Saako ruumisauton kuljettaja kuunnella radiota autossa?
Jotenkin vaan tuntuu että... ei ehkä.. aatelkaa nyt, jotain voicea kun ruumis kyydissä :(
Kommentit (13)
t. ei ap, mutta joka asuu ruumisautonkuljettajan naapurissa
Aamupäivisin on aika hurjaa lähteä töihin, kun ikkunan alla seisoo ruumisauto arkku kyydissä ja on siellä ristikin kerran ollut ihan penkillä kyydissä. ...
Vierailija:
t. ei ap, mutta joka asuu ruumisautonkuljettajan naapurissaAamupäivisin on aika hurjaa lähteä töihin, kun ikkunan alla seisoo ruumisauto arkku kyydissä ja on siellä ristikin kerran ollut ihan penkillä kyydissä. ...
Oikeesti? Tuntuu kyllä ihmeelliseltä mutta... niin kai se on ihan ok. Vai onko?
ap
Vierailija:
Vierailija:
t. ei ap, mutta joka asuu ruumisautonkuljettajan naapurissaAamupäivisin on aika hurjaa lähteä töihin, kun ikkunan alla seisoo ruumisauto arkku kyydissä ja on siellä ristikin kerran ollut ihan penkillä kyydissä. ...
Oikeesti? Tuntuu kyllä ihmeelliseltä mutta... niin kai se on ihan ok. Vai onko?
ap
Ei kyllä asiasta kokemusta, mutta näin maalaijärjellä ajateltuna.
asian vierestä tosin mut pakko kertoo tähän.. miehen kans kerran " vitsailtiin" kun hänen vanhempansa päivittelivät arkkujen hintoja tänä päivänä, kun olivat järjestelemässä eräitä hautajaisia. Kun siis monet vanhuksethan valitsevat itse arkkunsa jo valmiiksi, millaisen ottavat.
Miehen kanssa sitten illalla naurettiin (kahden kun oltiin) että pitäisikö meidänkin jo ruveta kilpailuttamaan ja vertailemaan arkkujen hintoja mistä saa halvimmalla sellaiset mitkä halutaan, ja jos vaikka sais halvimmin niin että itse noutaisi, mahdollisesti jos osina vaikka saisi ja itse kasaisi ja veisi varastoon odottamaan kun sitten joskus " käyttöä" tulee, voisi vaikka säilöä jotain kamaa niissä sen aikaa. ;oD
Okei, tyhmää mutta kyllä meitä nauratti.
naama murheellisessa kurtussa, silmät kyynelissä ja tuonpuoleista hunteeraillen. Voi myös hyräillä " Mä vaivainen oon, mato matkamies maan" tms.
Vierailija:
naama murheellisessa kurtussa, silmät kyynelissä ja tuonpuoleista hunteeraillen. Voi myös hyräillä " Mä vaivainen oon, mato matkamies maan" tms.
:D
Kuten oli jo mainittukin, niin ei ne kuskit pillitä päivittäin, vaikka raskasta onkin välillä... Sukulaiseni on ruumiskuski ja on kertonut ettei " poka" kyydissä saa mennä esim. abc:lle kahville, vaikka ajais stadista lappiin, omat eväät mukaan siis... toki voi pysähtyä kuselle tai röökille levähdys paikalle. Ja rokkia saa kyllä huudattaa sydämmen kyllyydestä, jos ei ole omaista mukana.
Hauska juttu mielestäni oli kyseinen sukulaiseni oli viemässä vainajaa sipooseen kappeliin ja ei meinannut löytää paikan päälle. No hermot oli vähän kireällä, koska oli jo kysynyt monelta tietä ja jokainen puhui ruotsia takaisin, vaikka kysyjä puhui suomeksi. Hänellä on pikkasen heikon puoleinen kielitaito. Seuraavalta mummolta tienposkessa hän sitten kysyi taas samaa ja kun mummeli alkoi selittää koppavana ruotsiksi, niin setäni sanoi hänelle " et jos rouva ei ala puhumaan suomea, niin mä kippaan ton arkun tienposkeen ja saat ite viedä sen perille kun tunnut paikat tunteva." Mummo vaihtoi nopeasti selvälle suomenkielelle ja vainaja pääsi autokyydillä perille asti=)
Kirkon ruumishuoneella oli arkku säilytyksessä ja kesälomatuuraaja oli mokannut jäähdytysjärjestelmän kanssa. Vainaja ehti muhia muutaman päivän yli 20 asteen lämpötilassa. Siunaustilaisuudessa oli arvattavasti aika mielenkiintoiset tuoksut, kukaan ei tietenkään ääneen kommentoinut asiaa mutta ilmeistä näki että varsinkin arkunkantajilla oli vaikeuksia. Kirkkosaliakin oli jouduttu tuulettamaan useita päiviä, onneksi samalle päivälle ei osunut häitä tms.
Varmaan obduktiosalissa radio laulaa avauksen ja ruumiin laiton aikana. Sillon kun kohdataan omaisia, tuskin kukaan lääkintävaksi jammailee tai esim. puhuu kännykkään.
Kätilönä työskennellessäni en herahda ilosta itkuun joka kerta kun lapsi syntyy. Toki olen hyvilläni ja aidosti iloinen lapsen synnyttyä, mutta en mene " mukaan" perheen tilanteeseen.
Mutta jos omainen kyydissä niin ei varmaankaan.
Mutta sitten ajetaan hitaanpaa kun vainaja on kyydissä. Tuskin kukaan Novaa huudattaa jos omaisia vielä kyydissä.
Kyllä on välillä hurjaa katseltavaa kun hautaustoimiston väki tulee osastolta vainajaa hakemaan, ei aina niin kaunista kuljetusta... Onneksi nämä tapaukset ovat harvassa. En itsekkään vainajaa laittaessa pidä harrasta hiljaisuutta vaan jutellaan niitä näitä työkaverin kanssa. Usein jutut kyllä koskevat omaisten surua. Toki täytyy vainajaa kunnioittaa.
ap