Ahdistaa koko loppuvuosi =o(
Huhtikuussa jään hoitovapaalle ja nehän tulot tiedätte. Lisäksi lapsilisä yhdestä lapsesta.
Miehellä alkaa toukokuussa lomatus, liiton päivärahahakemus kestää kaksi kuukautta ja muutenkin korvausta tulossa vain reilu tonni kuussa. Onneksi on sentään kesäloma, että saa vähän ylimääräistä, muuten eletään kesä mun hoitotuella. Jo velan lyhennykset on 600 kuussa ja päälle muut kustannukset. Miehellä 170 elatusmaksuja. Huhhuh. Pari tonnia on säästössä, mutta niihin ei viitsisi koskea kun äärimmäisessä hädässä. Vuoden alusta menen töihin, mutta loppuvuodeksi selviämisvinkkejä??
Kommentit (9)
Pidät vaan rotia menoista, ei ekstroja. Kyllä te selviätte. Ruokaa kun vaan kontrolloit esim. Marttojen ohjeilla.
jos käsky käy, pakko olla siis kotona.
ointi kaikkeen, etenkin ruokaostoksiin ja muuhun päivittäistavaraan; suunnitelmallisuudella säästää tällaisissa jatkuvissa ostoksissa ihan hemmetin paljon! Halpoja ruokia teette isoja annoksia kerralla ja sitten pakastatte, leivotte itse leivät ja pullat. Ruokamenot ovat yllättävän iso menoerä kuussa.
Ja tosiaan, jos mies jää lomalle muutenkin, miksi et sinä etsisi jotain osa-aikatyötä? Tai vaikka mies ei jäisikään. Eikö hoitovapaallakin saa tehdä lisätöitä? Kai se mies kotona lasten kanssa voi olla parina päivänä viikossa?
Ja sitten jos kerran on tosi tiukka jakso edessä, niin miksi te niitä säästöjänne pihtaatte. Eikö säästöt ole juuri sitä varten, että ne käytetään tiukassa paikassa? Säästätte taas sitten kun olette molemmat työelämässä. Juri tällaisia elämänjaksoja vartenhan sitä säästetään.
Ammattini on ostaja ja koulutus laskentatoimen tradenomi.
Etsit keikkatyötä, jota teet silloin tällöin. Jos ei ole ronkeli, niin töitä riittää. Kaikki menot minimiin. Kyllä se siitä .
ja olen kotoa käsin tehnyt töitä keikkaluontoisesti. Ehkä sinäkin löydät muutaman pikkuyrityksen, jotka haluaisivat sun tekevän heidän kirjanpitonsa tms. T:mi pystyyn (ei paljoa maksa) ja sitten vaan teet parit pikkuhommat.
Siivoustöitä joinakin iltoina , kaupan kassa, lehtien jakoa, lasten hoitoa kotona tilapäisesti, kerhojen ohjaaja jne.
Soskuun vaan laskettamaan elarit tulojen tasolle!!