Puhelu lankapuhelimesta kännykkään. En viistinyt vastata ku oli outo numero. Saako mistään tietoon soittajaa?
Kommentit (25)
Laita tekstari find ja numero vaikka 16400
Rekisteröityminen tosin maksaa hieman, olikohan 0,20euroa...? Mutta sen jälkeen saat ilmaiseksi katsoa numeroita. Ja aika hyvin sieltä löytyy myös osoitteet, jos siis tietää henkilön numeron/nimen, eli joulukorttehin ei enää tarvitse arvailla mikäs se maija-tädin osoite nyt olikaan...;)
Ei silloin jos oli salainen, mutta muuten...!;)
Koska yleensä ne on lehtimyyjiä. Rasittavaa.
Soita siihen numeroon itse, numero näkyy.
Laitat asetukset sellaiseksi omasta puhelimestasi ettei näy että soittaja olet sinä.
Vierailija:
Koska yleensä ne on lehtimyyjiä. Rasittavaa.
Sitäpaitsi, jos puhelu tuli jnk yrityksen alanumerosta, sitä ei välttämättä saa selvitettyä numerotiedustelusta. en ymmärrä, miksi puhelimeen ei voi vastata? ehkä ja todennäköisesti jollakin on ihan oikeaa asiaa!! eikö lehtimyyjällekin voi sanoa EI ja sitäpaitsi kieltää lehtimyyjien soittelun! Siskoni on samanlainen, yritin soittaa hänelle kerran kymmeniä kertoja uudesta numerosta, ei vastausta...Olisi ollut ihan oikeaa asiaa ja sitten suuttui, kun ei ajoissa tullut tietoa...Eikö voisi ajatella vaikka niin, että ns. virka-aikana tuleva puhelu on todennäk ns. asiapuhelu...
ymmärrä näitä " en vastaa puheluihin " ja " en avaa ovea, vaikka ovikello soi" tyyppejä. Onko teillä oikeesti jotain salattavaa?
lankanumerosta puhelun, johon en ennättänyt vastata. Soitin takaisin, ei vastausta. Soitin numerotiedusteluun, ko. numeroa ei löytynyt. Jos on ns. alanumero, ei löydy numerotiedustelusta.
Jos joku homma on kesken ja joku tuttu soittaa, annan soida ja soitan sitten kun ehdin takaisin.
Jos kyseessä on tuntematon numero, saatan vastata jos ei ole parempaakaan tekemistä. Jos tuntemattomasta soitetaan uudestaan vähän ajan kuluttua, silloin vastaan koska esim. sairaaloista soitetaan uudestaan jos joku hätä läheisellä on JA he jättävät vastaajaan viestin...! Puhelinmyyjät eivät jätä.
Ovea en avaa, koska tutut ilmoittavat etukäteen tulostaan, jos joku iltalenkillä päättää tulla käymään (pari kertaa vuodessa näin saattaa käydä) niin tietävät etten ovea avaa, ja osaavat huhuilla oven takana " Minä täällä, oletteko kotona" .
KAIKKI ne joille oven olen aiemmin erehtynyt avaamaan, ovat olleet jehovan todistajia tai jotain kauppiaita. Tosin pääsiäisenä avaan virpojille oven, ja aika usein vilkaisen ovisilmästä, ja jos joku lapsi on oven takana avaan. lapset yleensä kauppaavat jotain saadaakseen luokkaretken tai pelimatkan kustannettua, ja heitä haluan kyllä tukea. Mutta en ostaa imuria tai kuulla jeesuksesta.
koska ns. pelkään vastaamista. Ahdistun heti, kun puhelin alkaa soimaan, saan melkein paniikkihäiriökohtauksen kun joudun puhumaan tuntemattomille ja sitä rataa. Mielelläni olisi normaali!
Meillä ei muuten KOSKAAN tällä paikkakunnalla asuessa ole käynyt Jehovan todistajia oven takana ja olemme asuneet täällä jo 6 vuotta!
Tuntemattomiin numeroihin en vastaa ollenkaan. Jos numero näkyy eikä se ole mun puhelimen muistissa, niin annan soida ja tarkistan sitten Enirosta, kuka soitti. Jos numeroa ei sieltä löydy, niin sitten se on melko varmasti lehtimyyjä. Pitääkin tehdä tuo esto lehtimyyjille. Mutta jos siinä tarvitsee jonkun kanssa puhua, niin eihän sekään sitten onnistu.
Kun kerta toisensa jälkeen huomaat ettet taaskaan kuollut vaikka puhuit vieraalle ihmiselle niin se tulee ajan kanssa helpommaksi.
Meillä ravaa niitä lähes jokapäivä. En avaa ovea, takana joko jeppula tai joku myyjä. Se rimputtaa uudestaan jolla on tärkeää asiaa.
ja olen sitä harjoitellut jo vuosia. Aluksi en vastannut kuin äidilleni enkä uskaltanut soittaa minnekään, elämä oli tämän takia aivan helvetillistä.. Yhden puhelun soittamista saatoin hikoille päiväkausia. Onneksi tapasin ihanan psykologin joka kannusti ja kehui minua, puhelinkammoni on todennäköisesti saanut alkunsa siitä, että olen saanut puhelimen kautta jonkun ikävän uutisen (vaarini kuolema) ja jotenkin kuvittelen, että jos en vastaa, voin välttää ikävät asiat.
Nykyään uskallan vastata jo tutuille, varaan lääkäriajat yms, mutta silti vielä ahdistaa. Vähemmän kuitenkin, joten ehkä jonain päivänä paranen? Huvittavinta onkin se, että " livenä" olen todella puhelias, siksi tämä niin noloa onkin..
-18
että jokaisen pitää " levittää sanaa" tietyn verran joka vuosi tmv. Uskoisin että alueilla joissa paljon jehovia, on enemmän " saarnaajia" liikenteessä, ja siksi joidenkin ovien takana on harva se päivä jehovan todistaja... Niillä alueilla taas joilla ei jehovia ole, ei varmaan kukaan kierräkkään.
Jätin ennen aina vastaamatta jos oli outo numero ja sitten aina kuitenkin vähän vaivasi että kukahan se oli... Otin sen markkinointikiellon ja nyt voin vastata aina puhelimeen koska tiedän että se on oikeasti tärkeä puhelu. Toi esto on tosi kiva juttu, ei känny pirise jatkuvasti!
Meillä se, että tavoiteltua henkilöä ei saa puhelimitse kiinni johtaa kotikäyntiin. Jos oveakaan ei avata, edessä on aina raskaat toimenpiteet. Useilla viranomaisilla on juuri näitä numeroita, joita ei saa asiakkaille antaa. Suosittelisin vastaamaan...
löytyy. Siinäpähän ihmettelette sitten, kuka se mahtoi olla kun soitti. Voi elämän kevät.