Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenhoitoon liittyvä asia jota et ikinä sanoisi julkisesti?

Vierailija
27.03.2008 |

Mä en ole koskaan ymmärtänyt mitä intoa on aloittaa vauvalla soseiden syöttäminen aikaisin, siis vaikka alle 3-kuisena.

Enkä myöskään ole ihan tajunnut niitä jotka eivät edes yritä imettää. Jos ei tykkää imettää niin kai sen voisi sanoa muutenkin kuin että " ei vaan tullut maitoa" .

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko perhepeti tai omaan huoneeseen eristäminen.

Varmasti 90% vauvoista nukkuu onnellisena omassa sängyssään vanhempien vieressä.

Vierailija
42/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, kun on siihen opetettu.

Ulkona nukuttaminen on hyvin suomalainen/pohjoismainen tapa joka ei monissa maissa tulisi kuuloonkaan. Eivätkö heidän lapsensa sitten nuku päivällä koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tosin eipä ole omassa kaveripiirissä niin urpoa tullut vastaan, joka ei Liikenneturvaa (ja maalaisjärkeä) uskoisi.

Se nyt vaan on FAKTA, ettei minkään vuoden-puolentoista ikäisen paikka ole naama menosuuntaan-istuimessa. Tämä EI OLE mielipide kysymys, joten siitä on helppo tietenkin sanoa, jos joku erehtyisi muuta höpöttämään. Jostain kumman syystä täällä palstalla säännöllisesti esiintyy muutamia kirjoittajia, jotka muuta jostain syystä väittävät.

Vierailija
44/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama, miten muut perheet nukkuvat. Meille perhepeti ei ole koskaan sopinut, koska uni on tärkeintä yöllä. Ehkä jos lapsemme olisivat nukkuneet mielellään ja tyynen rauhallisesti vieressämme, niin miksipä ei. Mutta kun he nyt sattuvat nukkumaan sikeintä unta yksin omissa sängyissään ja jopa omissa huoneissaan, hui!, niin miksi ei? En silti koskaan ole kauhistellut perhepetiä, vaikka se ei meille sovikaan. Uskon myös sen, että perhepetiläiset keksivät omat kikkansa myös seksielämälle ;) Kaikkeen tottuu, tai sitten ei.

Vierailija
45/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

´sille joka sanoi nauttivansa siitä kuinka imetysfriikit valvoo yöt läpeensä kun pitää imettää niitä mukuloita kouluikään asti!!

+ sitten ne himoimettäjät tulee tänne palstoille valittamaan kuinka väsyneitä ovat kun on taas kerran joutunut heräämään 10krt yössä imettämään sitä rakasta kultanuppusta niistä ruputisseistä! PRKL!

+ ja sitten ovat niiiin paljon parempia äitejä kuin korvikkeiden antajat..

jokuhan täällä mainosti että ne äidit jotka ei imetä, ovat kehitykseltään vajaita kun eivät imetä :O HALOOO!!

TIEDOKSI KAIKILLE HIMOIMETTÄJILLE:

kaikki eivät yksinkertaisesti terveydellisistä syistä pysty imettämään..

Vierailija
46/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaahan tuo sisälle, mutta nukkuu max 40 min.

Ulkona nukkui eilenkin yli 3 tuntia. Ja vauvalla ikää 4kk, joten voit varmaan kuvitella ettei 40 min unet riitä.

Ja ihan aktiivisesti olen nukuttanut sisälle koko ajan ehkä puolet ulkona ja puolet sisällä. Ja silti vauva ei enää halua nukkua sisällä!

Vierailija:

" Meidän lapsi ei nuku päikkäreitä kuin ulkona"

No ei tietenkään, kun on siihen opetettu.

Ulkona nukuttaminen on hyvin suomalainen/pohjoismainen tapa joka ei monissa maissa tulisi kuuloonkaan. Eivätkö heidän lapsensa sitten nuku päivällä koskaan?

Vierailija
47/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan, edes hörhöistä hörhöin, tuomitse sellaista joka ei pysty imettämään. Kritiikki kohdistuu niihin jotka eivät edes yritä.

Ja minkä ikäinen olet, tuo kielenkäyttö on... en sano mitä.

Vierailija
48/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kaikkia lapsiani 1 - 2v, ihan tuttu tilanne että 1v heräilee tunnin välein tissille. Silti en ole millään muotoa fanaattinen asian kanssa, en halveksi korvikeäitejä ja tiedän hyvin että kaikki eivät pysty imettämään. Toisten imetys ei edes kiinnosta minua, itselleni se vain on luonnollinen tapa ruokkia ja antaa lapselle läheisyyttä.

Vierailija:

´sille joka sanoi nauttivansa siitä kuinka imetysfriikit valvoo yöt läpeensä kun pitää imettää niitä mukuloita kouluikään asti!!

+ sitten ne himoimettäjät tulee tänne palstoille valittamaan kuinka väsyneitä ovat kun on taas kerran joutunut heräämään 10krt yössä imettämään sitä rakasta kultanuppusta niistä ruputisseistä! PRKL!

+ ja sitten ovat niiiin paljon parempia äitejä kuin korvikkeiden antajat..

jokuhan täällä mainosti että ne äidit jotka ei imetä, ovat kehitykseltään vajaita kun eivät imetä :O HALOOO!!

TIEDOKSI KAIKILLE HIMOIMETTÄJILLE:

kaikki eivät yksinkertaisesti terveydellisistä syistä pysty imettämään..

Vierailija
49/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mammat leuhkii, että miten nuorena niiden lapset oppi pois vaipoista? Mitä väliä on sillä että on pitkään vaipoissa? En ole koskaan ymmärtänyt. Meidän puolitoistavuotiasta ei ole vielä opetettu potalle enkä ole mistään kuullut hyviä perusteita siihen, että miksi se pitäisi oppia mahdollisimman nuorena. Vaippojen kanssa on kätevää. Eikö äideillä ole parempaa tekemistä kuin taistella naperon kanssa kakkaamisesta ja pissaamisesta. Oppikoon kun oppii... en jaksa opettaa ja miksi pitäisi?

Vierailija
50/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huudatusunikoulun pitäjiltä lapset pois

- korvikeäidit ovat enimmäkseen liian laiskoja imettääkseen

- vauvan laittaminen yksin omaan huoneeseen nukkumaan on julmaa

Vierailija
51/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi mammat leuhkii, että miten nuorena niiden lapset oppi pois vaipoista? Mitä väliä on sillä että on pitkään vaipoissa? En ole koskaan ymmärtänyt. Meidän puolitoistavuotiasta ei ole vielä opetettu potalle enkä ole mistään kuullut hyviä perusteita siihen, että miksi se pitäisi oppia mahdollisimman nuorena. Vaippojen kanssa on kätevää. Eikö äideillä ole parempaa tekemistä kuin taistella naperon kanssa kakkaamisesta ja pissaamisesta. Oppikoon kun oppii... en jaksa opettaa ja miksi pitäisi?

Vierailija
52/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tuolta viel käyä oikein lukemassa tarkemmin, ja huomata et en ollu osannu lainata avan oikein tota yhtä, tässä sana tarkka lainaus joka on muuten sairaampi kuin mitä muistin (enjoy):

mielestäni häiriintyneitä ja sairaita ja lapseensa kehittymättömässä kiintymyssuhteessa olevat

- eivät imetä

- jne..

ketähän tässä se sairas on :O

Vierailija
53/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- vauvan laittaminen yksin omaan huoneeseen nukkumaan on julmaa

Vierailija
54/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on ensin opettamalla opettaa vauva tekemään tarpeensa vaippaan ja sitten erikseen opettaa hänet pärjäämään ilmankin? Kun jo pienikin vauva kyllä ilmaiseen vessahätänsä, jos vanhemmat vain viitsivät sitä tulkita.

Ps. Et varmaankaan käytä edes kestovaippoja, kun sekin on niin kovin työlästä... Tiedätkö, millainen jätevuori kertakäyttövaipoista tulee, jos niitä käyttää paljon päivittäin jopa kolme vuotta per lapsi?? Ja se jäte on maatumatonta :-/

Vierailija
55/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muka korvikeäiti on laiska? Helpompihan se imettää on! Tissi suuhun vaan. Korvikkeet joutuu ensin:

*ostamaan kaupasta

*avaamaan/ottamaan jääkaapista

*lämmittää maito

*kiinnittää ja sulkea kaksiosainen (rengas+tutti) korkki

*syöttää

*ja sitten vielä pestä pullot!

Kumpi helpompaa (ja halvempaa) ??

Vierailija
56/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle ei vois antaa soseita 3kk iässä? Siis onko tähän joku syy. Siis johonkinhan tietenkin ne suositukset perustuu, mutta kun neuvolassa tästä juteltiin, ei th osannu mulle mitään sanoa, kun juteltiin 4kk ikäiselle soseiden aloittamisesta. Ja meillä on 7 lasta, ja kun vanhin syntyi suositus aloittaa soseet oli 3kk. Ja ihan on terve lapsi. Itse mielummin annan soseita vähän pienemmälle, kun korviketta.

Tuo imetys on yks, mikä ihmetyttää, mutta mulle on ihan ok jos joku ei imetä syystä tai toisesta.

Tuo ärsyttää oikeesti, ku joku tosiaan uhkailee lasta ties miten ja silti lapsi saa tehdä mitä haluaa, eikä uhkailuja toteuteta (esim. just vielä yhdesti lasket niin lähdetään, mutta lapsipa laskee 10krt).

Tupakointi ja alkoholi raskausaikana. Tästä voin kyllä puhua ihan ääneenkin.

Turvavöiden ja istuinten käyttämättömyys, mutta tämänkin kyllä sanon ääneenkin. Oon tarkka tässä asiassa.

Vierailija
57/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä ei ole katumaasturia tai muutakaan autoa eikä thaimaaseen lennellä ja muutenkin eletään sen verran ekologisesti, etten todellakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että jos meidän lapset käyttää pitkään vaippoja. Ei ne vaipat mitään ydinjätettä ole.

Vierailija
58/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on tarpeeksi syytä yrittää minimoida vaippavuori oman perheen osalta. Silti pidän suuni kiinni, jos multa ei erikseen kysytä, koska ei kaikki jaksa ajatella luontoa muutenkaan...

Vierailija
59/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikään asti, ihan sama minulle. Minun mielestä on paljon kätevämpää ja helpompaa että lapsi käy potalla eikä tarvitse mitään kakkapyllyjä pestä ja ostaa kaupasta vaippoja tai pestä kestoja. jos se opettaminen on työlästä niin unohtakaa koko homma. Tiedän yhden lapsen (3v) joka osaa vaihtaa itse vaippansa. Jokainen tavallaan....

Vierailija
60/121 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vauvalle ei vois antaa soseita 3kk iässä? Siis onko tähän joku syy. Siis johonkinhan tietenkin ne suositukset perustuu, mutta kun neuvolassa tästä juteltiin, ei th osannu mulle mitään sanoa, kun juteltiin 4kk ikäiselle soseiden aloittamisesta.

Onko oikeasti äitejä jotka ei tätä tiedä? Joo, suositukset oli sitä ja tätä 20 vuotta sitten, mutta kai suositusten muuttamiseen on syy. Olen oikeasti mykistynyt.