Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette myönnä, että imetys on naiselle nautinto?

Vierailija
27.03.2008 |

Sen takia monet haluaa imettää pitkään yötä päivää lapsentahtisesti ja se on se (ehkä tiedostamaton) syy olla korvikemammojen haukkuma imetysfanaatikko. Edes jossain imetyksen tuki -jengeissä ei paljon puhuta siitä, että äitikin nauttii imetyksestä. Alkuunhan se on hankalaa ja kivulloista, mutta pian imetyksestä tulee suuri nautinto ja naisen kroppa kehittää mielihyvähormoneja ja hoivaamisviettejä lisääviä hormoneja. Imettävä äiti voi tuntea suurta fyysistä ja henkistä nautintoa, mielenrauhaa ja rakkautta lasta kohtaan. Vaikka vauvan imetys ei ole seksuaalista, niin on se kumma, kun naisten mielestä on nautinnollista jos mies hyväilee rintoja, mutta sitten kun tissi on vauvalla, niin tissit ei muka tunne mitään. Samat tissit ne on edelleen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi millään tasolla verrata miehen ja vauvan kosketusta rinnalla. Sen sijaan toki läheisyydestä vauvan kanssa nautti ja siitä kun hän imi itsensä kylläiseksi ja ehkä nukahti tyytyväisenä. Se oli tosi hellyyttävää.

Vierailija
2/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tissillä on. Ja läheisyys, mitä siinä voi antaa, oli ihanaa. Mutta ei se fyysisesti kyllä tuntunut miltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat irvessä imettänyt

Vierailija
4/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole sitä kyllä kieltänytkään.

Seksin yhteydessä en nauti rintojen koskettelusta, en ole koskaan nauttinut. Imetys on ihan eri asia.

Alkutaival imettäjänä on aina ollut tuskaisen verinen, mutta kärsimys palkitaan alun vaikeuksien jälkeen.

T. kolme lasta imettänyt

Vierailija
5/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekumoita aiheuta.

Vierailija
6/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin kakkosta ja kolmosta! ja kyllähän siitäkin puhutaan ;) vaikka terveyshyödyt on kiistattomat isommankin lapsen imetyksessä, niin tuskin kuitenkaan olisin paria vuotta jatkanut jos en itsekkin olisi imetyksestä pitänyt ;)

Vierailija
7/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan saan " henkistä nautintoa" siitä, että vauva on selvästi niin onnellinen rinnalla, katsoo välillä luottavaisesti hymyillen äitiin ja jatkaa taas imemistä. Näkee niin selvästi, että on pienelle maailman paras paikka.

Vierailija
8/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän vauvan ja miehen touhut tissillä samoja tuntemuksia herätä, mutta ne läheisyyden ja rakkauden tunteet vauvaa kohtaan syntyy äidissä pikemminkin ruumiillisina tuntemuksia kuin aivoissa, jossa ajattelisi kylmän järkevästi, että onpa mukavaa kun lapseni sai ruokaa ja nukahti. En tajua miksi naiset häpeää niin paljon omaa ruumistaan eikä uskalla myöntää mitään muita nautinnollisia tuntemuksia kuin miesten kanssa peuhaamisen. ap

Vierailija
9/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kylmän järkevästi, että onpa mukavaa kun lapseni sai ruokaa ja nukahti. En tajua miksi naiset häpeää niin paljon omaa ruumistaan eikä uskalla myöntää mitään muita nautinnollisia tuntemuksia kuin miesten kanssa peuhaamisen. ap

Miksi intät asiasta? Eikö jokaisella ole oikeus kokea asiat ihan niinkuin kokee? Kuka tässä kuvaili tunteitaan " kylmän viileiksi" muu kuin sinä?

Hanki jotain muuta ajateltavaa! Mene vaikka sekstailemaan miehesi kanssa :)

Vierailija
10/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan eri tavalla kuin seksissä miehen ja naisen välillä.

Vierailija
11/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jatkan tätä imettämistä vaan ihan pelkästään oman nautintoni takia.

Minulla s-nautintoon kyllä liittyy se, että hyväilijä on oma mies, jonka kanssa on ollut teerenpeliä kenties jo pitkin päivää.

Että jos siitä tissistä kukatahnsa puristaa, niin ei sa mulla ainakaan ihan sama juttu ole.

Mitähän taas tällä ajat takaa?

Kyllä itse ainakin saan nautintoa niin monesta asiasta, ettei sen vuoksi imettää tarvitse. Se toki on totta, että imetys lisää hoivahaluja ja tunnetta vauvaa kohtaan. Lienee tarkoituksen mukaista?

Vierailija
12/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lapsi hoiti hommansa nopeasti. Imetys ei vienyt kuin 10 min kerrallaan, en oisi millään jaksanut mitään puolen tunnin saati tunnin imetysmaratoneja. Ei mulla mitkään endorfiinit virranneet, se maito vain...

Vierailija
13/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetettäessä minulle ainakin tuli ihanan raukea olo, rauhallinen ja hyvä.

Vierailija
14/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytärtä oli kiva imettää, liekö siksi kun en ole lesbo!

Vierailija
15/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään vaiheessa en ole sanonut, että olisi kivaa, että kuka tahansa puristelee tai on jossain mammografiassa. Ja onko teillä jotain luetun ymmärtämisen ongelmia, kun nimenomaan kirjoitin, että imetys ei ole seksuaalista. Jos joku ei saa nautintoa imetyksestä, niin se on merkki siitä, että on jotain estoja päässä tai muuta poikkeuksellista, koska siitä nauttiminen on luontainen ihmislajille ominainen asia. ap

Vierailija
16/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylisi on niin provosoiva, että väkisinkin lukiessa väliin tulee kohinaa ja ehkä alkuperäinen tarkoituksesi tulkitaan väärin.

Kyllä itse ainakin nautin siitä läheisyydestä ja niistä tuntemuksista vauvaa kohtaan, joita imetys tuo mukanaan. En näe niissä mitään pahaa tai väärää, enkä ole koskaan toisin sanonutkaan. Enemmän olisin huolissani, jos en mitään tuntisi. Se hetki on kuitenkin äidin ja lapsen kahdenkeskinen juttu, enkä minä ainakaan halua jakaa sitä muiden kanssa. Tärkeää ei ole se, että siinä on se tissi, vaan se että lapsi on siinä niin lähellä, sylissä, rauhallisena ja levollisena. Siksi en esim kaupan kassalla sano, voi pääsisipä äkkiä imettämään, kun minä niin sitä imetystä kaipaan. Kaipaan lasta ja sitä meidän kahden omaa hetkeä.

Vierailija
17/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se on viisas ja estoton, kun tulee tännekert

omaan, mitä muut tuntevat ja miks. Tietää muiden puolesta jopa senkin, mitä tarkoittaa, jos ei puhu jostain syystä imetyksestään.

Missä tilanteessa olet ap huomannut, että kukaan (!) ei myönnä nauttivansa imetyksestä?

Jos tätä palstaa lukee, tämä oikein huokuu maidontuoksua ja imetyksen alkuaikojen läpipuurtamista ja ihanaa auvoa, kun se lopulta alkaa sujumaan.

Vai pitäisikö se myöntäminen tapahtua jossain turuilla ja toreilla kailottamalla? Aika monista nautinnon lähteistään ihmiset vaikenevat ihan ilman sitä, että olisivat estoisia. Ei vaan halua jakaa kaikkea kaikkien kanssa. Vai oletko itse jo kertonut kaikille, mikä kaikki sinussa saa aikaan nautintoa, no älä nyt kursaile siellä, taidat olla aika estoinen kuitenkin?

Vierailija
18/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta olisi tervettä, ettei imetykseen suhtauduttaisi niin häveliäästi ja valheellisesti, vaan että asian eri puolista voitaisiin joskus puhua ilman että äipät hermostuu että nyt joku tuli puhumaan inhottavasta tissistä vaikka kyse on minun ja vauvani ylimaallisesta ihanasta yhteisestä hetkestä. Kyllähän täällä puhutaan imetyksen auvoisuudesta paljonkin, mutta pelkästään siitä, että se on niin hyväksi ja terveellistä lapselle. Ja kyllähän näistä vastauksista huomaa, ettei tähän asiaan kovin luontevasti suhtauduta. ap

Vierailija
19/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti oli hyvä juttu että sain imettää ja tulen myös muita lapsia imettämään jos vain onnistuu.

Puhu vaan ap omasta puolesta. ME muut ei näköjään olla niin pervoja kuin sinä.

Vierailija
20/45 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista katsantokantaa kuin omasi.

Minä en nauttinut imetyksestä. Imetin esikoista vain ja ainoastaan siksi, ettei hänelle pullo kelvannut. Lopetin imetyksen heti kun hän vuoden iässä oppi juomaan mukista. Kuopusta en imettänyt lainkaan vaan opetin heti pullolle, vaikka imetyshysteerikot saivat sairaalassa sätkyn. Tämä siksi, että koin imetyksen ahdistavana ja epäilen että imetyshormoneilla oli iso osuus siihen että mielialani heittelivät taivaan ja maan välillä.

Mitä silkkaan tissikosketukseen tulee, niin en pidä rintojeni koskettelusta. Niihin ei kosketa ja sillä hyvä. Ehkä olen sitten se estoinen, mutta rintani voisin vaikka mieluusti poistattaa, niin vähän niistä piittaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi