Hirveetä? miehni on töissä ilmatieteenlaitoksella ja sanoi
että ilmastonmuutos on jo niin pitkällä että ensi vuonna on ilmasto jo niin radikaalisti muuttunut että tämä talvi on viimmeinen oikea luminen talvi, sitten tulee pitkä lämmin kausi. Monta vuotta lauhaa ja sitten taas yhtäkkiä todella kylmä kausi alkaa jolloinka pohjoisen seudut peittyy jäähän ja lumeen, eikä ne koskaan enää sula.
Päättäjät kuulema tietää tämän mutteivat kerro koska pelkäävät pakokauhua.
Kommentit (61)
Vierailija:
Näin tärkeästä aiheesta aloitus ja te mollaatte ap:ta ja kirjoitusvirheitä!No mitäs jääkaudesta, kunhan Antti ei valitse Bettiinaa tai lapsella on kalliit Reimatecit....
Joku urpo tulee helisemään kuullessaan ilmastonmuutoksesta ekaa kertaa ja se on sinun mielestäsi tärkeää?
Joten tuskinpa mitään valtionsalaisuuksia menit paljastelemaan.
Ja terveydellisesti?
Onko teillä varaa maksaa liuta rokotuksia tartuntatauteja vastaan?
Kuinkahan paljon lutikat yms. haittahyönteiset tulevat lisääntymään, kun pakkanen ei enää luontaisesti rajoita niiden kantoja?
Borrelioosi, kumlingen tauti yms. tulevat lisääntymään huimasti.
Entäpä sitten ruokakulut, eiköhän maailmanmarkkinahinnat tule nousemaan vielä huimasti. Samoin kuin tekstiilikuitujen hinnat ja siten vaatetus. Polttoaineesta ja energiasta puhumattakaan.
Sielläkö uskotaan tuollaisiin salaliittoteorioihin että " päättäjät" tietävät mutta salaavat " kansalta" ?
no hyi meitä, kun emme ota ollenkaan vakavasti ap:n esille tuomaa asiaa :DDD
Kuten Hardcore totesi, ei tuo asiansa nyt ihan hirmuisena yllätyksenä tullut.. kas kun osa meistä seuraa tiedotusvälineitä ja saa sitä kautta tietoa myös ilmastonmuutoksesta ;)
Mutta ap kai kuuli siitä ekaa kertaa tänä aamuna ja päätti pudottaa pommin av-mammojen keskuuteenkin - osaan näköään se osui ja upposi ;)
Mieheni on ihan tavallinen tradenomi ja minä asiakaspalvelupäällikkö.
Mutta oikeesti: ilmastonmuutos on totta.
aiheista, niin hyvinhän voi olla suuntaa-antava tieto. oletteko huomanneet että pikku hiljaa on alkanut radiossa ja tv,ssä olla tietoiskuja ilmastonmuutoksesta tyyllin; pese pyykkisi ilmastoa säästäen, lapsille vapaa lapsuus sen sijaan että pärryytellään autolla illat pitkät harrastuksissa jne. Kyllähän asian eteen tehdään jo paljon käännytystyötä. Ja samoin on ihanrealistinen havainto siitä että vielä 5v sitten matot yms säilyivät ulkovarastossa, nyt kaikki homehtuu. Samoin sekä ihmiset että eläimet on ihme taudeissa koko ajan; se perus-flunssa tai oksennustauti on jo harvassa- niiden rinnalla on mitä kummallisempia oireyhtymiä, mitä ei kyllä ennen ole ollut.
Kyllä ihan tavallisilla aivoilla voi havaita että järkyttäviä muutoksia on tapahtumassa ja nopeasti.
Ja ainakin tässä lähiseudulla taidan olla ainoita jotka on lopettanu autoilun, lentoilun, kaiken turhanpäiväisen kulutuksen ja mietin jopa pienenpään asuntoon muuttamista.
t. realisti
ei mene läpi.. ap ei osaisi kirjoittaa " asiakaspalvelupäällikkö" oikein ;)
Väitinkö asiaa uudeksi? En. Sanoin että aihe on tärkeä. Eikö se ole sitä sinun mielestäsi?
Ihmiset ovat niin välinpitämättömiä tämän asian suhteen, ettei minusta siitä keskustella yhtään liikaa. Niin kauan on puhuttava, kunnes ihmiset oikeasti heräävät siihen tosiasiaan, että ilmastonmuutos on totta ja jääkausi uhkaa (jopa ihan lähitulevaisuudessa).
Asia ei ole uusi, vaan tärkeä. Ymmärsitkö nyt?
Vierailija:
ei mene läpi.. ap ei osaisi kirjoittaa " asiakaspalvelupäällikkö" oikein ;)
sä menit ansaan ja totta minä tiedän kuinka se kirjoitetaan kun se lukee tossa mun ovessakin isoilla kirjaimilla.
Ap.
Ei ihme, että asiakaspalvelun taso on Suomessa hiin heikkoa jos päälliköksikin pääsee noin heikoin eväin.
Vierailija:
Väitinkö asiaa uudeksi? En. Sanoin että aihe on tärkeä. Eikö se ole sitä sinun mielestäsi?
Ihmiset ovat niin välinpitämättömiä tämän asian suhteen, ettei minusta siitä keskustella yhtään liikaa. Niin kauan on puhuttava, kunnes ihmiset oikeasti heräävät siihen tosiasiaan, että ilmastonmuutos on totta ja jääkausi uhkaa (jopa ihan lähitulevaisuudessa).Asia ei ole uusi, vaan tärkeä. Ymmärsitkö nyt?
Mä olen tosi iloisesti yllättynyt, ettei yksikään av-mamma ole vielä tullut julistamaan kuinka mitään ilmastonmuutosta ei edes tapahdu.
Vierailija:
Ei ihme, että asiakaspalvelun taso on Suomessa hiin heikkoa jos päälliköksikin pääsee noin heikoin eväin.
Kukaan fiksu ei olisi mennyt tähän ansaan.
Ap.
mitä ehkä olisi vielä tehtävissä, tai millä voitaisiin edes hidastaa nykyistä kehitystä, niin sopii tehdä JÄRKEVÄ aloitus aiheesta. Kumma kuinka täällä kovasti maristaan, mutta asialle ei sitten viitsitä itse mitään tehdä.
Sitten kun aletaan puhumaan siitä mitä voimme asialle tehdä itse, täällä haukutaan puunhalaajiksi ja käsketään suksia v*****n koska halutaan silti jatkaa materiaalista ostokulutushysteriaa ja lentelyä 4 kertaa vuodessa thaimaaseen jne...
Vierailija:
Sitten kun aletaan puhumaan siitä mitä voimme asialle tehdä itse, täällä haukutaan puunhalaajiksi ja käsketään suksia v*****n koska halutaan silti jatkaa materiaalista ostokulutushysteriaa ja lentelyä 4 kertaa vuodessa thaimaaseen jne...
ap biologian tuntemuksesi on samaa luokkaa, ilmaston tuntemuksesi kanssa =)
Vierailija:
Näin tärkeästä aiheesta aloitus ja te mollaatte ap:ta ja kirjoitusvirheitä!
No mitäs jääkaudesta, kunhan Antti ei valitse Bettiinaa tai lapsella on kalliit Reimatecit....