Tuttavani esitteli minulle viisiviikkoisen vauvansa. Han kantoi vauvan turvaistuimessa sisalle, laski lattialle ja meni itse riisumaan takkiaan.
Olipa onni, että sain tuon pienen yksityisen hetken koota itseni. Vauva oli nimittäin uskomattoman ruma. Jättinokkainen, tummanpunainen, ryppyinen äijänkäppänä. Onnistuin sanomaan vauvaa ihanan pieneksi ja jotain muuta myönteistä. Onneksi uusi äiti näkee vauvansa aina maailman kauneimpana. Mistä sitä tietää, minkä virtahevon tai onkimadon on tuttavani ollut näkevinään meidän lastenvaunuissa.
Oletko sitä mieltä, että vauva on aina kaunis, että rumaa vauvaa ei ole olemassa? (Minä en ole enää.)
Kommentit (22)
voi olla ruma tai kaunis tai ihan minkä näköinen vaan mutta silti se on aina vauva ja IHANA!!!!
Omani vaan ovat kovin, kovin rakkaita rumia :) Mutta ei mulla ole silti ollut mitään vaikeuksia kehua toisten vauvoja, kaikkihan ne ovat yhtä kummallisen näköisitä.
ikää on 41-v. Kaikkihan ne ovat vähän sellaisia kaljuja tyyppejä. Toisaalta olen nähnyt vain yhden todella kauniin vauvan, oli kuin posliininukke ja on edelleen tosi kaunis tyttö.
Että kyllä osa vauvoista rumia on. Omatkin :)
Siis on ihan totta, etä toiset on kauniimpia kuin toiset. Mutta ne vähemmän kauniitkin on niin vetovoimaisia, pieniä, suojelunhalua herättäviä yms. että se " rumuus" peittyy.
Ja vastasyntyneet ovat kyllä kaikki aika karuja, kuin mini vanhuksia, piirteet sulavat ja kaubistuvat kyllä, 4-5kk vanhat on jo tosi suloisia.
En mä ole koskaan kenenkään tutun vauvasta ajatellut, että onpa ruma. Jostain lehtikuvasta on tavallaan helpompi arvostella, jos on useampi vauva siinä. Ja varmaan niistä kuvistakin suloisemmilta näyttävät omia kapsia muistuttavat. Toisiin vetoavat pyöreä poskiset ja toisiin hoikat.
Joo, kyllä vauvat voi olla aika rumia. Toki oma on aina kaunis. Se vauva-ajan rumuus ei juuri korreloi myöhemmän ulkonäön kanssa.
hiustyyli kuin munkilla... Sellainen oli mun esikoinen ihan pienenä. Ei mikään kaunokainen, mutta silloin se tuntui kultakimpaleelta ja maailman upeimmalta prinsessalta. Onneksi rakkaus on sokea! ;)
Symmetriset kasvot, hoikahko poika :).
pieni ja kierosilmäinen äijänkäppänä. Kuopus oli kyllä ihan nätti.
Kaverin vauva näytti ihan pieneltä porsaalta kun sen ekan kerran näin. Mutta kaikista näistä lapsista on ihan ihmisen näköisiä tullut : )
Ainakin omassa tuttavapiirissä näyttäisi olevan aivan randomisti kauniita ja rumia vauvoja ja niitä siinä välissä. Osasta rumista vauvoista kasvaa nättejä lapsia, osasta tavallisia ja osasta rumanpuoleisia, sama juttu kauniiden lasten kanssa. Jos alle 10-vuotiaan aikuisulkonäköä haluaa ennustaa, kannattaa kuitenkin ennemmin katsoa vanhempiin kuin lapseen. Ehtii muuttua moneen kertaan ja etenkin pojilla voi hyvinkin rumasta pojasta tulla komea mies, kun piirteet asettuvat.
Meillä on lapsia molemmissa ääripäissä ja sitten väliltä. 13-vuotias (ei meidän biologinen lapsemme) on todella kaunis poika, 4-vuotias oli vauvana keskitasoa vaatimattomamman näköinen, nyt aika tavallisen näköinen ja 7 kk vanhat kaksosemme olivat pienempinä tolkuttoman rumia, nyt lähentelevät keskitasoa, vaika melkoisia rääpäleitä ovatkin. Vanhin pojista tulee varmaan aina olemaan kaunis mies, kakkosesta tulee hyvällä tuurilla komea, mutta voi tulla myös aika kirveellä veistetyn näköinen ja sinteistä ei vielä osaa sanoa mitään.
Vierailija:
Tottakai vauva on ruma jos vanhemmat on rumia.
Mun tyttövauvaani kaikki ihastelivat laitoksella " harvinaisen sieväksi vastasyntyneeksi" vaikka itse olin lievästi järkyttynyt, mutta ehkä se tuli siitä että olin kuvitellut vauvan mielessäni ihan toisen näköiseksi, mitä sieltä sitten tuli. :-D Nyt jo tietysti omastakin mielestä maailmankaikkeuden kaunein ja suloisin ja ihanin tyttö!
Minusta meidän vauvat ovat näyttäneet apinanpoikasiltä ;D. Silti maailman ihanimpia ja kauniimpia vauvoja :).
Ja siitä saakka on ollut kaikista söpöin lapsi missä vaan ollaan liikuttu. Lapsen isä ja isovanhemmat ovat tukevat näkemystäni :)
ison nenän huomas muutkin kuin minä. nyt poika 4v. ja mitä hauskimman näköinen nuori mies.
hellyydellä ja ajatelleeni että okei, tästä ei taida tulla mitään kaunista tyttöä. Useamman kuukauden oli vauvana jotenkin hassun näköinen. Kasvaessaan sen naamassa on ikään kuin mennyt kaikki kohdalleen, ja nyt leikki-ikäisenä on soma ja siro, ja suoraan sanottuna objektiivisesti katsoen kauniimpi kuin isosiskonsa ikäisenään.
Tosin eihän sitä tiedä miltä ne joskus aikuisina sitten näyttävät. Minulle varmasti ovat aina silmänilo.
kun oli imukupilla vedetty maailmaan. Päässä oli imukupin jäljiltä kuhmu ja silmän valkuaisissa vaihteli kaikki mustelman värit. Alieniksi häntä miehen kanssa synnärillä kutsuttiin. Mutta kun turvotukset ja mustelmat hävisi, niin silloin meillä oli se maailman suloisin poika. Nyt 3-vuotiaana on hauskan näköinen nuori mies.
viimeksi ystäväni vauvan, jota ei ole onneksi tarvinnut luonnossa vielä " ihastella" . Vauvat muuttuvat yleensä puolen vuoden ikäisenä söpömmiksi, mutta kaikki eivät silloinkaan. Jotkut säilyvät rumina koko ikänsä. Harmi niille!
Synnytyksestä vielä rusentuneita, punakoita, ryppyisiä... Siinä kolmen kuukauden nurkilla alkavat yleensä näyttää vähän paremmalta.