Jos Jumala ei koskaan vastaa rukoukseen voinko lopettaa uskomisen?
en ole mikään erityisen uskova ihminen, mutta rukoilen silloin tällöin... en muista koska Jumala olisi kuullut rukoukseni ja ollut puolellani, voinko siis lopettaa Jumalaan uskomisen?
Kommentit (14)
älysi ei vain ehkä riitä huomaamaan Hänen vastauksiaan, kuten ei minunkaan älyni.
Rahat saattavat olla jo tulossa. Työsopimus saattaa olla pöydällä. Anteeksipyyntö saattaa olla muotoutumassa. Älä luovuta!
Ihminen ei aina huomaa Jumalan vastauksia. Ja vaikka hänen vastauksensa olisivat erilaisia kuin sinä toivoit niin voit luottaa siihen, että asiat menevät aina oikein ja loppujenlopuksi parhain päin, vaikka sinä et sitä heti huomaisikaan. Näin se on. Usko pois!
Toteat ensin jumalan olemassaolon ja kysyt voitko lopettaa uskomisen.
Usko pois vaan. Kyllä sua vielä kuullaan.
tuntuu vaan että vuosien saatossa Jumala joka kerta kääntää selkänsä minulle...
ap
miten voisin lopettaa Jumalaan uskomisen kun kuitenkin niin kauan olen Häneen uskonut :) Ehkä minun pitäisi etsiä vaihtoehto Jumalalle...
eksyksissä
ap
Jos vastaus onkin se, että lakkaa murehtimasta ja odottamasta vastausta.
Tiedätkö ystäväni, ehkä kaikki meni niin kuin pitikin
ja nyt suotta murehdit sä enää.
Tiedätkö ystäväni, kaikki voisi olla ylösalaisin.
Annetaan siis menneiden jo olla.
Ihana laulu. Enempää sanoja en muista.
Tuo lohduttaa minua usein.
Keskitä se rukousenergiasi vaikka vapaaehtoistyöhön sen sijaan.
voinko siis luottaa Jumalaan vaikka tällä hetkellä olen luopunut uskosta ja toivosta?
ap
Kyllä hän ottaa tarvittaessa itse yhteyttä. Rukoile, jos siltä tuntuu, ei kai se ole pakollista uskovallekaan.
" Lopetin" uskomisen kolmannen keskenmenoni jälkeen. En jaksanut uskoa olevani niin paha ihminen, että ansaitsisin sellaista. Muutenkin elämääni kasaantui enemmän, kuin jaksoin mielestäni kantaa. Olin henkisesti jo täysi raunio. Erosin myös kirkosta ja poistin kotoani kaikki kristilliset symbolit.
Juuri samoihin aikoihin huomasin kuitenkin olevani raskaana ja nykyisin olen maailman onnellisin ja tyytyväisin äiti.
Johdatusta vai ei? Enää ole sittenkään aivan varma...
Rukoile Jumalalta luottamusta ja voimaa odotella Hänen vastauksiaan. Voit myös rukouksessa pyytää viisautta huomata Hänen vastauksensa. Nyt sun täytyy vaan päättää luottaa Jumalaan ja hänen rakkauteensa, apuunsa ja johdatukseensä. Jos uskot Jumalaan (mä uskon, että uskot etkä oo luopunu uskosta) niin voit lakata murehtimasta ja heittäytyä Hänen käsiinsä. Hän pitää sinusta huolen. Ihan varmasti. Jumala kantaa sun murheet sun puolesta! Asiat järjestyy ihan varmasti vaikkei sitä ole aina helppo uskoa!
Mä jotenkin tiedän niin hyvin sun tunteet. Painiskelen itse samojen asioiden kanssa vähän väliä.
5
Vierailija: