Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien äidit: Mitä RIPPILAHJAKSI?

29.03.2008 |

Sanokaapa te, joilla on isompia lapsia tai muuten tuttuja ripari-ikäisiä, että mitä ihmettä ihanaa ostaisi sukulaistytölle rippilahjaksi? Hän on läheinen, mutta mitään hyvää lahjaa en keksi. Jotain muistoksi jäävää haluan ehdottomasti antaa, eikä mitään dvd, raha, leffan sarjalippu, tyylisiä ja voisi olla vähän arvokkaampi lahja (haarukassa 50-150¿). Hän käy taidekoulua ja harrastaa tanssia, mutta ei lahjan noihin välttämättä tarvitse liittyä.

Vanhemmat sanoivat lahjasta, että ei hän nyt mitään tarvitse /ihan mitä vaan, samoin juhlakalu itse.

Mitä ostatte omalle lapsellenne? Mitä toivotte sukulaisten ostavan?

Meidän perhe ei ole uskonnollinen, joten risti ja sellaiset tuntuu vähän korneilta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kalevala Korulla esim jotain sarjaa, minkä teinisi kelpuuttaisi? Lapponia? Sandberg? Joku tuon tyylinen, mikä säilyttää arvonsa.

Vierailija
2/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala-korulta löytyy mun mielestä paljonkin nuorelle tytölle sopivia. Olisiko näistä joku kiva?

Lumikukka-sarja on tosi kaunis:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/8214

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/8214/3

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/8214/13 (hopeisena ehkä kauniimpi kuin tuo kuvan pronssinen?)

Ja Vanamo:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/6540

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/6540/1

Vanamo nilkkaketjuna:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/nilkkaketjut/6540/3

Jotain noiden tyylistä mä voisin hyvinkin ostaa rippikouluikäiselle tytölle tuolla budjetilla (vaikka en kyllä teinin äiti olekaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamattomasti out, koska korua on aika paljon myös keski-ikäisillä rouvilla ;))

Ootko ajatellut esim. Block-valaisinta, Aalto-jakkaraa, Stelton-termaria tai muuta designklassikkoa :)?

Vierailija
4/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin vahvasti leimallisia, että eivät todellakaan ole kaikkien makuun. Itse sain sekä rippi- että yo-lahjaksi muutaman Kalevala-korun ja ne oli minusta aivan järkyttävän hirveitä.

Jos korua mietit niin joku ajaton klassikko (kultainen ranneketju, helmikorvakorut, kaunis kaulaketju ja vaikka joku iso sydänriipus)on aina parempi kuin Kalevala-koru.

Tai sitten tosiaan jotain ihan muuta, esim. just Aalto-jakkara vaikka tän kauden väreissä olis mun mielestä upea lahja! Ei sekään toki kaikille sovi.

Vierailija
5/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt käytössä.

Nomination-rannekkeen olen myös ostanut ja siihen paloja samoin ja se oli hänestä super, mutta tähän tilaisuuteen vähän liian rihkamaa. Ristiäislahjaksi hän sai jo aikoinaan jonkun KK-riipuksen, pieni sydän, tms.

Harri Koskisesta taas itse tykkään ja designjutut on helpompi idea kuin nuo korut, mutta Artekia en vieläkään sulata. Inhosin sitä ennen yli kaiken, nyt olen vähän lämmennyt tarjoiluvaunulle. Heidän kotiin kyllä sopisi hyvin. Tosin tytön huone on aika koirankoppi ja täynnä tavaraa.

Kiitos vinkeistä ja lisää kaivataan!!! :-)

Vierailija
6/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi lahkakortti koruliikkeeseen.

Saisi itse valita sellaisen korun kun tuntuisi mieli tekevän.

Tällä tavoin me muistimme kummityttöä. Etukäteen oli toivonut sormusta, mutta eipä sitä voi kokeilematta ja näkemättä ostaa.

Vierailija
7/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tytöillä Nominationeita ja olen niitä paljon ostanut lahjoiksi, ja jos se on tytön makuun, niin Kalevala on aika eri juttu ja kuten joku sanoi; vahvasti leimallisia.

Mielestäni Block-valaisin oli loistava ehdotus, vaikka tytön huone olisikin vielä koirankoppi!

Ymmärrän tuo Aalto-homman, minulla myös tuo lämpeneminen on tapahtunut hiljattain.

Yksi ehdotus on Torbjörn Tillander, siellä on todella kauniita sydämiä ym riipuksia (kaulaan tai ranteeseen) puolijalokivistä esim ruusukvartsista jne.

Entä joku taidekurssi? Kaapelitehtaan Arkista voisi löytyä jotain?

Tanssitarvikkeisiin menee myös aina paljon rahaa ja Footlightissa Fredalla on loistavat valikoimat, miksei Piruetissakin.

Finette:

Sanokaapa te, joilla on isompia lapsia tai muuten tuttuja ripari-ikäisiä, että mitä ihmettä ihanaa ostaisi sukulaistytölle rippilahjaksi? Hän on läheinen, mutta mitään hyvää lahjaa en keksi. Jotain muistoksi jäävää haluan ehdottomasti antaa, eikä mitään dvd, raha, leffan sarjalippu, tyylisiä ja voisi olla vähän arvokkaampi lahja (haarukassa 50-150¿). Hän käy taidekoulua ja harrastaa tanssia, mutta ei lahjan noihin välttämättä tarvitse liittyä.

Vanhemmat sanoivat lahjasta, että ei hän nyt mitään tarvitse /ihan mitä vaan, samoin juhlakalu itse.

Mitä ostatte omalle lapsellenne? Mitä toivotte sukulaisten ostavan?

Meidän perhe ei ole uskonnollinen, joten risti ja sellaiset tuntuu vähän korneilta.

Vierailija
8/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksua on hankala tajuta, niin ottaisin tytön ehdottomasti mukaan valitsemaan.

Glorian mainitsema Torbjörn Tillander & puolijalokivet on hyvä vaihtoehto. Toinen paikka josta saa kivoja koruja ilman tolkutonta budjettia on Korkeavuorenkadun Rubens, oma suosikkini.

Kalevalakoruja olen joskus saanut ja kavahtanut, en koskaan antaisi lahjaksi -siis jos ei varta vasten sopisi saajalleen.

Vierailija
9/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julis:

Glorian mainitsema Torbjörn Tillander & puolijalokivet on hyvä vaihtoehto. Toinen paikka josta saa kivoja koruja ilman tolkutonta budjettia on Korkeavuorenkadun Rubens, oma suosikkini.

Vierailija
10/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan hankkiminen menee kyllä metsästykseksi.

Miehen suvussa tämmöiset juhlat on aina helppoja, kun lahjaksi annetaan (anopin) suvussa kiertäneitä koruja, hopeita, tms. Kukaan ei kysy, sopiiko vai ei...

Vierailija
11/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin " meidän teinipiireissä" keltakulta on auttamattomasti OUT. Mieluummin ottavat hopeisia tai valkokultaisia koruja (keltakulta on kuulemma " mummujen" juttu ;)...)

Vierailija
12/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viettäkää yhdessä ikimuistoinen kiva päivä. Tein itse läheiselle kummilapselle monisivuisen lahjakortin, johon ekasivulle laitoin matkarahat luokseni ja sitten jokaiselle sivulle " lahjakortti" sen yhteisen päivän tekemisestä mm. museokäynti, yhteinen päivällinen hienossa ravintolassa, jokiristeily, mitä vain.

Aion kuvata päivän aikana paljon ja tilata netin kautta sitten sellaisen kirjan, johon tuleviin omiin kuviin voi laittaa tekstitkin. Jää muistoksi.

Tavaraa on maailmassa jo paljon.

Vierailija
13/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö pääsee kesällä ripille ja lahjatoiveena on syntikka eli raadollisesti rahaa, jotta voi ostaa kauan haluamansa syntikan (äiti ei ole suostunut sitä hankkimaan, kun meillä on jo piano)

Sanoi, ettei halua koruja, kun ei mitään " kälyisiä" kultaketjuja käytä, ne vaan jäisi kaappiin pölyttymään ja eivät siis olisi ainakaan hänelle mieluisia.

Joten raadollista kylläkin, meillä tytär toivoo rahaa, jotta saa lahjarahoilla ostettua halumanansa syntikan. Tämä kuulemma jää sitten mieleen - sai tarpeeksi rahaa syntikan ostamiseen. Jos sitten joskus soittaa kuuluisassa bändissä, niin lahjoittaa kaikille rahalahjan antaneille bändin levyn :)

Vierailija
14/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ns suvussa eräs joka ostaa joka rippi, ylppäri, hää jne jne lahjaksi aaltomaljakon.. Voin kertoa että yksikään monista kymmenistä suvun ripille päässeistä, ei ole kovin ns innoissaan tuosta aaltosta ollut ;)

Mutta riippuu niin tytöstä mistä pitää, käyttääkö koruja jne..

Mutta lahjakortti esim koruliikkeeseen on hyvä idea. Toisaaltaan lahjakortit ovat aina vähän " tylsiä" ja persoonattomia..

Mutta itse ehdottaisin

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/6540/1

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/6540

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/8208

Nämä ovat miielestäni nuoremmalle ja aivan ihanat! Itse olen ostanut aikoinaa veljen tytölle nämä:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/rannekorut/335

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/335

Lisäksi myös korvakorut, rintaneula.. Niitä en ostaisi ehkä tuon ikäiselle vielä.. Mutta voi esim täydentää valmistujais lahjana joskus tms.

Vierailija
15/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe rahan antamisessa mitään pahaa, varsinkaan silloin jos saajalla on joku säästökohde, eikä raha mene heti samana iltana lähikaupassa kaljaan ja röökiin.

Vierailija
16/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siina jonkinverran samaa tyylia, mita muutenkin nuorten suosimissa koruissa. Joku sanoi, ettei keltakultaa ja olen samaa mielta. Hopea, valkokulta (ja platina) on yleensa nuorten suosikkeja. Itse en ehka kokisi niin tarkeaksi etta rippilahjasta jaa muisto joka on materiaa, vaan yhta hyvin voisin antaa lahjaksi esim. kampaajalla kaynnin tms. ja viettaa hauskan paivan nuoren kanssa, jos olette laheisia. Parhaita muistoja ovat yleensa koetut hetket, ei jotkut korut laatikon pohjalla.

Vierailija
17/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin (miehen) kummitytölle kelttiristin yksiltä messuillta, musta ne kelttikorut oli valtavan ihania. Neuvottelin toki myyjän kanssa, ja hän suositteli nuorelle pientä _lyhyessä_ ketjussa olevaa korua. Pitkät ketjut ovat sitten aikuisten juttu. Olisiko se yksi pointti myös noissa Kalevala-koruissa, joista muuten itse pidän - enimmäkseen.

Ostin muuten kummipojallekin kelttiristin, miehisemmän. Kun minusta kummina on kiva kuitenkin se risti antaa, vaikka sitten jonkun muun lisäksi.

Kummankin juhlat ovat vasta tulossa.

Vierailija
18/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hänen maun ja tiedän, että Nomination, ym trendikkäämmät jutut on tämän hetken juttu tai lahjakortilla valitsisi jotain hopeisia " rihkamakoruja" , mutta risti-rippi-häälahjoissa olen vähän vanhanaikainen eli minusta esim. miehen suvun tapa, että annetaan vanhoja juttuja on minusta aivan ihana, vaikka oikeasti ne korut ei ole semmoisia, mitä arkena pitäisi - jostain isoisomummin rintaneulasta 15v:t ei just hyppää kattoon.

Että jotain siltä väliltä...

Keltakultaa en voi itsekään sietää, joten siinä mielessä olen itsekin teini. =)

Vierailija
19/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippijuhlat ja tyttö sai 650 eur rahaa...mutta hänellä kun ei ollut mitään järkevää toivetta mihin käyttää joten laatikossa ne edelleen lojuvat. On ollut puhetta astiastosta mutta ei nyt sitten oikein tiedä mitä ostaisi...

Videokameran sai kummeiltaan, ristin, mopokortin, viikon heppaleirin, timattikorvakorut+kaulaketjun, mariskoolin, maljakon. Koruja hän ei toivonut koska niitä on jo kuulemma aivan liikaa..hän kyllä käyttää koruja. Olemme sanoneet ettei rahoja saa käyttää esim harrastustarvikkeisiin vaan niillä tulisi ostaa jotain pysyvää.

Ompelukonen tuli mulle mieleen ja jotkut laadukkaat pussilakanat. Vaikka ei nyt mikään himo-ompelia olekaan, niin aina sitä joutuu verhot ompelemaan taikka housut lyhentämään. Ompelukone on itsestään ajaton, maku ei pääse muuttumaan. Perusmallit eivät kait hirväesti maksa.

Vierailija
20/20 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teinin äiti, mutta viime vuosina muutaman rippilahjan olen ostanut. Koruista mulla on kaksi ehdotusta, jotka sopivat tuohon budjettiin.

Efva Attlingin korut ovat nyt todella suosittuja, design on hyvin ajaton. Niitä myydään Stokkalla, mutta liike on Annankadulla. Eivät ole ihan halpoja, mutta uskoisin budjettisi yläpään riittävän :-)

Toinen ja hiukan edullisempi korusuosikki on Design Paula Nummela. Liike on ainakin ennen ollut Ateneuminkujalla, mutta Stokka myy myös. Ne ovat hiukan halvempia kuin nuo Attlingin, joten 150 eurolla irtoaisi varmaan sekä kaula- että rannekoru.

Jos kummilapsesi on kiinnostunut taiteesta, niin yksi mahdollisuus on lahjakortti johonkin grafiikkagalleriaan. Grafiikka siksi, että tuolla rahalla saa jo jotain, öljyvärimaalaukset ovat kalliimpia. Esimerkiksi Erottajalla on se grafiikkataitelijoiden liiton (tms.) galleria, jossa on esillä ja ostettavana monien eri taiteilijoiden töitä.

Mun mielestä noi astiat ja liinavaatteet ovat hiukan huonoja lahjoja teinille, kun varsinkin liinavaatteissa väritykset ja kuosit menevät kyllä niin muodin mukaan. Nyt ostetut ovat väistämättä hiukan vanhentuneen näköisiä kotoa muutettaessa.

Jos sitten haluat ostaa jotain käyttötavaraa, niin matkalaukku tai reissurinkka on hyvä lahja. Teinithän kuitenkin reissaavat kielikursseilla sun muilla.