäti nyt ymmärtäväinen, otti itse jopa asian puheeksi;) Onko täällä muita synnytyspelkoisia? Mulla melkein päivittäin asia pyörii mielessä ja nyt olenkin oikein tyytyväinen, kun pääsen tuosta pelosta ja edellisestä synnytyksestä keskustelemaan, jospa se pelkokin siitä sitten vaikka hellittäisi.
Mustaverholle tsemppiä, ikäviä nuo tommoiset vuodot, onneksi kuitenkin kaikki hyvin:)
Ceciliah, minä käyn vielä valmennuksissa ihan säännöllisesti, vähän olen jo joutunut tahtia himmaamaan ja rupeaa tuo itsesuojeluvaistokin päätään nostamaan.
Nyt pihahommiin välillä, kuullaan taas!
kimaro 16+1
Ainiin, aivan varmasti myös minä tunsin eilen taas mulahduksen:)
Onneksi Mustaverholla kaikki oli kuitenkin hyvin! Pelottavia nuo tuollaiset vuodot!
Oltiin maalla viikonloppu ja käytiin kylässä miehen serkun luona, mutta eivät arvanneet meille tulevan kolmosen! Tai ainakaan eivät sanoneet mitään... :) Sellaista tohinaa oli käynti ettei tullut luontevaa tilannetta kertoa, mutta ensi kerralla sitten!
Mulla on seuraava neuvola kerta 14.4 ja on siis kokonaisuudessaan toinen. Yksi neuvolalääkäri jäi pois kun mainitsin käyneeni alkuraskauden ultrassa aiemmilla viikoilla, jotenkin outoa, että miten se vaikutti asiaan, mutta näin se vaan on. Rakenne ultra onkin sitten toukokuun alussa, 5.5 kun tällainen loppukuun odottaja olen!
Potkuja on tuntunut nyt reilun viikon, tai ainakin miellän ne potkuiksi. ovat sellaisia hipaisuja ja välillä selkeitä töytäisyjäkin, mutta vielä yksittäisiä, ei mitään pitkiä sarjoja siis! Ihanaa, jotenkin tulee enemmän sellainen odottava olo kun tuntee potkut!
Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille!
t. Sanelma 15+1
Ja jotenkin elämää pidemmän tuntuinen työpäivä :(
Meillä oli perjantaina neuvola. Sydän äänet kuului hienosti, mutta muutoin menikin käynti ihan pyllylleen...
Sokerin paastoarvon pitää olla alle 5,3 ja tottahan mulla oli juuri tuon raja-arvon verran, eli tipahdin pois UKK-instituutin tutkimusryhmästä, tänään joudun hakemaan dietti- ja ruokaohjeet. Kaikki sokeri pois, hedelmiä rajoitetusti. Vihanneksia vapaammin. Sokerimittauksia kotona. PLÄÄH... No positiivista on se, että paino pysyy ehkä kurissa raskausajan.
Perjantai meni taas oksentaessa ja olo oli hiukan vetämätön jo sit illalla. Koskahan ajoittainen pahoinvointi loppuu?
Äitiyspolille tuli kutsu 5.5 ja aikaa pydettiin varaamaan 3h. Sisätautilääkäri, kätilö ja gynekologi tutkivat. Tuntuu vähän pitkältä toi aika...?
Kuuntelevauvaa.fi on laittanut Dopplerin postiin, joten kohta pääsen kotona fiilisteleen sydänääniä...
Mirrel ja Pähkinä 15+5
Olipa urakka lukea koko viikon ktju kerralla! Ostettiin uusi kone ja nyt vata se on saatu siihen kuntoon että pääsee lukemaan ja kirjoittelemaan!
Meillä mies ei ole ollut mukana aiemmissa raskauksissa neuvoloissa eikä ultrissa, nyt kuitenkin on ollut ultrassa mukana. Hän kuuluu myös kastiin, joka ei noteeraa mitenkään raskautta, mutta eipä tuo juuri haittaa. Välillä kyllä riepoo ihan kaikki asiat niin miehessä kuin muutkin, mutta lienee kuuluvan tähän raskauteen nää hormoonimyrskyt :)
Lähdetään viikonlopuksi maalle ja kovasti koko eilisilta siivottiin ja pakattiin ja alavatsa tuli kyllä kipeäksi kaikesta siitä kumartelusta ja kyykkimisestä! Mua vaivaa edelleen ihan hervoton väsymys, nukuttaisi tosi paljon ja pitkään ja koko viikon onkin ollut päänsärky varmaan sen takia! Töihin kun on vaan pakko nousta, ei siinä muu auta! Eilen aamulla kyllä mietin, että jos tää olo jatkuu, niin pitäisiköhän hakea sairaslomaa, meinaa sattua noita tapaturmia sen verran ahkeraan iha väsymyksen vuoksi... (Ei onneksi isompia, mutta mustelmia ja pikkuhaavoja on jo tarpeeksi, sekä rikkinäisiä astioita, lattialle lentäneitä ruokia ym. kilinää ja kolinaa) Olo on kuin norsulla posliinikaupassa tämän takia!
Nyt ulkona sataa vettä, mutta toivottavasti ei pitkään! Rakastan tuota auringonpaistetta mitä viime päivät on ollut!
Hyvää viikonloppua kaikille!
t. Sanelma 14+5