Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤SYYSKUUN SALAISUUDET vk 14¤¤¤

31.03.2008 |

uutta viikkoa pukkaa! Ois tulossa melkoisen tohina viikko,kun kaikenlaisia menoja...hammaslääkäriä, hieronta-aika, työkeikkoja...pojalla6-v kuului sydämestä joku sivuääni,niin sen kontrolli käyntiä....mitähän sielläkin sitten selviää...Oma lääkärinneuvola kuitenkin vasta ens maanantaina. Saisin uudet silmälasitkin hakea oulusta,mut entiiä joutaakohan tässä tällä viikolla sinne ollenkaan.

Meillä pienin sai sairastettua(4päivää), vielä ei ainakaan kukaan muu oksenna..onneks! Ihana,nyt taas niin reipas ja iloinen kaveri!

Tuosta viimeviikon sima jutusta sen verran että täällä ollaan täysin absolutisteja, niin sikäli ymmärrän yskän.

Me ollaan kerrottu parhaille ystäville uudesta tulokkaasta, ja nyt kun mun äiti oli käymässä huomasi masun! aateltiin siis pitää salaisuutena nuille sukulaisille,sit kun itse huomaavat, niin kiva kuulla kommentit;)

Meillä 4-v tyttö kysyi viimeviikolla että äiti miten sulla on nuin isomasu...sitten kerrottiin etteivät kuule jostain muualta... Olivat ihanan onnellisen näköisiä kun kuvailin miten pieni vauva siellä masussa on;D Vielä eivät oo ainakaan juorunneet kellekkään...

Mies tänään vapaalla, niin voin käydä viimeisillä keleillä vielä hiihtelemässä ihan yksikseni! Jes!!

Mukavaa viikon alkua kaikille syyssalaisuuksille!

Tuuteliluu 15+6

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa oli neuvolakäynti. Edellistä kerkesi vierähtää aikaa 7viikkoa. Oli ihana kuulla sydämensyke, meinasi taas itku päästä.Kovasti potki neuvolassa doppleriin, halusi vissiin että neuvolatätiki huomaa miten vilkas hän osaa olla:) Harmittaa vaan kun ukko ei pääse koskaan mukaan kun se on aina töissä.

Pitäisi alkaa varailemaan aikaa rakenneultraan, olen tänään soitellut joka paikan läpi ja kysellyt hintoja, melko tyyristä hommaahan se on, mutta onhan se varmaan mahtava tunne nähdä oma kullannuppu. Kovasti kiinnostas tietää kumpi on tulossa:)

Hedeliini ja nyytti 18+4

Vierailija
22/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on esikoiset sitten samanikäisiä! onko hän milloin syntynyt? meidän tyttö syntyi 1.2. :) eilen siis tuli tasan 14kk..

olo on kuin ei olisikaan raskaana. saunassa eilen siitä miehen kanssa juteltiin, että vain tämä masu kertoo kaiken ja aamulla koko turvotusta ei ole, joten olen kuin " ei mitään" :) toisaalta kivaa, koska kyllä siihen masuun kerkiää tuskastumaankin vielä! niin ja saisi hyvin pidettyä tämän salassa, kunhan en klo 15 jälkeen liikkuisi missään. kovasti siis vatsan seutua turvottaa iltaisin ja on sellainen mukava pallo muodoltaan :)

en muista nickiä, mutta kenellä oli lapsi vammautunut synnytyksessä? mitä meni pieleen? ihan mielenkiinnolla kyselisin. itse en mitään kammoja saa oikeastaan mistään mitä kuulen, esim. juuri synnytyksestä. ainahan voi sattua ja tapahtua! tuollainenkin on hyvin valitettava tapaus, mikä on käynyt :(

toivottavasti pahoinvoivilta on jo mennyt olo äklötys.. itse oli kyllä onnekas, kun loppui rv11 tienoilla.

huomenna olisi neuvola. mitään en kyllä käynniltä odota, kun dopplerikin on kotona. saa nähdä mittaako tämä täti jo sf-mittaa.. edellinen alkoi ottaa sitä vasta jossain rv30 tienoilla.

nyt valmistautumaan perhekerhoon, aurinkoiset päivät kaikille! :)

17+5? kait..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanna82, mulla on laskettu aika 24.9. Eli loppukuusta myös.

Mä oon päässyt oireista eroon lukuunottamatta rintojen aristamista. Mahallani pystyn nukkumaan vielä toistaiseksi. Hieman se on jo epämukavaa ja kylkiasennosta on tullut suosikki. Mä jo ääneen mietin yks päivä, että onkohan tää oireettomuus ihan normaalia ja ukkeli vaan lohdutti, että tuskin sen raskauden on tuskaa oltava alusta loppuun, jotta olis kaikki kunnossa. Täytynee kai uskoa. Perjantaina neuvola, että pääsee kuulostelemaan ääniä.

Mäkin niistä kestovaipoista ottaisin mielelläni tietoa vastaan :)

Mirrel ja Pähkinä 15+2

Vierailija
24/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen neuvola. Ensimmäisen kerran sain kuulla lukeman sydämmen sykkeestä. Se oli 150. Tuli vähän jännä olo, nehän viittaisi tyttöön, ja minä kun olen odottanut poikaa! Ihan vaan sillä perusteella, että tämä on niin erilainen raskaus kun edellinen. Ja mieliteot on niin hassuja. Minusta, lähes vegaanista, on tullut armoton lihan syöjä. Jostain vaan kuulin, että tytöt syötättää makeaa ja pojat suolaista. Olin ajatellut, että en kysy sukupuolta lapsivesipunktiosta mutta nyt taitaa olla pakko.. On se kun tämmöinenkin asia vaivaa! Punktio on tiistaina, toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauva pysyy sisällä ja ennenkaikkea saisimme tällä kertaa terveen vauvan!

Celiliah kyseli esikoisestani. Siis hän on " perusterve" , mutta vammautui synnytyksessä. Jostain syystä hän sai vaikean hapenpuutteen synnytyksen aikana. Tyttö syntyi lopulta hätäsektiolla 0-pisteen lapsena jota elvytettiin kahteen eri kertaan yhteensä parin tunnin ajan. Tästä seurauksena erittäin vaikea aivovaurio jonka " oireet"

ovat epilepsia, neliraajahalvaus, puhevamma ja vaikka sun mitä. Ihana pirpana, mutta on kieltämättä kyllä välillä ollut aika raskas rakas. Tästä syystähän minun ei ikinä pitänyt enää lapsia tehdä, mutta tässä sitä nyt ollaan ; ) Tämän pieleen menneen synnytyksen takia minua odottaa suunniteltu sektio hieman ennen laskettua aikaa, joka on muuten sama kun sinulla MIRREL, 24.9.

Taidan lähteä nyt hakemaan d-vitamiinia tuolta ulkoa. Iloa ja auringon valoa meille kaikillle : ) toivottelee waller

Vierailija
25/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waller; meillä on kaikilla lapsilla ollut korkeat sykkeet 150-160 ja poikia kaikki neljä :) Nyt tälläkin tulokkaalla menee siinä samoilla hujakoilla ja poikaa odotetaan edelleen!

Mistä olette noita dobblereita hommaneet? Mäkin haluan :)

Vierailija
26/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä projekti on siinä vaiheessa, että talopaketti tulee tontille kahden viikon päästä. Tuskinpa päästään muuttamaan ennen pikkuisen syntymää. Me rakennetaan tänne Vantaan perukoille, kun täällä on tontit pikkasen halvempia.

Onkos muualla liikkeellä vesirokkoa? Meidän 3 ja puol vuotias on tietty just silloin vesirokossa kun mies on lähtee huomenna viikoks Unkariin.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Valaskalanen 17+4

Vierailija
27/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää. Ollaan tekemässä vähän remppaa ja kierrelty keittiöliikkeitä. Miten voikaan olla vaikeata pienellä budjetilla valita sopivaa keittiötä ja keittiösuunnitelman teko se vasta vaikeaa on.

Mulla vielä ajoittain pahoinvointisuutta. Iltaisin varsinkin. Tämä tosiaan on outoa, kun edellisistä loppui jo rv 13.

m@mix (muistinko oikein?) kyselit vointia. Kiitos kysymästä. Vuotoja ei ole ollut pariin viikkoon. Täytyy koputtaa puuta... Koko ajan pelkään, että alkaakohan ne taas. Vessassa käynti pelottaa joka kerta. Kuitenkin olen erittäin onnellinen jokaisesta päivästä kun vuotoja ei ole tullut.

Doppleria odotellaan edelleen. Sain kyllä viestiä, että alkavat kohta niitä postittelemaan. Josko sen ensi viikolla saisi. Olisin toivonut jo tälle viikolle, kun ensi viikolla on kuitenkin neuvolalääkäri. Mullakin tosiaan se 6 viikkoa edellisestä neuvola käynnistä sitten. No, onnex toi ultra oli välissä.

Vatsa on ihan hirvittävän turvoksissa. Pieni pömppä tuolla alavatsalla näkyy, mutta koko vatsa on ihan turvonnut. Huvittavaa! =) Tänään aamulla mulla oli outo juttu. Makasin selälläni sängyllä ja tunsin tossa hieman navan alapuolella hieman oikealla sellaisen greipi kokoisen kovan pahkuran. Se ei ollut kipeä, vaan ihan kova. Kävin vessassa ja se hävis. Vieläkin ihmetyttää, että mikä se oli. Ei se virtsarakko voinut olla, eikä kai se kohtukaan voi tolla tavalla nousta vaikka rakko olis täynnä. Kuulostaa omituiselta. No, ihmettelen sitä varmaan loppu raskauden, ellei se sitten taas aamulla toistu.

Nyt on niin kevät fiilis, ettei jaksais päivisin sisällä olla ollenkaan. Ihanat ilmat ja niistä pitää nyt nauttia!

mamaj 14+5 (eli täälläkin yksi loppupuolen odottaja)

Vierailija
28/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen neuvola takana, seuraava sitten puolentoista kk päästä.

Siellä pikkuinen sydän pamppaili, ja kaikki oli ok =)

Paino oli tullut 5kg alas, samalla lailla kuin aiemmissakin raskauksissa.

Marili ja " Onni" 16+1

Vierailija
29/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu kohdun (just jonku greipin kokonen)kanssa kun makaa selällään niin välillä se on melkein navan korkeudella ja välillä ihmettelen mihin on hävinnyt...

Suurin väsymys alkaa onneksi hävitä, illalla tosin olisin jo 9 valmis nukkumaan mutta ei malta kun lapset nukkumassa niin jostain se oma aika täytyy löytää :)

Olisi ihana jos olisi neuvola ja kuulisin sydänäänet, neuvola on vasta toukokuussa, ultra onneksi huhtikuun 23 pv.

miten musta tuntuu et aiemmin olen vähän väliä ollut neuvolassa ?!

Terkka kyllä sanoin et taas jotain uudistuksia tulossa et toinen neuvola olisi vasta viikolla 20 alku käynnin jälkeen jos en nyt ihan väärin käsittänyt...

mango rv 17+1

Vierailija
30/59 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on viestinvaihto mukavan vilkasta:)

Laitan vähän kuulumisia minäkin. Nyt oon neljä päivää voinut aivan loistavasti... *koputtaa puuta*. Meillä on ultra 24.4, en malttaisi odottaa! Ollaan harkittu myös sitä 4D-ultraa. Kokemuksia?

Joku harmitteli, ettei mies ole päässyt neuvolaan mukaan. Miten muilla, onko mies neuvolassa mukana? Tää on meidän ensimmäinen odotus ja mies on ollut mukana kaikilla kerroilla. Meinasi tulla myös terveyskeskukseen verikokeeseen mutta sain vakuuteltua, että se on vain verikoe... Ihan suloista;) Mielestämme miehiä ei neuvolassa juuri oteta (positiivisesti) huomioon, vaikka sitä puheissa pidetäänkin toivottavana tms. " Sä voit vaikka istua tonne" (=johonkin perukoille) -tyyppisestä kommentista käynnit ovat alkaneet... Puhuttiin tästä viime käynnin jälkeen kaksin ja mietittiin, että voisko siitä sanoa ja miten.

Ai niin, mua sanottiin ekan kerran äidiks! Melkein käänsin päätäni, että kenelle puhutaan;) Tuntui aika mahtavalta.

Olikos täällä paljon ensiodottajia, käsi ylös! Mukavia kevätpäiviä kaikille äideille, nykyisille ja tuleville!

t:aidae ja " mokkula" 18+2

Vierailija
31/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kaunis aamu kävellä töihin, tulipa hyvä mieli.

Täälläkin vihdoin pahoinvointi helpottanut. Nyt vain iltaisin on tukala olo, mutta en silloinkaan enää joudu keskustelemaan pytyn kanssa.

Joku puhui lähes vegaaniuden muuttumisesta toiseen äärilaitaan. Sama täällä. " Normaalitilassa" en pysty syömään broileria vahvempaa lihaa, nyt se on ollut koko raskauden ulkona listoilta. Nyt pitää saada possua! Ja nakkeja! Sitä paitsi HK:n sininen on aivan jumalaista ruisleivän päällä!

Myös meillä mies haluaa olla mukana kaikissa vauvaan liittyvissä käänteissä. Neuvolassakin tuo ennen niin hätäisen oloinen mies istuu kiltisti vieressäni ja hymyilee tädeille... vaikka tulossa onkin uusioperheen seitsemäs lapsi. Taitaa pehmetä tuon toisenkin osapuolen pää raskauden myötä :)

t. massumamma ja toukkis 17+1.

Vierailija
32/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan positiivisista aiheista, niin ei mene ihan ruikutukseksi... Loistava sää! Aurinkoa täydeltä terältä ja ihanan lämmin.

Monella teistä tuntuu olevan ihania miehiä. Onhan omakin, mutta ihan muissa asioissa kuin raskauteen liityvissä. Ensimmäistä ultraa, jota mies tiesi mun pelkäävän ihan hirveästi (olin ihan varma ettei kaikki ole kunnossa) tämä kommentoi " onks ihan pakko tulla ku on kiireitä" . Tulihan se kun " pakotin" , mutta ei kivalta tunnu.

Iskias vaivaa jatkuvana riesana ja siihen auttaisi huomattavasti vaikka 5min hieronta iltaisin. Ylivoimaista. Ei tarvinu montaa kokonaista tuntia taas viime yönä nukkua kun särkee :/

Siivouksesta ym. kotitöistä ei viitsi edes aloittaa...

Oliks siinä tarpeeks omaa napaa taas... Wallerille onnea maailman ihaninten äänten kuulemisesta :) Ja kiva kuulla että massumamman pahoinvointi alkaa vihdoin hellittää :)

Norah ja tuplat 17

Vierailija
33/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista päivää kaikille! Tänään olisi sitten kohta lähtö kohti Budapestia ja sunnuntaina takaisin. Ihan miehen kanssa kahdestaan päästään lomalle. Saas nähdä miten käy. Pystyykö tämä mamma reissusta ollenkaan nauttimaan. En ole näin pitkään 1v10kk pojastamme ollut aikaisemmin erossa. Laitoin aamulla isännän viemään pojan hoitoon, jäin sitten itse kotiin vetistelemään. Kyllä sitä pöhköksi ihminen voi tulla lapsen myötä. Ikinä en ole pohtinut lento-onnettomuutta kohdalleni, kun reissuun on lähtenyt. Nyt on kyllä tullut mietittyä moneen kertaan kaikki mahdolliset onnettomuudet ja se, miten pikku poikamme kävisi. Hohhoijaa!!! Tarvii vissiiin ottaa tuo järki käteen. Miehelle en kyllä ole puhunut mitään, kun ei se tällaisia naisen " murheita" ymmärtäisi. Vaikka ihana mies onkin...

Kova vaunukuume on, vaikka esikoisen jäljiltä vanhat on loistavassa kunnossa. Taitaa jäädä kuumeilu kuumeeksi.

Valaskalanen: Meillä toivottavasti rakennusprojekti alkaa jossakin vaiheessa. Tällä hetkellä täysin suunnittelun asteella ja hyvin vähäisessä määrin vielä sitäkin. Toivottavasti vuoden sisällä saataisiin talopakettia. Aika näyttää.

Hyvää loppuviikkoa kaikille. Palailen sitten ensi viikolla kertomaan menikö loma fiaskoksi ;o) vai pystyikö sitä rentoutumaan

Elohelmi rv 17+4

Vierailija
34/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin DOPPLERIN (kun joku kyseli) kuuntelevauvaa.fi:stä. Enkä tiedä koska tulee, mutta sitten kun sen veheksen kotiin saan, nauhoitan koneen muistin täyteen pamppailua. Niin haltioissani olin niistä :D

Meillä on sovittu, että kaikki mikä vauvaan liittyy, hoidetaan yhdessä. Kyselin neuvola-aikaa soittaessa, että otanko vain ne esitäytetyt paperit mukaani vai tuonko tulevan isän tullessa ja meidän terkkari kyllä otti isän vastaan enemmän kuin mielellään :) Ja keskusteluissa kyllä otti kivasti huomioon ja kyseli ukkeliltakin, ettei ihan jäänyt sivuun. Kai se vähän on tädistä ja sen tottumuksista kiinni... Perjantaina on lääkäri, mutta kylläpä tuo on sinnekin tulossa mukaan. Ja tärkeintä on se, että kun halua on, ei suljeta ulos, mutta toisaalta ymmärrän miehiä, jotka eivät halua osallistua, mutta saattaahan se harmittaa sitten myöhemmin, kun ei oo oman lapsen kehitystä seurannut alkutaipaleelta asti. Tosin sit voi kyllä laittaa oman mokan piikkiin ;)

No tulipa pitkä paatos...

Mirrel ja Pähkinä :)

Vierailija
35/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ihanaa aikaa tämä kevät: aika vaan kuluu ja joka päivä on sellainen nautinto että ne menee tosi nopeasti. Tää on miun mielestä vuoden parasta aikaa, vaikka alankin tuossa toukokuun puolessa välissä itkeä, että kohta on taas marraskuu ja pimeää ja synkkää.. Naiset! :) Toivottavasti ensi marraskuu on täynnä valvomista, kakkavaippaa ja lapsenitkua ja välillä rauhallista tuhinaa tuossa sylissäni.. Muuta en toivo!!

Kävin tänään ylimääräisesti neuvolalääkärissä kun pukkaa tuota räkää ja yskää ja kipuja lantionseudulle niin ettei nukutuksi saa, ja oli niin hassu lääkäritäti että naurattaa vieläkin! Samalla kun se teki sisätutkimusta, se kertoi mitä tekee ihan kuin olisi lukenut iltasatua! Lässytti ja leperteli. Huhhuh. Naurattaa vieläkin - varsinkin kun kaikki on hyvin, sykkeet on kunnossa ja kohdunsuu tiukasti kiinni.

Räkätauti- ja kipulääkkeeksi suositteli panadolia (huom! aikuisen annos on 1000mg/3xpäivä! Olen ottanut sitä liian vähän/harvoin..!), nenäsumutteista Nasolinia, ja lisäksi höyryhengitystä ja lepoa. Yskään saa ottaa ohjeen mukaan Resilar -yskänlääkettä, jota saa ilman reseptiä. Että ei tätä tarvii ihan ilman troppia kärsiä.

Täällä oli puhetta miehen osallistumisesta neuvolaan yms. Mies oli ennakkoluulottomasti mukana lähes kaikilla käynneillä edellisessä raskaudessa mutta taisi saada niin pahat traumat siitä viimeisestä käynnistä (kun niitä ääniä ei kuulunutkaan) että ei ole tullut mukaan kertaakaan nyt. NP-ultraan lähti kun revin sen suurinpiirtein hiuksista paikalle. Tänään on taas psykologille aika (lapsemme kuolemasta tulee 10. päivä 6kk), otan asian siellä(kin) puheeksi. Kotona kun yritän asiasta puhua, puhelin soi tms. Eihän hänen ole pakko tulla, mutta pelkään että hän " ulkoistaa" itsensä kokonaan tästä odotusvaiheesta ja jää siitä paitsi.

Tilasin viikko sitten sen dopplerin (myös osoitteesta kuuntelevauvaa.fi), ei vielä näy eikä kuulu. Onneksi tämä lapsi tuntuu tietävän mitä mie tarvitsen ja potkii perusteellisia sessioita useita kertoja päivässä. Ihana lapsi! Jospa se mieskin pääsisi kuvioihin mukaan kun alkaa sydänäänet raikumaan kotonakin. :)

Äsken varasin rakenneultra-ajan, se on sitten 23.4. Pääsen kuulema myös edellisen kokemukseni takia erityissyyniin, eli ultria on ilmeisesti luvassa tiheämmin sitten viimeisen kolmanneksen aikana. Kuulostaa kieltämättä ihan hyvältä.

Nyt tuli tätä omaa napaa ihan 6-0, toivon kuitenkin kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja ja paljon aurinkoa!

T. Arkamamma ja suolakurkku 17+6

Vierailija
36/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa minäkin taas kuulumisia kun on aikaa:)Tyttö päikkäreillä...oltiin jo aamusta ulkona ja käytiin kaupassa.Uusi vauva lehtikin oli postilaatikkoon tullut joten kohta siirryn sitä lukemaan.Tuli kaupasta ostettua suklaapatukka ja pari lakua...ei pitäis kyllä herkutella näin paljon.Tosin päätin taas vaihteeksi ensi viikolla alottaa uuden ja terveellisen elämän.Tässä on kuitenkin aika monta kuukautta vielä aikaa lihoa...

Eilen oli neuvola.Neuvolan täti kyseli että mitenkäs voidaan niin hyvinhän sitä niin hyvin ettei ees tunnu että on raskaana mitä nyt pikku vaivoja luukuunottamatta.Sanoinkin terkalle että henkisisesti on ollut tosi paha olla kun sitä vain pelkää sitä pahinta koko ajan että vauva on kuollut mahaan.Terkka sanoi että kyllä varmaan kohta tunnet liikkeitä niin helpottaa...Toivottavasti!

Painoa oli tullut 380g/viikko eli yhteensä nyt 3,5 kiloa.Ihan liikaa vaikka terkka sanoi että ei ole liikaa.Mutta kun en ole mikään alipainoinen normaalisti vaan painoineksi oli juuri sen 25 ennen kuin aloin odottaa.Ja edellisiä raskaus kiloja oli vielä 4.Ja se todettiin jo viimeksi että ne kilot ei meikäläiseltä noin vain lähde.

Sf-mitta oli 14 ja sydänäänet 145-155.Hemoglobiini 117 ei tarvinnut aloittaa lisärautaa.Verenpaine 133/73 aika paljon ku nmulla uleensä on tosi alhanen.

Onko teillä muilla vielä sitä ongelmaa että paikat puutuu öisin varsinkin jalat?Mulla tätä jatkunut jo pidempään.Tosi inhottavaa on.

9.4 Olisi siite kaun odotettu rakenneultra saa nähdä kerrotaanko meille sukupuoli.Olisi kiva nyt tietää kun viimeksi ei tiedetty.Mutta eihän se tärkeintä tietenkään ole vaan se että vauvalla on kaikki hyvin.

Kunpa vain liikkeet alkaisi tuntumaan taitaa olla situkka edessä no se selviää sitten ensi viikolla.

No taidanpa mennä nauttimaan uudesta lehestä ja suklaasta.

Palailen taas lukemaan kuulumisianne!Ja nauttikaa aurinkoisesta päivästä!

Terv.Sweety rv 18+4

Vierailija
37/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ihanan lämmintä ja kovasti on tullut touhuiltua ulkohommissa. Omppupuut leikattu ja vihdoin sain kerättyä talvirojut varastoon ja kukkapenkeissä täytyy käydä montakin kertaa päivässä ihmettelemässä, että nouseeko sipulikukkia ja nouseehan niitä. Ja kohta pääsee haravoimaan:)

Puhetta ollut miehen osallistumisesta neuvolaan yms. juttuihin niin meillä on mies kyllä molemmissa edellisissä raskauksissa ollut aina mukana, mutta nyt päässyt vain ultraan. Meillä on neuvolantäti miten sen nyt sanois hiukan " omissa maailmoissaan" ja kohta kait eläkkeelle jäämässä, niin hän ei ainakaan ottanut miestä mitenkään huomioon, ensiksi vähän kummaksui koko miehen mukaan ottamista. Toki toivon, että mies myös tässä raskaudessa tulisi mukaan, mutta meillä toi lastenhoito ei pelaa vaikka anoppi asuu naapurissa ja lapsia en mukaan ainakaan vielä halua.

mamaj tuskaili keittiörempan vaikeutta ja yhdyn kyllä mielipiteeseen täysin, varsinkin jos siis vanhaan taloon tekee. Meillä tehtiin keittiö reilu vuosi sitten ja voi sitä hammasten kiristelyä, vanhassa, kun joudut aina tekemään kompromisseja, joskus suutuspäissäni sanoin miehelle, että pari pötköö talon alle ja taivaan tuuliin koko höskä;)

No muutenkin tämä talon remppaaminen kyllä käy hermoille, nyt pitäis viikonloppuna aloittaa yläkerran remppa ja purkamista riittää, mutta eiköhän tämä joskus 10 v päästä rupea tällä tahdilla valmistumaan.

Meillä piti olla neuvola eilen, mutta se siirrettiinkin perjantaille eli huomiseen pitää jännätä taas. Olo ollut ihan loistava paitsi repäisykipuja ollut enempi ja vähempi.

Kuullaan taas, kimaro 15+5

Vierailija
38/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, tätä ihanaa kevättä. Nyt kun raskaus on ns. seesteisessä vaiheessa, eli suurin osa vaivoista on hiipunut, niin itse olen oikein täynnä energiaa ja uusia ideoita! Iltaisin, kun on ollut niin valoisaa ja lämmintä, niin oikein palaa halusta päästä ulos touhuilemaan.

Elohelmi kirjoitteli " vauvasta" erossa olemisesta ja itsellä on kyllä hieman samoja ongelmia. Meillä esikoinen kanssa 1 v 10 kk, enkä ole vielä raaskinut jättää hoitoon pidemmiksi ajoiksi. Mies on hieman ehdotellut, että jos jätettäisiin viikonlopun yli, mutta itse en ole raaskinut. Mielestäni poika on vielä niin pieni ja kaipaa varmasti meitä. On sitä jo ehditty menemään ja emmeköhän ehdi vielä tulevaisuudessakin. Täytyy katsoa jos kesällä vaikka sitten. Onneksi tuo parisuhde on kuitenkin pysynyt hyvässä kunnossa näilläkin " riennoilla" . Elohelmi nimimerkki kuulosti tutulle jo aiemmin, eli olet varmaan kirjoitellut elokuisissa 2006??

Juttelimme myös isännän kanssa yhtenä iltana isän neuvolaan mukaan tulemisesta. Meillä se on ollut itsestään selvää, että isä tulee mukaan aina kun ultraillaan tai on muuten jotain erikoisempaa. Asia on meidän mielestä aika monisäikeinen... Toki jos molemmat ovat sitä mieltä, että mukaan ei tarvitse/kiinnosta mennä, niin sitten se on helppo ratkaisu. Mutta jos toinen haluaa ja toinen kieltää tai kieltäytyy, niin se tekeekin asian jo hieman monimutkaisemmaksi. Toivottavasti kaikki löytäisivät sen " kultaisen keskitien" . Samoin kuin tuo isän synnytykseen mukaan meneminen. Itse olen kyllä sanonut, että ilman miestäni en sinne mene, mutta onneksi mieheni haluaa vielä toiseenkin synnytykseen mukaan.

Meillä on neuvola vasta viikon päästä ja sitä odotan jo kovasti. Jotenkin pitäisi päästä eroon tästä " odotan aina seuraavaa" -kierteestä ja osata nauttia kaikista päivistä. Kohta on taas tosiaan syksy ja sitten nämä pienokaiset jo syntyvät ja tämä itselleni ihana raskaus ja kasvava maha ovat ohi...

Täällä myös herkut maistuvat, suklaa erityisesti. Myös paikat puutuvat, varsinkin öiseen aikaan. Yritän hieman katsoa, että mitä suuhuni laitan, mutta on tämä toisen lapsen odotus kuitenkin erilaista. Esikoisen kohdalla sitä katsoi vielä tarkemmin ja seurasi kaikkia oireita. Nyt sitä keskittyy myös siihen esikoiseen ja tämä raskaus jää ehkä vähemmällle huomiolle. Tänään tuntui, että oli ensimmäisen kerran hieman supistuksia.

Mutta kaikille kuitenkin ihania kevät päiviä, kovasti liikkeitä ja vauva-iloa!!

Pikku Myy ja masuasukki 17+4

Vierailija
39/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo oli noussut paino sitten sen ½kg viikossa ja nyt siis oli sen 5kg lähtöpainosta lisää. vähänkö oli töykeä neuvolatäti, kun otti heti verensokerin ja tivasi syömisistä! sokerit oli 4,4 vaikka olin puoli tuntia sitten syönyt riisivanukasta.. noh, vähänkö korotin ääntäni, että minähän en mikään ylipainoinen ole, vaikka nyt on ilmeisesti ruoka maistunutkin! pitkään siitä räpätin ja papatin takaisin. no nyt katsoin tytöstä neuvolakorttia ja saman verran oli painon nousua rv16-25. sitten nousu onkin ollut päälle 100g viikossa. minulla siis ei nousekkaan paino siinä loppurytinässä, vaan näin keskiraskauden aikana :) katsoin, että rv36-40 ei ole noussut yhtään paino.. no samaa kaavaa mennään nytkin siis mitä ilmeisemmin. kaikki oli ok ja hb oli jopa himpun verran noussut. kovasti potki ääniä otettaessa ja tähän neuvola vain tokaisi " ainakin on hengissä" .. rissus että silläkin tuntui olevan huonopäivä!

sf-mitaksi sai huikeat 21. kokeilin itsekin onko kohdunreuna todella niin korkealla ja kyllä se vaan oli :/

valaskalainen: minkälaista rakennatte? asutteko nyt tässä rakennusvaiheessa jossain vuokralla vai miten? mies pelotteli, että sitten kun aloitetaan rakentamaan myydään talo alta ja mennään vuokralle johonkin pieneen.. :D meillä on kannustalon ainola v.-02. toivottavasti jaksat rakennusprojektia viedä eteenpäin massunkin kera :)

elohelmi: onko jo tontti ostettu?

arkamamma: minä en yleensä lääkitse itseäni flunssaisena.. (Olen niin usein kipeänäkin) lämmintäjuomaa ja lepoa vain :)

sweety: minulla on käsien puutumista öisin, vaikka kuinka pitäisin ne ojossa ja suorassa. todella ärsyttävää. esikoisesta oli myös.. synnyttäminen vei vaivan pois.

meillä mies on ollut neuvoloissa tytöstä, mutta tästä toisesta en ole katsonut aiheelliseksi, että tulisi mukaan. tulee sitten viimeisille käynneille.. (saa nääs nostaa mut sinne puntariin tätä menoa!)

nyt kävi kutsu vaunuista,

cec rv17+5

Vierailija
40/59 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauskaa lukea taas teidän viestejä:) Täällä on kanssa kovin kurkkukipuinen mamma ja ihan samoja troppeja oon ottanut kuin arkamamma. Olen harvoin sairaana ja jotenkin sitten tosi huolissaan että tulee keuhkokuume jne... Nyt on ollut jo 2 viikkoa tämä kurkkukipu joka haittaa nukkumista kun on noita rajuja yskäkohtauksia. Lääkärille en ole saanut aikaa mutta ens viikolla menen vaikka väkisin jos ei jo ala helpottaa.

Elohelmi kamppailee siellä eroa lapsesta ja pitää kertoa että ihan samat tunnemat oli meillä kun käytiin siellä risteilyllä. Me oltiin molemmat ihan yhtä sekasin siitä että laiva uppoaa tms ihan mitä vaan. Osaltaan siksi otettiin hienot hytit että pelastaudutaan todennäkösemmin jos jotain sattuu:D Kauemmas reissun ei uskallettu lähteä just sen lentämisen takia:) Ihan hullua kun sen järjellä ajattelee, mutta kun on pientään hoivannut kolme vuotta niin että ollaan käyty syömässä tai leffassa kaksin ja muuten poitsu ollut päiväkodissa tai toisen kanssa kotona niin tuollanen uusi tilanne ja kotoa irtaantuminen olikin yllättävän kova juttu. Hyvin reissusta nautittiin ja poitsu jäi tosi mielellään mummon ja papan hoiviin, mutta onhan tuo jo 3v:) Hyvää se irtaantuminen tekee kuitenkin...

Mulla oli mies tuon esikoisen odotuksessa mukana ultrissa ja ihan viimeisissä neuvoloissa. Tykkäsi kyllä sydänääniä kuunnella. Synnytykseen opastin ettei ihan hulluna tuijottaisi sinne alas vaan ois siinä mun pääpuolessa enemmän, mutta KAIKEN on nähnyt:) Tässä raskaudessa mennään varmaan samoilla linjoilla. En minä sitä kaipaa noihin perusneuvoloihin kun on sitten säätöä pojan hoidosta tai mukaan ottamisesta. Kätevämpi vaan hilipasta ite. Se pitää vielä sanoa että me ollaan oltu yhdessä jokaisessa pojan neuvolassa kyllä. Ne on ollut oikeen kohokohtia arkeen. Neuvolassa on ollut ihan positiivinen suhtautuminen. Yks täti sanoikin että mitä enemmän isät on mukana sitä luontevammin hekin osaavat isiin suhtautua. Että sinne vaan!

Ja onnea kaikille dopplereista!!! Mahtavaa että niitä hankitte! Mun oli tarkoitus ostaa vaan on vaan jäänyt hommaamatta. Sen saa varmaan hyvin myytyä tai lainattua jos ei ole omaa käyttöä myöhemmin:)

t. maatuska ja alokas joka ei vielä tunnu missään.