Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla ihmisellä näin helpottunut olotila?!!

Vierailija
25.03.2008 |

Tänään sain varmistuksen lääkäriltä, että pääsen sektioon!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pitäsi kaikki rahat suunnata tutkimukseen, jonka päämääränä olis lapsen kasvattaminen kokonaan laboratorio-olosuhteissa. Pääsis sitten jokainen äiti vähällä, sehän se tärkeintä on.

Vierailija:

osin pelon edellisen vaikean synnytyksen vuoksi, osin lapsen todella suuren koon vuoksi (edellinen yli 5kg). Kyllä naiset on sitten ihmeellisiä. No, ehkä se olisi sama miehillä, jos joku kurvaisi pihaan uudella Lexuksella, niin muut miehet vain potkisivat renkaita ja mumisisivat että on vähän turhan kallis auto ja mitä hyötyä tuosta on kun (omalla) ladallakin pääsee..

Ei se teidän kallisarvoista synnytyskokemusta uhkaa, jos joku toinen haluaa päästä helpommalla (itselleen sopivalla tavalla). Onhan se kamala asia, jos joku muu pääsee tässä elämässä vähän helpommalla kuin on itse päässyt.

Vierailija
2/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin alatiesynnytys. Lisäksi on jotenkin hämmentävää, että äiti ei ole valmis synnyttämään lastaan. Se on siis ihan täysin absurdia mun mielestä. Siis ymmärrän kyllä pelon, tottakai meistä jokainen pelkää synnytystä, kuuluukin pelätä, mutta ei niin paljoa, että olisi valmis luovuttamaan vastuun oman lapsensa synnyttämisestä muille... En tiedä näkeekö kukaan asiaa samalla tavalla, mutta jotenkin mä koen synnytyksen tosi isona henkisenä tapahtumana (vaikka arvostan terveydenhuoltoa valtavasti, enkä halua yhtään alentaa sairaalan arvoa synnytyksessä muuten) ja musta tuntuisi todella hirveälle, jos joutuisin luovuttamaan odottamani lapsen syntymisen jollekin ulkopuoliselle...

Tuntuu myös hassulle, että pelkää alatiesynnytystä, mutta ei sektiota. Se on vähän, kuin pelkäisi hampaiden harjausta, mutta ei juurihoitoa... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystä enemmän kuin sektiota pelkäisin. Alakautta on vain kokemusta, mutta silti..

Vierailija:

kuin alatiesynnytys. Lisäksi on jotenkin hämmentävää, että äiti ei ole valmis synnyttämään lastaan. Se on siis ihan täysin absurdia mun mielestä. Siis ymmärrän kyllä pelon, tottakai meistä jokainen pelkää synnytystä, kuuluukin pelätä, mutta ei niin paljoa, että olisi valmis luovuttamaan vastuun oman lapsensa synnyttämisestä muille... En tiedä näkeekö kukaan asiaa samalla tavalla, mutta jotenkin mä koen synnytyksen tosi isona henkisenä tapahtumana (vaikka arvostan terveydenhuoltoa valtavasti, enkä halua yhtään alentaa sairaalan arvoa synnytyksessä muuten) ja musta tuntuisi todella hirveälle, jos joutuisin luovuttamaan odottamani lapsen syntymisen jollekin ulkopuoliselle...

Tuntuu myös hassulle, että pelkää alatiesynnytystä, mutta ei sektiota. Se on vähän, kuin pelkäisi hampaiden harjausta, mutta ei juurihoitoa... :D

Vierailija
4/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiossa et joudu kärsimään kivuista (vasta jälkeenpäin ja silloin saat tujuja lääkkeitä), synnytyksessä kyllä. Sektiossa kukaan ei tule naureskelemaan, vähättelemään, tiuskimaan että on sitä muutkin kärsineet ja selvinneet - synnytyksessä pahimmassa tapauksessa kyllä. Sektion sujuvuuteen ja oikeuksiesi toteutumiseen ei vaikuta synnytyspaikka, kohdalle osuva henkilökunta ja henkilökemiat, synnytyksessä kyllä, mitä suurimmassa määrin. Tässäpä joitakin syitä, miksi monet pelkäävät synnytystä mutteivat sektiota, ainakaan läheskään niin paljon.

Vierailija
5/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdallesi osuvalla hlökunnalla on todellakin merkitystä. voit saada operatööriksi kokeneen erikoislääkärin tai ensimmäistä itsenäistä sektiota tekevän aloittelijan. Joskun sekä nukutuslääkäriksi että operoivaksi sattuu aloittelija ja voi itku kun käy sääliksi niitä äitejä.. Ja eroa on lopputuloksessakin, on selvää, ettei aloittelija kykene saamaan lasta ulos yhtä pienestä reiästä tai ompelemaan yhtä hyvin. Puhumattakaan siitä, kun aloitteleva anestesialääkäri tökkii kerta toisensa jälkeen nikamavälejä eikä ylpeys anna periksi hakea toista apuun ihan heti.

Vierailija:

Sektiossa et joudu kärsimään kivuista (vasta jälkeenpäin ja silloin saat tujuja lääkkeitä), synnytyksessä kyllä. Sektiossa kukaan ei tule naureskelemaan, vähättelemään, tiuskimaan että on sitä muutkin kärsineet ja selvinneet - synnytyksessä pahimmassa tapauksessa kyllä. Sektion sujuvuuteen ja oikeuksiesi toteutumiseen ei vaikuta synnytyspaikka, kohdalle osuva henkilökunta ja henkilökemiat, synnytyksessä kyllä, mitä suurimmassa määrin. Tässäpä joitakin syitä, miksi monet pelkäävät synnytystä mutteivat sektiota, ainakaan läheskään niin paljon.

Vierailija
6/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännä, että saa sellaisen kuvan tästä sektioiden ihannoimisesta, että sektiossa ei voi käydä lapselle mitään. Olen kuullut tapauksista joissa mm. lapsen päähän vedettiin viilto ja lapsi kuoli, lapsen niskat katkesivat ja lapsi kuoli, aloitteleva lääkäri ei saanut lasta tarpeeksi vikkelästi ulos ja lapsi kuoli hapenpuutteeseen. Ja sitten vielä lukuisa määrä erilaisia pienempiä komplikaatioita. Ja tietenkin vielä puhumattakaan äidin kohtukiinnikkeistä, revenneistä kohduista, tulehtuneista kohduista, tulehtuneista haavoista, arpikudoksista...

Leikkaus on aina leikkaus! Vaikka synnytyksessä repeäisi pahastikin, ei se silti vedä ikinä vertoja huonolle leikkaustulokselle, ei ikinä!

Vierailija:

kohdallesi osuvalla hlökunnalla on todellakin merkitystä. voit saada operatööriksi kokeneen erikoislääkärin tai ensimmäistä itsenäistä sektiota tekevän aloittelijan. Joskun sekä nukutuslääkäriksi että operoivaksi sattuu aloittelija ja voi itku kun käy sääliksi niitä äitejä.. Ja eroa on lopputuloksessakin, on selvää, ettei aloittelija kykene saamaan lasta ulos yhtä pienestä reiästä tai ompelemaan yhtä hyvin. Puhumattakaan siitä, kun aloitteleva anestesialääkäri tökkii kerta toisensa jälkeen nikamavälejä eikä ylpeys anna periksi hakea toista apuun ihan heti.

Vierailija:

Vierailija
7/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tiedä ap:n tilanteesta yhtään mitään. Ap ei saa olla helpottunut sektiosta siksi, että te ette halua itsellenne sektiota???!!!

Tyypillisia omaan napaan tuijottavia av-mammoja!

Vierailija
8/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa sektioiden tehdä sitä. Liian monta kaveria lähipiirissä, joilla lastenteko jäänyt kahteen, koska kohtu ei ole kestänyt enempää.

Vierailija
9/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

antaa sektioiden tehdä sitä. Liian monta kaveria lähipiirissä, joilla lastenteko jäänyt kahteen, koska kohtu ei ole kestänyt enempää.

Vierailija
10/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte kyllä mistä on kyse.

ap

Vierailija
11/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteluistasi ja syistäsi haluta sektio...

Vierailija
12/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät alatiesynnytystä, ja etkö pelkää sektiota?! Jos jaksat vielä vastailla, niin kiva. Ja koita olla välittämättä noista vähemmän rakentavista kommenteista! :)

Vierailija
13/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että saat sektion! Itsekin olin suunnitellussa sektiossa vuosi sitten ja kaikki meni erinomaisen hyvin. Minulla ei ollut mitään komplikaatioita, leikkaus onnistui täydellisesti, paranin nopeasti enkä ollut edes kipeä sektion jälkeen.

Vierailija
14/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi pelkosektion yleisanestesiassa ja yritti vielä vaatia, että katetrointikin suoritettaisiin vasta nukutuksen jälkeen (mihin ei suostuttu), että mitä tuollainen äiti tekee, jos lapsella on todellinen hätä??

Siis että pitäisi vaikka pelastaa lapsi jostain oman terveytensä uhalla. Jättää varmaan pelastamatta, kun voi vaikka käydä kipeää..

Jotenkin toivois, että noita lapsia " jaettais" vähän oikeudenmukaisemmin.

Vierailija
15/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

20

Vierailija
16/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivottavasti saan synnyttää tämän toisen alateitse. Mulla takana sektio ja toista en halua. Haava parani hyvin mutta jokainen liike tuntui kipuna ainakin kuukauden verran, koska olen laiheliini eikä mulla ollut vatsassa yhtään ylimääräistä nahkaa. Varmaan vähän pulleammat paraneekin nopeasti, mutta laihalle en suosittele.

Vierailija
17/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, ketkä olette kirjoittaneet asiallisesti!

Ja kyllä, kyseessä on pelkosektio.

ap

Vierailija
18/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko yhtään synnytystä takana? Jos on vaikea synnytys takana + repeämät jne.. niin ymmärrän todella hyvin!

Mutta jos et ole vielä synnyttänyt niin.. miksi? Et voi tietää miten se menisi.. Voi mennä ihan hyvin! Niinkuin suurimmalla osalla. Synnytys ei ole tuosta vain - juttu.. mutta se on ainutlaatuista ja jälkeenpäin paljon tunnepitoisempaa muistella synnytystä kuin sektiota!! Ja sektiohaava on todella pitkään kipeä verrattuna synnytyksen tuskiin!!

T. kolmen äiti, 2 alateitse synnyttänyt, 1 sektiolla tullut..

ps. jos olisin saanut päättää, olisi kolmaskin tullut alateitse..

Vierailija
19/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu komplikaatio? Enemmän mua sellainen pelottaisi...

Vierailija
20/22 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muu komplikaatio? Enemmän mua sellainen pelottaisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme