Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostinpa LEGOn haalarin... :)

26.03.2008 |

Oon kierrellyt ja kaarrellut 3,5-vuotiaan pojan välikausihaalari-asian kanssa... Ensin ajattelin, että pärjäisimme kaapista löytyvällä Reimatecin 2-osaisella, mutta taas kun seurailin pojan touhuja puistossa, tulin toisiin aatoksiin... Haalaria tarvitaan nimenomaan niihin kuraisimpiin leikkeihin - poika kun yleensä sukeltaa vesilätäkköön pää eikä jalat edellä...

Lopulta tänään tein päätöksen ja ostin Legon tummanruskean haalarin. Reimatecin hylkäsin hinnan takia, Remun koska siinä ei ole kaikkia saumoja teipattu, Ticketin koska pintamateriaali epäilytti kuraleikkien suhteen...

Legon plussat näin ensisilmäyksellä:

+ hinta !! 79 eur on mielestäni aika kohtuullinen

+ kaikki saumat teipattu (plus muu vedenpitävyys)

+ pintamateriaali vaikutti siltä, että siitä saa liat irti

+ yksivärisyys

+ vyötärökiristys, jonka voi myös jättää kiristämättä

Olisin kylläkin valinnut jonkun vielä kuraystävällisemmän värin, mutta tuo tummanruskea on kyllä hyvännäköinen eikä kuitenkaan pahimmasta päästä lian suhteen :). Miinuksena jalkalenkit, jotka eivät ole muoviset.

Katsotaan osoittautuuko 79 euron arvoiseksi :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Meidän haalariprojekti tältä keväältä päättyi tähän (toivottavasti... :D)

Legon maahantuoja sai jostain toisesta liikkeestä järjestettyä meille ko. haalarin samassa koossa, mutta eivät ole ehtineet asiaan vielä tarkemmin perehtyä.

Minä hylkäsin tuon Legon haalarin tältä keväältä, koska... Olisin joutunut maksamaan samaisen summan tuosta uudesta Legosta (=ei hyvitystä) enkä voisi olla varma pitääkö sekään vettä (täältä lukemani perusteella epäilen..). Niinpä Helsingin reissullani etsin käsiini Reimatecin haalarin, joka väreiltään edes aavistuksen miellytti. Ei tosiaankaan mikään JIHUUmitenIHANA-haalari (ja hintakin kirpaisi), mutta reimatecien kanssa en ole vielä joutunut pettymään. Ja poika jostain syystä ihastui 100% tuohon uuteen haalariin :D

Mutta pienessä päässäni pohdin, että jos nyt otan vastaan tuon Legon haalarin (tai siis ostan sen uudelleen) ja kahden viikon-kuukauden päästä totean taas ettei se toimi, niin mahdanko löytää kaupoista yhtäainotta oikeankokoista Reimatecia. Ja kun se haalariaika on N-Y-T.

Ja jos olisin käyttänyt ko. haalaria kuravaatteiden kanssa, niin äkkiä lego-haalarin hinta + kuravaatteiden hinta = reimatecin hinta...

Pyysin myyjäliikettä kuitenkin ilmoittelemaan, mikäli maahantuojalta tulee selvitystä tuohon vedenpitävyys-asiaan. Haalari oli kuitenkin muuten niin ihastuttava, että en sitä kokonaan meidän tulevista hankinnoista karsi ;)

Vierailija
22/35 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ostit puvun? Meilläkin kyseinen puku, mutta vielä ei käytössä. tarkoitus oli ottaa vasta syksyllä, kun vielä edellinen puku sopiva. Mutta kai siitä voi reklamoida vielä silloinkin, vaikka nyt keväällä ostettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin haalarin Tampereelta (taitaa olla vain yksi liike joka myy..?)

Toivottavasti teidän haalarissa ei ole syksylläkään mitään vikaa :)

Vierailija
24/35 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maahantuoja totesi saman kuin minäkin että haalari ei pidä vettä, nyt olisi siten mahdollisuus saada uusi haalari (ei tosin saman värinen kuin edellinen) tai rahat takaisin.

Luulen päätyväni ottamaan rahat takaisin ja etsin sitten jonkin toisen puvun tilalle!

Vierailija
25/35 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Legon trikoopaidan, jossa oli kimalteella kuvioita. Ensimmäisessä pesussa ne haalistuivat tosi rumaksi ja puolet lähti kokonaan pois. Olin vielä ostanut paidan alesta. Palautin vain liikkeeseen josta sen ostin ja reklamaatio onnistui hyvin. Otin rahat takaisin =)

Vierailija
26/35 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodii... Tänään takana eka kokeilu Lego-haalarille; aamupäivällä kuralätäkköleikkejä ja iltapäivällä märässä maassa leikkimistä.

Ja... Haalari ei mielestäni pidä 100% kosteutta. Polvien/säärien kohdalta vuori ei ollut täysin kuiva. Ei se mitenkään likomärkäkään ollut eikä pojan sisävaatteet ollu kastunu, mutta kuitenkin paikoin kosteahko. Reimatecissa en ole vastaavaan törmännyt (toki siinäkin punteista saattaat tulla vettä sisäpuolelle, jos lätäköissä leikkii, mutta ei sentään polvissa asti ole kosteaa...).

Taidanpa marssia vielä tällä viikolla myyjäliikkeeseen kysäisemään asiasta... Ja jospa tekisin kotosalla hanatestinkin.

Muuten oikein ihana haalari; poika (ja äiti) tykkää mallista, liat lähtee hyvin pyyhkimällä, käytännöllinen väri... Toivottavasti tämä olisi vain joku maanantai-kappale eikä Legon ominaisuus!

Vierailija
27/35 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hanatestin: pitää täysin vettä!

Minun (todella poikkitieteellinen) teoriani on, että vettä on päässyt sisäpuolelle puntista (= normaalia lätäkköleikeissä) ja kosteus on siirtynyt ylöspäin tuossa liukkaassa vuoressa sitä mukaa kun poika on maata viistänyt.

Seurailen tilannetta... Eipä tuo sinänsä haitannut kun poika oli kuitenkin pysynyt kuivana... Mutta kuitenkin...

Vierailija
28/35 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on toiminut odottamallani tavalla tilanteessa kuin tilanteessa :). Nuorempi jopa pyllähti sen kanssa mereen istumaan. Pyllystä ja lahkeista poika pysyi kuivana mutta kangas oli kostunut lahkeensuiden sisäpuolelta. Tosin itse en ainakaan usko, että mikään haalari " toimii" ihan täydellisesti olkoonkin kuinka kosteussuojapuku ja teipatut saumat ym.

On kai sitten käynyt joku " työtapaturma" valmistajalla ja osunut muutamia huonoja kappaleita joukkoon, kun toisilla on huonompia kokemuksia kuin toisilla.

Vierailija
29/35 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokosia teidän Legot on ja minkä pituisia lapset? Itse ostin juuri tasan 86-senttiselle pojalle 92-senttisen Legon vk-haalarin, ja se on kylllä varsin valtava... Itse olin silmällä valinnut 86:sen, mutta myyjä suositteli 92:sta. Nyt sitten pähkäilen, vaihtaisinko sen sittenkin...

Vierailija
30/35 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika n 100cm ja ostin 98cm haalarin, tyttö kesällä 2v ja villi veikkaus että n 85 pitkä ja ostin 86cm haalarin. Mielestäni niissä tosi pitkät lahkeet ja muutenkin aika reiluja ainakin meidän lapsille.

Vierailija
31/35 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 1v 74cm ja 8kg ja hänellä haalari 80cm ja HUKKUU siihen. Ticketin vastaava 80cm kuitenkin vielä paljon isompi, siis ihan hurjasti. Eli luulen, että teillä tuo 86cm olisi ollut parempi ja sekin vielä reilu varmasti syksylläkin.

Vierailija
32/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt ReimaTec 92 ja se on sopiva, ei ehkä mene syksyllä ja ostin tuon Legon 92, myyjän suosituksesta. On todella iso, mutta onneksi siinä on se vyötärö kiristys ja sillä aika hyvin saa kurottua kasaan. Tarkoitus onkin ottaa vasta syksyllä käyttöön, et ehkä silloin jo sopivampi. Mittasin pojan juuri ja on n.88-89cm pitkä ja painaa n.12kg.

Vierailija
33/35 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään paikallisessa Jesper Juniorissa ja tuo Legon välikausihaalari (jokin unlimitex tms.) tuntui todella hyvältä käteen. (Toisin kuin joissakin Ticketin haalareissa, jotka tuntuivat ihan kuramagneeteilta.)

Itse haluaisin Legon haalarista sellaisen söpön tyttövärin. Tiedän, että ruskea olisi käytännöllinen ja sitä rataa, mutta...

[b]Niin, salama ja muutkin, kun olette toivottavasti jo käyttäneet lapsillanne noita Legon haalareita (tai housuja), mitä olette mieltä? Lähteekö lika helposti pois ja onko kangas kestävää?[/b]

Itse olen käyttänyt 5 v esikoisella pitkään Reimatecin tuotteita. Viime keväänä hän sai ensimmäisen reiän haalariin ja nyt sitten tuli reikä toppahousuihin, joilla ollaan sinnitelty tähän asti. Nyt pitäisi löytää vaihtoehtoja! Ticketiä ja Minymoa olen jo vähän varastoinutkin. Pojalla on vähän masua, joten hänelle eivät ihan kaikki haalarit sovi. Tosin ei kai sellaista haalaria olekaan, joka sopisi ihan kaikille vartalotyypeille.

Takaisin tytön haalariasioihin. Tyttö (1 v 3 kk) on siro, nyt n. 75 cm pitkä ja näyttää kasvavan hitaasti, mutta varmasti. [b]Minkä koon ottaisitte, kun pääkäyttöaika olisi ensi syksynä?[/b] Tyttö käyttää nyt 74 cm Reimatecia, joka on oikein hyvä. Vertasin kaupassa pikaisesti 74 cm Reimatecia 80 cm Legoon ja pituusero oli varmasti lähelle 10 cm. Riittäisiköhän 80 cm tytöllemme? Olisi mukava, jos saisin joltain apua näihin iänikuisiin vaatearvontoihin.

Iituli

PS. Yritin itsekin googletella ja löytää vk-haalaria netistä, mutta en löytänyt. Joko en osaa etsiä tai sitten sitä ei esim. Tanskanmaalla myydä netissä. Talvihaalareita kyllä myydään.

Vierailija
34/35 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Legon haalarit ollut nyt molemmilla lapsilla käytössä.

+ lika lähtee helposti suihkuttamalla

+ lapset ovat pysyneet kuivina vaikka ovat ulkoilleet kunnon sateessa useamman tunnin joten ainakin meillä haalarit ovat olleet vedenpitävät.

Meillä on n. 95 cm pojalla käytössä 98 cm haalari ja n. 100 cm tytölllä on 104 cm haalari. Molemmat ovat hieman reiluja, mutta kun vyötäröä kiristää niin istuvat ihan hyvin päällä.

Vierailija
35/35 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö 1v1kk ja myös pienikokoinen, nyt varmaan hiukan yli 8kg ja n. 74cm. Uskoisin, että tytöllesi olisi hyvä tuo sama 80cm haalari, mikä meilläkin. 86cm on TODELLA iso. Meillä ainakin tuo 80cm:kin on nyt vielä aika reilu, mutta kuitenkin käytettävissä. 86 ei varmasti pystyisi edes käyttämään, niin iso se olisi.

Materiaali tuntuu hyvältä, tosiaan siitä kyllä ihan suihkuttamalla tai rätillä lähtee kurat, mielestäni parasta materiaalia tämänhetkisistä haalareista. Ticketit tuntuu olevan oikein mattapintaista likaimuria, samoin myös osa Reimateceistä. Ikinä meillä ei olla Reimatecejä saatu rikki, ja nyt pojalla meni MOLEMMAT polvet isoille reiille heti eka käyttökerralla :-( Kyllä sapetti ja pahasti!!

Mutta tosiaan, Iituli, uskoisin että teillä menee tuo 80cm oikein hyvin koko syksynkin, koska vertasin silloin myyjän kanssa, että vastaa melkein Reimatecin 86cm:ä. Meilläkin on se pinkki väri tytöllä. Pojalla on ne Legon ruskeat irtohousut ja todella hyvät on olleet juuri tuon materiaalin likaahylkivyyden kannalta. On olleet paljolla käytöllä jo nyt verrattuna turkoosiin Ticketin fleecevuorilliseen 2-os.sadeasuun, se kun on aivan järkyttävän näköinen kuraköntti koko puku heti hetken käytön jälkeen.....