äitin pyöräily synnytyksen jälkeen?
Oikeestaan mietin pyörän valintaa, kun koe ajoin pyöriä niin alapää tuntui todella hellältä vielä vaikka synnytyksestä on kohta vuosi. Miten muilla ja korjaantuuko tämä vaiva vain sitten kun lähtee vaan pyöräileen? Kun on tosi vaikee valita pyörää, oikeesti vain mummopyörä tuntui hyvältä, mutta se ei palvele mun käyttö tarkoitusta kun haaveena ois pitkät lenkit. Repesin synnytyksessä, niin oisko sillä myös vaikutusta asiaan. Tärkeintä mitä haluisin tietää että loppuuko sellainen erittäin ikävä tunne vain treenillä ja karaistumisella.
Kiitti
Kommentit (5)
ajattelin kun otsikon luin että sun synnytyksestä on joitain viikkoja... mutta jos vuosikin jo menny ja edelleen alapäässä tuntemuksia, niin kuten edellenenkin ehdotti, niin eikun lekurille näyttämään! mulla on tehty " vaan" 10 tikin episotomia esikoisen kanssa (syntynyt huhtikuussa) ja kyllä jo ekana kesänä pyöräilin ja tein kaikkea muutakin ihan tavallisesti ilman mitään tuntemuksia tai epämukavuuksia.h
on semmonen mummo-mallinen pyörä. Sain sen anopiltani, joka osti itselleen pyörän, mutta lyhyelle (pyöreälle) ihmiselle pyörä olikin liian korkea. Hän osti itselleen vähän pienemmän, mutta vaihtoi niiden satulat keskenään, eli mun pyörässä oli sitten kapea satula. Ja jo kilsan jälkeen mun takamus/alapää oli ihan puuduksissa. Ei siis juuri tehnyt mieli pyöräillä, kun tiesi sen olevan hetken kuluttua kohtalaisen epämukavaa. Lainasinkin usein miehen pyörää, kun siinä satula oli eri mallinen/muotoinen eikä istuminen ollut epämukavaa.
Ongelma ratkesi viime kesänä, kun satula oli huonossa kunnossa ja päätin tehdä sille jotain. Siitä oli jo joku tainnut hakea pesätarvikkeita, kun oli päällinen rikki ym. Takamus oli märkä pienenkin kierroksen jälkeen. Vaihdoin satulan leveämpään malliin ja sen jälkeen ei ongelmia ole ollut! Ja viime syksynä synnytyksestä (05/07) oli vain 3kk eikä yhtään tuntunut pahalta, kun saatoin vanhempia lapsia ensimmäisenä päivänä kouluun! Toki satula on sitä mummo-tyyliä, mutta mielummin se kuin kipeät paikat.
Kannattaa kokeilla!
Terv: Äippä + 4 mukeloa
Satulaa voi todella vaihtaa erilaiseksi pyörässä kuin pyörässä.
Mulla ainakin keväisin kun alkaa pyöräilykausi tuntuu alapää aina hellältä parin ekan pyöräilykerran aikana ja jälkeen, näin on ollut ihan lapsesta asti. Luulen, että se johtuu enemmänkin siitä, että tulee käyttäneeksi eri lihaksia.
Kokeile pyöriä pyöräilyhousujen kanssa, niissä on valmiit pehmusteet, joten voi olla helpompi istua.
ennen snnhytyksiäkin. Synnytysten jälkeen en ole kokeillut. Luulempa että paikat karaistuu ja kyllähän nuo lantionpohjalihaksetkin (sulkijlihakset ym. voi rasituksessa kieytyä jos eivät ole vielä kuntgoutuneet.
onko sulla arpea näkyvissä? Aika erikoiselta kuulostaa. Oletko valittanut gynelle vaivaa? Kannattaisi varmaan mainita asiasta, jos vaikka on joku arpikudos-juttu joka painaa? :/
Mulle ei tullut pahoja repeämiä, joten en sitten omaa kokemusta kauanko sellaisten jälkeen yleensä menee, mutta oma kokemus on ettei yhtään pyöräilyreissua synnytystä seuraavina viikkoinakaan jäänyt tekemättä siksi että olisi tuntunut kurjalta.