Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää:lapsi on yksilö puheet!

Vierailija
27.03.2008 |

On tietenkin selvää että jokainen kehittyy omaan tahtiinsa, mutta on otettava huomioon että siihen vaikuttaa hirveän moni muukin asia kun tämä yksilö asia.

On mielestäni järkevää että katsotaan/verrataan miten muilla menee, ja miten yleisellä tasolla muut lapset kasvaa ja kehittyy, eikä heti vedota siihen että lapsi on yksilö.

Itseo olen omien lapsieni kohdalla huomannut, että jokainen on kehittynyt aivan erilailla, yksi tosiaan pääsi vaipoista pois vasta vähän alle 3 v, kun ensimmäinen pääsi jo 1,5v. Sama tapahtui puheen kanssa. Ensimmäinen oppi puhumaan huomattvasti aikaisemmin kuin toinen. Ja olenkin aina myöntänyt että omaa laiskuuttani tämä on ollut, ekalla olin kotona pitkään, keskityin häneen täydet ja toisella olen ollut pitkään töissä ja en ole jaksanut paneutua niin paljon tähän kasvatus/opettelu systeemiin. Saas nähdä kuinka nyt kolmanen kanssa käy.

Täsmennykseksi vain ettei kaikki ole aina siitä kiini että tämä lapsi on yksilö ja kehittyy nyt vain eri vauhtia, vaan voisiko olla kyse siitä että vanhempi saattaa olla väsyneempi, kiirempi ym kuin aikaisemmin kuin oli vain yksi lapsi, jolle oli antaa aikaa enemmän ja muutenkin piti olla enemmän TÄYDELLINEN ÄITI, kun myöhemmin oppii ettei kaikki olekkaan niin kuin kirjoissa ja kansissa lukee.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän