Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin se vaan on, että etävanhempi saa tehdä mitä huvittaa...

Vierailija
30.03.2008 |

tavata lasta tai olla tapaamatta. Mites pakotat sen lapsen itselleen ottamaan, kun sitä ei juuri tänä viikonloppuna sattunut huvittamaan?

Lähivanhemmalla kun ei ole lainkaan sellaista mahdollisuutta, ainakaan meillä, että tänään en jaksa lasta hoitaa, ota sinä se.

V***u. Katkeraksi vetää. Seuraavasta vapaapäivästä ei tietoakaan.

Ja eräs typerä ämmä on viemässä vihille tuollaisen nuijan ukon... hallelujaa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkäs teet. Itse olen ajatellut, että lapsi itse joskus tajuaa kuka oli hänen elämässään OIKEASTI läsnä. En ole ikinä puhunut pahaa lapsen isästä, mutta olen vaatinut häntä selittämään lapselle itse miksi tapaaminen ei onnistunutkaan.

lähiäippä

Vierailija
2/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä saa poimia rusinat pullasta, viettää huoletonta ja vapaata elämää ilman jokapäiväistä lastenhoitorumbaa. Ei tarhaanmenokiukuttelua, ei juurikaan sairaspäiviä, ei arjen muita ongelmia. Vaan ne kivat viikonloput, jotka voi täyttää ohjelmalla niin ettei lapsen kanssa tarvitse oikeasti edes olla.

Näin ainakin meillä. Isä kuitenkin mukamas ikävöi lasta. Paskanmarjat, sanon minä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelevasta ja pettävästä paskasta, joka kuitenkin pitää itseään erinomaisena isänä.

Tässä tapauksessa yksinhuoltajuus on ollut onni ja autuus parisuhteeseen verrattuna, mutta etäisä se vaan kyrsii ankarimman päälle. Kun ei hoida edes pientä osuutta, mikä sille kuuluu lain ja sopimusten mukaan.

ap

Vierailija
4/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ikävä kuulemma on ja puhuu ottavansa lapsia useammin, mutta sitä päivää odotellaan yhä.

Vierailija
5/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ala sinä olemaan se etä. Näin tehtiin meillä ja lapsen äiti jaksaa olla vaihteeksi se kiva ja hauska äiti, mikä oikeasti onkin. Ottivat vain niin pahasti yhteen lapsen (tai paremminkin teinin) kanssa välillä, että tämä oli se paras ratkaisu.

Vierailija
6/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä vaihtaisi yhteistä arkea lapseni kanssa viikonloppuhuvitteluun. Olkoonkin että elämä olisi silloin " helpompaa" .

Ei minulle ole vaikea kantaa vastuuta lapsestani, vaikka lapsen toiselle vanhemmalle tuo vastuu onkin liikaa.

Vierailija
7/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

valehtelevasta ja pettävästä paskasta, joka kuitenkin pitää itseään erinomaisena isänä.

Tässä tapauksessa yksinhuoltajuus on ollut onni ja autuus parisuhteeseen verrattuna, mutta etäisä se vaan kyrsii ankarimman päälle. Kun ei hoida edes pientä osuutta, mikä sille kuuluu lain ja sopimusten mukaan.

ap

Vierailija
8/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itsestään selvyytenä, että muksut ovat sinulla, aina. Pääset eroon katkeruudesta edes vähän ja opit nauttimaan elämästä muksujen kanssa. Älä liikaa tuijota sopimuksiin ja odota niiden toteutuvan.

Mä en pahemmin pidä yhteyttä exään ja kyllä se sitten ilmottelee kun haluaa oikeasti lapset itselleen. Mutta suunnittelen menot muksujen kanssa oman aikatauluni mukaan enkä edes laske mitään exän varaan. Mulla tämä auttoi yli katkeruudesta.

Ja minä myös olen mieluummin joka päivä lasteni kanssa kuin huvittelisin etänä.

Vierailija
9/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämään elämääni exän kuvioiden mukaan. Aika nopeasti loppuivat perumiset.

Kannattaa siis sopia tapaamiset useammaksi kerraksi etukäteen.

Vierailija
10/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset näkevät isäänsä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, sitä useammin ei isästä ole tapaamisiin.

Vierailija
11/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai?

Vierailija
12/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän siinä olen voitolla: saat olla lapsen kanssa joka päivä. En tarkoita, ettei sopimuksia pitäisi noudattaa, mutta kirjoituksestasi sai sen kuvan, että lapsi on joku pussukka, josta on tärkein saada vapaata ja se sinua riepoo, eikä lapsen isäsuhde.

Vierailija
13/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä tekin saatanan fiksut akat olisitte tiukoilla ja mankuisitte vapaapäivää, jos teillä ei olisi miestnne nurkissa!!"

Se ei oo sen eksän homma kuitenkaan hommata sulle sitä vapaapäivää.

Vierailija
14/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten isä nähnyt viimeksi lapsiaan ennen joulua. Ja silloinkin pikaisesti. Viikonloputn olivat isällään puolitoista vuotta sitten.. Isä keksii milloin mitäkin syitä, ettei voi ottaa lapsia.. Kuitenkin itkee ikäväänsä.

Olen tehnyt niinkun joku jo neuvoi, unohtanut koko ihmisen. Ja ajattelen, että lapset ovat AINA minulla. En edes odota vapaaviikonloppua.

Lasten isä tässä eniten häviää. Tulee huomaamaan sen viimeistään, kun lapset ovat isoja eivätkä välitä isästään yhtään. Ei lapset enää edes ikävöi isäänsä..

Vierailija
15/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vuorolla, äiti saa sen vapaapäivän. Vaikea ymmärtää? Miten jotkut puolustaa isää, jota ei kiinnosta omien lastensa tapaaminen?

Vierailija:

Se ei oo sen eksän homma kuitenkaan hommata sulle sitä vapaapäivää.

Vierailija
16/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sen eksän tarvi sitä järjestää.

Vierailija
17/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon olisi kirjattu TARKASTI ajankohdat, jolloin isä ottaa lapset? Siis esim. parillisten viikkojen viikonloppuina. Sopimusta ei kannata tehdä liian epämääräisesti, sillä se mahdollistaa juuri tuollaisen temppuilun. Suosittelisin siis lastenvalvojalla vierailua...

Jos sopimus on tehty tarkasti, eikä isä sitä noudata, niin älä anna miehen pomputtaa sinua! Sanot sitten, että näkee lapset seuraavan kerran kuukauden kuluttua.

Jos isä jättää tapaamiset tekemättä, niin sitten kannattaa tarkistaa, että olisiko oikeus suurempaan elatusmaksuun. Sitä kun vähentävät luonapitopäivien määrät. Ja sillä mahdollisesti hieman suuremmalla maksulla voit sitten palkata hoitoapua, että saat itsellesi hieman vapaata.

Meillä on just tuollainen tarkka sopimus, eikä ole ollut mitään ongelmia. Joskus on jomman kumman vanhemman työmatkan tms. vuoksi hieman vaihdettu tapaamisviikkoja ja joulut yms. sekoittavat myös monesti asiaa.

Vierailija:

tavata lasta tai olla tapaamatta. Mites pakotat sen lapsen itselleen ottamaan, kun sitä ei juuri tänä viikonloppuna sattunut huvittamaan?

Lähivanhemmalla kun ei ole lainkaan sellaista mahdollisuutta, ainakaan meillä, että tänään en jaksa lasta hoitaa, ota sinä se.

V***u. Katkeraksi vetää. Seuraavasta vapaapäivästä ei tietoakaan.

Ja eräs typerä ämmä on viemässä vihille tuollaisen nuijan ukon... hallelujaa.

Vierailija
18/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lasten isän avustuksella? Isä-raukka kun joutuisi lapsiaan katsomaan kokonaisen päivän :(.

Vierailija
19/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Itkeävä vai nauraa?

Vierailija
20/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ole väittänyt että eksän pitää järjestää vapaahetkeä eksälleen, vaan että eksän pitäisi huomioida lapsensa ja viettää heidän kanssaan aikaa. Luulisi omat lapset kiinnostavan, niin että heidät haluaisi luokseen ja varsinkin jos on jostain järjestelyistä sovittu.

Jos eksä toimisi kuten on sovittu ja ottaisi lapset luokseen niin TADADAA, äiti saisi sen lepohetken.

Taidat olla itse tälläinen lapsensa hyljännyt etävanhempi...

Vierailija:

Mutta ei sen eksän tarvi sitä järjestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan