Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatustuesta kysymyksiä.

Vierailija
30.03.2008 |

Kiitos jo etukäteen jos joku tietävä vastaisi. Lyhykäisesti tilanne tämä. Meillä vahvistettu elatussopimus kahdesta lapsesta. Elatusmaksú on suurempi kuin ihan minimi. Mutta ex ei kykene maksamaan oikeastaan mitään. Perintään voisi laittaa, mutta ongelmat hänellä kasautuisivat entisestään.

Kysymys kuuluukin: voinko saada sossusta elatustukea sen minimin verran per muksu. Vai pitääkö ensin laittaa ulosottoon. Ja vasta jos se ei onnistu tuomaan tulosta niin sossu voi maksaa. Sen olen ymmärtänyt et jos ex maksaa edes jotain niin elatustukea ei saa.

Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä. Mulle riittäisi ihan minimikin kunhan jotain saisi. Kuukaudesta toiseen arvuuttelua saako rahaa vai ei. Ja ulosottoon en viitsisi laittaa kun ex on tosissaan veloissa ja palkka menee jo nyt velkoihin sinne sun tänne.

Mitä vaatii et exä voidaan todeta varattomaksi. Silloinhan saisi tuon elatustuen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte mennä lastenvalvojan luo laskettamaan summan uusiksi, eli ajantasalle, voit sanoa että tyydyt minimiin ja vahvistatte sen lastenvalvojalla, onkohan miehellä varaa siihen, olikohan 129,31e/lapsi/kk?

kunnalta et voi saada elatustukea ellei mies ensin jätä maksamatta ja sinä ilmoitat sen, jolloin kunta maksaa mutta perii siis mieheltäsi sitten ruokkoja, eli joudut kyllä siis lisäämään miehen raha-ahdinkoa ja ulosoton määrää. Oletpa kiltti kun ajattelet toisen taloutta vielä eron jälkeenkin, usein on niin pahansuopia exät mitä kuulee että ihmettelen kiltteyttäsi, mutta kyllähän sulle eli lapsillesi kuitenkin kuuluu saada elatukseen rahaa edes jostain..

Mitäs muuta kysyitkään, en nyt muista oliko vielä jotain, anteeksi.

Vierailija
2/2 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä on se, että opiskelee ja on varaton. vapautus on laskettu siis siihen päivään, kun oletettavasti valmistuu.

muuten ihan hyvä, mutta en kestä tällasia 2 vuoden ajaksi tehtäviä sopimuksia. viime kerrallakin kaikki meni niin huonosti kun voi (mies on kova pistämään asioita hankalaksi ihan mun kiusaks). ens kerralla vaadin kyllä sopimuksen ihan koko loppuajaksi...

alunperinkin mulla oli sellanen sopimus, että kunta maksaa mulle koko summan (siis minimielarit) ja ne karhuaa sitten mieheltä (eli kasvoi miehelle velaksi). mun ei ole siis koskaan tarvinnu kytätä, maksaako mies vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla