Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovulaatiokivuista

28.03.2008 |

Heippa!

Onko kenties joku joka pohtii samoja asioita? Itselläni on nyt koko tämän viikon särkenyt alaselkää ja alavatsaa(oikealta puolelta,mutta särky ei ole kokoaikaista,vaan satunnaista,välillä särkee vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän). Eilen tein ovistestin joka näytti kahta viivaa ja tänään sama juttu. Oletin,että ovulaatio olisi ollu parhaimmillaan eilen,koska eilen testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva,toisin kuin tänään. Tänään sitten tuntui,että se alavatsakipu olisi siirynyt hitusen alas päin,kohti kohtua. Onko tämä siis edelleen sitä ovulaatio kipua vai kenties jotain muuta?ihmettelen vain,kun kivut on kestänyt sen verran pitempään. On vain niin ikävää yksin pyöritellä näitä kaiken maailman juttuja mielessä koko ajan,vaikka kovasti yrittää olla miettimättä ettei ihan pääse pää hajoamaan. :( Toki olisi mukavaa,että jos joku osaisi edes jotain kertoa tai jotain..*hymy*

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ovulaatiokivut alkoivat viime sunnuntaina ja jatkuivat voimakkaina reilu 4 päivää!

Mutta satunnaisia kuvailemasi kaltaisia kipuja kesti ovulaation yli asti. Eli yht. 6 päivää.

Itse kans olin jo ihan toivoton. Ja soitinkin lääkärille, et onko tämä sit jo jotain muutakin. Käskivät vielä vkl.n yli katsoa, jos kotona pärjään särkylääkkeen voimalla.

Mutta, jos kipujen kanssa ei pärjää. Tottakait silloin pitää jo päivystykseen mennä!

Mutta viime yön sain nukuttua hyvin ja kipuja ei ole yön ja nyt aamun aikana ollut!

Joten eiköhän se ala nyt helpottaa, toivottavasti!

Luin jostakin, et kivut saattaa todella kestää ne 6 päivää.. ensin munasolun kasvukipuja, sit ovulaatiokipuja ja sit keltarauhasen aiheuttamana!

Minulla ovistesti näytti ke.iltana plussaa, samoin to.na ja tänä aamuna vielä tein testin, joka näytti nyt negaa.

To.vastasena yönä minulla tuli se limatulppa, joka voi oviksen aikaan irrota.

Minulla se ovis ajoittui siis mitä ilmeisemmin siihen aikaa.

La, su, ma ja ti.na puppuiltiin.. Joten nyt saa jännittää mikä on tulos ;)

Viikon päästä sit raskaustestiä tekemään!

Vierailija
2/8 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun vastasit. :) Itseasiassa mulla tänään loppui kivut ja tein ovistestin joka sitten myös näytti negaa,eli ilmeisesti kivut johtuivat tästä ovulaatioista. Olin siksi ihmeissäni,koska en ole ennen " bongannut" ovista,paitsi nyt,tai ainaki voisin olettaa niin. :)..siksi ihmettelin mitä ihmettä nyt tapahtuu. :)

Saas nyt sit nähdä mikä on " lopputulos" ,ollaan kuitenki koko tää viikko pupuiltu joka toinen päivä. Mikä kp sulla on nyt menossa? Itselläni on kp14. Mietin tuossa just,että jos on raskaana niin alkaako oireita missä vaiheessa ilmaantua,sekin varmaanki on ihan yksilöllistä jokaisella? Kerroit,että sulla oli irronnut limatulppa,niin osaatko kertoa millainen tämä oikein on?(tyhmä kysymys):) mulla itellä ei oo siitä nimittäin kovin tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kp15, kohta kp16 ;).

Ja kierto on norm. noin 25-27pv.

Miten sinulla?

Raskausoireet on tosiaan todella yksilölliset. Mutta uskon, et keho rupeaa heti reakoimaan, jos munasolu ja siittiö yhtyvät. Ja aloittavan yhteisen matkan kohtuun :)

Kohtuun munasolu kiinnittyy noin kuudentena päivänä ovulaatiosta. Ja silloin alkaa myös raskaushormoonin määrä lisääntyyn.. Joten ajattelisin, et silloin alkaa myös oireet vahvistuun!

Pahoinvointia, ruokahalu kasvaa, rinnat aremmat/kiinteämmät jne.

Itselläni on takana kaksi raskautta, -00 ja -04, syntyneet pojat! Joten jotain kokemusta on.. Vaikka tuntuukin, et kaikki on taas aivan uutta :) nopeaa ne jutut vaan jotenkin " unohtuu" !

Onko sinulla aiempia raskauksia?

Niin.. siittä limatulpasta. Se on sellainen iso yhtenäinen limaklöntti. Ehkä jopa noin 5cm. halkaisijaltaan ja selvästi vahvempi kuin norm. ovislimat!

Joka jollakin tulee ulos ovulaation jälkeen, on siis yksilöllistä sekin!

Minä kun teen yötyötä ja kävin veskissä to.vastasena yönä , noin kolmen aikaan, sen silloin havaitsin. Ja ovistesti oli edellisenä iltana näyttänyt siis plussaa!

Joten jännittäviä aikoja eletään täälläkin ;)

Paljon Onnea ja tarrasukkia, mahdolliselle masuasukille.

Kiva kun joku on just samassa elämänvaiheessa..

Kiva olisi vaikka enemmänkin rupatella, vaihtaa kuulumisia ja jännittää yhdessä, josko haluat?!

Voitais vaihtaa maili ossat tai mese osoitteet tms.

Itse olen siis nuori/nuorekas -81 synt. iloinen ja elämänmyönteinen nainen, etelä-pohjanmaalta.

Vierailija
4/8 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostakin, et ovulaatiosta - oletettaviin menkkojen alkuun asti, lämmöt pysyvät kohollaan, jos on raskaana.

En tiedä sitä, et pitääkö se kaikilla tosiaan paikkaansa ja kuinka paljon on vaihtelu sallittu!?

Itse olen mahd.mukaan, lähes joka aamu herättyäni, vielä makuulleni ollen mitannut lämmön. ja vielä ainakin on olleet koholla :)

Saas nähdä.. On tämä vaan niin jänskää!

Vierailija
5/8 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Vastauksia kysymyksiin siis näin aluks. :) Eli siis aikaisempia raskauksia ei ole,ihan ekaa tässä yritellään. :) Siksi juuri kaikki on niin jännää ja niin outoa. Ja toki haluan rupatella enemmänkin vaikkapa mesessä,mukavaahan se olisi..ei ainakaa tarvi ihan yksinään näitä juttuja pyöritellä ja muutenki on mukava tutustua uusin ihmisiin. :) Niin ja voisin itsekkin sen verran tässä kertoa itsestäni,oon -83 Espoosta. Meillä on siis melkeinpä sama kierto menossa,mä vaan oon päivän sua " jäljessä" . :) aika jännä juttu. :) Onko sulla tullut vielä minkäänlaisia oireita jotka voisi viitata raskauteen? itselläni on nyt hitusen vihlontaa alaselässä(ei tosiaan niin kovaa,kun ovulaation aikaan,mut juuri sellaista et sen tuntee),alavtsaa välillä nipistelee,ehkä enemmän edelleen oikealta puolelta ja onhan noita ehkä muitakin " oireita" ,mut en nyt niistä osaa sanoa mihin ne sitten viittaa. Mut jos edelleen sua kiinnostaa jutella lisää paremmin,niin vaihdetaan niitä mese osoitteita sitten vaikka. :) Mulla on nyt aikaa hyvin jutella,koska jäin juuri tänään 9 päivän lomalle. :)

Vierailija
6/8 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko siellä sit mese osoitteet vaihdettais :)

Kiva tosiaan jännittää yhdessä.

Vierailija
7/8 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/8 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin,että aika moni on lukenut kirjoitukseni,mutta vain yksi ihminen on vain vastannut siihen. Ajattelin vain,että jos joku muu sattuu olemaan samassa tilanteessa,niin toki voi myös kirjoitella vaikka omia kokemuksia tms. :)