Syön n.1-1,5kg karkkia viikossa, kuinka paljon tulisi liikkua
että nuo karkit eivät näkyisi ja voisin laihtuakin(minulla on kuntosali jäsenyys)
Ja tiedän että nuo karkit pitäisi jättää pois
Kommentit (23)
itse sanoitkin, jätä ne karkit pois! Tai ei kaikkea tarvitse, mutta edes osa. On toi kuitenkin aika määrä...
Jos siis syöt muutakin karkkien lisäksi... Niissähän on noin 350-400kcl/100g. Eli jos syöt 1000g niin saat 4000kcl, eli noin 2 päivän energianmäärän n. 60kg painoiselle naiselle.
5 siis jatkaa, kun karkasi viesti kesken kaiken.
Sun pitäisi olla 2-3 päivää viikossa syömättä mitään muuta noiden karkkien lisäksi ja muut päivät tosi tiukalla kurilla... Riippuu toki sun painostasi.
Jätä IHAN kaikki sokeri kolmeksi päiväksi. Ei siis edes kahviin sokeria. Ei yhtään mitään makeaa. Tämmöinen sokeri-detox.
Huomaat että muutaman päivän makealakon jälkeen sokerinhimo vähenee tuntuvasti. Niin tajuat, ettei se olo ole aina sitä imelän perään kärvistelemistä - se todella lakkaa kiinnostamasta, kun hetkeksi pääsee pahimmasta koukusta irti. Ja sitten vaan karkkipäivää kehiin. Äläkä osta makeaa kotiin kiusaamaan muutoin kuin sinä päivänä kun se on sallittu.
Kromia kannattaa syödä, se auttaa myös pistämään makeanhimon kuriin.
Itse hoksasin juuri kuntosalilla huhkiessani, että perustahdilla tulee kuluttaneeksi n. 100kcal 10-15 minuutin alkulämmittelyssä, eikä esim. reipas kävelykään kuluta tunnissa kuin alle 300kcal. Ja se ei ole juuri mitään esim. suklaassa mitattuna ;) Lopputreeni ei käsittääkseni niinkään kuluta kaloreita, ellei syke pysy korkeana laitteelta toiselle juostessa. Ja normaalipainoinen nainen ei saisi saada ravinnostaan kuin max. 1500 kaloria päivässä, jos haluaa hoikistua.
Oletko kurkannut tätä? www. menaiset. fi/content/view/31/74
Siellä on herättelevä laskuri, tosin en tiedä paikkansapitävyydestä tarkemmin. Näytti ihan fiksulta kuitenkin!
Eli saisin syödä päivässä n. 100g karkkia jos haluaisin kuluttaa ne urheilemalla pois. Viikossa siis 700g. Muta koska en juokse 7 päivänä viikossa enkä edes halua syödä noin paljoa karkkia, niin laihdun liikunnan ja muuten hyvän ruokavalion takia.
Jos otat karkkien kalorit huomioon päivittäisessä ruokavaliossa, siis että päivän kalorinsaanti karkit mukaan lukien ei ylitä 1500 kaloria, niin laihdut vaikket liikkuisikaan. Mutta jos karkit tulee muun ruoan päälle ylimääräisinä, niin aika paljon tosiaan saat liikkua... Pari tuntia reipasta liikuntaa päivässä.
Jätin kahdeksi viikoksi pelkästään kaiken suklaan pois, muuten jatkoin elämääni (myös mässäilyäni) tavalliseen tapaan. Korvasin suklaan vedellä ja dippivihanneksilla, en siis syönyt sen sijaan muutakaan sokeri-rasva-mössöä. Vaikka olen normaalipainoinen, enkä juurikaan liiku päivän aikana, laihduin kolme kiloa!! Siihen asti olin syönyt n. puoli suklaalevyä päivässä(...), eli sikäli ei ihme ;) Ai niin, ja nyt ei enää tee edes mieli niin paljon suklaata tai muutakaan makeeta, eli taisi olla tosi hyvä kokeilu, vaikka alkuun jurppikin!
jos vaihtaisin karkkipussin/pvä vaikka kahteen kupilliseen kaakaota
Usein makeanhimossa on kyse muutenkin JANOSTA, eli kannattaa aina juoda ainakin pari lasillista ihan vain vettä ja jäädä sitten hetkeksi odottelemaan, tekeekö edelleen mieli sokeria. Kaikki makea pitää makeanhimoa yllä, sikäli light-tuotteetkaan ei ole hyvästä.
Jos siis kuppi olisi 2dl ja joisit niitä 2. Ja jos kaakaojauhe olisi sokeroitu. Mitä jos vain jättäisit sen karkin pois, etkä korvaisi millään?
Vierailija:
jos vaihtaisin karkkipussin/pvä vaikka kahteen kupilliseen kaakaota
muutta ongelmana on tuo sokeri,lähes joka päivä ostan sen 150-200g karkkipussin,otan myös kahvin kanssa 2 sokeripalaa(10-20 palaa/pvä)
limuja juon tosi harvoin,ja myös sipsejä ja suklaata(levysuklaata)
muutta kai se on vaan otettava niskasta kiinni ja jätettävä karkinsyönti siihen 1krt/viikko
Sokerihan on mitä parhainta ravintoa sekä kariespöpöille että hiivalle. Kannattaa siis ihan oikeasti lopettaa ihan ekaksi sokeripalat kahvista ja sen jälkeen vaihtaa karkki vaikka niihin dippivihanneksiin. Kyse on lopulta tavasta ja makutottumuksesta, joista voi opetella eroon, jos haluaa. Ja kannattaa haluta! Pelkästään sokeria karsimalla saisit terveysvaikutusten ohella kuin huomaamatta kilojakin karistettua roimasti joka kuukausi... Kokeile, et häviä mitään! Paitsi korkeintaan niitä ylimääräisiä kiloja ;)
Et kyllä ikinä laihdu, jos et lopeta a) sokeripaloja kahvissa b) päivittäistä karkkipussin syömistä.
Nyt sun pitää vain miettiä, että haluatko laihtua vai et. Jos et, niin jatka sokerin puputtamista. Jos haluat, niin lopetat sen. Piste. Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin syöt sen yhden 150g karkkipussin.
Pelkästään kahvisokerisi kerryttää sulle viikossa lähes kokonaisen päivän energiamäärän, 1400kcal. Ja jo pelkästään yhdellä rivillä suklaata päivittäin tulee viikossa ahtaneeksi itseensä yli puolikkaan päivän kalorimäärän, levyllisellä suklaata korvaa jokaisen päivän energiansaannista jo lähes kaiken! Ts. ahtamalla suklaalevyllisen päivässä naamaansa ei voisi syödä enää juuri mitään muuta sinä päivänä, jos meinaa edes pitää entisen painonsa saati laihtua... En osaa verrata suklaata irtokarkkiin, mutta tulos lienee kohdallasi jokseenkin yhtä paha. Ja sokeri on elimistöllekin pahempaa myrkkyä kuin rasva (irtokarkit on pelkkää sokeri-lisäainemössöä, yäk).
Tässäkin on kätevä linkki avuksi itsensä motivointiin:
rivieran-suomi-seura. org/kalorit
ja olen puputtanut sokeria/makeisia 3-vuotiaasta.
ainoa ongelma on nuo liikakilot (10-15 kg) eikä nekään niin rasita,minulla on fyysinen työ (keittiöllä) eikä ongelmia,raput kävelen aina kun mahdollista. Aikasemmin liikuin paljon enemmän,silloin olinkin 10-15kg keveämpi
Vanhetessa aineenvaihduntakin hidastuu ja kilot tarttuu helpommin. Kannattaa NYT tehdä muutos, ennen kuin urakkaa olisi edessä 20-30 kiloa... Tee testi pari-kolme viikkoa, jätä kaikki sokeri pois ja huomaa mitä tapahtuu! Varmasti se motivoi jatkamaan.
joskus en ehkä ole noin paljon söynyt.. ja kahvia olen juonut sokerilla 3-4 vuotiaasta
Aika paljon....mutta toisaalta, jos syöt pelkkää karkkia, mutta et muuta...epäterveellistä sekin.