Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** 3-KUUMEILIJAT, VKO 14 ***

31.03.2008 |

Uusi viikko alkaa =)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

pelkkää omaan napaan tuijottelua täällä tälläkin kertaa... Ihan outo olo! Kp 7 tuli limoja (oliko ovista vai mitä, siitä en ole varma), ahkeraa pupuilua kp10-15, kp 13 lähtien ollut ihme kipua vatsassa, eilen kp17 alkoi viillellä nivusista omituisesti. Jotenkin olo on ihmeellinen... En tiedä voiko olla raskautumista. Kierto oli viimeksi 24, sitä ennen 36 joten mitään ei voi sanoo. Ovulaatiota en ole löytänyt tikuilla vielä kertaakaan...

No, täytyy vaan jaksaa odottaa... Muistaakseni vaan nuo nivuskivut oli oireena esikoisen aikaan myös...

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista kevät päivää!!!

Vierailija
22/40 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeFeis: Olet todellakin ajoissa, sehän on hienoa. Mä autan yhtä kaveria hääjärjestelyissä, kun se menee naimisiin heinäkuussa....he päättivät sen 5 kuukauden etukäteen, hyvin he ovat saaneet kirkon ja muut järjestymään. Mutta se onkin helpompaa tällai pienellä paikkakunnalla. Turussa saa kirkonkin varata suurinpiirtein vuotta aikaisemmin.

Itse menin " salaa" naimisiin 5 vuotta sitten, se oli meille hyvä ratkaisu, kun ei tykätä olla ns.keskipisteenä....tosin välillä hieman harmittaa, kun olis ollut kiva mennä oikein kirkossa ja juhlia sukulaisten ja ystävien kanssa mutta.....

Tänään on ollut aivan ihana ilma, tosin sitä sai vaan ihailla töissä ikkunasta. Kesälomakin on vasta kesäkuussa...sitä saa vielä odotella hetken aikaa.

Unelma08

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä itsekseni ihmetellyt kiertoani ja nyt ajattelin, että parempi kysyä jo muilta:) Minulta siis kierukka poistettu helmikuussa ja yhdet menkat olleet. Nyt mennään kp 22 ja ovista olen koittanut löytää tikkujen kera. Yleensä sen kyllä olen tuntenut ilman apukeinojakin. Olen puolitoista viikkoa tikutellut ilman tulosta, mutta tuntemukset oviksesta ovat silti olleet vahvat, varsinkin ma todella kovat kivut. Tikkuun ei vain ilmesty, kuin hailakka viiva (joka päivä samanlainen). Mitä luulette? Onkohan ovulaatio kuitenkin ollut? Masua särkee edelleen ja on särkenyt jo monta päivää. Kierto varmaan hakee vielä normalisoitumista, mutta viime kuussa kyllä sen oviksen tikkuunkin sain. Kierukan aikana menkkoja ei ollut ollenkaan.

Vierailija
24/40 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marga_: Ihania noi mun teinipojat, vanhempi on jo ammattikoulussa ja nuorempi seiskalla. Eipä ole tarvinnut vuosiina enää " hoitaa" lapsia, kaipuu on kova... ollu jo kolmatta vuotta! Joo, kyllä hirvittää ja kauhistuttaa välillä ajatukset että uusi rumba alkaa ja sekin että meillä ei ole mitään vauvan tarvitsemaa mammonaa eli jouduttas kaikki hankkimaan, mutta vauvan kaipuu on liian kova että ei haittaa!!! Usein mietin myös, että mitä muut ihmiset ajattelee jos raskaudun, sukulaiset tutut ym. Tosiaan monet sukulaiset/ystävät ovat sanoneet meille, että tyttöä meidän pitäs vielä yrittää, kun suku on täynnä poikia =)

2poj@anäiti: Todella jänskä uni, jospa se toteutuu!!!

Baobab: Tervetuloa joukkoon!

DeFeis: No voi kökkö!!!! Mitkä sulla olikaan kp:t? Jospa se vielä muuttus viivaksi...

Minttumii: Sulla mitä luultavimmin on kierrot sekaisin jostakin syystä. Tsemppiä nyt kuitenkin!

Unelias: Kierrot voi olla sekasin pitkäänkin. Mulla meni pillereiden lopettamisen jälkeen yli vuosi että kierrot oli mitä sattuu, 24-64 sillon meinas kyllä hermot mennä. Tsemppiä!

On: Joku kysy että oliko testissä väriä, minusta oli. No tein eilen sitte apteekista ostetulla..... nega.... ehkä aavistus viivanpaikkaa tai sit mun silmät temppuilee! Negaksi tulkitsen kuitenkin!!!! Mulla on yks testi vielä kaapissa ja ajattelin joko huomena tai lauantaina tehdä vielä, mut sit en testaa enää!!!! Täti varmaan kuitenkin löytää tiensä meille....

Mukavaa loppuviikkoa!!!

mp73, yk 17, kp 32/n.30

Vierailija
25/40 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistellään yhdessä ;o).. meillä on nimittäin melkein identtinen tilanne päällä; meillä myös lapset (tytöt 09/03 ja 01/05) ovat saaneet alkunsa samantein, kun hieman ajattelikin raskautumisen suuntaan - siis ensimmäisestä yrityskierrosta, ja nyt, kun kolmatta yritetään, onkin MEGAvaikeeta =o/.

Me ollaan kanssa yritetty viime vuoden elokuusta saakka jälleen aktiivisesti. Viime vuoden kesäkuun lopulla oli alkuraskauden sponttaani km. E-pillerit jätettiin pois viime vuoden maaliskuussa (nyt harmittaa, kun *tyhmänä* ylipäätään aloin niitä syömään kuopuksen syntymän jälkeen..).

Minullakin on nyt 2 kiertoa Terolutteja takana; ensimmäisen 10 päivän kuurin jälkeen vuoto tuli oikein nätisti, mutta nyt se antaakin odottaa itseänsä - mutta tässä sitä odotellaan ;o). Ja testaillaan. En uskalla haaveilla silti raskaudesta.

Plussatuulia ja säteitä tasapuoleisesti kaikille!

=o) - Uppis ja tyttäret, sekä kolmas haaveissa.

Vierailija
26/40 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let' s hope so.

Ps. Täällä kp:t siis n. 35/?

Vierailija
27/40 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena 3-kuumeilijana kömmin pinon pohjalle.

Olen 34-v., kohta 35-v., ja mies 36 v. Lapset on -00 ja -02, ja hirmuinen vauvakuume on vaivannut jo monta vuotta. Vähän ongelmia terveyden kanssa vain on ollut, joten sen takia nyt vasta uskaltaudumme haaveilemeen kolmosesta. Mutta sitäkin kovemmin sitten haaveilen, päässä paljon muuta pyöri tätä nykyä! Sen takia pakko tännekin änkeä, että saa jossain tästä höpöttää! :)

Yritystä aloittelemme tämän kierron jälkeen, eli tuolla toukokuun puolella eli siihen asti lähinnä jännittelen teidän oireitanne. Mp73:lle lykkyä pyttyyn, toivottavasti tärppää!

Kevättä rinnassa,

Hilpsu

Vierailija
28/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina välillä käynyt kurkkimassa,mitä tänne kuuluu. Meillä kun ei ole yritys vielä päällä. Tarkoitus olisi tuossa kesän korvilla poistaa kierukka ja katsoa, mitä tuleman pitää.

Hilpsu(?). Sinun tarinasi on kuin minun kirjoittamani. Olemme vuoden nuorempia teistä ja lapset -00 ja -02. Ja minulla myös vakava sairaus takana, jonka takia tätä operaatiota on lykätty.

No nyt on jatkettava töitä! Keväisen aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
29/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan melkein sama tilanne... Mullakin eka terolut-kierto tuli 27kp:n pituiseksi ja toisella kerralla täti odotutti ja kierrosta tuli 32kp:ä! Mutta nyt toiset menkat oli huomattavasti niukemmat kuin ensimmäiset, mistä lie johtuu...

Mua vaan ihmetyttää, että onko nämä kaks lasta onnekkaita sattumia, kun ollaan ne saatu. Vai onko mulla nyt toisen jälkeen kehittyny joku hormonihäiriö! Syytä ei ole löydetty, mutta tosiaan en ilmeisesti joka kiertoon ovuloi... Toivotaan nyt clomeista apua!

Vierailija
30/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun täällä kuukaudesta toiseen pyörii, niin mukava kun tulee uusiakin kuumeilijoita...

Vierailija
31/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 7.kp ja viimeinen clomi nielaistu! Ensi viikolla seuranta ultra, että nähdään onko lääkkeillä ollu toivottu vaikutus...

Vierailija
32/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt tämä valitus, mutta tällä hetkellä olen tosi väsynyt tähän oviksen odotteluun... :/ Ja yskä jatkuu vieläkin ja tämän viikon on ollut tosi väsynyt olo (3 vkoa jo kipeänä). Vaikka auringonhan pitäisi piristää. Ja hermostuttaa nämä hormoonit kun en tiedä mitä tapahtuu ja milloin. Grr... Kp 7 alkoi jo limat ja tänään kp 11 tahmaista limaa alkoi tulla (sori nämä lima-asiat). Onko ovis sitten ollut jo..?? Kyllä todella ottaa pattiin! Eikä miehenkään kanssa mene niin ruusuisesti. :( Saas nähdä suostuuko viikonloppuna petipuuhiin. Aina saa stressata tätä samaa asiaa, että onko puuhailua oviksen aikaan. Taidan nyt stressata liikaa, mutta kun potuttaa vaan tällä hetkellä. Sorry.

Tänään käyn kampaajalla ottamassa vähän väriä hiuksiin, jospa sitten se piristäisi vähän. :)

Viikonloppuja kaikille! =)

Vierailija
33/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla samaa porukkaa teidän kanssa; mekin ollaan kaksi lasta jo saatu enemmän tai vähemmän helposti (no toinen odotutti tuloaan vuoden verran). Mutta nyt ei mitään tärpin tapaistakaan yli vuoteen. Kierto on mennyt ihan epäsäännölliseksi. Onneksi nyt lääkäri määräsi clomit että tulee jotain tolkkua hommaan, nyt toinen clomikierto menossa. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka miehenkin hedelmällisyydessä olisi vikaa.

Ja pitää muistaa nauttia noista kahdesta kullannupusta!

Uppo-nalle: mullakin oli ensin terot mutta ei ne auttaneet mitään. Lääkäri määräsi clomit lisäksi. Silloin kerto lyheni 29 pvään, ekan kerran vuoteen!

Vierailija
34/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun jälleen uusia kuumeisia löytyy mukaan. Tervetuloa! Olikohan Hilpsu tai Hipsu tai jotain sinnepäin (mulla onneton nimimuisti), niin meillä ihan saman ikäiset lapset ennestään. Olen itse kovasti miettinyt tuleeko ikäero " liian suureksi" ja jäisikö mahdollinen kolmonen ns. ainoan lapsen rooliin. Oletko sinä käynyt vastaavia ajatuksia läpi? Joillain muillakin taisi olla vähän vanhempia nuo edelliset. Onko teillä ajatuksia asiasta? Tiedän, että meille ei ainakaan neljättä enää kaveriksi tehtäisi, sillä tämän kolmosenkin yrityksen aloittamiseen meni vuosi miehen käännytystyössä.

Pari päivää sitten valittelin oviksen puutetta. Eilen aamulla päätin olla tikkuun pissimättä, mutta illalla en malttanut kuitenkaan olla ja sittenhän siihen paukahti kaksi (lähes) yhtä tummaa viivaa. Kp:t eilen 23. Mitään ovis oireita ei kuitenkaan eilen tuntunut. Tänään vähän masussa vihlonut. Tänäänkään en kuitenkaa aamulla viitsinyt enää testailla, koska mies poissa ja petipuuhat näin ollen mahdoton ajatus. En kuitenkaan ymmärrä miten ovulaatio olisi näin myöhään. Tosin minulla ei koskaan ole kierto ollut mitenkään tarkka. On tämä naisen elämä kummallista ja varsinkin vauvakuumeisen naisen, kun jokaista oman kropan viestiä yrittää tulkita mahdollisimman tarkkaan:)

Nyt siivoilun pariin, jotta huomisen ja sunnuntain saa nauttia siitä stressaamatta!

Aurinkoista perjantai-iltaa toivottaa Unelias

Vierailija
35/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margallakin samanlainen tilanne =o/ - tämä on niin tätä; kolmas antaa odottaa itseään ;o(.

Mimmille ONNEA uuteen kiertoon, toivotaan, että se tuottaisi toivottua tulosta! Onko sinulla muuten mitään tietoa / aavistusta siitä, mikä sinun kohdallasi sai kierron ja hormonit sekaisin?

Omalla kohdallani tiedän syyksi sen, että raskauduin liian nopeaan (e-) pillereiden lopettamisen jälkeen viime vuoden maaliskuussa =o/ - hölmöstä päästä saa kärsiä koko ruumis! Olisi pitänyt malttaa odottaa, että kierto ensin itsellänsä normalisoituisi; minulla (kuulemma) nousee omat hormonit raskausaikana niin korkealle, että tuollaisessa tilanteessa raskaus ei pääse kehittymään normaalisti.

Minä olenkin nyt tehnyt sellaisen pyhän päätöksen, etten kikkaile enää minkään hormoneiden kanssa tämän (3 kk) Terolut kuurin jälkeen - ajattelin vain odotella (vaikka maailman viimeiseen tappiin asti ;o)) luomukiertoa, ja omaa normaalia hormonitoimintaa - ja jos ei kierto tästä ota normalisoituakseen, niin sitten meillä on nämä kaksi tytärtä; ihan hyvä näinkin. Vaikka sitä kolmatta (ja itseasiassa neljättä ja viidettäkin..) kovasti kuumeillaankin =o).

Vielä pienimuotoista esittelyä: Me olemme miehen kanssa molemmat vm. -78 (eli tänä vuonna pamahtaa / pamahti 30 v. mittariin - hui!), kaksi tyttöä todellakin meillä jo on; esikoinen 4½ v. ja kuopus 3v3kk. Asumme pk-seudulla. Haaveillaan isosta perheestä. Avioliitossa ollaan nyt viidettä vuotta.

*

MUKAVAA ALKANUTTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE =o)

Uppis & tytsyt

Vierailija
36/40 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viikko sitten lopuillaan ja viikonloppua viettämään, kun kerrankin on lauantai vapaata :)

Unelias: Meillä on tytöt -99 ja -01, kyllä hieman mietityttää että jos tulisi kolmas, niin isoksi siinä ikäero jo tulee, mutta onhan siinä omat hyvät ja huonot puolensa. Mä tosin en ole saanut vielä käännytettyä miestä....mulla on noiden ehkäisyjen kanssa ongelmia, kun tuntuu että jokaisesta tulee jotain oireita...nyt olen ilman mitään ehkäisyä, tosin en sitä edes tarvitse kun meillä ei tapahdu mitään makuuhuoneessa tai missään muuallakaan. Mies on aina niin väsynyt töiden ja raksan jälkeen.

Nyt mies tossa ilmoitti että hän on varmaan huomenna laivalla todella väsynyt, kun koko viikko on mennyt 4 tunnin yöunilla....joten eipä taida olla tiedossa mitään hempeilyä :(

Joo...tulipahan purettua taas pahimmat .....nyt katsomaan loput salkkareista.

Unelma08

Vierailija
37/40 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi syntyi elokuussa -04 ja aina sen jälkeen tullut menkat 23-25.pvä. Nyt puolen vuoden sisällä ne tulee miten sattuu, 1-2vko myöhässä ja hirveän runsaina, verta tulee lattialle asti, hirveänä ryöppynä.

Kävin niissä kilpirauhaskokeissa ja samalla tehtiin kaiken maailman sisätutkimukset(sukupuolitaudit, hiivat ja verikokeista hormoonipitoisuus ja muut maksa yms. kokeet että kaikki on hyvin). No kaikki on hyvin, noita läskikiloja nyt on, mutta..

Lääkärin mielestä voi johtua stressistä, ja sitä on ollutkin jonkun verran, mutta mistä johtuu tää runsas vuoto? ei osannut selittää. Ja hemoglobiini laskee alhaiseksi, joten rautaa pitää syödä.

Negaa näytti tuo edellinen testi ja nyt taas myöhässä nuo menkat.

Lääkäri tarjosi minulle ehkäisyrengasta, jota en kuitenkaan aio kokeilla, kuulosti niin monimutkaiselta laitteelta. :)

Vierailija
38/40 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi sitten kunnolla vuotamaan - ja ihan hyvä näin, en ole pettynyt. Ihmeissäni kylläkin, sillä kaikki oireet jo (raskauden suuntaan) löytyivät; rinnat olivat 2 vkoa todella kipeät, jomotukset alavatsalla ja jopa ajoittainen pahoinvointi löytyi " oireistosta" . Todella kummallista. Taisin olla valeraskaana ;o).

Kaikki te, joilla on kierto sekaisin, mikä teillä on ollut syynä kierron epäsäännöllisyyteen? Tiedättekö syytä? Onko teille spekuloitu sitä?

*Lauantain vietossa perheen kanssa*, Uppis.

Vierailija
39/40 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunasta pullahtaneena Vichy-lasi kädessä ja ruokaa odotellessa, aikas mukava olo. :) Vaikka kohta lapset hyökkää tuolta perässä, ja sitten täytyy lopettaa - en suin surminkaan halua, että aavistavat, että äiti on kiinnostunut vauvoista. Tuntuu nimittäin, että esikoistytöllä kohta 8v. on ollut kovempi vauvakuume ajoittain kuin minulla! Mikäli mahdollista... Mutta äkkiä yritän siis jotain runoilla.

Kaarn@laiva taisi olla vähän kohtalotoveri, onnea sinne yritykseen, kun sen aika on. Sairastelu vetää aina vähän miettieliääksi - itsekin olen pohtinut, että olisiko kuitenkin parempi olla kohtuuterve kahden äiti kuin jatkuvasti kipeä kolmen äiti. Ja sitäkin olen miettinyt, että jos maksa sanoo poks tässä kolmannessa raskaudessa. Vaikka kovasti toitotetaan, että ei hepatogestoosista ole vaaraa äidille, niin toisaalta viimeaikaississa tutkimuksissa on todettu, että maksasairauksien riski kasvaa... Mutta kuten sanottua, nämä riskit on nyt päätetty hyväksyä ja odotellaan odotusta innolla.

Unelias kyseli ikäeroista. Niin, olenhan minä sitä miettinyt, ja jossain vaiheessa olin kauhean ahdistunut, kun ei voitu sitä kolmatta alkaa yrittämään pienemmällä ikäerolla. Koska meillekään ei kyllä neljättä enää tule, vaikka miten vauvakuume taas iskisi. Tietyt asiat on kuitenkin antaneet perspektiiviä, vauvan saantiin liittyy monia juttuja. On se vauva ja vauvuus ihan itsessään ja siitä kehittyvä ihminen. Ja sitten on se perherakenne. Itse olen aika kontrollifriikki, joten olen nyt yrittänyt oppia hyväksymään sen, että asiat tapahtuvat niin kuin tapahtuvat ja on tarkoitus. Ja olen myös suhteellistanut asiaa siten, että aikuisena lapsilla on kuitenkin viimeistään iloa ja seuraa toisistaan, vaikka lapsena yhteiset leikit jäisivät vähemmälle. Meillä esikoisneiti on myös niin innokas vauvojen hoitaja, että toisaalta ilolla ajattelen saavani hänestä hyvää hoito- ja leikitysapua. Ja toisaalta minua kiehtoo nähdä tällainen vähän isompi ikähaitari ja miten se toimii. Eli olen siitä surusta oikeastaan päästänyt irti.

Se nyt vähän jännittää, että miten se raskautuminen näin " vanhoilla päivillä" luonnistuu... Ekaa tehtailtiin vuosi, toista puoli vuotta, että toivon, että puoliintumisaika jatkuu samaa rataa.. ;) Jaksamista epäsäännöllisten kiertojen kanssa painiskeleville, se on kyllä tuskastuttavaa, kun ei ikinä tiedä, milloin ovuloi jne. Itselläni on nykyisin melko säännöllinen kierto, mutta kokemusta on myös siitä epäsäännöllisestä.

Kaikille oikein leppoisaa viikonloppua!

Hilpsu

Vierailija
40/40 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa kerkesin tänne kirjoittelemaan. Enempi alkaa aina kierron lopulla kiinnostaa nämä vauvajutut. Mukava oli taas lukea teidän juttujanne. Viimekerralla kun kirjoittelin ounastelin kovasti olevani raskaana. joku taisi siitä valeraskaudesta puhua, samaa varmaan minulla...:D Mutta menkathan ne sieltä alkoivat. Positiivista oli että kierto lyheni siihen 28 päivään, kun se nelisen kuukautta (varmaan monen antibioottikuurin takia) on huidellut 32 päivässä. Ehkä nyt on elimistö normalisoitunut. Ja pupuilutkin tapahtui ilmeisesti oviksen jälkeen, vaikka siis luulin että olisi ollut just ovis päivänä. Mies oli työreissussa siis silloin oikean oviksen aikana. laskeskelin ovista tuon pitkän kierron mukaan. Ärsyttää kyllä kun olen nyt näitä oviksia alkanut laskeskelemaan, kun minusta tuntuu että mitä enemmän suunnittelen ja hermoilen sitä vähemmän raskaudun. pitäisi olla ajattelematta koko asiaa. Ja mies menettää seksihalut heti jos laskeskelen jotain... no, tämmöistä tälläkertaa. Nyt siis menossa 7/28